בצל המלחמה: חיל כבד ביבשה ובים | גלריה נרחבת

קרב הגרסאות: פוטין טוען "הצבא הרוסי חוזר לבסיסי הקבע" המערב מתעקש: "רוסיה אומרת דבר אחד – ועושה דבר אחר, הצבא הרוסי מתקרב לגבול ומתעצם", הנשיא ביידן: "כל האינדיקציות מראות שהם נערכים להיכנס לאוקראינה" | צפו בגלריה הנרחבת:

בעוד רוסיה מתעקשת כי אינה מתכוונת לפלוש לאוקראינה, טוענים במערב בתוקף: כ-150,000 חיילים רוסיים, מצוידים בטנקים, טילים, מערכות הגנה אוירית ומטוסים מוכנים וממתינים לפקודת הפלישה.

למעבר לכתבות קודמות;
אוקראינה • כך נראו היום הרחובות |
מלחמה או רגיעה |
האם ניתן עדיין לשהות באוקראינה • כל הפרטים |
מתכוננים למתקפה רוסית, שיחה עם ארבעה | מרתק |
שגריר אוקראינה שזעם על דברי לפיד זומן לנזיפה |

רוסייה אוקראינה: הטון הרוסי הולך וגובר | צפו |
המודיעין האמריקני: רוסייה פולשת לאוקראינה בינואר הקרוב |
האם פלישה רוסית לאוקראינה היא וודאית?  • כל הפרטים |
משפיע על אומן? • פוטין הציב מאה אלף חיילים בגבול אוקראינה |
המתיחות המתחממת בין אוקראינה לרוסיה, אין השפעה על העולים לאומן • כל הפרטים |

קרב גרסאות בין המערב למוסקבה: במערב הולכת ומתגברת ההערכה כי הצבא הרוסי הניצב על גבולות אוקראינה ערוך ומוכן לפלישה. העולם כולו מנסה לבלום את הדוב הרוסי מללחך את אוקראינה כלחוך השור את עשב השדה, ופוטין מצדו ממשיך להתל וללגלג.

על פי דיווחי המערב, "יש את מה שרוסיה אומרת, ויש את מה שהיא עושה", ובניגוד לטענה על החזרת הכוחות לבסיסיהם, בפועל וחיילי צבא רוסיה החלו אמש לנוע משטחי הכינוס ולהתקאב עוד יותר לעבר הגבול האוקראיני. גם שר ההגנה הבריטי אמר היום (חמישי) כי לונדון לא ראתה עד כה הוכחות לכך שרוסיה אכן מסיגה את כוחותיה מגבולות אוקראינה, למרות הצהרותיה ביממה האחרונה. ה-CNN דווח בשעה האחרונה כי כמחצית מכוחות הצבא הרוסי נמצאים במרחק של כ-50 ק"מ מהגבול האוקראיני.

גם באוקראינה, למרות החשש המתעצם ממלחמה, ממשיכים לשדר 'עסקים כרגיל'. הצבא האוקראיני פתח אמש אף הוא בתרגיל אימונים נרחב, בעוד הנשיא, זלנסקי, מסייר בארץ לארכה ולרחבה.

ומנגד, מוסקבה טענה שכוחותיה שהשלימו תרגילים צבאיים החלו לחזור לבסיסים, ולעגה למערב שהתריע מ"מלחמה עקובה מדם". דוברת משרד החוץ הרוסי לעגה למערב לאחר שחלף "תאריך הפלישה" שפורסם: "תנו לי את הלו"ז לפלישות הרוסיות המתוכננות, כדי שנוכל לתכנן את החופשות בהתאם"…

ובינתיים: צבא אוקראינה והבדלנים הפרו־רוסים ניהלו היום (חמישי) חילופי אש כבדים, בבוקר נפגע מהפגזות המורדים גן ילדים בעיירה שבמחוז לוגנסק, נזק רב למבנה ולא היו נפגעים בנפש (מלבד שני פצועים קל).

