ארה"ב • מאות בחורים מאנ"ש ב'שבת התאחדות' |◄

חדשות ברסלב • היסטוריה בארה"ב: למעלה מ – 200 בחורים מאנ"ש הפזורים ברחבי ארה"ב ב'שבת התאחדות' ל'חיפוש הצדיק' עם הרה"ח ר' יעקב נתן אנשין שליט"א | צפו:


בשבת האחרונה שבת פרשת ויחי – חזק נערכה שבת התאחדות והתעלות מרוממת ומיוחדת בארה"ב עבור חבורת כלל בחורי אנ"ש דחסידי ברסלב בהשתתפות אורח הכבוד המשפיע הרה"ח רבי יעקב נתן אנשין שליט"א.

השבת נערכה במחנה רב טוב 'קרהנקסן' ניו יורק – (אחד מכפרי הנופש 'קעמפ' השייכים לחסידות סאטמאר), בשבת ההתאחדות השתתפו למעלה מ-200 בחורים כ"י מיקירי אנ"ש חסידי ברסלב, הצמאים להידבק באורו של הנחל הנובע ועל צבאם ראשי החבורות שבכל עיר ועיר הע"י.

בנסיעה לקראת שבת כבר ניכרו על בחורי החמד אותות התרוממות הנפש מהשבת המיוחדת , כשמכל עיר ועיר ברחבי ארה"ב וגם מקנדה הרחוקה יצאו אוטובסים ומינובוסים, כאשר במשך כל הנסיעה ראשי החבורות דיברו מהעצות וההתחזקות של רביה"ק הנ'נ'מ'ח' ומגודל הזכות להימנות על אנשיו.

עם ההגעה למתחם פנו בחורי החמד לסדר את מקום הלינה ואף התכבדו ב"טועמיה" מהשפע שהוכן ע"י העסקנים המסורים לכבוד שב"ק, וכשעה לפני זמן התפילה כבר היה ביהמ"ד מלא מפה לפה ב"קאך" ברסלבאי זה בהשתפכות על תפילה מליקוטי תפילות "רבש"ע זכני לטעום טעם שבת" והאחר רכון על ליקוטי הלכות בהכנה דרבה מאור הדעת הצח והמצוחצח ואילו אחרים עסוקים בשיחת חברים נרגשת.

עם דמדומי החמה התקבצו יחדיו לתפילת 'קבלת שבת' כאשר ציבור הנאספים מתפלל בהתעוררות הנפש עילאית, וממש ראו בחוש את מאמר רביה"ק "המנין שלכם בוקע רקיעים" לאחר 'לכה דודי' נשא המשפיע הרה"ח ר' יעקב נתן אנשין שליט"א שיחת הכנה בה הרחיב בטוב טעם בעניין ההתקשרות לצדיק, וכל מי שהגיע להשתתף ב'שבת ההתאחדות', הגיע למטרה אחת והוא – אך ורק לקבל מהצדיק שהוא בחי' שבת.

אחרי התפילה שהכינו את הסעודה ביד רחבה, והציבור יצאו בריקודים סוערים ור' יעקב נתן הפליא בדיבורו על גודל עניין התמימות והפשיטות ושרביה"ק רצה שיזמרו בפשיטות את כל הניגונים בסעודה, הדברים עשו רושם רב על בחורי החמד וניגוני הזמירות היו בהתלהבות שלא זכורה להמשתתפים 'אזא ווארימקייט' בזמירות שב"ק.

לאחר הזמירות דיבר ר' יעקב נתן על גודל כוחו של רביה"ק המלווה אותנו על כל צעד ושעל ועליו עיקר סמיכתנו ותקוותנו לעבור את הגשר הצר, ולאחמ"כ הציבור התרומם טפח מעל הקרקע בזמירות שירות ותשבחות על שמחת יהדותינו ועל שזכינו להתקרב לאור גדול כזה.

שיא ההתרגשות בשבת היה הקימת חצות שאצל הרבה מהבחורים היה זה לראשונה בחייהם כאשר רוב הציבור קמו בזריזות ובחיות ובחשק וישבו יחד וניגנו ניגוני חצות בלובי של הבנין, כאשר ר' יעקב נתן מלהיב בגודל המעלה של קימת חצות ואף נתן עצות פרקטיים איך לקיים ציווי זה, והסביר בטוטו"ד שזה שייך גם לבחורים למרות שסדרי הישיבה אינם מאפשרים את זה ואפשר לקיים זאת פעם בחודש וכדו', וציבור גדול של בחורים ישבו ולמדו בבית המדרש מחצות ועד ותיקין.

באשמורת הבקר הזדרזו הנאספים לתפילת שחרית כותיקין, לאחר שחרית מרוממת במיוחד לפני קריאת התורה דיבר הרה"ח ר' חיים אהרן פריעדמאן שליט"א והרחיב את הדיבור שכל דיבור מרביה"ק הוא השגת אלקות שבא ללמד אותנו עצות מעשיות לחיים ולא סתם לימוד בעלמא, והיה מהראוי לתת שם לשבת הזה "שבת חיפוש הצדיק" ושכל אחד יקח משהו מהשבת כגון להתחזק בקביעות באמירת ליקוטי תפילות וכן להתחזק בשאר ענינים מעצותיו הק'.

בקידושא רבה לאחר התפילה דיבר ר' יעקב נתן בסיפורי מעשיות והרחיב על הענין של תאוות ממון ושצריך לחיות באמונה ולדעת שהכל מגיע מה', ואחרי הקידושא רבה הרבה מהבחורים ניצלו את ההזדמנות ויצאו לשדה להשיח לבבם לפני השי"ת.

בסעודת צפרא דשבתא דיבר הרה"ח ר' ראובן ווייס שליט"א, בגודל מעלת דיבוק חברים, שכל מה שמקבלים מרביה"ק צריך ללבן ביחד עם החברים ומקבלים דין מן דין ע"י שכל אחד מאיר את הנקודה המיוחדת בו חננו השי"ת בחבירו, אחריו נשא דברים הרה"ח ר' חיים מאיר סנה שליט"א – מג"ש בישיבת סאטמאר מאנסי, ובדבריו הביע את רוב התרגשותו מזה שרואים בחוש את קיום דברי רביה"ק שאמר 'האש שלי תוקד עד ביאת המשיח', ורואים את זה בחוש איך האור הגדול של רביז"ל מתפשט בכל העולם, אחריו דיבר הרה"ח ר' דוב פריד שליט"א דיבורי התחזקות מהנחל הנובע.

אחה"צ התקיים סדר הלימוד והיה קול תורה גדול מאד, כאשר ציבור הבחורים מתחלקים לקבוצות ולכל חבורה מכל עיר דיבר אחד מראשי החבורה שליט"א.

בעת רעוא דרעוין שררה התעוררות מיוחדת עת שרו הזמירות בדיבוק חברים ור' יעקב נתן דיבר בעניין תיקוני ימי השובבי"ם ושלא שייך לעמוד מול הניסיונות העצומים שהיצה"ר וחילותיו רוצים להפיל את האדם לייאוש ועצבות ורק עם החיזוק שאנו מקבלים מרביה"ק אפשר להחזיק מעמד.

לאחר תפילת מעריב והבדלה התקיימו ריקודים סוערים בבית הכנסת עם כלי שיר למשך שעה ארוכה להודות ולהלל על המתנה הגדולה לה זכו ועל הזכות הגדולה להימנות על אנשי הצדיק.

לאחר הפסקה של כמחצית השעה נטלו הציבור ידים לסעודת מלוה מלכה במהלכה חולק למשתתפים מנחת שי ספר 'ליקוטי תפילות' של הוצאת אור הנחל, במיוחד במהדורה מוקטנת בכדי שיתאפשר לקחתו לכל מקום, כאשר הבחורים כולם אומרים בצוותא ביחד עם ראש החבורה הרה"ח ר' שמעון הלל פרנס שליט"א את התפילה הראשונה מתוך קבלה להתחזק לומר את זה כל יום בקביעות.

בשעת המלו"מ התבקשו בחורי החמד לכתוב שאלות מגוונות בעניין התקרבות לצדיק וכן שאלות בעבודת ה', ולאחר הזמירות התיישב ר' יעקב נתן וענה בטוטו"ד בנושאים שונים ביניהם על הנגינה, דרך הלימוד ע"פ דרך רבינו, התבודדות, התחדשות, מילתא דשטותא וכו'

בחורי החמד התקשו להיפרד ולחזור כאו"א למקום תלמודו כשהם נוטלים משבת זו מנות גדושות של חיזוק ועצות בעבודת הבורא ביום יום.

ברסלב נייעס

Recent Posts

'השוהל' • התקדמות משמעותית בהרחבה | גלריה

חדשות ברסלב • התפתחות דרמטית והתקדמות משמעותית בהרחבת בית הכנסת הגדול שבירושלים ה'שוהל' הגדול של…

14 שעות ago

'פאר הנצח' • הכנסת ספר תורה מרגשת במיוחד |◄

חדשות ברסלב • מעמד הכנסת ספר תורה לעילוי נשמת הילד הטהור שמואל בראל ז"ל, בבית…

21 שעות ago

'אהל יעקב' • כינוס "הַרְחִיבִי מְקוֹם אָהֳלֵךְ" ביום שני

חדשות ברסלב • כינוס מיוחד ביום שני הקרוב ליל י"ז בתמוז בסימן "הַרְחִיבִי מְקוֹם אָהֳלֵךְ"…

22 שעות ago

קיבוץ תשפ"ה: 'קריית הלינה' בבניין של קבע | כל הפרטים

קיבוץ ראש השנה תשפ"ה: 'קריית הלינה' בבניין של קבע עם קורת גג רוחנית לציבור היראים…

22 שעות ago

ט"ו תמוז • בעל האור החיים הקדוש זיע"א

זכרונם לברכה • היום ט"ו בתמוז יום הילולת הרה"ק רבינו רבי חיים בן עטר זיע"א בעל…

23 שעות ago