חדשות

האם פלישה רוסית לאוקראינה היא וודאית? • כל הפרטים

חדשות אוקראינה • תמונת מצב בזירת רוסיה אוקראינה; אלפי הגדודים החמושים המוכנים לפלישה ממתינים לאור ירוק של פוטין, ממשל ארה"ב שוקל להעניק לאוקראינה כלי לוחמה מתקדמים בשווי מיליארדים, ובמקביל להטיל סנקציות קשות על רוסיה | האם צריך לחשוש מנסיעה לאומן או לשאר המקומות הקדושים באוקראינה • כל הפרטים:

העולם כולו חרד מהמצב בגבולות רוסיה עם אוקראינה, ועוקב בדאגה אחר הפעילות הצבאית של רוסיה בגבולותיה שלה, ובגבולות בלארוס עם אוקראינה ועל ההשלכות הכבדות, שהפלישה הרוסית – אם וכאשר תהיה, היא עלולה לדרדר את העולם כולו. ועל כך דיווחנו כאן ב'ברסלב נייעס', אלא שנכון להיום הולך החשש וגדל מיום ליום.

בימים האחרונים הזהירה ארצות הברית את בעלות בריתה באירופה כי נותר חלון הזדמנויות קטן למנוע מרוסיה לצאת לפעולה צבאית נגד אוקראינה – כך דווח בניו יורק טיימס מפי גורמים אמריקאים ואירופיים.

אלא שהזינוק במחירי האנרגיה הפך את אירופה לתלותית יותר באספקת גז זולה מרוסיה, במיוחד בחודשי החורף הקרובים ולאור התדלדלות מאגרי הגז של אירופה. החשש של אירופה לאבד את הגישה לאנרגיה רוסית עשוי להגביל את התמיכה בסנקציות נוקשות עליה.

גורם מערבי אמר שכאשר מחירי האנרגיה עולים, פוטין מרגיש שיש לו יותר מרחב פעולה. כמו כן, העלייה במחירים הגדילה את רווחיה של רוסיה ואת יכולתה לממן פעולות צבאיות, בסדר גודל שכזה.

במודיעין האמריקאי זיהו תסכול הולך וגובר אצל פוטין מתהליך השלום באוקראינה, שהוקם על ידי צרפת וגרמניה (ב-2014 למניינם) אחרי שמוסקבה סיפחה את חצי האי קרים והציתה התקוממות בדלנית במזרח אוקראינה. כמה גורמים רשמיים לשעבר אמרו כי ייתכן שפוטין רוצה להבטיח חיבור יבשתי בין מזרח אוקראינה לקרים, מומחים אמריקאים מאמינים שפוטין רואה בחודשים הקרובים הזדמנות ייחודית לפעול. זאת בין היתר לאור חילופי השלטון בגרמניה, עם תום כהונתה הממושכת של הקנצלרית אנגלה מרקל.

לפניכם כתבה שפרסם הכתב יאיר נבות, בו הוא מביא תמונת מצב המלאה:

תמונת מצב בזירת רוסיה אוקראינה: הזירה עצמה רוחשת פעילות צבאית. צבא אוקראינה ערך תרגיל צבאי גדול לא רחוק מהגבול עם בלארוס, אותו גבול שממנו קיים חשש לפלישת כוחות הצבא הרוסי לאוקראינה.

בינתיים מדווח ה CNN כי ממשל ביידן שוקל בחיוב להעניק לקייב חבילת סיוע של נשק התקפי שיכלול בין השאר טילי נ״ט מתקדמים מדגם FGM-148 ״ג'אוולין״, טילי נ״מ מדגם ״סטינגר״, פצצות מרגמה, ואולי גם מסוקי תובלה רוסים מדגם ״מיל מי-17״ שנרכשו ע״י ארה״ב ויועדו להיות מסופקים במקור לחיל האוויר האפגני. ההחלטה בעניין עדיין לא התקבלה, ויש בממשל קולות שסבורים שמהלך כזה רק יביא להסלמה.

במקביל דנים גורמי ממשל בוושינגטון עם עמיתיהם באירופה על חבילת סנקציות קשות שיוטלו על רוסיה אם תפעל צבאית נגד אוקראינה.

בינתיים מדווח ב״בלומברג״, בהסתמך על גורמי ממשל המעורים בעניין, כי וושינגטון שיתפה את קייב ושותפות קרובות באירופה במידע מודיעיני המעיד על רצינות כוונותיה של רוסיה, כולל פירוט של אופן פריסת הכוחות, הרכב הסד״כ ואופן הפעולה הצפוי – פלישה רוסית מכיוון חצי האי קרים, מרוסיה עצמה וגם מבלארוס באמצעות קרוב ל 100 אלף חיילים שיפעלו בתנאי חורף וכפור ויתכוננו לכיבוש ארוך של הרצועה שתיכבש.

ע״פ המידע, יותר מ 50 אלף חיילים רוסים כבר נמצאים בעמדות זינוק בהינתן הפקודה של הנשיא פוטין. ההערכה המודיעינית העדכנית היא כי פוטין עדיין לא קיבל החלטה סופית להורות על פעולה, אך הצבא הרוסי קרוב מאוד להשלמת ההיערכות ויציאה לפעולה אם כך יורה פוטין. הפלישה תזכה לסיוע אווירי צמוד של מאות מטוסי קרב ומסוקים.

פרט מעניין נוסף הוא, שרוסיה גייסה בחשאי עשרות אלפי חיילי מילואים בגיוס הגדול ביותר מאז התפרקות ברה״מ. העובדה הזו כשלעצמה מוסיפה כמובן לחשש במערב ומהווה אינדיקציה מדאיגה נוספת באשר לכוונותיה של מוסקבה.

האם כל מה שנכתב פה משמעו בהכרח פלישה רוסית וודאית? כמובן שלא. אבל סבירותה של פעולה כזו עלתה. באופן משמעותי, והיא אפשרות מוחשית מאוד מאוד, שכדאי להיערך אליה ולקחת בחשבון. ע"כ.

נוסיף כי מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר בביקורו בברלין "רוסיה חייבת להיות שקופה לגבי בניית הכוח הצבאית שלה, לעצור את ההסלמה ולהפחית את המתיחות".

מוקדם יותר השבוע, שר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין, הזהיר אף הוא מריכוז הכוחות הרוסיים בגבול. "אנחנו לא בטוחים בדיוק מה מתכנן פוטין, אבל אנחנו עוקבים אחרי התנועות האלו", אמר.

ובנוגע לאומן ולשאר המקומות הקדושים באוקראינה:

ומה בנוגע אלינו הבאים לפקוד את קברי הקדושים אשר בארץ המה, האם אנו צריכים לחשוש מנסיעה לאומן או לשאר המקומות הקדושים באוקראינה?

כפי שכבר כתבנו, האזור הבעייתי בו שורה המתיחות והאיום למלחמה הוא במרחק אווירי של מאות קילומטרים, מעיר הגעגועים אומן, ומשאר המקומות הקדושים אליהם עולים רוב המתפללים, כך ש- נכון לעכשיו – ההשפעה של זה עלינו חסידי ברסלב הי מינורית ממש עד כדי לא קיימת, צריך להבין שאוקראינה זו מדינה ענקית, והמרחק האוירי מאומן/קייב לאיזורי המתח עם רוסיה הוא כ800 ק"מ. כדי לשבר את האוזן, המרחק האווירי בין עזה לירושלים הוא כ-65 ק"מ. וכאשר יש אירוע בשדרות אנחנו בירושלים לא מושפעים או יודעים או מרגישים. עכשיו קח מרחק פי 8-9 מזה ותבין כמה ההשפעה של זה נמוכה כלפינו.

כמובן שמלחמה כוללת תשנה את התמונה כולה, גם אם יהיה בטוח לנוע בין אומן לקייב, עדיין זה יהיה מפחיד ולא נעים, כי מלחמה זה מלחמה. אבל הסיכוי שפוטין יוביל את המתיחות למלחמה כוללת הוא כאמור לא וודאי.

מה שבטוח שהקב"ה רוצה שנתפלל איליו ונסמוך עליו ורק עליו ולא על שום גורם שיהיה.

ברסלב נייעס

View Comments

Recent Posts

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

54 דקות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

2 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

3 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

4 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

6 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "הִשְׂכִּיר עַצְמוֹ לְרוֹעֵה בְּהֵמוֹת, וְכָךְ אָסַף כֶּסֶף וְנָסַע לְאוּמַן"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

6 שעות ago