ארה"ב • שבת התאחדות לעשרות בחורי אנ"ש דוברי אנגלית |◄

חדשות ברסלב • עשרות מבחורי אנ"ש חסידי ברסלב דוברי אנגלית התאספו יחדיו ל'שבת התאחדות והתעלות' בהרי הקעצקילס בעיר וואודבורן, ניו יארק | 'הַשַּׁבָּת נֹעַם הַנְּשָׁמוֹת':

כתבות קשורות:
סאוט פאלסבורג • שבת התאחדות לעשרות בחורי ארה"ב | צפו
ארה"ב • בחורי אנ"ש בשבת התאחדות בהרי הקעטסקילס
ארה"ב • מאות בחורים מאנ"ש ב'שבת התאחדות' |◄
ארה"ב • לראשונה: שבת התאחדות לכלל אנ"ש | הכונו


השבת נועם הנשמות!  א שבת אריינגעקריצט אין האאארץ!!!! בשבת האחרונה פרשת נשא – 'שבת נאך שבועות', התקיימה שבת מלאה התעלות והתחזקות כאשר באו והתאחד תחת קורת גג אחת קרוב לארבע מניינים של בחורי חמד דוברי אנגלית ברובם מחבורת הבחורים בלעיקוואוד ניו דערזי, ועימם בחורים מערים נוספות כבארא פארק, מאנסי, ואפילו מסאוט פאלסבערג.

השבת המיוחדת נערכה ע"י ארגון 'תחזיקו', כאשר העסקנים הוותיקים הר"ר דובי פריד שליט"א. והר"ר פנחס צבי (פינצי) רובינסון שליט"א מלייקוואוד. בחדא עם העסקן הר"ר לוי יואל ניימאן שליט"א מעסקני אנש במאנרא קרית יואל. עומדים על המלאכה ברוחניות ובגשמיות לחיות עם רב ולהשקותם מתורת הננמ"ח זיע"א.

השבת נערכה במקום נופש בהרי הקעצקילס בעיר וואודבורן שבניו יורק, בהשתתפות ראשי החבורות מכלל הערים. ולאורח הכבוד הגיע במיוחד מארץ הקודש הרה"ח ר' חיליק פראנק שליט"א, שדיבר והעורר את הבחורים במשך השבת באופן נפלא מאוד.

הבחורים הגיעו בערב שבת והלכו מיד למקוה סמוך. בזמן הדלקת נרות התמלא היכל בית הכנסת כלו והחלו בתפילת המנחה בהתעוררות גדולה, כאשר לפני התיבה ניגש הר"ר נתן ברגשטיין שליט"א (בנו של רבי דניאל ברגשטיין בנו בכורו של הגה"ח רבי שמעון זצ"ל) מיקירי האברכים בלעיקוואוד.

כאן נשמעו דברי פתיחה חמים מאת הר"ר פנחס צבי רובינסון שליט"א, שקיבל את פני הבחורים בחום. ודיבר על גודל הענין השבת התאחדות והענין התקבצות אחים לדעה המאמינים ברביז"ל, בדבריו אמר כי פרשת השבוע 'נשא' הוא ר"ת 'שבת אצל נחמן' וכן 'שבת נאך שבועות' כאשר עדיין עומדים סמוך ונראה לימי חג השבועות ונכלל בזה בקיבוץ של הרבי.

בתום דבריו ניגש לפני העמוד 'לקבלת השבת' כאשר הוא סוחף עימו את כלל הבחורים בתפילה בכוח ובניגוני התעוררות ושמחה ובריקודים סוערים.

סעודת ליל השבת נערכה מסביב שולחנות ארוכים בכל טוב וטוב, בתחילת הסעודה נשא דברים הרה"ח ר' חיליק שליט"א שאת דבריו הוא פתח בהתפעלות מיוחדת ממראה עיניו שזאת הפעם הראשונה שהוא משתתף בחוץ לארץ ואמר שבעצם קשה להגיד אבל זה אמת שבארץ הקודש אפילו שמגיעים לשבתות במירון עם ארגונים וכו" יש מחשבה שמגיעים לשבות אצל הצדיק הרשב"י וכד' אבל אן רואים שמגיעים אך ורק בכדי להתקרב להקב"ה להתקרב לרב'ה.

בהמשך הסעודה דיבר הר"ר נתן יהושע ברגשטיין שליט"א שהזכיר את השבתים של פעם באמריקה  כאשר הוא עוד היה בבחרותו ושעד היום יש עליו השפעה לטובה מאותן השבתות, ושכל בחור שרק רוצה קצת להתעלות זה חשוב מאוד בעיני ה' וכל דיבור ודיבור שהוא שומע כל זמן ובפרט בשבת זו, הרי אלו מצטרפים וזה עוזר אפילו לשנים שאחרי. לאחר דבריו המשיכו בזמירות ופצחו בריקודים עזים.

לפני ברכת המזון דיבר הר"ר חיים זאנוויל גולדירינג שליט"א מחשובי אברכים אנ"ש בלעיקוואוד שדיבר בגודל הענין של קימת חצות ותפילת שחרית כותיקין, כאשר בדבריו הוא מזכיר את דברי רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל שהיום מתחיל מהלילה, כאשר הולכים לישון מוקדם אזי אפשר לקום בחצות ולפנות אור הבוקר לעבודת ה', והוסיף לספר כמה עובדות וסיפורים מעוררים בענין שהיום מתחיל בלילה שלפניו.

בשעות חצות לאחר 3 בבוקר עוררו הבחורים את השחר, והתאספו לאמירת סדר תיקון חצות (לשבת) בצוותא חדא כאשר כולם אומרים כאחד. מעניין לציין כי למרות שכמעט לא היה זמן לישון, התאספו כל הבחורים כולם יחדיו ללא יוצא מן הכלל והתעוררו לעבודת הלילה, זאת לאחר שינה קלה של כ-שלוש שעות בלבד. אח"כ יצאו בצוותא להיטהר במקוה כאשר בדרך שרו ניגוני אנ"ש עתיקים והר"ר חיליק מספר על מקורו של כל ניגון…

לאחמ"כ התאספו לעורר את השחר בזמירות הבוקר וניגוני התעוררות מעוררים, אחריהם דיבר ר"ר חילק שליט"א וסיפר על אנ"ש מהדור הקודם והתמימות ופשיטות של העבודות שלהם בפרט באתרא קדישא מירון.

לאחר מכן התקבצו יחדיו לתפילת שחרית כותיקין בהתעוררות נפלאה ודביקות כאשר לפני התיבה ניגש הרה"ח ר' דובי פריד שליט"א שהתפלל מתוך בכיה של שמחה. לפני קריאת התורה נמכרו העליות עבור לימוד של דפי גמרא, עמודים ליקוטי מוהר"ן , חצי שעות של התבודדות, שיחת חברים בעבודת ה' ועוד הרבה דברים שונים, אחת העליות נמכרה עבור ריקודים כאשר בחור קנה אותה עבור 7 שעות ריקודים עד ראש השנה (לכה"פ 3 דקות רצופות). לתפילת המוסף ניגש הבעל תפלה והראש חבורה הוותיק מבארא פארק הר"ר נחמן אלימלך ברגשטיין שליט"א.

בסיפורי מעשיות נשא דברים הר"ר חיים זאנוויל גולדרינג שליט"א על מעשה מעשה בן יחיד ודיבר שמעשה זאת מקובל שהיתה ממש וזאת המעשה חוזרת לכל אדם כל זמן וצריך לחזק עצמינו שכל פעם יש מניעה או עיקוב מצד היצר הרע צריך לדעת שזאת רק מניעה שצריך לשברה וממנה נגיע למדריגה גבוה יותר.

בסעודת שבת קודש נשא דברים הר"ר פינצי שהרחיב בדבריו על ענין הרצונות והכיסופין, שרבינו דיבר ולימד אותנו וזה דבר שהעולם אין יכול לסבול שיש דבר כזה וצריכין לדעת את הענין של 'המתן' ואלו שני דברים מלווים הרבה את כלל הבחורים בשנות הבחרות. ואח"כ דיבר הבחור שמעון גודלפסקי הי"ו – מגבאי החבורה בבארא פארק. שדיבר על גודל הענין של "או חברותא או מיתותא" ואהבת חברים הנחוצה לענייני רביז"ל והחשיבות להשתתף בקביעות מידי שבוע בחבורות הבחורים, וענין העזות דקדושא ולימוד ספרי רבינו זיע"א. לאחר מכן נסחף הציבור לריקודי אש ושמחה "אשרינו שזכינו להתקרב לרבינו", ואומן אומן ראש השנה" ועוד. ואח"כ דיבר הר"ר חיליק שליט"א על גודל מעלת לימוד התורה במשנת רביה"ק וגם עצות למעשה לקיים את התורה בכל מצב וגם הענין של שמחה שרבינו לימד אותנו שבפרט עכשיו שמגיע הקיץ וצריך ישועות לרוחניות וגשמיות שלעבור הכל בשלום. ולסיום לפני ברכת המזון דיבר הבחור שמחה לאנדעסמאן הי"ו מלייקוואוד על ענין לראות הנקודות טובות ולחיות בהם אפילו כשעובר מה שעובר וזה יהיה עיקר הצלחתנו.

לאחר הסעודה יצאו יחדיו לקיים את עצת התבודדות בין עצי היער ועשבים, גם כאן נשמעו דברים מחיין נפשות מאת הר"ר חיליק שליט"א, שדיבר באש להבה ונעימות נפלאה ואמר שיש בחורים פה שמגיעים פעם ראשונה לשדה להתבודד ויש שמגיעים אחר שהם עוסקים בעבודת ההתבודדות מידי יום, אבל התחזקות להתבודדות כולם צריכים, ואלו מהדברים העומדים ברומו של עולם" שצריכים חיזוק תמידי, ושזה המעלה העליונה מן הכל ודיבר דברים פשוטים ונחמדים על ענין של עצת העצות וגם סיפור עובדות ומעשיות על הענין של התבודדות. לאחר מכן דיבר הר"ר פינצי בשפת האנגליש לבחורים החדשים שהגיע להתבודדות פעם ראשונה בחייהם כאשר הוא מכין אותם לעבודת הקודש ממנה בעזהי"ת לא יפרדו למשך כל ימיהם לאחר ההתבודדות רקדו ריקודים שמחים למשך שעה הארוכה.

לאחר מכן נערך סדר לימוד למשך שעה ורבע במקום שליבו חפץ, כאשר היה מחזה נפלא ומשובב עין של היכל בית מדרש המלא מפה לפה כאשר לומד חומש רש"י ומשנהו הוגה בספר 'שיחת הרן' אחר יגע על הבנת דברי הגמרא עם ראשונים ומשנהו בספר מוסר. מן הצד נראו קבוצה של בחורים הלומדים ב'חבורה' עם הר"ר דובי פריד שליט"א את התורה הזמנית תורה נו'.

בשעה 6:15 אחר עונג שבת היה פאנל מיוחד, כאשר הראשי החברות והר"ר חיליק שליט"א ענו בטוב טעם ודעת לשאלות הבחורים בכלל ענייני עבודת ה'.

בעלות המנחה: לתפילת המחנה ניגש הר"ר נחמן שלום נהרי שליט"א – ראש החבורה מלייקוואוד שאף הוא עסק רבות למען הצלחת השבת.

רעווא דרעווין: בסעודת שלוש סעודות דיבר לפני תחילת הזמירות הר"ר דובי פריד שליט"א בדבריו שנשמעו מתוך בכיה של שמחה והתעוררות מיוחדת הסביר על כוח הניגון וכוח הנגיה המסוגלת לחדור עמוק עמוק ועל הניכון המושר בין אנ"ש על יצוה צור שרביז"ל גילה שבניגון זה מורידין את הנשמות הקדושות מלמעלה.

אח"כ דיבר ר' חיליק שליט"א שהרחיב בדיבורי חיזוק והתעוררות. ואמר שבעוד 5 שנים לא יהיה פה רק 40 בחורים (דוברי אנגליש) אלא עשרת מונים של בחורים מאנ"ש המאמינים ברב'ה. ועורר על ענין שאנו לא נהיה חלילה מאותם המסתירים ומבזים את שם הצדיק בעולם וגם דיבר על גודל הענין של התחדשות.

אחר תפילת מעריב והבדלה פרצו כולם בריקודים עזים כאשר ר' חיליק מנצח על הקלרינט, " טייערע ברידער הארציגע ברודער ווען וועלן מיר זיך ווייטער זעהן ,ווען וועלן מיר זיך ווידער זעהן אז גאט וועט געבן געזונט און לעבן .וועלן מיר זיך ווייטער זעהן" וגם שרו אתו  את הנוסח ראש השנה ועוד ניגונים של התעוררות

השבת הסתיימה כאשר הבחורים שבים למקומם עם שקים מלאי חיות דקדושה והתחדשות נפלאה בעבודת ה' עם שטאלץ אמיתי להיות מקושר לצדיק יסוד העולם הנחל נובע מקור חכמה זיע"א

ניתן להאזין לראיון על השבת עם ראשי החבורות עסקני השבת הר"ר לוי ניימאן והר"ר פנחס צבי רובינסון שליט"א  בקו של 'תחזיקו' 845.253.9090

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

6 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

12 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

14 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

15 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

יום 1 ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago