חדשות

בית שמש • בישיבת 'לעבדו' נערכים לכינוס מיוחד

חדשות ברסלב • בישיבה גדולה 'לעבדו' דחסידי ברסלב נערכים לכינוס מיוחד של הסברה על דרכה והנהגתה של 'ישיבת ברסלב' הראשונה מסוגה:

כתבות קשורות:
בית שמש • מעמד הפתיחה לישיבת ברסלב 'לעבדו'

לאחר שנה תמימה בה זכו כותלי ישיבה גדולה 'לעובדו' שבראשות הגה"ח רבי שמעון אלי' ברוין שליט"א לספוג אל תוכם את קולות ומראות לימוד התורה בהתמדה, ועבודת התפילה בכח ובהתלהבות, מחזות עבודת ה' של קימת חצות ליל והתבודדות כפי שמלמדנו רבינו הקדוש זיע"א, זהו הזמן להתבונן לאחור, ובד בבד להפנות את המבט קדימה לקראת שנת הלימודים הבעל"ט.

אודות הישיבה

הישיבה הוקמה בעידודם והמלצתם של גדולי זקני וחשובי אנ"ש, ובראשותה עומד הרה"ח ר' שמעון אליהו ברוין שליט"א מחשובי משפיעי אנ"ש. לקראת הזמן הקרוב מצטרף המחנך הנודע הרה"ח ר' נחמיה חשין שליט"א לצוות הישיבה, וישמש כמנהלה הרוחני.

סדר היום בישיבה נקבע לאור ציוויו ורצונותיו של רבינו הקדוש הנחל נובע מקור חכמה, שציווה והזהיר אותנו ביותר על קימת חצות ועצת ההתבודדות, כשלראשונה מזה שנים רבות קיימת האפשרות לקיים רצון צדיק בשלמות, בלי לחסר מאומה מסדרי הישיבה.

בזאת זכו חסידי ברסלב, ולראשונה מתאפשר גם לבחורי החמד לקיים את עצותיו של רבינו הקדוש בד בבד עם הקפדה על סדרי הישיבה.

רצונם של גדולי אנ"ש בדורות הקודמים הולכת ומתגשמת, כאשר לראשונה מזה שנים ארוכות בחור חסיד ברסלב יכול להתנהג כהדרכת רבו ומאורו בשלמות.

כך לדוגמא בעניין המניעות להנהיג את דרך רבינו בישיבות התאונן הרה"ח ר' לוי יצחק בנדר זצ"ל: אֲפִילוּ בַּיי אוּנְזֶערֶע יְשִׁיבוֹת קֶען מֶען אוֹיךְ נָאכְנִישְׁט זָאגְן, פַארְוָואס? וַויְיל מִיר זֶענֶען נָאךְ אוֹיךְ תָּלוּי אִין דֶער וֶועלְט, מֶען נֶעמְט גֶעלְט פוּן דֶער וֶועלְט, מֶען וִויל דָאךְ עֶס זָאל זַיין אַ בָּחוּר מֶער, מֶען אִיז נָאךְ אַבִּיסְל פַארְקוֹיפְט… (טעם זקנים קט"ז) וכעת, עם כינון הישיבה בעזהי"ת יוכל ברסלבער בחור לנהוג כפי ההדרכה של רביז"ל כפשוטו ובעזהי"ת גם כי יזקין לא יסור ממנה!

הישיבה מיועדת עבור בחורים שחשקה נפשם לנצל את ימי הנעורים לאור הדרכותיו של רבינו הקדוש והנורא, באופן שהדבר לא יבוא חלילה על חשבון איכות הלימוד וסדרי הישיבה.

לומדי הישיבה הינם בחורים ממשפחות איכותיות מסלתה ושמנה של קהילות חסידי ברסלב הצועדות בדרך המסורה לנו, כאשר השיעורים נמסרים בשפת האידיש.

יצויין, כי מי שהוכיחו במעשיהם על אודות מיוחדות הישיבה, הם הורים למשפחות חשובות מקרב חסידי ברסלב, שבחרו להם כחתנים דווקא בחורים מישיבת 'לעבדו', ביודעם כי מדובר בבחורים מובחרים ובעלי מידות טובות, אשר ממשמעות דברי רבינו הק' בתורה הידועה 'הנעור בלילה' זוכים לכך על ידי קימת חצות והסדר המונהג בישיבה.

כעת, לקראת הזמן הקרב ובא, ייערך ברצות ה' מעמד מכונן המיועד לכלל בחורי אנ"ש חסידי ברסלב לומדי שיעור ג' מכלל הישיבות הקטנות, יחד עם הוריהם, בו יושמעו דרשות מיוחדות כהכנה דרבה לקראת תקופת הקבלה לישיבות. במעמד זה ניתן יהיה גם לשוחח עם רבני 'ישיבת לעבדו' ולהתרשם מקרוב מסדרי הישיבה ומעלותיה.

המעמד יתקיים אי"ה ביום שלישי פרשת שלח אור לכ' סיון הבעל"ט, בעיר בית שמש בביהמ"ד 'אנשי הצדיק' רחוב אבא שאול 3, בו יתכנסו כלל הבחורים יחד עם הוריהם למעמד 'הכנה דרבה' לקראת תקופת המבחנים לישיבות הגדולות, ויחממו את נפשם באשו של רבינו הק' 'הנחל נובע'

סדר המעמד:

פיחת המעמד בשעה 21:45 (טעימה קלה). דבר ראש הישיבה הגה"ח ר' שמעון אליהו ברוין שליט"א. משאו של המנהל הרוחני הרה"ח ר' נחמיה חשין שליט"א. דברי הכנה לתקופת הקבלה לישיבות, מפי אחד ממשפיעי אנ"ש. סיום המעמד בשעה 23:00.

ההרשמה חובה בטלפון 054-85-90430 בחורים המעוניינים בהסעה יפנו לטלפון הנ"ל

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

8 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

15 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

16 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

17 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

יום 1 ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago