חדשות אומן

אוקראינה ומולדובה נערכים לבניית גשר על נהר הדנייסטר

חדשות תעופה • אוקראינה ומולדובה מודיעות על בניית גשר חדש מעל נהר הדנייסטר שיהווה חיבור מרכזי בין המדינות | "הַדְּרָכִים תְּאֵבִים שֶׁיִּסַּע עוֹד אֶחָד עֲלֵיהֶם לְהַצַדִּיק הָאֱמֶת":

תמונת אילוסטרציה – גשר בודפסט


בשנה האחרונה מאז פלישת רוסיה לאוקראינה וסגירת המרחב האווירי של המדינה, עושים רבבות אנשי שלומינו את דרכם דרך המדינות הסמוכות, ובעיקר דרך מולדובה- הדרך הקלה ביותר, אלא שבימי הקיבוץ 'ראש השנה' של השנה החולפת נרשמו עומסים ועיכובים רבים בגבולות בין המדינות, מה שגרם להמונים מאנ"ש להמתין שעות רבות במעברי הגבול, ולעיתים אף להפסדת טיסתם.

היום מודיעים המדינות על הקמת מעבר חדש באמצעות גשר שיבנה מעל נהר הדנייסטר הזורם בין המדינות. הגשר החדש ייבנה על גבול אוקראינה-מולדובה ליד הערים ימפיל (אוקראינה) וקוסאושי (מולדובה).

ההסכם הרלוונטי לבניית הגשר נחתם על ידי אולכסנדר קוברקוב, סגן ראש הממשלה לשיקום אוקראינה והשר לפיתוח קהילות, טריטוריות ותשתיות, וליליה דביה, שרת התשתיות והפיתוח האזורי של מולדובה.

"החתימה היום על ההסכם היא המשך מעשי להסכמות שהושגו ב-2021 (-למניינם) על ידי נשיאי אוקראינה ומולדובה. הפלישה הרוסית לאוקראינה הופך את פרויקט גשר יאמפיל להכרחי. הגשר יהפוך לחוליה מרכזית במסדרון התחבורה בין קייב לקישינב. היא גם תספק ליצואנים אוקראינים את הדרך הקצרה ביותר ממרכז אוקראינה למרכז ודרום מזרח אירופה, תוך עקיפת טרנסניסטריה הכבושה בידי רוסיה. אני אסיר תודה לעמיתי, לשרת התשתיות והפיתוח האזורי של מולדובה, על שיתוף הפעולה והעבודה המשותפת בפיתוח מסלולים לוגיסטיים בגבולותינו המערביים", אמר אולכסנדר קוברקוב.

גשר יאמפיל יספק אלטרנטיבה למעבר המעבורת במעבר הגבול יאמפיל-קוסאושי, שאינו פועל מזה מספר שנים וכבר מזמן אינו עומד בדרישות הזמן ובצרכים האמיתיים של תושבי שתי המדינות.

הגשר גם יקל על העומס בנקודת מעבר הגבול הבינלאומי מוהילב-פודילסקי – אוטאצ'י, המהווה כמעט את כל התנועה בין אוקראינה למולדובה.

אורכו הכולל של הגשר ימשך על פני יותר מ- 1,400 מטר. ויכיל שני נתיבים עם מדרכות משני הצדדים.

תכנון הגשר מביא בחשבון גם תקני נגישות, ובפרט בניית מדרכות עם מפלס שפה מושפל בתוך מעברי החצייה. פסי אזהרה מישוש יסופקו להנחות את לקויי הראייה.

נציין כי בניית גשר כזה לוקח כמה שנים טובות עד למועד בו הוא ישמש למעבר.

באפריל השנה חתמו אולכסנדר קוברקוב ומקבילתו במולדובה על הפרוטוקול על תיקונים להסכם בין ממשלות אוקראינה לרפובליקה של מולדובה על הפעלת תחבורה רכבת. הוא קובע את פישוט הליכי הבקרה על מעבר סחורות ברכבת עם נקודת מוצא ויעד באוקראינה או במולדובה.

כמו כן, הוסכם להנהיג מעבר ללא הפסקה דרך שטחה של אוקראינה בין המחסומים Frikatsey-Etulia ו-Reni-Giurgiuleşti, אשר יסייע להגדיל את נפח המטענים המועברים ברכבת.

בנוסף, באביב השנה הושקה הובלת מטענים בקו הרכבת המחודש של Berezyne-Basarabeasca (מולדובה).

אנו תפילה כי לנו חסידי ברסלב העולים לציון רבינו הקדוש באומן, לא זו היא הבשורה המיוחלת אלא כי המלחמה לרבות מרחץ הדמים הנוראי יגמרו במהרה, הרבה לפני שהגשר יהיה מוכן, כך שנוכל לעלות ברננה לפקוד את ציונו בדרך המלך.

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

8 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

15 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

16 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

17 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

יום 1 ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago