חדשות

גבולות • מעבר הגבול סקולני שודרג!​

חדשות הגבולות • הפעילות של מעבר הגבול 'סקולני' גבול מולדובה – רומניה שופץ ושודרג!


מאז פרוץ מלחמת רוסיה אוקראינה לפני כשנה וחצי נסגר מרחב האווירי של אוקראינה, היציאה והכניסה למדינה נעשית באמצעות הגבולות יבשתיים, היעד הקרוב ביותר לאומן הוא כמובן מולדובה, אבל במרחק לא גדול משם קרוב לגבול עם מולדובה נמצא נמל התעופה של יאסי ברומניה, שהנסיעה משם לאומן היא כמעט זהה לזו שמקישינב, אשר על כן רבים הם אנשי שלומינו הטסים דרך שם בין באמצע השנה וקל וחומר בראש השנה שכמעט ולא ניתן למצוא כרטיסי טיסה לקישינב.

דא עקא, שהנסיעה הקצרה ביותר מיאסי לאומן היא דרך מולדובה, מה שמצריך לעבור בדרך פעמיים את הגבול- הגבול הרומני מולדובי ואח"כ את הגבול המולדובי אוקראיני. מעבר הגבול בין רומניה למולדובה הפופולרי ביותר הוא מעבר הגבול "סקולוני" שנמצא מרחק כחצי שעת נסיעה מיאסי, בשנה שעברה נרשמו בגבול זה עומסים כבדים מאוד בעיקר בחזרה במוצאי ראש השנה, שעות רבות של המתנה מורטת עצבים, וזאת לאחר המתנה של שעות רבות בגבול האקראיני מולדובי, סיפורים רבים הגיעו על אנשים שפספו את טיסתם בעקבות כך בין מיאסי ובין מבוקרשט (שהדרך הרגילה איליה היא גם באמצעות גבול זה). רבים מסוכני הנסיעות המליצו לערוך עיקוף גדול ולהיכנס לרומניה דרך סירט הגובלת עם אוקראינה ובכך לחסוך את המעבר המתיש דרך מולדובה.

אך בשנה החולפת החל  פרויקט שממומן על ידי האיחוד האירופי ובמימון משותף של ממשלת מולדובה וממשלת רומניה, לשיקום וביצוע מודרניזציה של נקודת מעבר הגבול סקולני, שבמהלכן בוצעו מספר עבודות. בין השאר:

ביציאה ממולדובה נבנו ביתנים וחופות, ושבעה מסלולי בקרה חדשים, כל קטע הכביש נבנה בבטון, נבנה פלטפורמת סריקה וחומת מגן לסורק הנייד, מערכת אספקת הגז נבנתה בצורה נוזלית, רשתות אספקת המים והביוב החיצוניות, ומערכת התאורה החיצונית.

כמו כן, בוצעו עבודות בכיוון הכניסה לארץ כגון: עבודות עפר, הוכנו טרומיים של כל אלמנטי המתכת הנחוצים לביתנים ולחופות, נבנה תא הבדיקה המעמיק וקיר המגן עבור הסורק הנייד.

בשלב הראשון הושלמו העבודות לכיוון היציאה מהארץ (מה שגם נוגע בעיקר לעומסים בחזור) והחל מתאריך ב' אב (20 ביולי – למנינם) החלו לפעול כל שבעת מסלולי הבקרה.

ולשלב השני – כיוון הכניסה, נקבע מועד האחרון לסיום עד דצמבר 2023 – למניינם.

בתאריך ב' אב (20 ביולי למנינם) התקיים טקס חניכת הגבול המשודרג, בו השתתפו הנהלת משמר הגבול יחד עם סגן ראש הסוכנות האירופית סקולני, נשיאת הרפובליקה של מולדובה מאיה סנדו ונציגי משלחת האיחוד האירופי במולדובה, נציגות משרד האוצר, צוות הפרויקט של שירות המכס ורשות המכס הרומנית ואורחים נוספים.

נשיאת מולודבה בירכה על כך "אני מודה לאיחוד האירופי על התמיכה הכספית שניתנה בשיקום יעד התשתית החשוב הזה. מדינה עם שאיפות אירופיות פירושה גם עמדות מכס אירופאיות, בהן מתייחסים לאזרחים בכבוד, ולעובדי שירות המכס ומשמר הגבול יש תנאי עבודה טובים", אמרה.

הנשיאה הדגישה כי שיפור התשתית הלאומית הוא בראש סדר העדיפויות: "במדינה שלנו חייבות להיות עמדות מכס, כבישים, גשרים ומסילות ברזל מודרניות. יש לנו כבר את התוצאות הראשונות. נמשיך להשקיע בתשתיות של המדינה, כי דרך החיים האירופית פירושה גם תשתית אירופאית".

סיכומם של דברים,  פיתוח גבול "סקולוני" מהווה בשורה לאנ"ש חסידי ברסלב הטסים לאומן מיאסי או מבוקרשט וחוצים דרך מולדובה, שבדרכם לרומניה עוברים את מעבר הגבול הזה, וכזכור בשנה החולפת נרשמו בגבול זה עומסים רבים. נקווה שבעקבות שדרוג זה, שוב אותם עומסים לא יחזרו על עצמם.

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

10 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

16 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

18 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

19 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago