חדשות אומן

בצל המלחמה: מתקפות הדדיות של רוסיה ואוקראינה |◄

חדשות אוקראינה • רוסיה במתקפה אווירית נרחבת על אוקראינה. כטב"מים וטילים בליסטיים פגעו במתקני אנרגיה, הפסקות חשמל נרחבות במספר ערים כולל במחוז צ'רקאס ובאומן. פגיעה בשידור הטלוויזיה. בין היעדים סכר תחנת הכוח הסמוך קייב. | לפחות חמישה הרוגים ביניהם יועץ בטיחות של סוכנות ידיעות בין לאומית שנהרג כתוצאה מפגיעת טיל במלון בו שהה באוקראינה ו-37 פצועים בדרגות שונות בניהם שני עיתונאים. | אוקראינה גם היא יצאה היום במתקפת כטבמי"ם בעמקי שטחי רוסיה. בין 100 ל-150 חיילים רוסיים לקחים לשבי מידי יום, אלפי חיילים רוסיים מוחזקים בשבי באוקראינה | הפרטים:

כתבות קשורות:
שגריר ישראל באוקראינה: "יגיעו השנה פי שניים מבשנה שעברה"
אוקראינה • מטוסי F-16 ראשונים לצבא האוקראיני |◄
דרמה: הצבא האוקראיני בפלישת ענק לרוסיה |◄
קיבוץ תשפ"ה • המל"ל האוקראיני מקדם חובת אשרת ויזה אלקטרונית

לפחות חמישה בני אדם נהרגו ועוד 37 נפצעו היום (שני) במתקפה הרוסית הנרחבת על אזורים רבים באוקראינה עם טילים וכטב"מים. בין היתר הותקפו דונייצק, חרקוב סומי וצרקא'ס. המתקפה הרוסית הגדולה ביותר בשבועות האחרונים נגד אקראינה. לדברי האוקראינים, המתקפה החלה בחצות הלילה, וכוונה, בעיקר נגד מתקני אנרגיה.

המתקפות מתקיימות ברקע הפלישה הדרמטית של אלפי חיילים אוקראינים למחוז קורסק שברוסיה, שם הם ממשיכים לכבוש שטחים נרחבים דבר המניב השפלה היסטורית לנשיא העוצמתי פוטין.

המתקפה של רוסיה כללה יותר מ-100 טילים וכ-100 כטב"מים שכוונו לעבר 15 מחוזות במדינה, ובוצעו באמצעות טילי שיוט מסוג “איסקנדר-K”, וטילים בליסטיים מסוג “איסקנדר-M” ועוד מגוון טילים מדויקים.

נשיא אוקראינה זלנסקי: "רוסיה תקפה את אוקראינה בעזרת יותר מ-100 טילים ו-100 כטב"מים". האוקראינים לא נקבו במספר אותו הצליחו ליירט אולם טענו כי רוב הטילים לא הגיעו ליעדיהם. עם זאת מדווח באוקראינה על אזרחים הרוגים ועשרות פצועים נוספים.

במספר ערים נרשמים שיבושי חשמל ומים בעקבות תקיפת מכוונות על מתקני האנרגיה, ואף פגיעה בשידור הטלוויזיה. הפסקות חשמל אירעו גם בקייב, אודסה צרקא'ס, אומן, ובקריבי ריה, עיר הולדתו של זלנסקי. "הרצון של הרוסים להרוס את משאבי האנרגיה שלנו יעלה להם ביוקר – בתשתיות שלהם", אמר אנדרי ירמק, ראש לשכתו של הנשיא האוקראיני.

הפיצוצים העזים שנשמעו בבירה קייב, הביאה אלפי תושבים נמלטים אל תחנות הרכבת התחתית כדי לתפוס מחסה. בחרקוב ניזוק צינור גז ושני בתים לפחות נהרסו כליל, עשרה בתים נוספים ספגו פגיעה ונזק חלקי. אחד מיעדי התקיפה היה הסכר של תחנת הכוח בקייב, שחולש על מאגר מים עצום בנהר הדניפרו. התנועה על הכביש שעובר על הסכר נחסמה.

ראש העיר קייב מסר כי בעקבות התקיפה הרוסית, הכוללת טילים וכטב"מים, אזורים בעיר נותרו ללא אספקת מים וחשמל.

בגזרת המכטב”מים, האוקראינים אומרים כי חיל האוויר הרוסי שיגר 9 כטב”מים ומתוכם יורטו שמונה בהצלחה.

אמש דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי העיתונאי ריאן אוונס נהרג, ושני עיתונאים נוספים של רויטרס נפצעו בתקיפה במלון בעיר קרמטורסק שבמזרח אוקראינה.

אוונס, חייל בריטי לשעבר, עבד עם רויטרס מאז 2022 – למניינם, יועץ בטיחות וחבר בצוות העיתונות של סוכנות הידיעות רויטרס שייעץ לעיתונאים על בטיחות ברחבי העולם כולל באוקראינה, בישראל ובאולימפיאדת פריז. הוא היה בן 38 במותו. 

"אנו מחפשים בדחיפות מידע נוסף על המתקפה, כולל על ידי עבודה עם הרשויות בקרמטורסק, ואנו תומכים בעמיתינו ובני משפחותיהם", מסרה רויטרס. "אנו שולחים את תנחומינו ומחשבותינו העמוקים ביותר למשפחתו וליקיריו של ריאן. ריאן עזר לכל כך הרבה מהעיתונאים שלנו לסקר אירועים ברחבי העולם; נתגעגע אליו נורא", אמרה רויטרס.

אוונס, נהרג לאחר שטיל פגע במלון ספיר שבו שהה בשבת כחלק מצוות של שישה אנשים, כך מסרה רויטרס בהצהרה. שני העיתונאים מטופלים בבית החולים כאשר אחד מהם מוגדר כפצוע קשה.

לאחר המתקפה הגדולה קרא שר החוץ האוקראיני לבעלות הברית להסכים להשתמש בהגנה האווירית שלהן כדי להפיל מטרות רוסיות מעל אוקראינה‌‌.

המתקפה הרוסית הנרחבת מגיעה לאחר המטח הכטב"מים ששיגרה אוקראינה מוקדם יותר ליעדים שונים בעומק רוסיה ופגעה בשני רבי קומות בערים סרטוב ואנגלס. על פי הדיווחים הבוקר (שני) נגרם נזק כבד לתשתיות בשתי ערים מרכזיות במחוז סראטוב. מדובר במתקפה שבעומק רוסיה מרחק שלמעל 900 ק”מ מגבול אוקראינה רוסיה, דרומית מזרחית לבירה מוסקבה. לטענת מוסקבה, אדם אחד נהרג במתקפה.

ברוסיה טוענים כי במסגרת התקיפה האווירית באוקראינה נפגעו תחנות כוח, תחנות גז ומצבור נשק. כך על-פי סוכנות הידיעות הרוסית TASS.

שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו מסר כי הצבא במדינה יירט 20 כטב"מים שאוקראינה שיגרה לשטחה. במסגרת המתקפה האווירית, פגעו כלי טיס ומיירטים במספר אזורים דרום מזרחית לבירה מוסקבה. לפי דיווחים, אישה נפצעה ונמסר כי "הרופאים נלחמים על חייה". עיתונאים רוסים עצמאיים העריכו כי הפגיעות נבעו משימוש במפות מיושנות.

מוקדם יותר דווח, כי המלחמה באוקראינה נכנסה לשלב חדש ומכריע. כוחות אוקראינים מדווחים על שימוש נרחב במערכות רקטות HIMARS, שסופקו על ידי ארצות הברית, כדי לשבש את יכולותיה הלוגיסטיות של רוסיה. המתקפות מתמקדות בהשמדת גשרים וציוד הנדסי באזור קורסק, מהלך שנועד לחתוך את קווי האספקה של הכוחות הרוסיים ולעכב את התקדמותם.

השימוש במערכות HIMARS מהווה נקודת מפנה משמעותית במלחמה. מערכות אלו מספקות לאוקראינים יכולת תקיפה מדויקת בטווחים ארוכים, המאפשרת להם לפגוע במטרות קריטיות הרחק מאחורי קווי האויב. ההצלחה של המתקפות הללו מעלה את המורל של הכוחות האוקראינים ומחלישה את אחיזתה של רוסיה בשטחים הכבושים.

כן, דווח כי אוקראינה לוקחת בשבי בין 100 ל-150 חיילים רוסים מידי יום בהתקפה באזור קורסק ברוסיה. לטענת אוקראינה זהו רק הראשון מבין "מספר שלבים" של הלחימה נגד רוסיה, כך אמרו גורמים בצבא אוקראינה.

אולקסי דרוזדנקו, ראש הממשל הצבאי בעיר סומי שבצפון-מערב המדינה, טען כי כוחות אוקראינה מתקדמים, וחיילים רוסים רבים נופלים בשבי, בעוד שאוקראינה סובלת מנפגעים מינימליים בלבד.

"לפעמים יש יותר מ-100 או 150 שבויים ביום", אמר דרוזדנקו ל"גרדיאן" על ההצלחה וההתנגדות המועטה של ​​כוחות הקרמלין. הוא מוסיף ואומר על החיילים הרוסיים "הם לא רוצים להילחם בנו".

נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי אוקראינה רוצה לתפוס הרבה שבויים רוסים בשביל עסקאות חילופי שבויים שלה עם רוסיה. דרוזדנקו הוסיף כי המבצע הנוכחי בקורסק, הוא רק החלק הראשון במתקפה של אוקראינה. "אנחנו רואים עכשיו רק חלק מהמבצע הזה, יש עוד כמה שלבים", אמר.

ע"פ דיווח ברשת BBC, בימים האחרונים, ביצעו הצדדים חילופי שבויים, במסגרתה שוחררו 230 אסירי מלחמה, כאשר כל צד קיבל 115 חיילים.

ראשי הצבא של אוקראינה אומרים שהפלישה הייתה הצלחה גדולה עד כה, שבתי חולים בעיר סומי דיווחו על מספרים נמוכים של נפגעים ופציעות. "ביום הראשון של המבצע היו רק 15 נפגעים", נטען. "60, 70% מהם היו קלים מאוד, שנגרמו מרסיסים".

בשבוע שעבר טענה אוקראינה, כי רוסיה איבדה 603,010 חיילים מאז תחילת הפלישה לאוקראינה ב-24 בפברואר 2022 – למנינם, כך דיווח המטה הכללי של הכוחות המזוינים של אוקראינה .

על פי הדיווחים באוקראינה, רוסיה איבדה גם 8,522 טנקים, 16,542 רכבי לחימה משוריינים, 23,221 כלי רכב ומכלי דלק, 17,216 מערכות ארטילריה, 1,166 מערכות שיגור רקטות, 928 מערכות הגנה אווירית, 367 מטוסים, 328 מסוקים, כ-1200 סירות / ספינות, וצוללת אחת.

עד עתה צבא אוקראינה שבה יותר מ-3,000 חיילים רוסים, רבים מהם צעירים, בעלי מיומנות וניסיון נמוכים יחסית. שני בכירים רוסים המקורבים לקרמלין אמרו ל'ניו יורק טיימס' כי הפלישה של אוקראינה לשטח רוסיה רק מרחיקה את האפשרות לשיחות משא ומתן – וכי "המיקוד של פוטין כעת הוא נקמה, ולא שלום".

חשוב לציין כי המתקפה האחרונה משבשת רבות את מתקני האנרגיה האוקראינית דבר שעלול להוסיף שעות של הפסקות חשמל ברחבי אוקראינה, ועלול להשפיע גם על אנ"ש חסידי ברסלב העולים לאומן, מה שמטריד יותר זו ההשפעה העלולה להמשיך גם בימי הקיבוץ הקדוש בימי ראש השנה.

למרות זאת יודגש, כי 'איחוד ברסלב' מחזיק גנרטורים רבי עוצמה כאלו הנותנים מענה לחשמל והמים של היכלי הציון הקדוש והקלויז, כן רובם של המלונות מחזיקים גם גנרטורים חזקים שיכולו לתת מענה גם להפסקות חשמל במשך שעות רבות, אלא שהעלויות הן בהתאם.

כמובן שמצב זה עלול להתגלגל ולהגביר את המלחמה ח"ו, ולנו חסידי ברסלב נשאר להקהל ולהתחנן על נפשינו כי המלחמה תסתיים במהרה ללא כל צער ונזק, ושחלילה לא יפגע הקיבוץ הקדוש של רבינו הקדוש שבו תלויה הגאולה השלימה.

פרסום לפי סעיף 27 א’ לחוק זכויות יוצרים

כלי טיס בלתי מאויש של אוקראינה פוגע במגדל רב קומות ברוסיה
תחילת הפלישה האוקראינית לשטחי רוסיה ולקידת שבויים רוסיים
השמדת הגשר במחוז קורסק צילום: רשתות חברתיות
ברסלב נייעס

Recent Posts

ביתר • הכונו למעמד חנוכת המקוה המפואר של 'כולל חצות' |◄

חדשות ברסלב • בבית הכנסת ברסלב 'כולל חצות' ביתר עילית מתכוננים בהתרגשות למעמד חנוכת המקוה…

7 שעות ago

הגר"א חשין בסעודת הודיה על נס הצלתו |♪

חדשות ברסלב • במוצאי שבת האחרון ערך הגה"ח רבי אליעזר חשין שליט"א סעודת הודאה על…

10 שעות ago

הפצה • הופיע הספר 'אבנים שלמות תבנה' על תורה ע"ט תנינא

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר 'אבנים שלמות תבנה' על תורה ע"ט מהספר הקדוש…

10 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "כָּל מַה שֶּׁאֲנִי גָּרוּעַ יוֹתֵר חַ"וְ, יֵשׁ לִי לִשְׂמֹחַ עַל שֶׁאֲנִי בִכְלַל הַקִּבּוּץ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

12 שעות ago

כ' מנחם אב • רבי יעקב זאב ברזסקי זצ"ל |גלריה היסטורית

זכרונם לברכה • בשבת כ' מנחם אב מלאו 39 שנה לפטירתו של הגה"ח רבי יעקב…

יום 1 ago

השוהל • מעמד "מרחיבים" לרגל השלמת הקיר החיצוני | ◄

חדשות ברסלב • מעמד "מרחיבים את גבולות הקדושה" לרגל השלמת הקיר החיצוני בבניין בית הכנסת…

יום 1 ago