חדשות

אוקראינה • החל המו"מ להצטרפות באיחוד האירופאי

חדשות אוקראינה • הנציבות האירופית החלה אמש במשא ומתן עם אוקראינה על הצטרפותה תהליך שייקח כשנה | נשיא אוקראינה זלנסקי: "הגשמנו את החלום". ראש ממשלת אוקראינה דניס שמיגל: "אוקראינה ממשיכה להשתלב באיחוד האירופי בכל התחומים"

בתמונה: מימין ראש ממשלת אוקראינה, משמאל, נשיא אוקראינה.

כתבות קשורות:
אוקראינה • זלנסקי חתם על אזור נדידה משותף עם האיחוד האירופאי
רוסיה אוקראינה: יום ראשון של מלחמה
רוסיה אוקראינה • המלחמה בעיצומה | כל הפרטים
אוקראינה ומולדובה נערכים לבניית גשר על נהר הדנייסטר
זלנסקי: "רוסיה עלולה לנקוט אכזריות קיצונית" • כל הפרטים | צפו


סביב שולחן עגול בלוקסמבורג החלה אמש הנציבות האירופית במשא ומתן עם אוקראינה על הצטרפותה לאיחוד האירופאי, תהליך שצפוי לקחת כשנה | נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי: "כאשר ביום החמישי למלחמה, חתמנו במשותף על הבקשה להצטרפות לאיחוד האירופי, רבים אמרו שזה חלום. אבל הגשמנו את החלום הזה", ראש ממשלת אוקראינה דניס שמיגל: "אוקראינה ממשיכה להשתלב באיחוד האירופי בכל התחומים". נשיאת הפרלמנט האירופי: "אירופה היא אוקראינה. אוקראינה היא אירופה":

לאחר כשנתיים של ניסיונות וקשיים שונים כאלו שלא פעם איימו להוריד לטמיון את כל ההליך, החלה אמש (שלישי) הנציבות האירופית במשא ומתן באופן רשמי עם ממשלת אוקראינה על הצטרפות לאיחוד האירופי

אמש (שלישי) החלה בלוקסמבורג הוועידה הבין-ממשלתית על חברותה של מדינת אוקראינה באיחוד האירופי. משלחות רשמיות מקייב ובריסל כבר הגיעו.

הוועידה החלה אחר שביום שישי האחרון, אישרה מועצת האיחוד האירופי את המנדט למשא ומתן עם המדינות אוקראינה ומולדובה בנוגע להצטרפות לאיחוד האירופי. מנדט זה אושר בעבר ברמת השגרירים.

כך הודיעה הנשיאות הבלגית של מועצת האיחוד האירופי: "מועצת האיחוד האירופי אימצה את העמדה הכללית של האיחוד האירופי, כולל תנאי המסגרת למשא ומתן להצטרפות עם אוקראינה ומולדובה. זה סולל את הדרך לתחילת המשא ומתן ביום שלישי, 25 ביוני, בלוקסמבורג", נמסר בהצהרה של הנשיאות הבלגית.

ראש ממשלת אוקראינה דניס שמיגל הגיב לדברים " אוקראינה ממשיכה להשתלב באיחוד האירופי בכל התחומים. אתמול, אוקראינה והאיחוד האירופי האריכו את "המשטר ללא אשרת תחבורה". (מדובר בהסכם על ליברליזציה של הובלת מטענים, שביטל את הצורך בקבלת אישורים להובלה כזו).

בנוסף מוקדם יותר השבוע חתמנו על חוק על אזור נדידה משותף עם האיחוד האירופי. זה מאפשר לאוקראינים באיחוד האירופי להשתמש בתעריפי הסלולר שלהם ללא עלות נוספת. וכעת, אישרה היום מועצת האיחוד האירופי את המסגרת למשא ומתן על הצטרפותה של אוקראינה. אנו ניכנס למשא ומתן טכני מפורט על עשרות פרקים שונים בהסכם העתידי", ציין ראש הממשלה.

ובכן, אמש (שלישי) התכנסו יחדיו בלוקסמבורג משלחות רשמיות של שני הצדדים, בראש המשלחת האוקראינית המונה 13 אנשים, עומדת סגנית ראש הממשלה א. סטפנישין. שרים של כל 27 המדינות משתתפים בוועידה מהאיחוד האירופי, את המשלחת מוביל ראש משרד החוץ של בלגיה, חג'ה להביב , היושב ראש מועצת האיחוד האירופי.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בירך גם הוא על תחילת המשא ומתן :

"כאשר ביום החמישי למלחמה, חתמנו במשותף על הבקשה להצטרפות לאיחוד האירופי, רבים אמרו שזה חלום. אבל הגשמנו את החלום הזה. דפקנו את זה, השתכנענו, הסרנו כל ספק שהיה שם. ב-22 ביוני אושרה מועמדותה של אוקראינה. למרות ההתנגדות. ב-23 בדצמבר תמכו מנהיגי אירופה בהחלטה מדינית בנוגע למשא ומתן עם אוקראינה. המשא ומתן מתחיל היום. בין השלבים הללו – אלפי פגישות ושיחות. תנאים שאוקראינה מילאה במלואה. חוקים שהתקבלו ופעלו. והדבר החשוב ביותר הוא הנחישות של העם שלנו, האומה שלנו. הנחישות שעבדה, שלא איכזבה את אוקראינה וכל אירופה, וזה מוכיח שכל האוקראינים ביחד, כל האירופאים ביחד מסוגלים להגשים אפילו את החלומות הכי גדולים – מסוגלים לנצח", אמר זלנסקי.

על פי הפרסום, הליך ההכנה לחלק העיקרי של המשא ומתן יחל בחודש הבא, אלו יהיו פגישות דו-צדדיות, שבמהלכן תציג אוקראינה את רמת הקירוב של החקיקה שלה לחוק האיחוד האירופי לגבי 35 פרקי המשא ומתן. תהליך שייקח כשנה שלימה. לאחר ההקרנה יחלו הצדדים בגוש הראשון של המשא ומתן.

סגנית ראש הממשלה, א. סטפנישין אמרה לפני תחילת המשא ומתן, כי אוקראינה מתכננת להצטרפות מלאה עד 2030.

נזכיר שב-23 ביוני 2022 – למניינם, הפכו המדינות אוקראינה ומולדובה למועמדות לחברות באיחוד האירופי, כאשר ב-14 בדצמבר 2023 – למניינם, אישרה המועצה האירופית את תחילת המשא ומתן על הצטרפותן.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כינה אז את ההחלטה כניצחון: "זהו ניצחון לאוקראינה. הניצחון של אירופה כולה. ניצחון שמעורר מוטיבציה, השראה ומחזק", כתב.

ראש ממשלת אסטוניה, קאיה קאלאס, אמר כי היום הוא "יום היסטורי".

"למרות כל הקשיים, הגענו להחלטה להתחיל במשא ומתן הצטרפות עם אוקראינה ומולדובה. גם אוקראינה וגם מולדובה עשו שיעורי בית ומוכנות לעשות את הצעדים הבאים לקראת הצטרפותן למשפחה האירופית שלנו", כתב.

נשיאת הפרלמנט האירופי, רוברטה מצולה, הגיבה להחלטה זו בסרטון מרגש בו היא נזכרת באבני הדרך העיקריות בדרכה של אוקראינה לאיחוד האירופי בתחילת מהלך הפלישה של הפדרציה הרוסית. "אירופה היא אוקראינה. אוקראינה היא אירופה".

יום החמישי למלחמה: הנשיא זלנסקי כדאר לצידו ראש הממשלה שמיגל, חותם על הבקשה להצטרף לאיחוד האירופי
ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

6 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

12 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

14 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

15 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

יום 1 ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago