חדשות

אומן: חילול בית החיים וניסיון בניית מלון רחב המימדים • כל הפרטים

מה שבאמת קורה: המשך חילול בית החיים העתיק באומן, כמה מאנ"ש במחאה במקום, פרסומים כוזבים של חסרי אחריות, והמצב הנכון לזמן כתיבת השורות:

חילול קברים באומן: לפני כשבועיים דיווחנו על הבשורה המרה כי לאור היום מתבצע שוד ומחטף של חפירות, בביה"ח העתיק בו קבורים קדושי עליון שביניהם בחר רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א לשכון עד ביאת גוא"צ, והתרענו על כך שטרקטורים נכנסו לשטח והחלו בפירוק המבנים כדי לאפשר עבודות חפירה תוך כדי חילול קברי הקדושים היל"ת.

המיקום: השטח שמאחורי היכל הציון הק' שברח' פירוסקה, מקום שנמצא בתוך גבולות שטח בית הקברות שעליו לא קמו עדיין כל עוררין. ע"פ המקובל בין אנ"ש מדובר במקום 'קברי האחים' בהם נטמנו ע"י רבי דוד חזן זצ"ל, 30 אלף קדושי אומן, שמסרו את נפשם להריגה למען קדושת שמו, ונרצחו בידי הפורעים הקוזקים.

מחאות במקום החילול: לצערנו החילול המזעזע המשיך והמשיך בימים האחרונים, ומשכך התקיימה מחאה במקום.

על אותה מחאה מספר אחד המשתתפים ל'ברסלב נייעס': "בבוקרו של שישי האחרון, ערש"ק שמות, באמצע תפילת שחרית בציון רביה"ק, הגיע הבשורה הקשה שלמרות כל ההסכמים והבטחות ממשיכות העבודות בשטח, ומתקדמים בצעדי ענק לחילול מחריד של בית החיים הק', כיון שכך, יצאנו מיידית מעוטרים בטלית ותפילין למחות ולדרוש מהאחראים להפסיק את העבודות מיד, בימים אלה עסקני חסידי ברסלב והנהלת 'איחוד ברסלב באומן' בשיתוף ארגון 'אתרא קדישא' עושים כל מה שביכולתם ומנסים לעצור את העבודות למנוע את חילולו של בית העלמין הקדוש".

לאחר בירור מקיף ויסודי מתחיל להתברר הסיפור:

רקע הפרשייה: היה זה לאחר הפסדו של ראש עיריית אומן הקודם אלכסנדר צבריי את הבחירות. וטרם כניסתה הרשמית של ראש העיר החדש – א. פלטניובה, אז, בימים האחרונים של כהונתו, הנפיק ראש העיר המודח אישורים שאינם חוקיים לבנייה במקום, לטובת בניית מלון רב ממדים שבנייתו כרוכה בהרס טוטאלי של חלק נרחב של בית העלמין העתיק.

נציין כי כפי המסתמן, בשעתו (לפני כשני עשורים) כאשר רכשו חסידי ברסלב את חלקת ציון רביה"ק, ע"י עסקני 'הוועד העולמי דחסידי ברסלב' שעסקו מטעם הרבנים גדולי זקני ברסלב בכל ענייני אומן, התבצעה הרכישה, כפי שמסתמן, רק עד לגדר שמקיף את הציון הק', והשטח המדובר לכאורה נשאר תחת בעלות עיריית אומן.

פעולות למניעת החילול: עבודות החפירה שתוכננו לעומקו של בית הקברות, גרמו זעזוע וחלחלה עמוקה בליבות אנ"ש חסידי ברסלב, ותכף עם תחילת העבודות, נכנסו הנהלת 'איחוד ברסלב באומן' יחדיו עם ארגון 'אתרא קדישא' ועימם העסקן הנכבד הרה"ח רבי משה דוד נידערמאן שליט"א לעובי הקורה ואף נפגשו עם הרשויות ועם ראש העיר אומן, כדי להביא לפניהם את עמדת חסידי ברסלב ובראשם גדולי זקני אנ"ש שליט"א, ודרשו לעצור לאלתר את העבודות ולמנוע את ביזוי בית העלמין הקדוש.

ובמקביל קיימו אמש עסקני 'איחוד ברסלב' יחד עם עורכי-הדין, ישיבה נרחבת עם אנשי משטרת צ'רקס – האחראית על העיר אומן, כדי לנסות לעצור את החילול גם דרכם.

ואכן, בהתערבות ראש העיר הופסקו עד כה העבודות מספר פעמים באורח זמני בלבד, ע"י הוכחות על ליקויים חוקיים בעבודות, כאשר מנגד פעל בעל המקום באמצעות עורכי-דינו והמציא את מסמכים עם טענות חוקיות כדי לאפשר לו שיוכל להמשיך בעבודות.

הבשורה: בשעות האחרונות התבשרנו כי באמצעות עורכי דין מקומיים יחד עם עסקנים חשובים מארה"ב הוציאה ראש העיר צו מניעה לעבודות עד לבירור העניינים.

"לצערנו – אומרים העסקנים – גם צו זה אינו סוף פסוק כלל ועיקר, ובימים אלו אנו יושבים עם עורכי הדין כדי להביא סוף לפרשייה המחרידה, ועל הציבור להרעיש עולם ומלואו להצלת הבית החיים של רבינו הקדוש"

חובבי היח"צ והכותרות: נציין כי המסמך שפורסם אמש בכמה כלי תקשורת בלתי אחראיים עם "הבשורה" שכביכול בזכות התערבותם של… "בוטלו אישורי הבנייה עד להחלטת בית המשפט" בטעות יסודם, והמעיין יראה כי הם נושאים את התאריך 9 בנובמבר 2020, (ביום כ"ב חשון, ולגבי אישור שהונפק בתאריך 6 בנובמבר 2020) כלומר לפני למעלה מחודשיים, הרבה לפני חשיפת הפרשייה ותחילת העבודות בשטח, אלא שלצערנו רודפי היח"צ, וחובבי הכותרות מיהרו להפיץ את הדברים ללא שום בירור, או בדיקה מינימאלית מהמציאות בשטח – המסמך שפורסם מצורף בסוף הכתבה.

אנו תפילה וכולנו תקווה כי החילול בבית החיים העתיק שבעיר אומן יפסק לאלתר והמזימות השפלות של שדידת בתי הקברות ומקום מנוחת הקדושים לא יצליחו לעולמי עד ועד ביאת גואל צדק ותחיית המתים במהרה בימינו אמן.‎

אנחנו כאן בברסלב נייעס נמשיך ונעדכן על כל התקדמות אמיתית מהשטח.

קרדיט צילום: ברסלב live

ברסלב נייעס

View Comments

  • הזוי!!
    גם לאחר "הוכחת השקר" באתר ---- אותו כלי התקשורת שפירסם אתמול את המסמך (עם התאריך מלפני חודשיים) לא מעדכן אפי' שנפלה לו כאן איזושהי טעות.

    והוא אפי' לא מוריד את הכתבה

Recent Posts

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

29 דקות ago

טבריה עילית • קהילת ברסלב לקראת שיווק דירות בפרויקט 'נוף כנרת פוריה'

כתבה שיווקית חדשות ברסלב • קהילת ברסלב בטבריה עילית בהיערכות אחרונה לקראת השיווק המסיבי של…

46 דקות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "אַבִּי זָאלְסְט בַּיי מִיר זַיין רֹאשׁ־הַשָּׁנָה"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 שעות ago

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

17 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

23 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

יום 1 ago