חדשות

בְּךָ רַבֵּנוּ נָגִילָה • מאות אברכים ובחורים כבר פוגשים את הרבי בכל יום

תורה הזמנית: משתוקקים לנסוע לאומן? להיות מקושרים לרבינו יום-יום שעה-שעה? מייחלים לשבור את השגרה האפרורית ולהתעלות לעולם רוחני מתוק? תתכוננו להיות מופתעים!

מאת: ר' קלמן בורשטיין

פרויקט חדש שהולך לחבר את כולנו לליקוטי מוהר"ן

בשבת הקרובה עומדים כלל חסידי ברסלב לפגוש על קירות בתי הכנסת את תחילתו של הקמפיין החדש והמרענן, שמטרתו לעודד אברכים ובחורים לטעום בפעם הראשונה את החוויה המתוקה של לימוד ליקוטי מוהר"ן בהתבוננות ובעמקות.

הפרויקט התקופתי החדש והראשוני מסוגו, יוצא לדרך, לאחר שבשנים האחרונות יש התעוררות גדולה בקרב מאות אברכים ובחורים ללימוד ליקוטי מוהר"ן בהתבוננות ובעמקות – הן במסגרת 'כולל ליקוטי מוהר"ן בעיון' והן בשאר מסגרות ושיעורים שונים – כאשר ההבנה כי לימוד ליקוטי מוהר"ן הינו שווה לכל נפש ורבים משקיעים עתים מעתותיהם לרדת לעומקה של תורה וללון במכמניה במשך חודשים ארוכים – דבר המשפיע עליהם ועל כל סביבתם תועלת עצומה לטובה בכל תחומי החיים.

הפרויקט שיכונה בשם 'לטייל בתורתו' – פורץ דווקא בעיתוי הנוכחי, לאחר שמזה תקופה עוסקים כלל חסידי ברסלב בתורה הזמנית, תורה י"ז, הנלמדת מזה חודשים ארוכים ברשת כוללי ליקוטי מוהר"ן בכל רחבי הארץ – מתוך רצון ושאיפה לעודד עוד ועוד אברכים ובחורים להיכנס למעגל הלומדים ולראות את עולמם בחייהם.

הקמפיין יתפרש על פני השבועות הקרובים ובמסגרתו יערכו הגרלות משתלמות על שלל פרסים – בין כל האברכים והבחורים שישתתפו במסגרות השונות של הפרויקט. בין הפרסים יגרילו 10 בחורים ואברכים פרס ראשוני וייחודי מסוגו – מקום בנסיעה מיוחדת לאומן יחד עם אחד מזקני משפיעי אנ"ש.

כמו כן, תוקם מערכת טלפונים בעלת שלוחות מגוונות, לתועלת הלומדים. בין השאר יכיל הקו שיעורים על התורה, שלוחת מאזינים בה יעלו הלומדים שאלות ותמיהות שהתעוררו להם במהלך הלימוד, לצד שלוחת 'עצות חדשות' בה יעלו מאזיני הקו את העצות לעבודת השי"ת שהתחדשו להם מן התורה.

לצד זאת – בכל שבוע תודפס חוברת שתכלול שאלות מאתגרות, מאמרים מרתקים ואוסף של חידושים, רעיונות, עצות וביאורים מתוך החומרים שישלחו למערכת הפרויקט על ידי כלל הלומדים.

ללכת עם התורה הזמנית – תורה יז בכיס

כבר השבוע, עם יריית הפתיחה – הודפסו אלפי עותקים של תורה י"ז, במטרה לאפשר לכל ההולכים עם התורה לשאת בכיסם את התורה לכל מקום – 'ללכת עם התורה' פשוטו כמשמעו – בלכתם בדרך, בנסיעות וברגעים של פנאי.

החוברת מועטרת במאמרי רבינו הק' ומוהרנ"ת בגודל מעלת ושבח תורתו הקדושה, העמוקה מני עומק והרחבה מני ים, המסוגלת לכל סגולה ומחוללת מהפיכה כבירה לטובה בחיי הלומד בה ובעולמו הפנימי – בהיותו זוכה לפגוש את הרבי ואת דעתו הקדושה הטמונה ואצורה בין שיתי התורה, ובבחינת מאמרם "אנא נפשי כתבית יהבית".

בסוף הקונטרס, אחרי התורה, הודפסו דפים ריקים לרשימת שאלות ותמיהות המתעוררות במהלך הלימוד – כפי שכבר נודע בשער בת רבים התועלת העצומה שיש בלימוד באופן זה של ציון הקושיות המתעוררות תוך כדי לימוד ה'תורה', שבכך שמים לב לדברים הנראים כמיותרים או כתמוהים וככל שלומדים יותר את התורה נוכחים לראות איך כל דבריו של רבינו מכוונים ומדוקדקים עד לאחת, ובכך זוכים להתענג על היופי הנפלא הגנוז בכל תורה.

קשר עם רבינו – כל אחד יכול

מטרת הקמפיין לעורר ולהגביר את המודעות בקרב כלל חסידי ברסלב, לעובדה כי לימוד ליקוטי מוהר"ן הינו האמצעי המרכזי דרכו יש בידינו להתחבר ולהתקשר לרבינו, והוא שווה לכל נפש, ובאמת כל מי שמקדיש זמן ללמוד את התורה בהתבוננות ובעמקות, מוצא את עצמו בתורה ויכול להתחבר ולהאיר את חייו באור יקרות.

הפרויקט מוקדש לעילוי נשמתו האי תלמיד חכם וגאון מופלא ומופלג, ירא ושלם, הגה"ח רבי שלמה אהרן ב"ר מרדכי הלוי גוטליב זצ"ל שכל ימיו דבק בתורת הצדיק בכל לבו ונפשו, בעמקות ובהתבוננות, באהבתה שגה תמיד וכל חפציו לא שוו בה, זכה וזיכה רבים.
ת. נ. צ. ב. ה.

בהזדמנות זו מתבקשים כלל אנ"ש לשלוח למערכת 'תמימי דרך' שאלות, עיונים, חידושים וביאורים, הנוגעים להבנת התורה 'מיניה וביה' – לשילוב בגיליון לתועלת כלל הלומדים ובעז"ה חלקם יובאו להדפסה בספר מיוחד שיצא לאור אי"ה על תורה י"ז.

כמו כן, כל מי שמעוניין לארגן במקום מגוריו שיעור או קבוצה ללימוד תורה י"ז, מוזמן לפנות למיילים דלהלן.

מערכת תמימי דרך: a029950018@gmail.com

כולל ליקוטי מוהר"ן: kl046277313@gmail.com

מי ייתן שנזכה כולנו לדבוק בצדיק, כפי שגילה לנו התלמיד הגדול מוהרנ"ת כי בפרט לאחר הסתלקות הצדיק עלינו "לְחַפְּשֹוֹ וּלְבַקְּשׁוֹ יוֹתֵר וְיוֹתֵר… לְסַלְסֵל וּלְחַפֵּשֹ בְּתוֹרָתוֹ הַקְּדוֹשָׁה… וּלְבַקֵּשׁ וּלְהִתְחַנֵּן הַרְבֵּה לִפְנֵי ה' יִתְבָּרַךְ עַד שֶׁיּוֹרִיד דְּמָעוֹת הַרְבֵּה עַד שֶׁיִּשְׁפֹּךְ לִבּוֹ כַּמַּיִם לִפְנֵי ה' עַד שֶׁיִּזְכֶּה לִמְצֹא וּלְהַשִּיג פְּנִימִיּוּת כַּוָּנַת תּוֹרָתוֹ הַקְּדוֹשָׁה שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת הַצַּדִּיק בְּעַצְמוֹ, כִּי עִקַּר הַצַּדִּיק הוּא תּוֹרָתוֹ הַקְּדוֹשָׁה שֶׁשָּׁם גָּנוּז רוּחַ הַקֹּדֶשׁ שֶׁלּוֹ" (לקוטי הלכות חו"מ – שלוחין ה יב).

לפניכם הקונטרס 'לטייל בתורתו' לצפייה ולהורדה:

להורדת מהדורת הדפסה:

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה מולדובה • גבול "סטרי־קאזאצ'י – טודורה" שודרג

חדשות הגבולות • גבול "סטרי־קאזאצ'י - טודורה" בין מולדובה ואוקראינה שופץ ושודרג הדבר יקל על…

7 שעות ago

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

9 שעות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

11 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

11 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

12 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

14 שעות ago