חדשות

ב.ד.ה. הגה"ח רבי מאיר רוקח זצ"ל רב ואב"ד קאזלוב מחשובי חסידי ברסלב בארה"ב

קרדיט תמונה: אברומי ברגר

ברוך דיין האמת: אבל כבד ירד על בורו פארק שבארה"ב עם הגיע הבשורה המרה על הסתלקותו לשמי רום של הגאה"צ רבי מאיר רוקח זצ"ל רב ואב"ד קאזלוב מחשובי חסידי ברסלב בארה"ב, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

היה קשור בלב ונפש להרה"ק מוהר"ן מברסלב. לפני כ־60 שנה התקרב לחסידות ברסלב ביחד עם ר’ לייביש לנדסמן שליט”א עוד בהיותם בקאשוי.

בראש השנה היה מתפלל עם חסידי ברסלב בקיבוץ בביהכנ”ס בבורו פארק, בשנת תשנ”ד הגיע להתפלל עם חסידי ברסלב בקיבוץ באומן.

מדי שנה ביארצייט של הרה"ק מוהרנ”ת מברסלב זי”ע היה מוסר שיעור בביהכנ”ס ברסלב בבורו פארק, מכריו מספרים כי היה גדוש ובקי בספרי ברסלב, בביהמ”ד שלו על הסטנדר שבו היה מתפלל ולומד, תמיד היו מונחים ספרי ברסלב בהם היה מרבה ללמוד.

אב"ד קאזלוב נודע בתוך אמוני עם סגולה כתלמיד חכם מופלג, צנא מלא ספרא, מלא מדע וחכמה, ששקד על תלמודו יומם ולילה. התורההיתה משוש חייו ובה הגה יומם ולילה.  האב"ד זצ"ל נולד לפני 77 שנה לאביו כ"ק האדמו"ר רבי משה רוקח זצ"ל, שהיה נין ונכד להרה"ק ה'שר שלום' מבעלזא זיע"א. נצר היה לגזע אראלים ותרשישים, חוליה מפוארת בשרשרת הזהב של אילן החסידות בשלשלת הקודש של גדולי שרפי מעלה אראלים ותרשישים, ראשונים כמלאכים שהאירו את הדורות באור מופלא רום מעלה בגודל קדושתם ויראתם, בית בעלזא, פרימישלאן, ראפשיץ,  שאץ, ולמעלה בקודש. 

בנעוריו שהה רבות בחצרות הקודש של צדיקי הדור שהשתכנו בארה"ב והסתופף בצל קדשם, כשהם מכוונים ומדריכים אותו על כל צעד ושעל להציבו אל נכון לקראת עתידו הגדול,  שמח מאד בשהותו בצל הצדיקים כאשר היתה זו הזדמנות לנפשו המשתוקקת והנכספת לבוראו ללמוד מהם פרק והלכה בעניני עבודת הבורא, בדרכי נתיבות ההתעלות הנשגבים.

בהגיעו לפרקו בא בקשרי שידוכין עם הרבנית החשובה בת הגאון הצדיק רבי שמחה בונים גרינברגר זצ"ל, רב קהילת  פרשבורג – חתם סופר בוושינגטון הייטס.

האב"ד זצ"ל נודע כאיש ספר, היתה לו ספריה גדולה בביתו ותלמידי חכמים רבים לצד אוהבי ספר ולומדי תורה, היו באים לספריה הגדולה בביתו לעיין בספריו, והיו נהנים מידיעותיו המחכימות בכל דבר ובכל ענין.

רועה נאמן הוא להמוני בית ישראל תושבי בורו פארק רבתי. מחכמתו האיר לארץ ומטובו השפיע לכלל ולפרט. מעולם לא ננעלה דלתו בפני אדם מישראל – עשיר כרש, בר אוריין או מי שלא קרא מימיו, בר אבהן או בעל תשובה. כי בליבו יש מקום לכולם! טורח הוא מן הבוקר ועד הערב להשיב על מצוקותיהם. יושב ומאזין; משיב ועונה; חותך ומכריע, ללא הפוגה של מנוחה  לרגע־קט. 

בית מדרשו בפינת רחוב ה־55 ושדרה ה־12 בשכונת בורו פארק בברוקלין. היה לתל תלפיות ליהודים רבים שבאו לחסות בצלו. אורו התגלה לרבים שהתלכדו סביבו וקבעו את מקום תפילתם במחיצתו וקיבלו עליהם את מרותו. רוחב בינתו בהנהגה והדרכת הבאים בשערי ביתו ובית מדרשו, עשו מהלכים רבים בין יושבי בורו פארק. 

תפילותיו הלוהטות משכו אחריו את בעלי הנפש, תפילותיו הרטיטו לבבות, ורבים היו באים לשמוע אל הרינה ואל התפילה.

התמסרותו למען הכלל לא ידעה גבולות, התמסר באופן מופלא למען כל יחיד ויחיד, וינהגם וינטלם באהבה רחימאית אין קץ כאב רחמן לבנו יחידו, בהשקיעו שעות רבות לעזור לכל מי ששפך לפניו את סגור לבו, היה חותר במסירות רבה להמציא מזור לפתור את מצוקותיו של הפרט.

כל תשובה שהיה עונה לשואליו הרבים, היה משתדל להעניקה מתוך רוחב לב ונפש בהארת פנים נדירה, תוך שהוא מחדד את הנושא בארוכה, ומבהיר לשואליו את הדרך בה ילכו בנפתולי החיים, והרעיף עליהם טללי חיים בהאירו להם את הדרך בה ילכו.

האב"ד זצ"ל חש באחריות גדולה לכלל ישראל בעבר הקים וניהל מוסדות לעולים חדשים בארה”ב, הקים מוסדות תורה בעיר צ’רנוביץ’ באוקראינה,  וקירב יהודים רבים לתורה וליהדות, כשהוא מוסר את נפשו להצעידם במסילה העולה בית קל. 

בשבוע האחרון נדבק גם הוא מהנגיף, ולדאבון לב אתמול לפנות בוקר השיב את נשמתו הטהורה ליוצרו. הלוויתו יצאה מבית מדרשו בהשתתפות קהל מצומצם שביכה תמרורים את החלל הגדול דווקא בעת הזאת שכלל ישראל זקוק לישועה גדולה. 

הותיר אחריו את זוג' הרבנית שתחי' ומשפחת ענפה. בניו: הגה"ח ר' שמואל שלום רוקח שליט"א אב"ד קארוב, הגה"ח ר' אברהם יהושע העשיל רוקח שליט"א, הגה"ח ר' יואל רוקח שליט"א אב"ד אוהל משה קאזלוב מאנסי, הגה"ח ר' משה רוקח שליט"א, הגה"ח ר' מרדכי רוקח שליט"א, הגה"ח ר' שמחה בונם רוקח שליט"א, הגה"ח ר' יוסף אלטר רוקח שליט"א, הגה"ח ר' לייבוש רוקח שליט"א.

חתניו: הגה"ח ר' יוסף מייזליש שליט"א, והגה"ח ר' שרגא פייוויל איגר שליט"א ר"מ בישיבת אלכסנדר.

ת.נ.צ.ב.ה. 

ברסלב נייעס

Recent Posts

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

שעה 1 ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

2 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

4 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "הִשְׂכִּיר עַצְמוֹ לְרוֹעֵה בְּהֵמוֹת, וְכָךְ אָסַף כֶּסֶף וְנָסַע לְאוּמַן"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

4 שעות ago

אוֹצָרוֹת • 'דרשוני וחיו' שיעור לבין המצרים | ♪

מן הארכיון: האזינו לשיעורו של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א משנים עברו לימי בין…

4 שעות ago

'השוהל' • התקדמות משמעותית בהרחבה | גלריה

חדשות ברסלב • התפתחות דרמטית והתקדמות משמעותית בהרחבת בית הכנסת הגדול שבירושלים ה'שוהל' הגדול של…

20 שעות ago