חדשות

עושים סדר: אוקראינה פתחה הגבולות ומתירה כניסת ישראלים ללא בידוד; באיזה תנאים? ומה קורה עם הטיסות?

הכותרות מרעישות: "אוקראינה נפתחה לישראלים", "אוקראינה פותחת את הגבולות". "סוף סוף!", יש החושבים, "אפשר לנסוע לאומן"!

מה היא האמת בכל הפרסומים הללו ומה באמת המצב?

אוקראינה פתחה את השמים האמנם חדשות?

ובכן, זה כמה שבועות אנו מפרסמים, בעדכונים על מצב הטיסות, שאוקראינה הודיעה כי היא מתכננת את פתיחת השמים, במגבלות כאלה ואחרות, ב-15 ליוני למניינם (דהיינו: היום, יום שני, כ"ג סיון). אולם, פתיחת השמים בין אוקראינה לישראל, למשל, אינה תלויה רק באוקראינים, אלא גם בישראלים – כפי שהדגישו האוקראינים עצמם בכל הזדמנות – והם, כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, לא ששים כלל לאפשר גם הם את פתיחת השמים.

סיכומו של מצב נכון להיום הוא כזה: אוקראינה אכן פתחה את השמים, תוך חלוקה של העולם למדינות "ירוקות" (שבהן מצב התחלואה זהה לאוקראינה או טוב יותר, במפתח של 40 חולים פעילים לכל 100,000 תושבים) ומדינות אדומות (שבהן המצב גרוע יותר).

הבשורה: ישראלים יכולים להכנס לאוקראינה ללא בידוד!

ישראל ברשימה. על פי הידוע לנו נכון לעכשיו, ולמרות שאין על כך עדיין הכרזה רשמית, ישראלי שיגיע לאוקראינה יוכל להכנס למדינה ללא צורך בבידוד של 14 יום (נכון להיום. היות וכרגע מצב התחלואה בישראל מחמיר, הרי שלא ניתן לדעת מה יהיה בהמשך), ובתנאי שיציג בכניסה לאוקראינה ביטוח רפואי בתוקף, וחובה שיצוין בו שהוא מכסה גם את מחלת הקורונה.

אולם, בהתייחס לרעיונות שפורסמו, לנסוע לאוקראינה דרך בלרוס (אליה יש טיסות סדירות פעמיים בשבוע), שימו לב: על פי הודעת ממשלת אוקראינה, מי שיכנס לאוקראינה דרך מדינה "אדומה" יחויב בבידוד! נכון לעכשיו, בלרוס אדומה מאוד…

הודעת שגרירות ישראל בקייב. שימו לב: מי שנכנס דרך מדינה אדומה, חייב בבידוד!

אבל: אין טיסות ישירות בין ישראל לאוקראינה נכון לעכשיו (מלבד טיסות חילוץ של חברת ישראייר שלא כולן יוצאות אל הפועל), והכי חשוב: כל אזרח ישראלי שנכנס לישראל, מחויב בבידוד בן 14 יום מהרגע בו הוחתם דרכונו בכניסה לישראל.

וגם: האיסור על כניסת אזרחים זרים לישראל עדיין בתוקף (ופירוש הדבר, שאזרח זר שכבר שוהה בארץ, ויטוס לאומן, למשל, לא יוכל כלל להכנס חזרה לארץ ישראל).

כך שגם אם בשורה כלשהי יש כאן, הרי שבשורה של ממש אין כאן, והשינוי היחיד (לטובה) הינו שעקרונית, אוקראינה ביטלה את האיסור על כניסת אזרחים זרים.

מה קורה בישראל?

וממילא, השאלה האמיתית היא, מה קורה בישראל?

ובכן, במילה אחת: כלום.

ובכמה מילים, אם לצטט את כותרת ראשית קצרה וקולעת באתר התיירות "פספורט ניוז", הרי ש"עובדה היא שישראל סגורה ומסוגרת, תיירים אינם יכולים להגיע ולישראלים אין לאן לטוס. בזמן שבאירופה ובארה"ב כבר מתחילים לחזור גם בכל מה שקשור לתעופה , בישראל אין תוכניות, אין אופק, ועסקי התיירות והתעופה בהשבתה מוחלטת".

איסור הכניסה לזרים לישראל הוארך שוב ושוב, ועוד לפני העליה האחרונה בתחלואה, הוארך האיסור שוב עד לסוף חודש יוני למניינם ופיילוט הטיסות שדווח עליו בהרחבה בכל מקום אפשרי נדחה לתחילת חודש יולי (וגם אז, אין מידע או בטחון שאכן יבוצע, ובכל מקרה הוא אינו כולל את אוקראינה).

הגידול במס' החולים צפוי שיעכב עוד יותר את חידוש הטיסות, שכן גם המדינות אליהן דובר בתחילה שיכללו ב"פיילוט הטיסות", קפריסין ויוון, הוציאו את ישראל מרשימת "המדינות הירוקות" בשל העליה בתחלואה, כך שאין צפי ואין מידע באשר לחידוש הטיסות או לביטול חובת הבידוד.

ולמצב באוקראינה

וכאשר אנו מנסים לנחש ולהבין האם צפוי איזה שינוי, עלינו לקחת בחשבון גם את מצב התחלואה באוקראינה, וגם שם אין חדשות טובות. בשבוע האחרון חלה עליה מדאיגה במס' החולים החדשים באוקראינה, ממוצע של כ-550 ליום, לממוצע של למעלה מ-650 חולים חדשים ליום.

על פי חברת התעופה אוקראינה אינטרנשיונל, חידוש הטיסות הסדירות בין ישראל לאוקראינה לא עומד כרגע על הפרק.

בכלל, החברה אף הודיעה על ביטול כל טיסותיה על לתחילת חודש אוגוסט למניינם, בשל חוסר ביקוש, ותפעיל אך ורק טיסות להן יהיה ביקוש מספיק.

הדף הראשון מרשימת "המדינות האדומות" ו"המדינות הירוקות" שפרסמו הרשויות באוקראינה. ישראל מסומנת בתחתית.

רק תפילות ובקשות:

זכרו הראש השנה של רביה"ק עדיין בסכנה קיומית! כזכור דווחנו בסוף שבוע העבר על מכתבם של הרבנים הגאה"צ גדולי זקני אנ"ש שליט"א בזעקת כאב ובקריאה לכלל אנ"ש על תפילות מיוחדות מידי יום ביומו חוק ולא יעבור, ועל הכרזת יום תפילה עולמי לכלל אנ"ש חסידי ברסלב בער"ח תמוז הבעל"ט, שנזכה לעלות ולהתקבץ גם השנה בקיבוץ הצדיק על ציונו באומן.

וכזכור הוקם "איגוד הפועל לקיום הקיבוץ הקדוש באומן בראש השנה תשפ"א – בראשות הרבנים גדולי זקני אנ"ש שליט"א" המאגד תחתיו את כלל הגופים הפעילים כל שנה בענייני אומן ובפרט מידי שנה בשנה בנסיעה הגדולה לקיבוץ על ימי ראש השנה, ועלינו להתפלל להצלחת פעולותיהם כדי שנוכל לזכות לקיים את הקיבוץ באומן על ציונו.

ברסלב נייעס

View Comments

  • כידוע בזמן שריפת התלמוד היה אז צער גדול לכלל ישראל בכלל וללומדי התורה בפרט, ושאלו את הרמח"ל זי"ע מה יש לו להקב"ה מהצער הזה ומזה שלא יכולים ללמוד תורה, ענה להם הרמח"ל זי"ע שלא ניתן לשער הנחת רוח שיש לבורא עולם מזה שיהודים בצער ע"ז שהם לא יכולים ללמוד תורה ומהכיסופים והרצונות שיש לכלל ישראל ללמוד תורה, והקשר עם בורא כל עולמים נהי' יותר חזק לאין ערוך

    ומסתמא גם לגבי ראש השנה הבעל"ט רבינו רוצה לתת לנו ראש השנה לא רק של יומיים אלא ראש השנה מעכשיו הרי כל רצון ותפילה שיש ליהודי מעכשיו לראש השנה של רבינו, הרי נהי' יותר מקושר ויותר מחובר לרבינו הק' ולראש השנה שלו,

    ואשרי מי שיזכה להתעלות מהמניעות ולא להיפך ח"ו ובע"ה נזכה כולנו יחד להיות על ראש השנה בע"ה

Recent Posts

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

17 דקות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

2 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

3 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

5 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "הִשְׂכִּיר עַצְמוֹ לְרוֹעֵה בְּהֵמוֹת, וְכָךְ אָסַף כֶּסֶף וְנָסַע לְאוּמַן"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

5 שעות ago

אוֹצָרוֹת • 'דרשוני וחיו' שיעור לבין המצרים | ♪

מן הארכיון: האזינו לשיעורו של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א משנים עברו לימי בין…

5 שעות ago