חדשות

אַנְשֵׁי אֲמָנָה אָבְדוּ • נכד רבינו הקדוש הישיש רבי שמשון ברסקי זצ"ל הבעל מקריא באומן

ברוך דיין האמת: בבני ברק נפטר אמש הרה"ח הישיש רבי שמשון ברסקי זצ"ל (86), מזקני וחשובי אנ"ש חסידי ברסלב ומצאצאי רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א.

המנוח רבי שמשון ברסקי זצ"ל, נולד בחודש אלול דשנת תרצ"ה לאביו הרה"ח רבי נתן ברסקי זצ"ל, מזקני וחשובי חסידי ברסלב.

בתקופה האחרונה הלך רבי שמשון זצ"ל ונחלש עד שאמש לעת ערב השיב הוא את נשמתו הטהורה ליוצרה למגינת לב והוא בן 86 בפטירתו.

המנוח זצ"ל היה ידיד נפשם של הגה"ח רבי נתן צבי קעניג זצ"ל מגדולי זקני אנ"ש ומקים בית הכנסת ברסלב ב"ב וכולל ב"ב, ויבלח"ט של הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א.

המנוח נהג לנסוע בכל שנה לקיבוץ ימי ראש השנה הקדושים בעיר אומן שבאוקראינה תוך מסירות נפש, וכך נהג עד לשנת תש"פ למרות גילו המופלג. שם כאמור היה הוא הבעל מקריא לבעל התוקע מידי שנה.

המנוח רבי שמשון זצ"ל היה איש אצילי ועדין נפש, שנים רבות התפלל תפילת שחרית במנין וותיקין דאנ"ש בהיכל כולל ברסלב בני ברק, שם היה אהוב ומשמח לכל.

סבו של המנוח היה החסיד הגדול רבי שמשון ברסקי זצ"ל מראשי החבורה באומן, מחבר הספר 'ליקוטי עצות המבואר'.

כאמור היה המנוח מיוצאי חלציו של רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א, וכך סדר יחוסו רבינו הקדוש, > ביתו שורק'ה (שרה), > בנה רבי אפרים, > ביתו מרת פיגא ברסקי אשת רבי ישראל מנדל ברסקי, > בנו רבי שמשון ברסקי מאומן (הנ"ל), > בנו רבי נתן ברסקי, > המנוח רבי שמשון זכר צדיקים לברכה. וי לאנ"ש ולכלל חסידות ברסלב דחסרה גברא רבה ויקירא כוותיה

כידוע אביו הרה"ח רבי נתן ברסקי זצ"ל הוציא לאור את הספר 'חסדי ה' בו מתאר באופן מוחשי את הניסים והנפלאות שחוו בני ביתו בעלייתם מאדמת פולין לארץ הקודש בימי אלול דשנת תרצ"ט (נפטר לפני כיובל שנים ביום כ"א אלול תשל"ב) – בסוף הכתבה מצורף קונטרס 'הצלה ברגע האחרון' מתוך הספר 'בצילו של הרבי' (שי"ל בשנת תש"ע) של הסופר הברסלבאי הרב דוד דגן ברסלבר שליט"א – באדיבות וברשות המחבר.

במכתבו של החסיד רבי אהרן לייב ציגלמן הי"ד שנשלח לחסיד רבי יצחק מאיר קורמן זצ"ל מספר רא"ל על הקיבוץ על ימי ראש השנה הקדושים בלובלין, ושם הוא מזכיר על לידת בן לרבי נתן ברסקי בערב ראה"ש כלומר את לידת המנוח רבי שמשון זצ"ל:

יום ב' לך לסדר 'והי' ברכה' תרצ"ו ורשה: "את מכתבך האחרון בעשרה עמודים קבלתי ביום ד' האזינו בעת אשר היינו טרודים לילך להסטאטיק לנסוע ללובלין על ר"ה עם כל בניי שיחיו ובאנו לעת אמירת הזכור ברית וב"ה הי' קיבוץ גדול ונפשות חדשות מכמה עיירות והתפללנו ביח"ל באולם האכילה והסוכה והי' בריוח ובשמחה רבה בעזהי"ת. בערב ר"ה נולד בן לר' נתן נ"י בארסקי לאריכת ימים ושנים טובים והיינו אצלו על השלום זכר וגם ר' מרדכי מו"צ מסאקאלוב ור' אפרים נ"י מפשעדבורז ור' בן ציון נ"י ועוד כמה אנשים חשובים התאכסנו אצלו…"

*

מכתב ששלח אבי המנוח הגה"ח רבי נתן ברסקי זצ"ל לבנו המנוח הרה"ח רבי שמשון זצ"ל – באדיבות מכון 'אש תמיד תוקד' לזיכרון חסידי ברסלב בפולין

"אנו צריכין להודות להשי"ת שעשה עמנו ניסים ונפלאות ממש כמו בשמן המשחה"

ב"ה מוצש"ק לסדר ויברכהו.

חיים ושלום לבנינו שיחי' משפחת בארסקי. תהילה לאל חי בעד החיים והשלום. גליונכם קיבלנו.

המשך מהמכתב של יום הקודם גודל הענין של תודה והודאה להשם יתברך.

ועיין במסכת כריתות דף ה ע"א, שחכמינו ז"ל מדברים בְּשָׁם מגודל הניסים שנעשו בשמן המשחה שעשה משה רבנו ע"ה במדבר, ואמרו בְּשָׁם וכו' נס אחד נעשה בשמן המשחה?! והלא ניסים הרבה נעשו בו מתחילתו ועד סופו! ואם היינו מסתכלים בעיני האמת, אנו צריכין להודות להשי"ת שעשה עמנו ניסים ונפלאות ממש כמו בשמן המשחה – מתחילת נסיעתנו מלובלין עד הרגע הזאת, ומימלא יתחזק אצלנו האמונה והבטחון, שגם להבא יעשה עמנו חסדים וטובות וישועות בכלל ובפרט.

והעיקר לזכור שזה בזכות הבעל תפילה הכשר שעומד תמיד בתפילה לפני השי"ת בעד כלל ישראל, ובפרט בעד גזע קדשו, ומימלא מובן איך שצריכין להתחדש לילך בדרך התורה והמצוה ולהזהר על כל דבר שורש של קיום התורה והמצוה כפי שלומדים אותנו הצדיקים האמיתיים – בספריהם הקדושים.

כפי המבואר בהספר הקדוש סיפורי מעשיות, בהמעשה של הבעל תפילה: והיה נותן להם ספריו שהיה לו בענייני תפילות ושירות ותשבחות, והיו עוסקים בזה תמיד, עיין שם ותראה פלאי פלאות.

ובזכות הצדיק הקדוש הזה יכולין לזכות אפילו לגילדען גישטיק, כמובא בְּשָׁם. ואם היה מבין באחד מאנשיו שלפי מוחו הוא צריך לעבודת השי"ת שיהא הולך מלובש במלבושי זהב, היה מספיק לו. ועיין בליקוטי הלכות או"ח ח"א הלכות השכמת הבוקר, כי כל החסרונות נתמלאים ע"י הצדיק, כי הוא ממשיך כל ההשפעות בגשמיות ורוחניות ע"י שמכניס ידיעת השי"ת והתורה הקדושה בהנלווים אליו שעל ידי זה נתמלאים כל החסרונות, כמו שכתוב דעת קנית מה חסרת, גם בזכותו זוכין לרפואה ולפרנסה ולנחת גדול.

כן צריכין לשמח עצמו בכל מצוה שזוכין לעשות, כי כשזוכין לעשות המצוות בשמחה זה בעצמו הוא מצווה להיות בשמחה תמיד, נמצא שזה בעצמו הוא מצווה. ועיין בהספרים תולדות יעקב יוסף זצ"ל פרשת תולדות, שמדבר בְּשָׁם הענין של מאמר  חז"ל 'שכר מצוה מצוה' ואומר הוא ז"ל בלשונו הקדוש ככה: כשאדם זוכה לעשות מצוה בשמחה, שכרו הוא שזוכה בזכות זה לעשות עוד מצוה בשמחה, עיין שם ותראה פלאי פלאות.

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים שנזכה לעסוק בהתורה והמצוות מתוך התרוממות המוח ושמחה ודעת דקדושה, אכי"ר.

המכתב מופיעה בסוף הכתבה

*

אבדו אנשי אמנה אוי ! אוי ! מי יתן לנו תמורתו.

השאיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים וצאצאים הממשיכים בדרכו. הלוויתו יצא אמש בשעה 22:00, מביתו ברחוב שפת אמת 14 בני ברק, דרך 'כולל ברסלב' ב"ב רחוב אלשיך, בדרכה לירושלים לבית הלוויות שמגר ומשם לעבר הר המנוחות, שם ניטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

קרדיט תמונות: ברסלב נייעס, טעפליקער רב, בעולמה של ברסלב, מכון 'אש תמיד תוקד'.



לפניכם הקונטרס נס הצלתם של אבי המנוח הגה"ח רבי נתן בארסקי זצ"ל ובני משפחתו – מתוך ספר 'בצילו של הרבי' שי"ל ע"י הסופר הברסלבאי מאנ"ש הר"ר דוד דגן שליט"א, בשנת תש"ע:

לצפיה ולהורדה:

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה מולדובה • גבול "סטרי־קאזאצ'י – טודורה" שודרג

חדשות הגבולות • גבול "סטרי־קאזאצ'י - טודורה" בין מולדובה ואוקראינה שופץ ושודרג הדבר יקל על…

6 שעות ago

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

8 שעות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

9 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

10 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

11 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

13 שעות ago