וידיאו

ד' אַמּוֹת שֶׁל הֲלָכָה • סיום שו"ע אורח חיים והתחלת יורה דעה בראשות הגר"מ קרמר בכוללי 'אורות הנחל'

אֵין לוֹ להקב"ה אֶלָּא ד' אַמּוֹת שֶׁל הֲלָכָה • סיום שו"ע 'אורח חיים' והתחלת חלק 'יורה דעה' בכוללי אורות הנחל בראשות הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א • צפו

ביום שני פר' תרומה, ג' אדר תשפ"א, התקיים בבית מדרשנו הגדול בירושלים מעמד היסטורי של סיום כל חלק אורח חיים מטור שו"ע, והתחלת חלק יורה דעה, ע"י לומדי התאחדות הכוללים "אורות הנחל" שבראשות הגה"ח רבי אפרים נחמן אנשין שליט"א, והעומד תחת נשיאות הגה"צ רבישמואל משה קרמר שליט"א.

לאחר ציפיה ארוכה, ולאחר שעקב המצב העולמי נדחה קיום המעמד שוב ושוב, זכו כמאה אברכי כוללי "אורות הנחל" להתאסף יחדיו בהיכל העזרת נשים החדש שבבית מדרשנו הגדול במאה שערים, לחגוג את חגיגת סיום חלק אורח חיים והתחלת חלק יורה דעה מטוש"ע.

ב"כולל הוראה" המתקיים מדי יום אחה"צ בהיכל בית מדרשנו, בהכוונת הגר"י רוזנבלט שליט"א דומ"ץ העדה החרדית ומח"ס הרי הלכות, סיימו כמה וכמה מהמקצועות החשובים בחלק אורח חיים, כמו הלכות שבת, ברכות וסעודה, והתחילו ללמוד בחלק ב' מטוש"ע יו"ד הלכות טהרה. כאשר הלימוד הוא לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא בהצלחה יתירה.

וב"כולל חצות" המתקיים מדי לילה מחצות לילה עד אור הבוקר בבית מדרשנו הגדול, סיימו לפני תקופה את כל חלק אורח חיים שנלמד בשלימות, מסימן א' עד סימן תרצ"ז, במשך 13 שנה, כאשר מקיפים את כל הסוגיות והמקצועות, החל מלימוד הטור, עד להכרעת ההלכה במשנה ברורה וביאור הלכה. ולאחרונה התחילו בלימוד חלק יורה דעה מסימן א' בהלכות שחיטה, וכבר נמצאים עמוק בתוך הלכות טריפות.

לשם כך התקיים מעמד נהדר בקודש, בהשתתפות האברכים וראשי הכוללים ובראשות זקני אנ"ש שליט"א, על גבי שולחנות ערוכים כדת של תורה ולרגל שמחת התורה העצומה.

המעמד התקיים בהיכל עזרת נשים החדש של בית הכנסת הגדול שבירושלים ה'שול' דחסידי ברסלב שבשכונת מאה שערים.

ראשון הדוברים היה הגאון ר' יצחק רוזנבלט שליט"א העומד בראשות כולל הוראה, שהרחיב על דרך הלימוד הנכון, והדגיש את השינויים לטובה שניכרים לאחרונה בלימוד הכולל, כאשר האברכים משלימים עצמם בלימוד ההלכות הנוגעות למעשה מתוך כוונה להשתלם בהוראה עד כדי הכתרה בכתר "יורה יורה" בעז"ה לשם ולתפארת.

לאחריו נשא דברים הרה"ח ר' נתן מיימון שליט"א שהתרפק על זכרונות העבר ותיאר כיצד החסיד רבי יחיאל מיכל דורפמן זצ"ל יזם והקים את כוללי האברכים בבית מדרשנו, כשהוא מזכיר את לימודיו בשנות בחרותו בישיבה שהיתה אז בבית מדרשנו, והרחיב במעלת הלומדים בכוללי הוראה אלו ובירך את כל הלומדים והמסייעים בעדם.

את המשא המרכזי נשא רו"מ הכוללים הגה"ח רבי אפרים נחמן אנשין שליט"א שתיאר את השתלשלות הענינים כיצד הוקמו הכוללים וכיצד הוחלט ע"פ דעת זקני אנ"ש על הסדרים השונים והמבחנים, וכדרכו בקודש הרחיב ע"פ דברי רביה"ק להסביר בטוב טעם ודעת את גודל החשיבות של לימוד תורה בחבורה, ובפרט בלימוד 'אליבא דהלכתא' שאינה נקנית אלא בלימוד בעיון ובדיבוק חברים, ועוד ענינים רבים.

דברי ברכה נרגשים נשמעו מפי נשיא הכוללים הגה"צ רבי שמואל משה קרמר שליט"א שהרחיב על מעלת לימוד הפוסקים ע"פ דברי רביה"ק, כהוא מציין כי רבינו מסמיך על לימוד הפוסקים את הפסוק "ונהר יוצא מעדן וכו' בארבעה ראשים" שזה מכוון נגד ארבעה חלקי השו"ע, שכעת סיימו את החלק הראשון ומתחילים את החלק השני. הוא בירך את כל הלומדים שיצליחו ללמוד ולקיים לשמור ולעשות.

בין הדרשות הושרו ניגוני השתוקקות ללימוד התורה ובסיום הכנס יצא הקהל בריקודים ובמחולות על הזכיה הגדולה לסיים עוד ועוד חלקי התורה ועל נועם גורלם בהתקרבותם לרביה"ק הנוסך בהם את הכוחות להמשיך ולהתמיד בתורה.

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

14 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

20 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

22 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

23 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago