Categories: חדשות

האם השנה יוכלו בחורי ואברכי אנ"ש לעלות אומנה לציה"ק של רבינו על ימי ראש השנה?

נוסעים לקיבוץ על ימי ראש השנה

ידועים ומפורסמים דברי רבינו ז"ל במעלת וגדולת ההתקבצות על ציונו הק' על ימי ראש השנה והזהרתו "שכל מי שסר למשמעתו שיבאו אצלו על ראש השנה ואל יחסר איש" וידועים דברי גאון עוזינו מוהרנ"ת שאמר שאדם שעולה למעלה לאחר ימיו ושנותיו ורוצים להורידו שוב לגלגול בעלמא דשקרא הדין, שחלילה לא יסכים בשופו"א לרדת, אבל הוסיף ואמר על עצמו שאם ידע שיזכה לבוא על ציונו הקדוש על ימי ראש השנה אזי יסכים לרדת שוב לעולמא דשקרא זה.

ולצערינו השנה שרויים כלל חסידי ברסלב תחת פחד מהשלטונות השולטים בארץ ישראל המאיימים להטיל חובת גיוס על השוהה בחו"ל על תקופה של יותר משבעה ימים.

ומשכך פנו עסקני הארגון הנודע 'נצח להושיע' לרבנים הגאה"צ זקני חשובי אנ"ש שליט"א לברר אצלם את דעתו הקדושה של רבינו ז"ל בעניין זה ושיורו להם את המעשה אשר יעשון ל'ברסלבר נייעס' הגיע תוכן המכתב שנשלח לזקני אנ"ש שליט"א ותשובתם:

מנחה של ערב ראש השנה – הגה"צ רבי שמעון שפירא לפני העמוד

דבר שאלתם:

בס"ד   י"ז אלול תשע"ח לפ"ק

אל מע"כ זקני ומנהיגי אנ"ש דחסידי ברסלב שליט"א הצועדים כעמוד אש לפני המחנה, להורות לנו את דרכו הבהירה של רביז"ל הדרך נלך בה והמעשה אשר נעשה, כפי מסורת אבותינו ורבותינו נבג"מ.

הננו בזה על דבר שאלה נפוצה אשר נבוכו בו רבים, הנה ב"ה קרבים ובאים ימי ר"ה הק', וכללות אנ"ש די בכל אתר ואתר מתכוננים לנסיעה הגדולה אל רביה"ק זיע"א על ציונו הקדוש אומנה.

אלא שדא עקא שבתקופה האחרונה משקיעים הממשלה ושלוחיה משאבים וכוחות אדירים לגייס לצבא את הציבור החרדי ובפרט את בני הישיבות ומנסים בכל כוחם להפיל בחורים ואברכים ברשתם וזאת ע"י גזירות שונות ומשונות חדשים לבקרים שאינם פוסחים אף על כלל בני הישיבות הנוהגים ע"פ חוקיהם ודואגים להשיג דיחויים רישמיים מצבאם הטמא, כשהם מערימים עליהם קשיים עצומים ע"י הקשחת הנהלים והכנסת סעיפים מחמירים בכל פרט ופרט, לבד מהפיתויים הרבים וה"גייסים" שהציבו למען מטרה זו של גיוס בני הישיבות, ולמגינת לב בהרבה מהמקרים מזימותם הרעה עלתה בידם ר"ל כידוע ומפורסם, וביניהם גם מבחירי בחורי ואברכי אנ"ש ה' ירחם.

ועיקר דברינו עתה נסובים על א' מחוקותיהם 'שבחור היוצא לחו"ל ליותר משבעה ימים במשך ימי השנה מאבד ממילא את מעמדו כ'בן ישיבה' ובכך את הדיחוי מהצבא ללא עורר ודברים' (לבד מימים שמוגדרים אצלם כחופש) וע"ז הם עומדים מאוד ואפי' למאחר בכמה דקות בלבד, ועל אף שעתה יצא אחד מחה"כ בקול רעש גדול ומכריז שדאג וסידר הקלה מיוחדת לאנ"ש חסידי ברסלב ומאשרים להם יציאה לאומן לימי ר"ה עד לעשרה ימים (בתנאים שיגיעו ללשכת הגיוס, ויציגו צילום כרטיס טיסה וכו') לאחר שבדקנו את הדבר מצאנו שאין זה פשוט כלל משום שאינם נותנים אישור יציאה לכל דורש מאנ"ש אלא לפי חוזק רוחו או לאידך חולשתו של כל בחור וביתו מי לאישור ומי לאיסור – כי מי שלדעתם הוא טרף שלא קשה לצודו ברשתם אינם מאשרים לו את הנסיעה ביודעם כי 'ברסלבער חסיד' לא יוותר על הנסיעה לר"ה של רביז"ל וממילא יפול לידם רח"ל, ומי לאישור – ואף הבחורים היקרים מאנ"ש שאשרו להם את היציאה העידו לפנינו (אחד לומד בישיבה חסידית חשובה ומוכרת) שאכן קיבלו אישור אבל עם זאת החתימו אותם שבאם הם יאחרו מהזמן שביקשו ואפי' בזמן מועט הם מוותרים לאלתר על מעמדם כ'בן ישיבה', וזאת מפני שאף לצבא ידוע כי איחור של זמני טיסות בימים אלו הוא דבר שבשגרה ובכך יוכלו להפילם ח"ו רח"ל (ויש לנו הרבה להאריך בעניין כידוע לעוסקים בדבר).

ומשכך הגענו למצב רגיש ומסוכן מאוד בו כל בחור שנוסע השנה לאומן ואינו חזק ותקיף בדעתו במיוחד באופן שמוכן לעמוד במסירות נפש לא להיכנע להם כלל ואפי' במחיר של ישיבה בכלא, עלול מאוד להסתבך וליפול ח"ו בידי הצבא הטמא על כל המשתמע מכך והתוצאות ידועות ומרות ה"י (ויש בידינו כמה וכמה סיפורים נוראים של בחורים יקרים מאנ"ש שהסתבכו בעקבות הנסיעה בשנה שעברה וביניהם אף שלדאבוננו נפלו לידיהם ועובדים שם וכמובן שגם אובדים את קדושתם ואמונתם רח"ל כמו"כ סיפר לנו אברך אחד שנסע בשנה שעברה בלא אישור ובמשך השנה עבר איומים ופיתויים קשים מנשוא עד שנפל שדוד בידיהם אוי לעיניים שכך ראות ואוי לאוזניים שכך שומעות)

ואשר על כן שאלתנו בשליחות רבים השואלים: האם רשאי בחור או אברך לנסוע באופן שהוא מכניס את עצמו לסכנה נוראה זו שמתערערת ועומדת על כף המאזניים מעמדו כ'בן ישיבה'? ויתר על כן, אם רשויות הצבא אינם מסכימים לתת לו אישור יציאה לנסיעה ובכך שייסע הוא מאבד את מעמדו כ'בן ישיבה', האם אף על דעת כן דעת רביז"ל שצריכים לבוא אליו על ר"ה?

נשמח מאוד לשמוע את דעתכם דעת התורה בעניין גורלי זה ורבים הם החפצים להדבק בדרך רביז"ל באמת ובתמים לדעת איך להתנהג בנידון חשוב דידן.

הכו"ח בכל הכבוד ובברכת כוח"ט —- ארגון 'נצח להושיע' העוסק בעזרה וסיוע לבחורי אנ"ש בענייני הצבא

ע"כ תוכן מכתב השאלה.

תשובת הרבנים הגה"צ זקני חשובי אנ"ש שליט"א

בס"ד   אלול תשע"ח לפ"ק

לכבוד העסקנים החשובים שליט"א עסקני ארגון החשוב 'נצח להושיע' העוסקים להציל את אנ"ש היקרים מגזירת הגיוס הנוראה בדבר שאלתכם הנחוצה.

הראש השנה של רבינו ז"ל גבוה מעל גבוה לאין ערוך כידוע ואנו חסידי ברסלב האמונים על ציוויו בודאי שומה עלינו לקיים כל דבריו בתמימות ופשיטות וכפי שהתבטא 'שכל מי שסר אל משמעתו ומקרב אליו יהיה על ראש השנה אצלו, לא יחסר איש'.

עם זאת חובה על כל אחד ואחד לדאוג ולעשות את כל הנדרש בכדי שבנסיעתו לא יגרום לעצמו הסתבכות בהנושא של הגיוס לצבא המהווה סכנה עצומה ונוראה לכלל היהדות כידוע ומפורסם.

וידוע שיחתו של מוהרנ"ת ז"ל לעניין הנסיעה לקיבוץ על ר"ה שהיה זוחל אפילו על סכינים כדי להגיע לקיבוץ, אבל בלי פספורט לא הי' נוסע שמא יאסרוהו ויתבטל ממצוות המוטלות על יהודי, וכ"ש עניין הגיוס שגרוע מכל, ועל כגון דא הזהיר רבינו ז"ל בעצמו "את ספרי תוכל לקמט כרצונך, רק אל תפגע בס"ק שבשו"ע".

ולכל העוסקים בקודש נקרא שעם כל האמור לעיל באם א' בכל זאת הסתבך בנושא נורא זה מצוה גדולה וחובה לעזור לו ולחלצו מסכנת הגיוס, ואפי' מי שאינו בן ישיבה כלל ג"כ צריכים להצילו.

וה' יראה בעניינו ויגלה כבוד מלכותו עלינו במהרה וכל הרשעה כולה כעשן תכלה ונזכה לכוח"ט בספרן של צדיקים אמתיים אכי"ר.

החותמים בצער ומצפים לרחמי שמים מרובים
יעקב מאיר שכטער      שמואל משה קרמר      נתן ליברמנש שמעון שפירא

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה מולדובה • גבול "סטרי־קאזאצ'י – טודורה" שודרג

חדשות הגבולות • גבול "סטרי־קאזאצ'י - טודורה" בין מולדובה ואוקראינה שופץ ושודרג הדבר יקל על…

2 שעות ago

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

4 שעות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

6 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

6 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

7 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

9 שעות ago