האוקראינים טוענים כי כמות הפרות הפסקת האש היום, היה הגבוה ביותר בחודשים האחרונים, ובמהלך היום כולו זעקה התקשורת הרשמית הרוסית (הנתונה כולה לשליטה מוחלטת של הקרמלין) כי האוקראינים עומדים לפתוח בהתקפה רחבת היקף בדונבס (טענה חסרת הגיון, שכן קשה להניח שהצבא האוקראיני יקח סיכון שכזה, בעוד כוחות רוסיים כה עצומים ומוכנים לקרב עומדים על הגבול).

כאמור, בקרמלין ממשיכים להכחיש כי הם עומדים לכבוש את המדינה השכנה. "אין שום פלישה רוסית לאוקראינה וגם לא מתוכננת כזו", אמרו במשרד החוץ במוסקבה, אלא שהוסיפו: "צירוף אוקראינה לנאט"ו יוביל בהכרח לכך שהאוקראינים יגררו את ארה"ב ובנות בריתה למלחמה נגדנו".

רוסיה פרסמה היום את רשימת דרישותיה מהמערב על מנת "לסיים את המשבר" ו"למנוע הסלמה": אוקראינה צריכה לכבד כלשונו את הסכם מינסק 2 שמסדיר את היחסים בין הבדלנים לאוקראינה, על ארה"ב להוציא את כל כוחותיה ממזרח וממרכז אירופה, וגם: אספקת הנשק לאוקראינה תופסק מיידית.

נשיא בלארוס, לוקשנקו (שנשלט יותר ויותר בידי מוסקבה), הודיע היום כי כוחות צבא רוסיים ישארו בבלארוס, וכי בפגישתו מחר (יום ו) עם פוטין ידונו השניים בגודל הכח שישאר. בכיר בבלארוס הודיע היום גם כי אם תחוש בלארוס בסכנה, היא תבקש מרוסיה הצבת נשק גרעיני בשטחה.

בשעות האחרונות גירשה רוסיה את סגן שגריר ארצות הברית במוסקבה ברט גורמן. מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי הדבר נעשה ללא שום סיבה וכי היא שוקלת את תגובתה לסילוקו הרשמי.

ביידן אמר בתגובה לאירועים כי אינו מתכנן לשוחח שוב עם פוטין.

ושוב: אנו תפילה שלא יאונה לשום יהודי שום רע, וכמובן להוסיף ולהעתיר בתפילות ותחנונים למען יהודי אוקראינה ולמען ציון רביה"ק – והקיבוץ של רבינו הקדוש בראש השנה תשפ"ג הבעל"ט!

תרגיל צבא אוקראינה שהחל אמש (רביעי)

פצצת מרגמה של הבדלנים הפרו־רוסים פגעה בבית מגורים בלוהנסק

צבא רוסיה
טנקים בכבישים

בגבולות אוקראינה

צבא רוסיה
כלי מלחמה

באזור הגבול עם אוקראינה

צבא רוסיה
טנקים ברחובות
בגבול עם אוקראינה

צבא רוסיה
טנקים בכבישים

באזור הגבול עם אוקראינה

צבא רוסיה
אזרח מתעד את הטנקים הרבים הממתינים לפקודה
באזור הגבול עם אוקראינה

3 תגובות

  1. ברסלבר חסיד הגב

    להלן הודעה רשמית באתר משרד החוץ של אוקראינה – הודעה משותפת עם פולין ובריטניה.
    https://mfa.gov.ua/en/news/spilna-zayava-ministra-zakordonnih-sprav-ukrayini-derzhavnoyi-sekretarki-velikoyi-britaniyi-ta-ministra-zakordonnih-sprav-respubliki-polshcha

    ולהלן תרגום גוגל של ההודעה:

    ** הצהרה משותפת של שר החוץ של אוקראינה, שר החוץ של פולין ושר החוץ של בריטניה **

    פולין, הממלכה המאוחדת ואוקראינה נהנות מקשרים היסטוריים עמוקים, הבנויים על ערכים משותפים, מחויבות משותפת לשלום וביטחון והיסטוריה משותפת של עמידה יחד נגד תוקפנים המאיימים על החופש באירופה.

    אנו חוזרים ומדגישים כי כל מדינה אירופית חופשית לבחור או לשנות את הסדרי הביטחון שלה, לרבות הסכמי ברית, ואף מדינה לא יכולה לראות בשום חלק באירופה כתחום ההשפעה שלה.

    שלוש המדינות שלנו יעצימו את עבודתנו המשותפת לשמירה על יציבות ובניית חוסן באוקראינה, תוך חיזוק הדמוקרטיה בגבול במזרח אירופה.

    לשם כך, הסכמנו היום לפתח מזכר שיתוף פעולה משולש. זה ידגים את המחויבות שלנו לחיזוק נוסף של שיתוף הפעולה האסטרטגי והמעורבות בין שלוש המדינות שלנו בנושאים בעלי העדיפות הגבוהה ביותר לתמיכה באוקראינה.

    אנו נעבוד יחד כדי לקדם את שיתוף הפעולה שלנו, הכולל אך לא רק תיאום תמיכה בפלטפורמת קרים הבינלאומית, הגברת שיתוף הפעולה שלנו בנושא אבטחת סייבר, אבטחת אנרגיה והגברת התקשורת האסטרטגית למניעת דיסאינפורמציה.

    פולין ובריטניה ימשיכו לספק לאוקראינה תמיכה, עומדות באחדות עם אוקראינה, לנוכח התוקפנות הרוסית המתמשכת, ומחויבות מלאה לעמוד לצד האומה האוקראינית במאמציה להגן על ריבונותה, עצמאותה ושלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה במסגרתה הבינלאומית. גבולות מוכרים.

  2. ברסלבר חסיד הגב

    הצהרת השר הביטחון של האו"ם – באתר הרשמי של ממשלת אוקראינה
    https://www.gov.uk/government/speeches/we-urge-russia-to-match-its-words-with-actions

    ולהלן תרגום גוגל:

    ** אנו קוראים לרוסיה להתאים את דבריה למעשים: הצהרת השר Cleverly במועצת הביטחון של האו"ם **

    * ג'יימס קלירלי, שר אירופה וצפון אמריקה, מסר הצהרה בתדרוך מועצת הביטחון של האו"ם על המשבר בגבול אוקראינה. *

    מיקום: מועצת הביטחון של האו"ם
    נמסר בתאריך: 17 בפברואר 2022 (תמליל הנאום, בדיוק כפי שנמסר)

    אני מודה לך ומודה למדריכים על המידע שהם נתנו היום. האו"ם, OSCE והמנדט של משלחת המעקב המיוחדת של OSCE ממשיכים לפקד על תמיכתנו המלאה. הזכויות של כל האוקראינים, בין אם הם בקייב, לבוב, דונייצק או לוהנסק, יכולות להיות משרתות רק על ידי שלום, דיפלומטיה ודיאלוג.

    אני רוצה להבהיר באופן מוחלט את תמיכתה של הממלכה המאוחדת ביישום הסכמי מינסק, כפי שאושרה בהחלטה 2202 של UNSC. החלטה זו אישרה מחדש את הכבוד המלא של מועצת הביטחון לריבונות, לעצמאות ולשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה.

    זו נותרה באחריותם של כל הצדדים ליישם במלואן את התחייבויותיהם ולחפש פתרון בדרכי שלום של הסכסוך.

    מבחינה זו, אנו מגנים את הפעולות שנקטה הדומא הרוסית כדי להציע לנשיא רוסיה להכיר באזורים לוהנסק ודונייצק כעצמאיים. הדבר יערער ישירות את הסכמי מינסק וחייבים להידחות על ידי השלטונות הרוסיים, בהתאם להתחייבויות שנטלו על עצמם.

    אנו מברכים על כל המאמצים לתמוך בתהליך ולהימנע מהסלמה, כולל התפקיד של OSCE והפורמט של נורמנדי.

    זו נותרה בעמדתנו ארוכת השנים.

    אדוני הנשיא, הבה נזכיר לעצמנו את ההקשר להסכמי מינסק, ואת המצב בו נמצאת אוקראינה כיום:

    במרץ 2014, רוסיה פלשה לחצי האי קרים וסיפחה אותה באופן בלתי חוקי, תוך הפרה בוטה של ​​החוק הבינלאומי.

    כמה שבועות לאחר מכן, באפריל, רוסיה עוררה סכסוך בדונבאס, אותו היא ממשיכה לתדלק היום.

    יותר מ-14,000 מתו בלחימה שם.

    כעת, היום, העם האוקראיני שוב חי תחת איום של פלישה עם הרבה יותר מ-100,000 חיילים רוסיים, כלי נשק כבדים וכלי שיט צבאיים שנאספו ומתעמלים בגבולות הצפון, המזרחי והדרומי שלו, מבלארוס ועד לים השחור.

    הבה נאמר בבירור מה שהעולם יכול לראות:

    רוסיה פרסה את הכוחות הדרושים כדי לפלוש לאוקראינה, וכעת הכינו אותם לפעולה.

    בימים האחרונים שמענו טענות רוסיות שחלק מהיחידות חוזרות לצריפים. עם זאת, ברור מדי שלמעשה ההיפך הוא הנכון, וההצטברות הצבאית הרוסית נמשכת.

    רוסיה תאמר שיש לה את הזכות להעביר את כוחותיה בשטחה, אבל לאף אחד אין את הזכות לאיים על השימוש בכוח. רוסיה נכשלת בעליל לעמוד בהתחייבויות הבינלאומיות שלקחה על עצמה סביב שקיפות צבאית, בכך שהיא מסרבת להסביר כראוי את הבנייה הצבאית שלה או לספק את השקיפות הדרושה כדי לבנות אמון ולהחליש את המצב.

    אם הקרמלין רציני לגבי החלטה דיפלומטית אז הוא צריך להגיע לפגישות דיפלומטיות ולהתחייב לשיחות משמעותיות של OSCE, כולל באמצעות פרק 3 של מסמך OSCE וינה. הם לא הופיעו ביום רביעי, ואינם מתכוונים להופיע ביום שישי.

    פעולותיה של רוסיה נועדו בבירור להפחיד, לאיים ולערער את אוקראינה. אנחנו יודעים את זה, הם יודעים את זה, והקהילה הבינלאומית יודעת את זה.

    אדוני הנשיא, רוסיה כינסה היום לפגישה זו כדי לדון בהחלטה 2202.

    הטקסט הזה ברור מאוד ב-2 נקודות המשקפות את עקרונות הליבה של האמנה שהודגשו על ידי מזכ"ל האו"ם כאשר התייחס למצב זה רק לפני מספר ימים:

    שפתרון המצב באזורים המזרחיים של אוקראינה יכול להיות מושג רק באמצעי שלום, ו

    שחייב להיות כבוד מלא לריבונות, עצמאות ושלמות טריטוריאלית של אוקראינה

    עם זאת, אנו רואים דיסאינפורמציה גוברת על אירועים בדונבאס שהם היישר מתוך ספר המחזה של הקרמלין: ניסיון בוטה של ​​ממשלת רוסיה להמציא עילה לפלישה לאוקראינה.

    לכן ברור שאנו נמצאים בצומת קריטי למניעת הסלמה נוספת.

    שמירה על עקרונות הליבה של האמנה ביחס לפתרון שלום וכיבוד ריבונות ושלמות טריטוריאלית מעולם לא הייתה חשובה יותר.

    רוסיה חייבת כעת לעסוק בתהליכים הדיפלומטיים שבנינו במשך כמה עשורים, ושהביטחון העולמי תלוי בהם, כדי לפתור את המצב באמצעי שלום.

    אם רוסיה תבחר לפתוח במתקפה בזמן זה של מתיחות מוגברת, תוך שימוש בדיסאינפורמציה כתירוץ, זה יראה שרוסיה מעולם לא הייתה רצינית בנוגע למעורבות דיפלומטית.

    כל פלישה רוסית כעת תהיה קונפליקט בחירה עבור הנשיא פוטין, והתנערות מאחריותה של רוסיה על פי אמנת האו"ם להימנע משימוש בכוח ולשמור על שלום וביטחון בינלאומיים.

    לא צריך להיות ספק שכל פלישה נוספת של רוסיה לאוקראינה תהיה טעות אסטרטגית מסיבית, ואסון הומניטרי, שיתקבל בעוצמה, לרבות סנקציות מתואמות משמעותיות. ואנחנו נמשיך לקרוא לדפוס ההונאה והדיסאינפורמציה מהמדינה הרוסית.

    אם רוסיה רצינית לגבי האמנה ותפקידה כחברה קבועה במועצה זו:

    היא צריכה לתת להסכמי מינסק את ההזדמנות להתממש, ללא כפייה
    זה צריך לעסוק ברצינות בדיפלומטיה
    והוא צריך לעמוד על כל חייליו
    יש עוד זמן לשנות דרך. ניתן למנוע עימותים.

    אנו קוראים לרוסיה להתאים את דבריה למעשים, להסיג את חייליה, לעסוק בשיחות משמעותיות ולפעול למען האינטרסים הטובים ביותר של שלום, ביטחון ויציבות באירופה.

    אני מודה לך.

    פורסם ב-17 בפברואר 2022

  3. ברסלבר חסיד הגב

    הנאום המרכזי של שר החוץ של אוקראינה 17/02/2022 באתר הרשמי של ממשלת אוקראינה:
    https://www.gov.uk/government/speeches/foreign-secretary-gives-keynote-speech-in-ukraine-17-february-2022

    להלן תרגום גוגל:

    ** הנאום המרכזי של שר החוץ באוקראינה, 17 בפברואר 2022 **

    * ליז טרוס דיברה במשרד החוץ של אוקראינה בקייב על האופן שבו מדינות יכולות לעבוד יחד כדי לוודא שאוקראינה, וכולנו, בטוחים יותר בשנים הבאות. *

    מיקום: קייב
    נמסר בתאריך: 17 בפברואר 2022 (תמליל הנאום, בדיוק כפי שנמסר)

    צהריים טובים גבירותיי ורבותיי.

    רוח הרפאים של התוקפנות הרוסית נחה מזמן על מזרח אירופה. היום זה מאיים על חברינו באוקראינה ומאיים על הביטחון והיציבות של כולנו.

    אנחנו עומדים כתף אל כתף עם אוקראינה.

    למרות הטענות של רוסיה, ההצטברות הצבאית לא מראה סימנים של האטה. אין כרגע עדות לכך שהכוחות נסוגים.

    רוסיה חייבת לסגת מהסף.

    לקרמלין הייתה כל הצעה לדיפלומטיה – תהליך נורמנדי, הצעות לשיחות נוספות במועצת נאט"ו-רוסיה, מנגנוני שקיפות דרך OSCE, ואינספור דיונים דו-צדדיים.

    פעם אחר פעם הם בחרו שלא לעסוק בהצעות הללו אלא לטשטש ולהתנגד.

    כשהנשיא פוטין נאם בוועידת הביטחון של מינכן לפני 15 שנה, הוא אמר שהרחבת נאט"ו "מייצגת פרובוקציה רצינית".

    מאז נאט"ו לא הרחיבה את מספר החברות שלה קרוב יותר לשטח הרוסי. אבל רוסיה פלשה ל-2 מדינות ריבוניות וממשיכה לערער את שלמותן הטריטוריאלית.

    רוסיה לא עומדת בפני איום מנאט"ו או אוקראינה.

    אבל מתן מענה לחששות רוסים לא לגיטימיים לא יגרום לאיומים שלהם להיעלם. במקום זאת, רוסיה תהיה מחוזקת.

    בריונים מגיבים רק לכוח.

    אני קורא לרוסיה ללכת בדרך הדיפלומטיה. אנחנו מוכנים לדבר. אנחנו יכולים לדבר באו"ם כחברים ב-P5, ב-OSCE במועצת נאטו-רוסיה. רוסיה יכולה לדבר דו-צדדית עם ארה"ב כמו גם עם בעלות ברית אחרות של נאט"ו. אני אומר לרוסיה: עכשיו זה הזמן להחליש ולבחור בדיפלומטיה.

    אבל אנחנו מאוד ברורים – אם הם יחליטו להמשיך בנתיב התוקפנות, יהיו לכך השלכות מסיביות שיביאו לרוסיה עלויות כלכליות חמורות ומעמד פרה.

    ****

    ** מערער על הטיעונים והפעולות של רוסיה **

    כבר שנים שרוסיה בונה את יכולותיה, מפרה את התחייבויותיה ובודקת את החולשות שלנו.

    המערב צריך להתחכם. אנחנו צריכים לעבוד יחד כדי להכפיש את הטיעונים שלהם בפומבי.

    עלינו להשתמש במודיעין שלנו באופן אסטרטגי כדי לאתגר את הנרטיב שלהם – כפי שעשינו בחודש שעבר, לחשוף את תוכניות הקרמלין להתקין מנהיג פרו-רוסי בקייב ולחשוף את ההצטברות הצבאית שלהם על הגבול.

    ואנחנו צריכים לקחת על עצמנו שקרים – כמו הטענה של רוסיה כי מהפכת הכבוד של 2014 הייתה הפיכה, או כשהם מדברים על "החלוקה של הביטחון" כאילו זה אומר שביטחון הוא משחק סכום אפס.

    רוסיה טוענת שהגברת הביטחון של מדינה אחת יכולה לבוא רק על חשבון של אחרת. ועם הפילוסופיה המעוותת הזו הם טוענים בטעות שמדינות בגבולות רוסיה לא צריכות להיות מסוגלות להגן על עצמן או להצטרף לבריתות הגנה כמו נאט"ו.

    קראתי תיגר על שר החוץ לברוב במוסקבה בשבוע שעבר.

    המחויבות ל"הפרדה של הביטחון" עוברת דרך הסכמי הלסינקי ופסגות OSCE באיסטנבול ואסטנה. וזה אומר בדיוק ההפך ממה שרוסיה טוענת. זהו למעשה מסר של תלות הדדית – שהביטחון שלנו הוא בלתי נפרד – ושאיום על אחד מסכן את הביטחון של כולם.

    רוסיה טוענת כי היא מאוימת. אבל מה האיום האמיתי? זו לא ברית ההגנה של נאט"ו. האיום האמיתי הוא יותר מ-100,000 חיילים מוכנים לקרב שנאספו על גבול המדינה הריבונית הזו.

    רוסיה חושבת שנאט"ו לא צריך להתרחב. האמת היא שמדינות רוצות להצטרף לנאט"ו. אנשים רוצים ביטוח והם רואים בטיחות במספרים. וזה רק מואץ בגלל הלוחמה של רוסיה.

    התוקפנות שלהם מניעה את נאט"ו לחזק את נחישותו. זה מפנה את תושבי אוקראינה ואחרים נגד רוסיה. וזה מאלץ את לקוחות הגז הרוסי להטיל ספק באמינות הספק שלהם.

    התוקפנות של רוסיה אינה מכוונת רק לאוקראינה.

    מסע הלוחמה ההיברידית שלהם ברחבי אירופה הביא להתקפות סייבר, ניסיונות לערער בחירות ושימוש בנשק כימי ורדיולוגי ברחובות לונדון וסולסברי. הם תומכים בשכירי חרב מערערים את היציבות ברחבי אפריקה.

    הם ביטלו את הארכיטקטורה שהופכת את כולנו בטוחים יותר. אני מתכוון להכל, החל מפיתוח טילים תוך הפרה של אמנת הכוחות הגרעיניים לטווח בינוני ועד להפרת ההתחייבויות שהם קיבלו כלפי אוקראינה בהלסינקי, בודפשט ומינסק.

    ועכשיו הם פרסו את הדור החדש שלהם של טילי טווח בינוני, שיכולים לשגר ראשי נפץ גרעיניים וקונוונציונליים.

    זוהי אחת ההתפתחויות המערערות ביותר של העשור האחרון.

    ****

    ** אין דרך חזרה **

    נהיה חזקים ונפעל ביחד.

    וגם אם רוסיה תיסוג מהגבול האוקראיני, הבעיה לא תיעלם.

    העולם החופשי צריך למתוח את הגבול מתחת לעשור של סחף. זה אומר להשקיע בהגנה ובהרתעה, ולהמשיך עם המודרניזציה המהירה של נאט"ו.

    אם נתלה מאחור, זה רק יחזק את הבריונים בקמפיין שלהם נגד הריבונות והזכות להגדרה עצמית.

    זהו מבחן לקמוס עבור המערב.

    עלינו לקום ולהפיג את התוקפנות הרוסית כעת, כי אם לא, זה יחזק לא רק את הקרמלין, אלא את התוקפנים, הסמכותנים והאוטוקרטים ברחבי העולם.

    מה שחשוב כאן במזרח אירופה חשוב לעולם – וזה חשוב לעתיד. מוטלת עלינו החובה לוודא ש-10 השנים הבאות טובות מהקודמת.

    וכמובן, איומים קיימים הרבה מעבר לאזור האירו-אטלנטי. הביטחון שלנו גם בלתי נפרד ממה שקורה באסיה-פסיפיק.

    ****

    ** אסיה פסיפיק **

    בייג'ין מגבירה את האסרטיביות שלה ומרחיבה את כוחותיה המזוינים במהירות מסחררת. הם משפרים את שלטון החוק כדי ליצור אזורים אסורים בים סין הדרומי, ומבצעים טיסות צבאיות ליד טייוואן.

    אבל סין אינה זהה לרוסיה.

    הם טוענים למדיניות של אי-התערבות. לכן מפתיע לראות את מנהיגי סין מיישרים קו עם הקרמלין.

    הם לא התנגדו לפלישה לקרים ב-2014. עכשיו הם מדברים על מי צריך או לא צריך להיות מסוגל להצטרף לנאט"ו. ובחודש שעבר הם הצטרפו לרוסיה בהתנגדות לדיון במועצת הביטחון על אוקראינה.

    אם סין רוצה להיראות כשחקן גלובלי אחראי, עליה לעשות הכל כדי להבטיח שרוסיה תיסוג אחורה. העולם מתבונן כדי לראות אם מעשיהם תורמים לשלום ויציבות, או לדלקת תוקפנות.

    אז איך נוכל להתמודד עם התמיהה ההולכת וגוברת של נורמות ומסגרות אבטחה?

    איך נוכל לוודא שאוקראינה – וכולנו – בטוחים יותר בשנים הבאות?

    אני חושב שיש 3 תחומים שאנחנו צריכים להתמקד בהם.

    ****

    ** עדכון בקרת נשק **

    ראשית, לצד ההרתעה, עלינו להתחייב מחדש לבקרת נשק.

    חלק גדול מהאדריכלות שיש לנו עכשיו נוצר בשנות ה-90. זה משקף את מה שגברת תאצ'ר כינתה "חזון העתיד של אתמול".

    במאה ה-21 עלינו לקחת בחשבון טכנולוגיות חדשות ולנקוט בגישה גלובלית יותר.

    אנו קוראים לרוסיה ולסין לעבוד איתנו על הסכמים שישמרו על ביטחון אזרחינו.

    בטווח הארוך, לא יכול להיות מצב שבו ארה"ב מוגבלת להסכמי בקרת נשק אבל אחרים יכולים לפעול ללא הגבלה.

    עלינו לחזק את האחריות להפרות של הסכמים, תוך קריאת אי-ציות – כפי שעשינו בשימוש המתועב בנשק כימי על ידי רוסיה וסוריה.

    ועלינו לשפר את השקיפות והאמצעים לבניית אמון.

    אנחנו צריכים לפעול יחד לפירוק מנשק גרעיני, שם בריטניה לקחה זמן רב את ההובלה.

    עשינו אישור היסטורי בחודש שעבר, יחד עם שאר ה-P5.

    התחייבנו להבטחת רייגן-גורבצ'וב שאי אפשר לנצח במלחמה גרעינית ואסור להילחם בה.

    עלינו להתבסס על כך ולהקים אמצעים קונקרטיים להפחתת הסיכון למלחמה גרעינית. ועם זאת בחשבון, עלינו להכפיל את המאמצים המשותפים שלנו לעצור את תוכנית הגרעין של איראן.

    ****

    ** דומיינים חדשים **

    Secondly, we need to manage those areas where the rules are weakest, or where clashes and escalation are most likely to break out. Namely space, cyber space, the information space and the high seas.

    Ukrainians know all too well how damaging cyber attacks and disinformation can be.

    That’s why the UK is working with our partners to set standards in these areas – including the use of new technologies.

    That’s why we’re leading work in the UN to broker an international consensus on responsible behaviour towards space.

    And that’s why we are establishing a new government Information Unit in the UK.

    This will be an agile, fully-equipped team tasked with rebutting false narratives and countering the disinformation that malign actors use to target and undermine democratic societies.

    ****

    ** העמקת הקשרים עם בעלי ברית **

    Finally, we must strengthen our ties with friends and partners – and strengthen our shared capabilities.

    We want to see democracies across Europe and beyond stepping up to the plate. We will work more closely with our allies, friends and partners, including the EU.

    We want to see NATO accelerate its modernisation and seize the opportunity of the new Strategic Concept to strengthen defence and deterrence.

    We are already putting our money where our mouth is as NATO’s biggest defence spender in Europe.

    We are joining with our Baltic and Nordic partners in the ground-breaking UK-led Joint Expeditionary Force.

    We are providing defensive weapons to Ukraine and have trained 22,000 members of the Ukrainian army.

    And we are taking the lead in developing new security ties – like our new AUKUS partnership with the US and Australia, and our growing partnership with Poland and Ukraine.

    In dangerous times, we have to take a hard-headed approach.

    That includes being ready to accept short-term pain for long-term gain, whether through imposing tough sanctions or cutting strategic dependence by opposing Nord Stream 2.

    This is how we will ensure the next 10 years are defined not by danger and drift, but by strength and stability.

    ****

    ** סיכום **

    אנחנו רוצים לחיות בעולם שבו אנשים אחראים על עתידם, נקיים מתוקפנות וכפייה, שבו הביטחון הוא באמת בלתי ניתן לחלוקה, ושבו האומות מכבדות את ריבונותם של אחרים, ועומדות בהתחייבויותיהן.

    זה אומר לעבוד יחד עם החברים שלנו באוקראינה ומחוצה לה כדי להתמודד עם איומים זדוניים.

    זה אומר להוביל את הממונה כדי להבטיח שהארכיטקטורה של השלום תעמוד במבחן הזמן.

    וזה אומר לעשות את הבחירות הקשות כדי לשמור על בטיחות האנשים שלנו ולבנות עתיד טוב ובטוח יותר לכולנו.

    זו המשימה שלנו. וביחד נוכל לגרום לזה לקרות.

    תודה.

    פורסם ב-17 בפברואר 2022

השארת תגובה