כינוסים ומעמדים

בחירות: כינוס היסטורי של כלל גבאי בתי הכנסיות של חסידי ברסלב בבית שמש |♪

חדשות ברסלב • כינוס היסטורי של כלל גבאי בתי הכנסיות דחסידי ברסלב בעיר בית שמש בסימן 'למען קדושת דורותינו", מצורפים קבצי אודיו של הדרשות | חוברת 'ברסלב – חיים נצחיים' לקריאה ולהורדה | גלריה נרחבת:

כתבות קשורות:
כְּכָל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ: זקני ברסלב ועימם שאר המשפיעים בעניין הבחירות לעיריות |↓
מן הארכיון: כינוס בראשות זקני אנ"ש על הבחירות לעירייה|♪


בשבוע האחרון, (שלישי, ויקהל) נערך בעיר בית שמש כינוס היסטורי בסימן 'למען קדושת דורותינו", כינוס ייחודי וראשון מסוגו של כלל גבאי בתי הכנסיות של אנ"ש חסידי ברסלב מכל רחבי העיר, שנאספו יחדיו לקראת הבחירות החוזרות לרשות העיר, בכדי לזעוק ולהכריז בקול ברור כי חסידות 'ברסלב' אינה קשורה בשום צורה שהיא לשום מפלגה באשר היא.

כידוע בבחירות האחרונות לעיריות שנערכו לפני כשבוע ומחצה, יצאו להם כמה עסקנים מסוימים והכריזו בראש כל חוצות כביכול חסידות ברסלב תומכת במפלגתם שתייצג את חסידות ברסלב בעירייה, הדבר שחרה במאוד לכל חסיד ברסלב באשר הוא, וביותר לרבני ומשפעי אנ"ש שליט"א, עורר את הרבנים בגודל חובת השעה לפעול ולהכריז כי אין לנו חסידי ברסלב כל חלק ונחלה עם מפלגתיות תהיה אשר תהיה, וכפי שכתבו פעם אחר פעם גדולי זקני אנ"ש זצ"ל, ושיבדלו לחיים אותם החיים עמנו שליט"א דברים שהובאו בכתבים ואף פרסמו ברבים בכרוזי מחאה נחרצים, כאשר מאן דהו ניסה לקשור את השם הקדוש "ברסלב" אל מפלגה כזו או אחרת.

ועתה לקראת הבחירות החוזרות לעירייה, בחירות שאמורות להתקיים היום (ראשון), באו ונתכנסו עשרות גבאי אנ"ש חסידי ברסלב להכריז בקול גדול וברור כי אנו חסידי ברסלב לא קשורים לכל הבחירות כלל וכלל.

לפניכם כתבה שהתפרסמה
מתוך חוברת 'ברסלב – חיים נצחיים' שהתפרסמה בין אנ"ש לקראת השבת האחרונה:

כשהציבור אומר את דברו…

"בחירות". מילה אחת הטומנת בחובה אין ספור חשבונות, אין ספור מחלוקות, ואין ספור שקרים, מידות רעות, השמצות, בדויות, הזיות והמצאות, חרב איש ברעהו, כולו אומר "פוליטיקה" זולה.

לכל הקלחת הזו ולכל המסתעף אליו, מנסים אי אלו לדחוף את כל הציבור ואם לא במח אז בכח…

כל יהודי פשוט מכל חוג ומכל סוג של כובע שהוא רק חובש, באופן טבעי סולד מכך ובכל אופן לא מתחבר ולא רוצה להתחבר לכל ה""אידישקייט"" אש זרה הלזו.

אך אלו לא מתבלבלים ובכל הכח יתנו לך להבין שאתה פשוט חלק מזה…

אפשר לומר בהסתייגות, שלא נעים, אבל התרגלנו… עקבתא דמשיחא.

אך ישנם תחומים, שאפשר לומר עליהם שגם אם (ח"ו) לא אכפת לך מכבוד שמים, וגם אם לא מפריע לך כל המחלוקות המיותרות האלו, זה כבר בגדר של מקום אישי, זה כבר משהו שאולי אתה צריך לקחת יותר ברצינות.

הם והפעילים שלהם פועלים בכל אופן אם תרצה ואם לא, הם רוצים, והם פועלים לכיוון הזה ומקדמים את זה בכל האופנים ובכל האפשרויות הכשרות ואף עם כאלו שלא.

יתכן שבפעם הראשונה שזה קרה שדיברו כביכול בשמך הזדעזעת, בפעם השניה התנערת, אבל בפעם השלישית, הרביעית, והחמישית אתה כבר לא יכול להתעלם, אתה צריך להגיב ולאמר ברורות, זה, ל-א  א-נ-י, זה לא אנחנו, ואם כן, אם ישנה אמירה כלשהיא בנושא, אז דווקא ההיפך הוא הנכון.

האמירה הזאת צריכה ומוכרחת להיאמר…

ואכן, השבוע זה קרה.

נכון אנו כרגע בסבב שני, בחירות חוזרת, אבל אמירה שכזו יוצאת דווקא לאחר שחסידי ברסלב גילו לפתע את התרמית הגדולה של הסבב הראשון…

ובכן, מפלגה ידועה, בשמה הידוע ומפורסם לכל, אותה מפלגה שפרקה מעליה כל עול של רב ומורה דרך, והמפורסמות אין צריכים ראייה – כפי שכולם יודעים, אין להם שום רבנים להם הם כפופים. אותם יחצני המפלגה ישבו והגיעו לעצת אחיתופל כי "ברסלב" הוא הקרבן הפוטנציאל לכבישה, וממחשבה למעשה החלו להכניס ב"כח" לתפור ולהלביש את נושא הבחירות ואת מפלגתם, על לא פחות ולא יותר – על אנשי הצדיק, עלי ועליך. ולא זו בלבד אלא גם על 'רבינו הקדוש' צדיק יסוד העולם רבי נחמן בן פיגא זיע"א…

נעדיף הפעם שלא להיכנס בשורות אלו בחילול שם רביה"ק שיוצא מזה באופן נוראי, אשר כידוע כל עניינו הוא אך ורק עבודת ה' ותו לא, ק"ו וכ"ש שלא פוליטיקה ומחלוקות, מידות רעות ומדנים.

אנו נתמקד הפעם דווקא בחוצפה האנושית, על כך שמגיעים אנשים חושקי ממון, משופעים בתקציבים ובשאר תענוגות עולם, ומדברים בשמך ומתיימרים להציג אותך ומלבישים עליך נושאים שהם הכי שנויים במחלוקת, שיוכרעו כביכול בשמך בו בזמן שאינך חפץ בכך בלשון המעטה, העזות והחוצפה הזאת פורצת את כל הגבולות.

השבוע האחרון ייחרט לדורות עולם, לזמן מיוחד בו התאגדה "חסידות ברסלב" להסיר את התחפושות, לשטוף את הצבע בו מנסים לצבעה, לאמר ולזעוק אחת ולתמיד אמירה ברורה שתייצג באמת את הציבור הקדוש ואת מה שהוא חושב.

גבאי בתי הכנסיות של כלל חסידי ברסלב מכל רחבי העיר בית שמש המעטירה ונציגי קהילות אנ"ש של כל השכונות, אלו העומדים ומשמשים את הציבור נאמנה בכל זמן ועידן ובמשך כל ימות השנה (ולא רק בימים שלפני הבחירות) נעמדו על הרגליים, ואמרו את אמירתם והעבירו את המסר באופן הכי חד וברור, אין לנו חסידי ברסלב חלק ונחלה בכל אותו פולחן! הנושא כולו לא קשור אלינו!

יאמר ברורות: דעת רוב מניין ובניין של הרבנים גדולי זקני אנ"ש ושאר משפיעי אנ"ש חסידי ברסלב שליט"א נכתבו ונחתמו זה מכבר, ועליו אין להוסיף וממנו אין לגרוע, אך כאשר אלו אשר בכל נושא מתיימרים לדבר בשם רבנים ובפועל משחקים הם בשיווק יחצני מדופלם, כאשר בכל פעם הם מוציאים מהארסנל את הרב אשר מייצג את עמדתם לעת הזאת, הם אלו אשר גם בתוך ברסלב מנסים לשחק את משחק "הציבור" או "העם" עם דמויות שונות הקשורים איך שהו, או שבכלל לא…

ועתה הגיע הזמן שהציבור יגיד את דברו, והציבור אכן אמר, ובאופן שאינו משתמע לשני פנים.

לכנס מרומם ורב רושם הוזמנו כל גבאי בתי הכנסת של אנ"ש חסידי ברסלב בבי"ש, כאשר לכל גבאי ונציג נמסרה מטרת הכנס באופן מוצהר, בשלהבת אש קודש ביום שלישי בערב בשעה היעודה, הם הצביעו ברגלים, בזה אחר זה הופיעו כל הגבאים, גובש במקום נציגות של כלל ציבור חסידי ברסלב בבי"ש ובאווירה מרוממת ומאחדת התיישבו ליד שולחנות ערוכים קהילה זו לצד קהילה זו.

ראשון הנואמים היה הגה"ח ר' שמעון צבי שפירא שליט"א, שבדיבורים שהם קילורין לעינים ומחממים את הנפש האריך להסביר על "עגל הזהב" המשווק בשמנו, אחריו נשמעו דבריו של הגה"ח ר' אליהו נהרי שליט"א שדיבר בלשון הקודש, כשבדבריו הוא מעורר על ימות הגואל ועל הרחבת הדעת שיהיה אז מה שיגרום לכזה גיחוך מה"אידישקייט" של הבחירות, והיטיב להסביר את הגיחוך הזה שכל חסיד ברסלב מרגיש כבר היום, בהפתעה של ממש התייצב אחריהם הגה"ח ר' אלכסנדר פראנק שליט"א שהגיע לכינוס בכדי לייצג את אנ"ש בני קהילתו – בית הכנסת 'ברסלב' שכונת 'נחלה ומנוחה', אך בשעת הכנס התייצב אף הוא ונשא דברים נכוחים, בדברים שנאמרו מנאמת ליבו העמיד בשפה שאינה משתמע לשתי פנים את עזותם של המפלגות על השתמשותם בשם המקודש "ברסלב" וזאת מלבד שאפילו על "אידישקייט" הם כבר אינם מדברים כהיום אלא הכל נסוב סביב תקציבים ודז'ובים והאינטרס העכשווי הרי שבזה פשעו בכפליים, בתוך דבריו קבע נחרצות את הקריאה היוצאת מכינוס זה שאין רשות לאף אחד לייצג או להשתמש בשמו של רביה"ק ובשמם של כלל חסידי ברסלב, ואדרבה מכאן תצא הקריאה שאין לנו שום שייכות וקשר עימהם. ר' אלכסנדר הוסיף ואמר שזוהי תפקידו האישי של כל גבאי וגבאי שיש לו השפעה מרובה בבית מדרשו לומר ולחזור על הדברים שאין לנו שום קשר ושייכות עם כל עניין הבחירות, לא בעצם הבחירות וכ"ש שלא בייצוג שהם מנסים לייצג את חסידי ברסלב, לסיום עורר העסקן החשוב הרה"ח ר' נחמן גווירץ שליט"א על הפגיעה העמוקה בשמו הקדוש של רביה"ק על עזות המצח לחולל מכל תוכן את המשפטים המקודשים לנו מכל כדוגמת "דעם רבינ'ס כח" מילים המעוררים בליבו של כל חסידי ברסלב את נימי לבבו באמונה בצדיק, מילים המבטאות את תמצית הדם הברסלבאי, שאנו חסידי ברסלב מאמינים וסומכים על כוחו של רביה"ק וכו', וכאן באו יחצנים למיניהם – הני פלניא גזלנא ומשתמשים בזה לתעמולת המפלגה, להרבות מחלוקות ומריבות, ועל חובותינו לעת הזאת להתאסף ולטהר את שמו ולקדשו ברבים בכינוס לצדיקים זו.

כלל הציבור גבאי ונבחרי הציבור של כלל הקהילות הקדושות דחסידי ברסלב בבית שמש יצאו מכנס זה מרוממים ונרגשים, כשמצד אחד הרגישו את האחריות המוטלת עליהם ועל הזכות של ההשתתפות בכנס, שגורם לקדש את שם רביה"ק בעולם, ומצד שני התרגשו על כך שניתנה להם ההזדמנות לראשונה להביע את עמדת כלל אנ"ש, ציבור עם קודש חסידי ברסלב מכלל הקהילות, אל מול מסע היח"ץ המבחיל שכולו אומר שקרים וכזבים, המתנהל בימים אלו בראש כל חוצות בהוצאת שם רע על קהילות ברסלב בבית שמש כאילו הם משתייכים לכאן או לשם.

למחרת התקיים שוב כנס שני ומשלים, קטן יותר אך שווה במהותו ובמטרתו לזה הראשון. כינוס שני זה נועד לשכונות החדשות (יחסית) בעיר הלא הם רמה ג', רמה ד'1, ד'2, ד'3, ד'4, גם שם באו ונקבצו כולם כאיש אחד ובלב אחד ברוח של התחדשות, כאשר כלל הגבאים ונציגי הקהילות מכל בתי הכנסיות של אנ"ש חסידי ברסלב בשכונות, התאספו בביתו של אחד מהחברים להתחבר אל האמת ולהציגה בראש כל חוצות, לשמוע דברי אלוקים חיים ולהעמיד את האמת הנעדרת והנדרסת על תילה, בכינוס זו הופיע הרה"ח ר' אהרן דוד ברזעסקי שליט"א מזקני וממשפיעי חסידי ברסלב בעיר בית שמש, מהראשונים מאנ"ש שהתיישבו בעיר ואשר ידיו רב לו בפתיחת בתי הכנסיות לאנ"ש חסידי ברסלב בבי"ש בכל השכונות מאז הקמתה של העיר לציבור החרדי לפני למעלה משלוש עשורים. בתחילה סיפר מניסיונו העשיר, לגבאי השכונות הצעירות על צביונו ומהותו של בית הכנסת הנקרא ע"ש הצדיק ה"ה רבינו הקדוש זי"ע, על האופן בו ניתן להשרות את האויר הנח והזך בבית ה', כאשר מאידך מוכרחים לעמוד על כל קוצו של יו"ד כפי הדרך המסורה לנו וכפי איך שקיבלנו מאבותינו ורבותינו, עוד הוסיף לבאר על ההשפעה האדירה של כל זיז עד כמה הוא משפיע לאורך השנים על הביהכ"נ ועל צביונו של ברסלב, בבחינת "כחיצים ביד גיבור כן בני הנעורים", בהמשך דיבר על הזיוף הנורא של המפלגות ועל כך שאינם מייצגים כלל את חסידות ברסלב, ואדרבה ברסלב הוא הוא המקום השואב בעולם את כל המחפשים קרבת אלוקים ותו לא, אלו המשתוקקים אך ורק להתקרב להקב"ה יותר ומחפשים להיות כמה שיותר "פרום" ואיך לדקדק יותר ויותר בעניני הקדושה וההלכה, ופשוט שאין זה המקום לדברים מהסוגים שכאלו. בהמשך עורר העסקן הרה"ח ר' נחמן גווירץ שליט"א על החוצפה שבעבור בצע "קולות" לוקחים הם לעצמם "חסות" על חסידות ברסלב, ועל הצורך לעמוד על המשמר ולא לתת להם פתח בבתי הכנסיות של אנ"ש.

כמעשהו בראשונה, גם כאן יצאו כלל הגבאים ברוח של קדושה והתרוממות, בהרגשה שחסדיו וברחמיו הגדולים, הנה סוף סוף מייצגים את עמדתם של כלל אנ"ש חסידי ברסלב בשכונות החדשות התואמות בצביונם ובמהותם לשכונות הוותיקות בעיר.

בין המשתתפים נראו הגבאים; בית הכנסת 'תמימי דרך' הגבאים הרה"ח ר' שמעון רוזנבלט, הרה"ח ר' חיים צ'ציק, הרה"ח ר' אלעזר קעניג. בית הכנסת 'אנשי הצדיק' הגבאים הרה"ח ר' דוד ניסנבוים, הרה"ח ר' זאב (בן רבי יעקב ז"ל) פראנק. בית הכנסת 'משכן שלמה' המשפיע הרה"ח ר' שמואל ברוך פילמר, הרה"ח ר' יו"ט שטרן, הרה"ח ר' מנחם זאב היילפרין. בית הכנסת ברסלב הגדול – 'נחלה ומנוחה' (קריה) המשפיע הגה"ח רבי אלכסנדר פראנק, בית הכנסת 'תפארת הנחל' הרה"ח ר' יעקב דוד  רוטנבערג. שכונת 'קרית חסידים' המשפיע הרה"ח ר' בנימין זאב (בן הגאון רבי צבי) חשין, בית הכנסת הגדול 'נחלת חן' הרה"ח ר' מרדכי קעניג, הרה"ח ר' נחמן קלפהולץ. בית הכנסת 'אהל הדסה' הרה"ח ר' יעקב וורטהיימר, וכו'. בית הכנסת דקהל אברכים 'נחלי דעת' הרה"ח ר' מרדכי ירבלום, הרה"ח ר' עקיבא שמעון וויס. רמה ג' הרה"ח ר'  אברהם (ברמ"ח) אנשין. בית הכנסת ברסלב רמה ג', הרה"ח ר' מאיר (בן הרה"ח ר' אשר אנשיל) פוקס. בית הכנסת ברסלב – שכונת רמה ד' 1, הרה"ח ר' נתן קלפהולץ, בית הכנסת 'ברכת הנחל' – שכונת רמה ד' 2, הרה"ח ר' ישראל נחמן (בן הגה"ח רבי יצחק) אנשין, הרה"ח ר' גדליה אנשין. בית הכנסת ברסלב – שכונת רמה ד' 3, הרה"ח ר' בעריש וויס, הרה"ח ר' שמעון בריינעס, הרה"ח ר' מנחם (בן הגאון ר' אליעזר) דייטש, הרה"ח ר' שמעון קלפהולץ. בית הכנסת ברסלב – רמה ד' 4, הרה"ח ר' יעקב אנשין, הרה"ח ר' נחמן משי זהב. בית הכנסת ברסלב 'קרן אור' – שכונת רמה ד' הרה"ח ר' אליהו ירבלום. רמה ד' הרה"ח ר' חיים ברזל. איגוד חסידי ברסלב – 'עדות המזרח' בית שמש הרה"ח ר' נפתלי ברזל. ועוד. נדגיש כי היו כמה וכמה גבאים ועסקנים מאנ"ש שרצו להשתתף והדבר נמנע מאיתם מסיבות טכניות שונות.

סוף דבר: אוהב שקר לא ישבע שקר, אל תצפו מאותם אנשי המפלגות שיתרגשו יתר על המידה מהאמירה הברורה שנאמרה באופן חד וברר בשבוע זה, אל תדאגו, זה דרכם כסל למו, הם לא זכו להימנות על החיידר הקדוש של רבינו – זי זענען נישט פון דעם רעבינס חיידר, הם רגילים להתמודד עם כל אתגר וביותר עם ה"אמת", להם יש די והותר שיטות, המון כסף, והרבה יותר דרכים מפותלות ומניפולציות, לבלבל, לטשטש, להחליף זהויות, צבעים, מסכות ומסרים, אלו ישתנו לעת הצורך, בין רגע, בכל פעם בשינוי אדרת כפי הרקע הנצרך, העיקר לקושש עוד איזה קול עלה נידף.

זה גם לא סוד גדול, כי כל הלחץ הגדול אותו הם מנסים להפעיל ולתמרן על יקירי אנשי שלומינו חסידי ברסלב, נובע גם הוא מהידיעה שבברסלב ישנם רבים עם לב-בשר כאלו המחפשים את האמת הנעדרת ומשתוקקים לקרבת אלוקים לי טוב בלי שטיקים ובלי טריקים, כך שזו היא עבודה קשה ואפילו מאד קשה, למכור בברסלב את מרכולתם הריקנית והחלולה מכל תוכן, אותו ציבור שטעם את טעם היין ההונגרי "די אונגערישע וויין" לא מתחבר לזה בקלות, חסידי ברסלב מכל החוגים והסוגים לא אוהבים את זה ולא מסוגלים להסתכל על זה ולאו דווקא מפאת 'איסורו' אלא בעיקר כי זה פשוט מגעיל אותם…

כל מי שטעם פעם טעימה קטנה מהמתיקות של רביה"ק, יודע מיד להבדיל בין טוב לרע, בין יהדות פשוטה ו"אידישקייט" אמיתית ונקיה, ל"אידישקייט" מדומה במסע של הבחירות… זו היא הדעת הרווחת בין כלל אנ"ש התמימים חסידי ברסלב הנאמנים ומשתוקקים להתקרב אל אור האמת ודעת העליון, כך הוא בכל מקומות מושבותיהם של כל אנ"ש חסידי ברסלב באשר הם, והיא, היא בדיוק הנותנת, נתון זה הוא המפחיד אותם ביותר.

זאת בנוסף לנתון היבש של מספר הקולות הנמוכים מאד במציאות מהשטח (מי שיודע את הנתונים – יודע שמצבם בין אנ"ש חסידי ברסלב חלש) זה הלחץ שלהם וזה הוא הגורם להם להשקיע סכומי עתק ביחצנים מיוחדים לקהל חסידי ברסלב, לפתוח משרד מיוחד של פעילים ופועלים שיצאו במסע אגרסיבי ושקרי עם שלל מיני מודעות וחוברות של יחצנות מנותקת מהמציאות, אותה הם מנסים לשווק על ראשם של חסידי ברסלב ועל שמו הקדוש והטהור של רבינו זיע"א 

ובכן לא באנו כאן להילחם חזיתית עם אותם פורקי עול תורה וקדושה, ברנשים אלו שהשקר הוא ורק הוא המדריכם והנר לרגלם, לא ולא, אנו חלילה לא מנסים לרדת לרמה של אנשים שמקדשים כל אמצעי למטרה, מטרתינו בהתאספתנו הינה אך ורק לקדש ולטהר שמו הקדוש והנורא של רבינו הקדוש רבי נחמן בן פיגא זי"ע שלא יתחלל בחילול הנורא של הפיכת קודש לחול, כפי שהם זוממים לחללו, בכדי שלא יאמרו מדשתקי, שמע מיניה דניחא להו. זאת ועוד, להעמיד האמת על תילה להראות למי החותמת ולמי הפתילים, ולאחר מסע יחצני ושקרי, לבוא ולעמוד על רגלינו ולומר שוב את האמת בפשטות, בתמימות, בנאמנות ובשמחה, והאמת עד לעצמו, דבר האמת יקום לעד וילמדו תועים בינה בב"א.

שמעו ותחי נפשכם:

רבי שמעון צבי שפירא – אידיש
רבי אליהו נהרי – עברית
רבי אלכסנדר פראנק – אידיש

חוברת 'ברסלב – חיים נצחיים' – לקריאה להורדה ולהדפסה • |☜ הקש כאן

צילום: שלומי טריכטר


חוברת 'ברסלב – חיים נצחיים' – לקריאה להורדה ולהדפסה:

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

11 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

17 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

19 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

20 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago