חדשות

בית שמש • צפו במעמד סיום והתחלת הספר הקדוש "ליקוטי הלכות" המרכזי בבית שמש

צפו במעמד סיום והתחלת הספר הקדוש "ליקוטי הלכות" המרכזי בעיר בית שמש משולב עם מעמד סעודת הודאה על ימי ראש השנה הקדושים תשפ"א שעברו על כלל אנשי שלומינו חסידי ברסלב הע"י.

המעמד התקיים אמש יום רביעי בראשית ברוב פאר והדר וברוב עם חוגג ומפזז לכבוד התורה בכלי שירה וזמרה בהיכל הגדול של בית הכנסת דחסידי וויזניץ בעיר בית שמש יצ"ו.

במעמד נשאו דברים המשפיעים הנודעים: הר"ר מרדכי גוטליב הי"ו – שאף סיים את מחזור ג', הרה"ח רבי נתן בורשטיין שליט"א – שאף התחיל את מחזור ד', הגה"ח רבי חיים מנחם קרמר שליט"א, הגה"ח רבי אליהו גודלבסקי שליט"א, הרה"ח ר' יום טוב חשין שליט"א, והר"ר אליהו קירשבוים הי"ו

המעמד המיוחד לכבוד סדר הלימוד היומי הוקדש לזכרו של האי גברא רבא ויקירא הבלתי נשכח הגה"ח רבי שלמה אהרן גוטליב זצ"ל שכידוע יגע ועמל להכניס בליבות כלל אנ"ש את עניין השמחה בכל ימות השנה על הקבצותינו על ציונו הקדוש של רבינו באומן בימי ראש השנה.

תיאור המעמד שהגיע למערכת:

הנחה את האירוע הרה"ח ר' ישראל נחמן טורץ הי"ו שהזמין לשאת דברים, את הגה"ח רבי חיים מנחם קרמר שליט"א, שהיה ידיד של ר' שלמה אהרן במשך שנים ארוכות ודיבר באריכות גם על הענין של ראש השנה של רבינו וגם על גודל מעלת לימוד ליקוטי הלכות שזוכים להרגיש טעם עוה"ב כאן בעוה"ז.

לאחריו נתכבד הר"ר מרדכי גוטליב שליט"א לסיים את ספה"ק "ליקוטי הלכות" כאשר בראשונה הקדים וסיפר באריכות עובדות רבות ממה שראו אצל אביו ר' שלמה אהרן זצ"ל ואת השילוב הנדיר שמצד אחד היה עמקן מאד גדול בלימוד ליקוטי מוהר"ן, ומצד שני היה לו תמימות מיוחדת בכל דברי רביה"ק, ואם רבינו אמר שמי שהיה אצלו ראוי לו לשמוח כל השנה היה זה דבר פשוט אצלו שצריך לעשות מזה עסק וכן בכל העצות של רביה"ק, לאחר מכן עשה את הסיום וקדיש דרבנן.

לאחר הסיום פצחו הקהל בריקודי שמחה, שלאחריו הזמין ר' מרדכי את ידידו וידיד אביו הרה"ח ר' יום טוב חשין שליט"א שהסביר בטוב טעם את ענין השילוב של הסיום בלימוד ספה"ק "לקוטי הלכות" עם סעודת ההודאה לזכרו של רבי שלמה אהרן, וכן על כך שמוהרנ"ת זיע"א שהבין את גדולת ומעלת הצדיק – רביה"ק ועד כמה חייבים להעביר את זה לדורות הבאים ולכן הוא התמסר בכתיבת הספרים, ובפרט בספה"ק "ליקוטי הלכות" שבו הוא מעביר את היחודיות של דרך רביה"ק, ושאת זה גם ראו אצל רבי שלמה אהרן זצ"ל שהיה לו הרגש מיוחד ואמונה בדברי רביה"ק שהביאתו לעשות מעשה של "סעודת הודאה" כפשוטו כל שנה.

לאחר ריקודים קצרים נתכבד לשאת דברים הגה"ח רבי אליהו גודלבסקי שליט"א ידידו של המנוח רבי שלמה אהרן שנים ארוכות, שדיבר דברי התחזקות נפלאים שהשנה כולם זכו להיות בראש השנה אצל רבינו הקדוש כי אפילו מי שלא הגיע עשה את כל המאמצים להגיע וזה נחשב ממש כאילו שהיו שם, והאריך מאד מדברי מוהרנ"ת זיע"א שכל הצדיקים זכו להגיע לדרגתם רק בגלל שהיה להם התחזקות בכל מצב.

דיבוריו המיוחדים של הגה"ח רבי אליהו הכניסו את ליבות המשתתפים לרגש מרומם ולשמחה פורצת גבולות עד שפרצו כולם בדיבוק חברים עם ריקודים עזים למשך כשעה.

לאחריו נתכבד לשאת את דברו החברותא של המנוח, הר"ר אליהו קירשבוים הי"ו שהרחיב לדבר על כמה עובדות מרבי שלמה אהרן זצ"ל. 

אחריו נתכבד בהתחלת המחזור החדש של הספר הקדוש ליקוטי הלכות" הרה"ח ר' נתן בורשטיין – שמוסר נפשו כפשוטו בממון ברצון ובטירחה להדפסת ספה"ק ליקוטי הלכות – שפתח עם כמה דיבורים נפלאים ועובדות לכבודו של המנוח רבי שלמה אהרן שהיה לו כזה הרגש בגדולת ראש השנה של רביה"ק ובודאי שגם השנה עם כל המניעות ראוי לשמוח כל השנה ואח"כ התחיל את המחזור החדש.

ולאחמ"כ בירכו ברכהמ"ז כשהמעמד מסתיים מתוך הרגשים נפלאים על גודל זכייתנו שזכינו להתקרב לרבינו ולקבל את האור הנפלא ע"י ר' נתן תלמידו, מתוך כוחות מחודשים להתמיד בלימוד הקדוש של ליקוטי הלכות מידי יום ביומו.

מעל במה זו נשגר תודה מיוחדת להר"ר בנימין אבלס הי"ו וכל העוזרים והמסייעים שארגנו את האירוע המרומם והמפואר והתמסרו בהתמסרות מיוחדת שיהיה הכל על צד היותר טוב, זכות רביה"ק ותלמידו הגדול מוהרנ"ת יגן עליהם שיזכו לכל טוב ברוחניות ובגשמיות, אכיה"ר.  

ברסלב נייעס

View Comments

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

12 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

19 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

20 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

21 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago