חדשות

אומן • ביטול הוויזות השחורות • כל הפרטים

'איחוד ברסלב' עם חדשות מסעירות: החל תהליך ביטול הוויזות השחורות, ניתן להגיש בקשה לבדיקה לחוששים • הפרטים:

חדשות אומן • בחסדי שמים, לאחר מאמצים מרובים ועבודה אינטנסיבית ממושכת של עסקני 'איחוד ברסלב באומן' ובראשם היו"ר הרב נתן בן נון שליט"א, עבודה שהתפרסה על פני כשישה חודשים מול כלל הגורמים והרשויות באוקראינה, הצליחו להגיע לאוזן קשבת ולהסכמות מסוימות על ביטול הוויזות השחורות, לטובת כלל אנשי שלומינו חסידי ברסלב שעלו או שניסו לעלות לקיבוץ תשפ"א בבעיר אומן.

כזכור בשבועות האחרונים דווח ב'ברסלב נייעס' פרסום ראשון על התפתחויות חיוביות בטיפול בוויזות השחורות, ואכן לאחר עבודה מסיבית של 'איחוד ברסלב' בחלונותיהם הגבוהים של הרשויות באוקראינה הצליחו להגיע להבנות בחשיבות הסדרת וביטול איסור הכניסה לאומן לכלל אנ"ש שבאו להתפלל על ציון רבינו הקדוש בימי ראש השנה תשפ"א, וקיבלו מסיבה כל שהי 'וויזות שחורות', תוך עמידה בדרישות של הגופים הממשלתיים הממונים.

כמו"כ נערכו עסקני האיחוד בפן הלוגיסטי כדי לתת מענה לכלל אנ"ש החוששים שהינם ב'רשימה השחורה'. ואכן בימים אלו החלה ההרשמה לבקשת בדיקה לכל החוששים.

מי הם אלו שיש להם לחשוש:

חשוב להעמיד את הדברים על דיוקן: מטבע הדברים לאחר סאגת אומן תשפ"א, ומראות הגבולות אותם חוו כלל אנ"ש בימי ר"ה תשפ"א, ישנם רבים מאנ"ש חסידי ברסלב שפוחדים וחוששים שהם מוגדרים כמסורבי כניסה לרחבי אוקראינה, אלא שבין החוששים ישנם כאלו החוששים מסברות שאינם נכונות, לצערנו מערכי הדמיון עובדים ללא מעצור ומאידך מייצרי ומפריחים שמועות כאלו ואחרות עובדים שעות נוספות, לגבי אלו שעליהם לחשוש שהם מוגדרים כמסורבי כניסה לאוקראינה, ושהם בעלי וויזות שחורות, דבר שדורש מעט הסבר מי אכן עליו לחשוש שהוא מוגבל כניסה לרחבי אוקראינה, ומיהו שאין לו מה לחשוש.

נכון שרבים מבעלי 'הוויזות השחורות' לא מופיע אצלם בדרכון שום חותמת, ושום איזכור, אבל עם זאת זה לא כל מי שחשב להגיע באותם ימים לאוקראינה נחתם אוטומטית בוויזה שחורה.

ובכן פשוט שאלו שלא היו כלל במגע עם שלטונות אוקראינה בסביבות ראש השנה תשפ"א, ובתקופת הסגר בגבולות אוקראינה וכלל לא הגיע לגבולות אוקראינה בין התאריכים ז' אלול תש"פ – י' תשרי תשפ"א (27.8.2020 – 30.09.2020 – למניינם) אין להם צורך לבדוק.

במקרה שהיו ביחד משפחה כולל מספר ילדים, כדאי לבדוק תחילה את האבא ולהימנע מהוצאות גבוהות כאשר כלל לא בטוח כי יש בהם צורך.

הטיפול מחולק לשני שלבים: א' בדיקה, ב. טיפול הורדת הוויזה השחורה:

א. 'בדיקה' – כל אדם החושש שבמדינה מסוימת הוא מוגדר כמסורב כניסה, או עם וויזה שחורה, והוא מעוניין לבדוק את סטטוס מצבו, עליו לגשת לגבול ולבדוק פיזית אם שוטרי הגבולות מאפשרים לו את הכניסה, או לחילופין לשכור עורך-דין ולצייד אותו ב'ייפוי כוח' חתום, וכך פונה העו"ד לבית המשפט שתחת מרותו של אותו גבול, ובאם העו"ד יפעל נכון הוא יקבל משם את התשובות לאישורן, דבר שכרוך בעוגמת-נפש מרובה ובהוצאות כספיות גדולות, וכך הדבר גם במדינת אוקראינה, פתיחת תיק אצל עו"ד על עניין כזה באוקראינה עומד על סכום של כ250$.

וכאן נכנסו עסקני 'איחוד ברסלב' לעובי הקורה ושכרו עו"ד מוצלח בתחום ומינו אותו לפעול בעניין לכלל אנ"ש באופן מרוכז, ובכך לחסוך לציבור בהוצאות המרובות, כמובן במלואו הולך להוצאות.

ב. 'טיפול והורדת הוויזות השחורות' – אדם שימצא כי אין לגביו שום הגבלה בגבול, יקבל את המידע, ובכך בעזהי"ת הוא סיים את התהליך.

לגבי אלו שימצאו שהם ברשימה השחורה, ומוגדרים באוקראינה כמסורבי כניסה, יכלו לבקש המשך תהליך ע"י העו"ד שיפעל מול הרשויות הרלוונטיים כדי לפעול להוריד את הוויזה השחורה, כמובן שלא לכל מסורב יוכלו לתת מענה.

* * *

לצורך תחילת ההליך ערכו עסקני 'איחוד ברסלב' שאלון ייעודי וממוקד ע"י צוות מקצועי, כך הושקעה בשאלון חשיבה מרובה מהיבטים שונים על מנת להפיק את מירב התועלת לרווחתם וטובתם של כלל הציבור מאנ"ש הע"י.

מילוי הפרטים נועד על מנת לאפשר ביצוע בדיקה האם לשולח יש בעיה או מגבלה כל שהיא לכניסה לאוקראינה. כדי שאיחוד ברסלב יוכלו לתת מענה מירבי לאלו המבקשים חשוב לענות על התשובות בצורה מדויקת, נכונה ומורחבת ולהוסיף פירוט ככל שניתן".

אם יש צורך להעביר מידע נוסף מעבר למסגרת טופס השאלון נא לשלוח את המידע לתיבת הדואר אלקטרוני, בכתובת VISA@RABENU.ORG.

תהליך ביטול הוויזות השחורות כרוך במספר שלבים, לשם כך יידרש המבקש למלא טופס "ייפוי כוח" שיאפשר לצוות המשפטי של איחוד ברסלב לגשת אל הגורמים המשפטיים על מנת לבצע את התהליך עבורכם.

למעבר לתחילת תהליך הבקשה – הקש כאן

שאלות נפוצות:

האם עו"ד ששכרו איחוד ברסלב יכולים לעוזר לכל אחד?

ודאי שלא! הכל תלוי בחומרת העבירה על-פי החוק האוקראיני, בעבירות רגילות לדוגמ' גישה לגבול האוקראיני לאחר פרסום רשויות אוקראינה על איסור הכניסה למדינה, וכדו' יוכל בעזה"י הצוות המשפטי לפעול להסרת הוויזה השחורה, אבל בעבירות חוק המוגדרות באוקראינה כחמורות לא מוכרח שצוות המשפטי יוכל לעזור בהורדת ההגבלות, ולדוגמ' היו כאלו שהציעו 'שוחד' בגבולות ולמרות עבודתם המאומצת של הצוות המשפטי שלקחו ימים שלמים לא עלה בידם והם לא הצליחו להוריד את הוויזה השחורה.

אם אין לי וויזה שחורה יש לי מה לחשוש שאני ברשימה השחורה?

נכון! בעולם הדיגטלי שלנו לא מוכרחים סימון בדרכון כדי להיות מסורב כניסה למדינה, וישנם רבים שהם עם 'וויזות שחורות' ובדרכון שלהם לא מופיע שום סימון, אבל חשוב להדגיש שאלו שלא היו כלל במגע עם שלטונות אוקראינה בתקופת הסגר בגבולות אוקראינה ולא הגיע לגבולות אוקראינה בסביבות ראש השנה תשפ"א כלומר בין התאריכים ז' אלול תש"פ – י' תשרי תשפ"א (27.8.2020 – 30.09.2020 – למניינם) אינם צורך לחשוש.

נדגיש שגם אלו שהיו בגבולות בלארוס בימים שלפני ר"ה, אילו שלא מסרו את דרכונם לשוטרי הגבול האוקראיני, אין להם שום סיבה לחשוש.

כמה זמן אמור לקחת הבדיקה? וכמה זמן הטיפול?

בדיקה: הזמן המשוער לבדיקה, עומד על כשלושה ימים, החל מגמר תהליך הרישום, ומסירת הפרטים האישיים והמסמכים הנדרשים (צילום דרכון, וייפוי כוח).

טיפול: הזמן המשוער לטיפול הוא משתנה בין תיק לתיק ובין עבירות החוק השונות ע"פ החוק האוקראיניות, אבל בתיק רגיל הזמן המשוער עומד על כ-3 שבועות.

מה הן העלויות לבדיקה?

לצורך ביצוע הבדיקה יש לשלם סכום ע"ס 350 ש"ח, לפני התשלום לא יתאפשר להתחיל בתהליך.

חשוב לציין כי תשלום זה הוא עבור הבדיקה בלבד וללא כל התחייבות לתוצאות.

כמה אמור לעלות הטיפול?

מי שיתברר כי יש לו איסור כניסה וכן אלו שיש להם חותמת שחורה בפועל בדרכון, וניתן יהיה לבטל את איסור הכניסה, ייגבה עבור המשך ביצוע התהליך תשלום נוסף, בנפרד, ע"פ דרישת הרשויות, ולפי עבודת הצוות המשפטי, הסכום המשוער הו בין 700$ ל-1000$.

האם אני יכול לשכור עו"ד באופן עצמאי?

העסקנים שמחים לעזור בנושא אך יחד עם זאת כל מי שבידו להקל על המלאכה ולהסתדר לבד או לעזור לאחרים ובכך להוריד מהעומס תבא עליו ברכה.

*

לשאלות ומידע נוסף עקבו אחר העדכונים וכן ניתן לפנות לאיחוד ברסלב וכן לכתובת דוא"ל VISA@RABENU.ORG‏.




לכתבה באתר איחוד ברסלב

ברסלב נייעס

View Comments

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

14 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

20 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

22 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

23 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago