חדשות

האשה החשובה מרת אהובה אלישע ע"ה

הלכה לעולמה בשיבה טובה: האישה החשובה מרת אהובה אלישע (96) ע"ה אלמנת הישיש הרה"ח ר' אלי אלישע זצ"ל מיקירי אנשי שלומינו מתפללי בית הכנסת הגדול שבירושלים ה'שוהל' של אנ"ש בשכונת מא"ש • קווים לדמותה

בָּרוּךְ דַּיַּן הָאֱמֶת: בתחילת השבוע (ראשון), התפרסמה הבשורה הלא טובה על פטירת האישה מרת אהובה (הובי) חביבה אלישע ע"ה, , והיא בת 96 בפטירתה, אלמנת הישיש הרה"ח ר' אלי (אלישע) אלישע זצ"ל (נפטר בשיבה טובה ובשם טוב ביום כ' חשון תשע"ז) מיקירי אנשי שלומינו שקבע את מקומו בית הכנסת הגדול שבירושלים השוהל המרכזי של חסידי ברסלב מא"ש.

המנוחה ע"ה נולדה בשכונת הבוכרים, ירושלים לאביה ר' רחמים ז"ל ואימה יוכבד ע"ה, ביום ט"ו טבת התרפ"ו, כשהייתה בת 6 היגרה יחד איתם לווינה, משם לפראג ועם פרוץ מלחמת העולם השניה – השואה האיומה – נאלצה המשפחה לגלות ללונדון. בהמשך עברה המשפחה לעיירה הציורית 'טורקווי' שבמחוז דבונשייר בדרום מערב אנגליה, שם היא התגלתה בכישוריה באומנות הציור, וכבר כשהיתה בגיל 14, החלה לעסוק בתחום.

בגיל 17 נישאה לבעלה, הרה"ח ר' אלי אלישע זצ"ל, שהיה סוחר שטיחים נודע. ברבות השנים חזרה עם בעלה ושלושת ילדיה לארץ ישראל והתגוררה תחילה בהרצליה פיתוח, תוך שהיא מתקרבת ליהדות בהדרגה.

בהמשך התקרבו בני הזוג לחסידת ברסלב. לאחר מכן עברה המשפחה להתגורר בשכונת מאה שערים בירושלים, ברחוב שמואל סלנט 7, שם שמרה על צניעותה ואורח חיים שמרני מחד ומאידך המשיכה באומנות הציור.

המנוחה, הייתה כאמור ציירת חרדית המעוררת השראה, בעלת גלריה מוכרת בה היא הייתה מציגה את ציוריה. ונחשבת לאמנית בולטת בעולם הציור ולמנטורית גדולה בתחום.

הייתה ציירת אימפרסיוניסטית שציוריה משתתפים במכירות פומביות בארץ ובעולם ויש עליה קונצנזוס רחב, מבקר האומנות הבינלאומי ניקולאס פורסט ציין בעבר כי היא אחת מהעשרה האומנים הנחשבים שכדאי לעקוב אחר יצירותיה במכירות פומביות, לא סתם ציוריה מעטרים את קירותיהם של עשירים רבים ואישים חשובים ובתי מלון יוקרתיים בארץ ובעולם. 

בשנת תשע"ח שיתוף פעולה מיוחד בין הגלריה של המנוחה הציירת ע"ה לבין השגרירות האמריקאית החדשה בירושלים הביא לכך שציורה פיאר את המשרד של שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן.  הציור היוקרתי והמיוחד צוייר בהשראת חטא המרגלים שבאו לארץ לתור אותה לאורכה ולרוחבה והוציאו את דיבתה רעה, ועם הימכרו – הוא נתלה במשרדו של דיוויד פרידמן. 

תחת אחד השיחים סיפרה המנוחה כי היא נוהגת שלא לצייר ציורים הקשורים לשואה האיומה, משום שכל מטרתה הוא לשמח אנשים, וגם את מעט הציורים שלה מהשואה האיומה, היא מסתירה – ואין איש היודע היכן הם נמצאים.

ייזכר לטוב תרומתם העצומה של המנוחה יחדיו עם בעלה זצ"ל כשנתנו חינם אין כסף, קומה מבניין המגורים בו התגוררו לפרק זמן לא מוגבל לישיבה לבעלי תשובה 'נצח מאיר' שבראשות הרב יוסף הכהן ויזנפלד שליט”א הפועלת בבניין עד עצם היום הזה – יהיה זה לזכותם ולעילוי נשמתם.

בתקופה האחרונה חלתה המנוחה ובבוקרו של יום ראשון, כאמור, היא השיבה את נשמתה ליוצרה למגינת לבם של מכריה ובני משפחתה.

מסע הלווייתה יצא בשעה 16:00 אחה"צ מביתה ברחוב שמואל סלנט, לעבר הר המנוחות שם היא נטמנה.

המנוחה השאירה אחריה דור מבורך בנים, נכדים ונינים ההולכים בדרך ה’ בקהל חסידות ברסלב המפוארת וממשיכים דרכו וזוכים לינוק מרבינו הק’ הננמ”ח זיע”א.

מצוות ניחום אבלים:

בניה שיבלחט”א האחים הר"ר רפאל אלישע, והר"ר רחמים אלישע יושבים שבעה בבית המנוחה ע"ה ברח’ סלנט 7 ירושלים.

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

14 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

20 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

22 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

23 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago