חדשות

אסון מירון • צפו בתיעוד הדרמטי של האסון המחריד

קורבנות מירון • תיעוד של רגעי האימה ב"מסדרון המוות" במירון, מציג דקה אחר דקה, וגם במעט את מחדלי המשטרה | בתיעוד ניתן לראות כי בניגוד לטיעונים, לא היו מחסומים, או שוטרים שמנעו מעבר, אלא שגם לא הופיעו כמעט בכלל במסדרון המוגדר כנקודה המסוכנת ביותר בהר מירון • צפו:

לפניכם תיעוד דרמטי של דקה אחר דקה מהאסון המחריד בו נלקטו חמישה וארבעים שושנים טהורים, קורבנות ל"ג בעומר תשפ"א, ביניהם שבעת הנרות מטובי אנשי שלומינו חסידי ברסלב הע"י אברכים, שנים, בחורים, שלושה, זקן אחד, ונער שטרם נכנס לעול המצות, אחד, אלו קורבנות הצבור שנבחרו בקפידה לכפר על העם כולו.

וללא להפחית חלילה מקול הקריאה המחריד שנשמע מן שמיא הדורש לשוב בתשובה שלימה בכל מידה, ומכל עניין ועניין במחשה דיבור ומעשה, ומההרגלים הטעונים שיפור שלצערנו כבר טבועים בנו, חשוב לשים לב למחדלי המשטרה הנוראים שגרמו בעקיפין ובמישרין לאירוע המחריד.

ללא ספק שלוחי השטן היו אנשי המשטרה, שלפני ל"ג בעומר הצהירו מעל גבי כל במה כי הם לוקחים אחריות מלאה על האירוע, שהוא מהאירועים הגדולים ביותר שארץ ישראל מכירה, "לאחר ימים של הכנות ועבודות אנו מוכנים לכל תרחיש" כך ע"פ דברי מפקד המשטרה, וכך מנעו בכח את פעולתם של העסקנים החשובים, ובעלי ההקדש, ואף זלזלו בהזהרותיהם.

ובכן אמש, התפרסם בתקשורת (חדשות 12) תיעוד חדש של דקות האסון הנורא כפי שנקלטו במצלמות האבטחה – דקה אחרי דקה. התמונות הללו מוכיחות כי היה כשל מערכתי של כלל הגופים שמנהלים את ההילולא, ומעל כולם של המשטרה שגייסה לא פחות מ5000 שוטרים! לניהול האירוע, ולמרות כך לא הצליחו לפעול ולו במעט למניעת האסון המחריד.

בתיעוד ניתן גם לראות כי בניגוד לטיעונים, לא היו מחסומים, או שוטרים שמנעו מעבר, אלא שהם גם לא הופיעו בכלל במסדרון המוגדר אצל כל הגורמים, כנקודה המסוכנת ביותר בהר מירון, ושכמה שנים נסגר בשעות ההדלקה של 'תולדות אהרן' ע"י המשטרה מחשש לסכנה, והשנה כאמור לא הופיעו בו שוטרים לשמירה על סדר מינימלי, בזמן המסוכן.

גם לאחר ניסיון נואש של כמה אנשים שמעדו באותה דרך בשעות שלפני האסון, ניסיון להעיר את תשומת ליבם של השוטרים והמקפדים שבסביבה על הסכנה הצפויה לקרות באותו "מסדרון המוות", נפלו על אוזניים אטומות ובזלזול מחפיר.

האסון התרחש לאחר הדקות הראשונות בהדלקה של חסידות תולדות אהרן, לאחר שהמוני החוגגים עשו את דרכם החוצה, בצפיפות, דרך המעבר הצר והקטן המכונה "דרך הרב דב" הדרך שמוביל מרחבת 'תולדות אהרן' לשאר המתחמים בהר מירון – שיכונה בסוף "מסדרון המוות".

והנה הוא כאן לפניכם עם תיעוד האסון – דקה אחרי דקה:

תמליל התיעוד:

00:41 – הדרך עדיין פנויה והחוגגים עולים וגם יורדים ממנה בנוחות, אבל תכף הכול ייראה אחרת. באותו הזמן למעלה מתרחשת ההדלקה ומסביב המונים – הרבה יותר מאותם 3,159 איש שאושרו בתוכנית הבטיחות.

00:44 – ההמון מתחיל לזרום מהרחבה אל הדרך, והעומס מורגש היטב בתוך שניות. בשטח לא נראה שוטר או איש כוחות החילוץ שמנסה לעשות סדר.

00:45 – דקה חולפת וחובש כבר מטפס על המעקה מימין בניסיון להציל את עצמו ולפתוח ציר להמונים שמאחור. אבל אז מגיע הרגע הנורא מכול – ההמון פשוט קורס עם הירידה במסדרון. אלו שהיו בקצהו השמאלי והתחתון של המסדרון נופלים מהעומס ויוצרים פקק אנושי, ומאחור הלחץ רק גובר.

00:46 – מלבד ההמונים שנלחצו בקצה המסדרון, יש נקודה בעייתית נוספת בנקודה הימנית של התיעוד – מוקד שמתפתח לעוד אסון. מבוגרים וילדים מנסים למצוא דרך מילוט, או לפחות לנסות לנשום, אבל המשימה לא אפשרית. אחד המתפללים נראה שורק להמון שמאחוריו, מבקש שיזוזו לאחור ומנסה להסביר את חומרת המצב – אבל איש לא שומע.

00:47 – עוד דקה עוברת והלחץ רק גובר. ההמון תקוע, דחוס, ושלושה שוטרים מגיעים ומנסים באיטיות לחלץ את אלו שקרסו ושוכבים בקצה המסדרון. כמה בעלי תושייה מתחילים לפרק את יריעות הפח שחסמו את המעבר ויצרו להם דרך מילוט שהצילה כמה מהם. כל העת מלמעלה משקיפים מתפללים אחרים, מנסים לסייע מרחוק אבל דבר לא עוזר.

00:49 – אברך אחד מימין מצליח לפרק את יריעות הפח מהצד השני, לטפס מעליה, ומנסה לחלץ גם אחרים. מהמרפסת בצד שמאל מתחילים לזרוק בקבוקי מים אל אלו שנתקעו בהמון וצעקו לעזרה. מחסום משטרתי שעצר את ההמון מלנוע לא היה בשלב הזה. למעשה, חלפו כבר יותר מ-4 דקות גורליות – וכוחות הביטחון, שוטרים, אנשי מד"א, כיבוי אש ואיחוד הצלה כמעט ולא נראו כאן, טרם הבינו את גודל האירוע.

00:51 – כמה צעירים מצליחים לטפס מעל המחסום מימין, בזמן שמשמאל שוטרים מסייעים להמון לצאת מהדרך שפרצו מתחת למדרגות – אבל איש כבר לא יציל את אלו שעדיין בשביל מימין, לחוצים מאחור ולא זזים כבר יותר מ-6 דקות. 11 דקות ארוכות חולפות, ואז כבר אפשר לראות שוטרים ואנשי הצלה מתחילים לפזר את ההמון. חולפים ביניהם, מנסים למשוך מתחת להמון את הילדים וללא הצלחה. עכשיו ממדי האסון כבר ברורים לכולם – 45 בני אדם נהרגו כאן.

הרב יחזקאל לב, פעיל 'אגודת אש דת', אמר בתגובה לתיעוד: "המשטרה רוצה לחפות על הכשל הנקודתי הזה ורוצה לחפות על כל הכשל המערכתי של כל האירוע של ל"ג בעומר. היה פה כשל מערכתי ענק". בהמשך הוסיף: "איפה כל התרגולים? איפה כל ההכנות שקדמו לאירוע? ודווקא אחרי כזה כשל של כל האירוע הזה, לבוא ולדרוש שהמדינה תשלוט שם כל השנה זו דרישה הזויה, בפרט לנוכח הכשל הגדול".

לכתבה המלאה על שבעת הנרות מחסידי ברסלב שנספו הקישו כאן

ברסלב נייעס

View Comments

  • מה שלא רואים בסרטון זה מכות רצח שקיבלו אותם אנשים שפרצו את הגדרות מאחור, כיון שברגעים הראשונים לא הבינו שזה אסון, והמשטרה חשבה שהם וונדליסטים...
    כרגיל...

  • אי אפשר לדעת אם היה מחסום משטרתי לפי הסרטון הזה.
    המחסום היה במקום שלא רואים פה.
    יש עשרות עדויות של אנשים שראו שוטרים באים וחוסמים את המעבר היחיד שהיה שם.
    בכוונה מצאו סרטון שנראה כאילו לא היה מחסום.
    בע"ה שהאמת תתגלה

  • הסרטון מצונזר ושקרי
    הם חיברו חלקים משנים קודמות בהתחלה שרוצים להציג שהתנועה זרמה, זה לא אמת כי כל אחד שהיה שם יודע שלפני ההדלקה של תו"א המעבר עמוס ביותר, ובסרטון רואים שיש מעקה שמחלק את המעבר לשנים והשנה לא היה את הגדר הזו כמו שרואים בהמשך הסרטון. (אם היה את הגדר הזו לכאו' זה לא היה קורה, א.היה לאנשים במה לאחוז ב.לא היה לחץ כזה חזק)

  • הגדר באמצע נפלה מהלחץ והאנשים נתקעו על זה
    אפשר לראות את זה מעוך בצד בתמונות של אחרי הפינוי

  • נראה לי שכדאי לוותר על הסירטון הזה - זה לא כדאי להקרינו
    וזה מעלה הרבה דימויים ותמונות קשות
    לא צריך לחקות את העיתונאות החילונית ליצור דרמה
    גם ככה קשה לנו

  • סרטון לא רלוונטי, חסרים חלקים, וכן יכול להיות שהמחסום היה בקצה המדרגות מימין ולא בקצה המסדרון, תהיו אמיצים ותראו את הכל, ואל תנסו לסדר לישראלים את הראש.
    כאן בעולם הזה -שקר - למעלה אי אפשר לשקר!!!
    כעת לא יעזור מי אשם אלא פשוט להזהר מכולם -כי אתה לא יודע מי בעד ומי נגד, שד' ישמור ויציל!!!!
    זה רק ד'!!!

  • הסרטון מורכב מכמה חלקים....
    שימו לב בעיקר ברגע הנפילה -שהם מראים ב00:46 ברגע הזה הסרטון מתחלף ופתאום הכל תקוע...

    כ"כ הרבה עדויות וסרטונים מוכיחים שהיה מחסום..
    וכולם מאמינים רק לסרטון אחד שעובד ומורכב מכמה סרטונים .... עצוב... במיוחד שהמטרה של הערוץ ברורה... לא חקר האמת עוד בראש מעיניהם...

  • היו היה מחסום אני עברתי בשעה 12:18 דקות התחננתי לשוטר שיקח את המחסום לפני שיהיה 400 הרוגים ענה לי שככה אמרו לו .
    מה היה בעוד כמה דקות אחכ אני לא ראיתי אבל המון אנשים כבר התחננו למים ולאויר והשוטר נתן אגרופים לפנים מי שניסה לקפוץ את המחסום של סוף המדריגות האלו.

  • כידוע אני איבדתי את בני נחמן ז"ל באסון
    יש לי את כל החומר שקיים, שיש אותו למעט מאד אנשים בעולם סרטונים מעיניות ,מרחפנים , מהסרטות פרטיות וכו'
    ואני אמר בבירור לא היה מחסום .! רואים בבירור מלפני האסון איך אנשים עולים כולל אותי ואת נחמן ז"ל, הכל פתוח.
    וגם הגדר היתה כמו שהגיב כבר חיים
    הסרטון אמיתי לחלוטין ולי יש אותו באופן הרבה יותר ברור ומזעזע
    וגם הטענה שמי שפרץ את הגדרות קיבל מכות רצח זה שקר, אני הייתי שם !
    ונא ונא אחד מאנ"ש היקרים אמר לי בשבעה יש לך מליון דולר תעזוב את ה-2 דולר הוא ביקש שאני יבטיח לו לא לדבר מהמשטרה
    וגם אני מבקש לומר "יד ה' עשתה זאת" אצל רשב"י אין טבע וגם האסון היה שלא כדרך הטבע !
    נפטרו אנשים שרובם גבוהים וחזקים (אשתו של ר' שמעון מטלון אמרה שבחיים היא לא היתה חושבת שמכזה דבר הוא יפטר) וילדים וזקנים ששכבו מתחת ל-7 ! שכבות של אנשים יצאו ללא פגע !
    הרבי אומר שלא לכסות את ניסים בדרך הטבע גם נס של אסון הוא נס!
    וגם הסוף של הסרטון כפי שהוא מופיע כאן האסון המכעיס והמיותר היותר הוא כפירה, כך נגזר משמים!
    בכוכבי אור כתור שמוהרנ"ת הקפיד אלו שדיברו על על הממשלה הרוסית ! בגזירת הקנטוניסטים !
    ואמר את הפסוק " פלגי מים לב מלך על ביד ה' על כל אשר יחפוץ יטנו"

Recent Posts

אוקראינה מולדובה • גבול "סטרי־קאזאצ'י – טודורה" שודרג

חדשות הגבולות • גבול "סטרי־קאזאצ'י - טודורה" בין מולדובה ואוקראינה שופץ ושודרג הדבר יקל על…

12 דקות ago

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

2 שעות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

4 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

4 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

5 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

7 שעות ago