אומן

אומן: מתי יחודשו הטיסות לאוקראינה לאחר ביטול ההסגרים?

מתי יחודשו הטיסות לאוקראינה? עדכונים על התרחישים והתחזיות, מתוך דברים שהתפרסמו בכלי התקשורת באוקראינה בימים האחרונים. הרבו תפילה ותחנונים על קיומו של הקיבוץ הקדוש!

"חידוש הטיסות בחודש יוני (למניינם) – תרחיש אופטימי"…

בראיון שהעניק ראש הקבינט האוקראיני, אולג נמצ'ינוב, לערוצי תקשורת באוקראינה, התייחס נמצ'ינוב למועד החזוי להחזרת הטיסות הבינלאומיות מאוקראינה ואליה.

"ידידי, שר התשתיות, אמר (בראיון קודם. ב.נ.) כי הוא רוצה לעשות זאת בחודש יוני, אולם זהו תרחיש אופטימי".

למרות שההפסדים הגדולים שנגרמים לחברות התעופה בגלל סגירת הגבולות, הם מהגורמים המשפיעים להחזרה מוקדמת יותר של  הטיסות, אמר נמצ'ינוב, הרי שבפועל תלוי הדבר גם בהסכמות הבינלאומיות בענין.

"למרות שבתחילת הקיץ נוכל להפעיל טיסות פנים", הוסיף, "הרי שבכל הנוגע לטיסות בינלאומיות השאלה מורכבת יותר, משום שהיא אינה תלויה רק באוקראינה".

"מדינות רבות באירופה, המהוות יעדי תיירות מבוקשים, 'שוברות את הראש' איך ובאילו תנאים אפשר לחדש את הטיסות ואת כניסתם של אזרחים זרים למדינה.

"בתחילת הקיץ לא תהיה החזרה של הטיסות הבינלאומיות", בוודאי לא בצורה שהיתה לפני פרוץ המגיפה", אמר נמצ'ינוב, והוסיף כי הנחת המומחים בעולם היא שהעולם יחל להתאושש מהמגיפה בחודש ספטמבר (למניינם. ראש השנה תשפ"א יהיה בימים 19-20 לחודש ספטמבר).

ליאשקו: "כשיפתחו הגבולות, יחודשו הטיסות".

כזכור, יום אחרי פורים, הכריזה ממשלת אוקראינה כי היא מטילה הסגר כללי במדינה. הסגר היה אמור להמשך עד ט ניסן, אולם הוארך שוב ושוב, ובתחילת השבוע פורסם כי הוארך שוב, עד כ"ח אייר (עם הקלות חלקיות, שיכנסו לתוקף בי"ח אייר).

בכ"א אדר, הכריזה ממשלת אוקראינה גם כי תיאסר כניסת זרים לאוקראינה, והכניסה תתאפשר לאזרחי המדינה בלבד, שיחויבו בבידוד של שבועיים מיום נחיתתם.

בשבוע שעבר, פרסמה ממשלת אוקראינה את "תכנית חמשת השלבים" ליציאה מההסגר באוקראינה. התכנית כוללת את התנאים הדרושים להקלה בסגר, עד ליציאה מוחלטת, אולם עם זאת, התכנית אינה מדברת כלל על הטיסות הבינלאומיות.

אולם, בראיון שהעניק סגן שר הבריאות והרופא הראשי לענייני אפידמיולוגיה באוקראינה, ויקטור ליאשקו, הוא אמר, כי ההחלטה בענין הטיסות תתקבל בנפרד (מההחלטות הכלליות על היציאה מההסגר), שכן הנושא אמור להתאים להחלטות מדינות אירופה והעולם בענין.

אולם, הוא הוסיף, "אני סבור כי ברגע שהגבולות בין מדינות יתחילו להפתח, גם הטיסות הבינלאומיות יתחילו לחזור".

באיזה תנאים, איזה תנאי הרחקה חברתית ידרשו בשדות התעופה ובמטוסים, והאם ידרשו הנוחתים לבידוד או לבדיקות – על כל אלה עדיין אין מידע, לא באוקראינה ולא במדינות אחרות.

למרות הערכות רבות בעולם כי התנועה הבינלאומית בטיסות תיפתח עוד קודם, אולי במהלך החודשים תמוז-אב, הרי שנכון לרגע זה לא יצאו שום הנחיות מסודרות או כללים איך בדיוק יבוצעו הטיסות, ומה הן הדרישות מחברות התעופה והנוסעים.

אולם, גם הנחה זו מוטלת בספק רב, שכן יתכן מאוד כי תנועת הטיסות הבינ"ל, או לפחות בין ארץ ישראל ואוקראינה, לא תחודש עד תקופת ראש השנה, כך שקיומו של הקיבוץ הקדוש באומן תלוי בניסים.

"כל ענייני הוא תפילה"

אולם, כאנשי הנחל נובע, האמונים על דבריו "כל ענייני הוא תפילה", הרי שאין לנו אלא להתפלל ולשוב ולהתפלל, ו"וקוה אל ה'", כפי שמבאר רש"י: "חזור וקוה", אין לנו אלא להתפלל ולשוב ולהתפלל, ולבקש, ולשפוך שיח לפני בורא עולם שיסייע בידינו לקיים רצונו של אותו זקן דקדושה, רביה"ק זיע"א, ולעלות לציונו הקדוש לימי ראש השנה הקדושים.

לחצו כאן לתפילתו של הרה"ח ר' יצחק ברייטער הי"ד | לחצו כאן לתפילת גאון עוזינו מוהרנ"ת זיע"א על ראש השנה אצל הצדיק.

ברסלב נייעס

View Comments

  • פרשנות.. פרשנות....
    העיקר לצעוק לה'
    רבינו מביא בתורה י"א שה'מכת חושך' למצרים זה היה חושך, פרשנויות, דאגות...
    מה יהיה? איך יהיה? למה זה קרה?
    ליהודים זה היה 'אור', של תשובה, של התקרבות לה',
    מה ה' רוצה ממני?? ההשגחות, הניסים...

Recent Posts

נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל התבודדות |◄

חדשות ברסלב • נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל ההתבודדות של אנ"ש בערי צפת, בנס…

יום 1 ago

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

יום 1 ago

טבריה עילית • קהילת ברסלב לקראת שיווק דירות בפרויקט 'נוף כנרת פוריה'

כתבה שיווקית חדשות ברסלב • קהילת ברסלב בטבריה עילית בהיערכות אחרונה לקראת השיווק המסיבי של…

יום 1 ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "אַבִּי זָאלְסְט בַּיי מִיר זַיין רֹאשׁ־הַשָּׁנָה"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

יום 1 ago

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

2 ימים ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

2 ימים ago