חדשות

דעה: האם השנה נוכל לקיים את ה'קיבוץ' על ציונו הקדוש של רבינו בראש השנה?

האם השנה הולך להיות קיבוץ על ציונו הקדוש של רבינו בראש השנה?

כל ברסלבע'ר חסיד שמאמין ברבינו הקדוש מזדעזע לשמע השאלה אבל בואו נהיה מציאותיים…

אפשר לנתח את הדברים מנקודת מבט של העולם הזה, בעיני בשר, ולהתחיל לנתח את כמות וקצב הנדבקים באוקראינה (והאם בכלל בודקים שם כמו שבודקים במדינות אחרות וכדו'), ומצד שני את הנזק הכלכלי שיש במניעת הקיבוץ, וכמו"כ ניתוח מעמיק של ההתייחסות האוקראינית במקרים אחרים לבריאות הציבור מול הנזק לכלכלה שלה ועוד ועוד ועוד, וכמובן אי אפשר שלא להוסיף את התגובה הישראלית. שיש מי שיגיד שהם יפחדו להתיר נסיעה המונית כזו, או שלכל הפחות יחייבו את כל השבים מאומן בבידוד של 14 יום (יום כיפור וסוכות ? קצת קשה.) ויש מי שיגיד שהם סתם ככה יקפצו על המציאה למנוע כל דבר שבקדושה.

אבל בין אם כך ובין אם כך, בין אם יהיו תוצאות הניתוח העמוק הארוך והמייגע טובות ובין אם השורה התחתונה תבשר בשורות רעות, כל בר דעת יוסיף בסוף המאמר עוד שורה נוספת שכמובן כל הניתוח הזה אינו שווה את הנייר עליו הוא כתוב או את המקלדת שעליה הוקלד, משום שבסופו של דבר ניתוח הנתונים הטוב ביותר והפרשן היסודי ביותר לא יכול להתחייב שכך אכן יהיו פני הדברים, משום שישנם המון דברים שלא ניתן לקחת אותם בחשבון ובסופו של יום המציאות שונה מכל דמיון – ונקודת המפתח: איש אינו יכול לומר כעת מה יהיה המצב, מצד מגיפת הקורונה, בחודש אלול הבעל"ט.

כיהודים מאמינים, יודעים אנו שהסיבה שכל פרשנות וניתוח עלולים להיות מופתעים, היא משום שהעולם אינו מתנהל מעצמו, ויושב בשמיים ישחק ה' ילעג למו, רבות מחשבות בלב איש ועצת ה' היא תקום והקב"ה לא טורח לתת סימנים מקדימים לתכניותיו רק כדי שהפרשנים יוכלו לצפות את מהלכיו, אלא כל מי שרוצה ליטול את ה' יבא ויטול יביט בספרים הקדושים וינתח את המצב לפי הנתונים שמופיעים בספרים הקד', ובזה ישקיע את כושר הניתוח שלו וכך הוא יגיע לתוצאות מושלמות…

איזה חסיד ברסלב אינו יודע שההתקבצות על ציונו של רביה"ק בראש השנה היא דבר גדול מאד שעולה על הכל?

ואיזה יהודי מאמין אינו יודע שבעולם ניטשת מלחמה גדולה בין כוחות הרע לכוחות הטוב ?

מצד אחד עומד עם ישראל ולעזרתו עומדים המתים שעומדים ומתפללים על החיים ובפרט צדיקי הדורות וכמו"כ עומדים כל המלאכים שנוצרו מריבי רבבות של מעשים טובים של כל יהודי באשר הוא מאז ומעולם שגם הם עומדים לעזרתנו ומעל עומד הגנרל הקב"ה בכבודו ובעצמו שקשר את גורלו בגורלינו ונשבע שלא יהיה שמו שלם וכסאו שלם עד שימחה זרעו של עמלק ומנהל את המלחמה לטובתינו.

מנגד עומד הסט"א וגונדא דיליה ולעזרתם עומדים כל המלאכים הרעים שנבראו ממעשים רעים של כל יהודי באשר הוא.

והמלחמה ניטשת זה זמן רב אבל יש לה סוף עם תאריך אחרון לשיווק והסוף שלה הולך להיות בהכרח טוב.

הרי ברור שהסט"א לא נהנית מהראש השנה של רבינו הק' בלשון המעטה, ובשמיים ודאי מעוררים קטרוג גדול כל שנה וכל שכן בשנה זו, מדוע יזכו ברסלבע'ר חסידים לדבר גדול זה שוב בראש השנה תשפ"א? האם משום שראויים אנו לכך מצד מעשינו ומדרגתינו? צחוק הגורל! וכי איזה בר דעת שיודע מקצת משפלותינו יחשוב שמגיעה לו מתנה יקרה כזו? רק מי שאינו יודע את יקרת הרבי'נס ראש השנה, או לחילופין מי שנגוע בשיגעון גדלות נפלא ונורא, מסוגל לחשוב שהוא ראוי לזה!

והקטרוג גדול יותר, משום שאם לכל הפחות היינו יודעים להעריך את המתנת חינם הזאת אז המצב היה יותר טוב אבל המציאות היא שטימטום הלב שיש היום גורם שניגשים לכל הענין של הקבוץ בכזה ישנוניות ובכזה 'מלומדה' שזה עצמו מעורר קיטרוג גדול…

והרי לימדונו חז"ל שלא ילך אדם תחת קיר נוטה ליפול, משום שזה גורם שיעיינו בפנקסו וידונו אותו אם הוא ראוי לנס, כלומר שכאשר יש מצב שמצד דרך הטבע יש מצב סכנה לאדם, דנים את האדם למעלה אם ראוי הוא להיוושע ולהינצל, ולכן כאשר נוצר מצב שהדבר אינו פשוט בכלל להגיע לקיבוץ של ראש השנה שציוונו רבינו לבא אליו, בודאי דנים את כלל אנ"ש חסידי ברסלב בכללות, וכל אדם בפרטות אם יזכה לכך.

גיוואלד! האם הנתונים המשפטיים שלנו טובים כ"כ? האם אנו יכולים להיות רגועים ולאפשר לדון אותנו על זה?

לא נראה לי שיש מישהו שחושב כך. וממילא, נותר לנו רק כלי מלחמה אחד: בואו נקים קול זעקה שתעלה השמימה:

רבש"ע, אבינו שבשמים! רביה"ק ציונו להגיע אליו לראש השנה, אנחנו מוכרחים לשמוע בקולו! רבינו הקדוש אמר לנו שהכל תלוי בזה חלילה לנו להפסיד דבר זה! ובפחיתות דרגתינו, וודאי וודאי שאנו צריכים לנסיעה זו – ולתשובה וההתעלות המתלווים אליה, ולהבטחות רביה"ק הבאים איתה!

יהודים בואו נצעק עכשיו, בטרם יהיה מאוחר! אתה ישן והוא ער. שהרי הסט"א לא שוקטת על שמריה ומשמיים מרמזים לנו שהענינים יגעים…

ומי יודע אם לא באה כל המגפה הזאת לעולם, רק כדי להגביר את החשק בליבותינו שנצא מתרדמתינו, שהרי המניעות לא נבראו לרחק אלא להגביר את החשק…

לתפילת רבי יצחק ברייטער זצ"ל – לזכות להגיע לציון – הקש כאן לשער ברסלב

ברסלב נייעס

View Comments

Recent Posts

נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל התבודדות |◄

חדשות ברסלב • נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל ההתבודדות של אנ"ש בערי צפת, בנס…

2 שעות ago

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

4 שעות ago

טבריה עילית • קהילת ברסלב לקראת שיווק דירות בפרויקט 'נוף כנרת פוריה'

כתבה שיווקית חדשות ברסלב • קהילת ברסלב בטבריה עילית בהיערכות אחרונה לקראת השיווק המסיבי של…

4 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "אַבִּי זָאלְסְט בַּיי מִיר זַיין רֹאשׁ־הַשָּׁנָה"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

5 שעות ago

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

20 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

יום 1 ago