אומן

הטיסות לאומן: "טיסות לאוקראינה לא יחודשו בחודש מאי"; אולי במהלך הקיץ • פרטים חדשים

חברות תעופה בינ"ל החלו למכור כרטיסי טיסה לאוקראינה

עם תחילת ההקלות בסגר באוקראינה, היו מי שהעזו לקוות שהאיסור על טיסות בינלאומיות יבוטל אף הוא.

לפחות שלש חברות תעופה אירופאיות התחילו למכור כרטיסי טיסה לאוקראינה, לטיסות החל מה-23 למאי. אולם ההכרזה אינה נתמכת על ידי גורמי ממשל באוקראינה, שאומרים כי הטיסות לאוקראינה וממנה לא עומדים להתחדש בזמן הקרוב.

ב-10 למאי – למניינם, דיווחו כלי התקשורת באוקראינה כי חברות התעופה לופטהאנזה, צ'ך איירליינס וחברת הלואו קוסט האירופאית וויז אייר, החלו למכור כרטיסי טיסה מחמש שדות התעופה הגדולים באוקראינה (קייב, אודסה, לבוב, חרקוב וזפורוז'ה), ליעדים שונים באירופה, לטיסות שיחלו, על פי המכירה, בשלהי חודש מאי.

הידיעות האלה פורסמו יחד עם ההקלות בהסגר, עליהם החלו הרשויות באוקראינה להכריז, החל מ-12 במאי, שלפיהם פארקים, מסעדות רחוב, קניונים ושירותים שונים נוספים יוכלו לחדש את פעילותם. ההקלות האלה, יחד עם יתר איסורי ההסגר שנותרו על כנם, עד ה-22 במאי, ויתכן שיוארכו עוד, לפי מצב התפשטות מגיפת הקורונה במדינה.

אולם, בכל הזמן הזה לא היה שום סימן או הודעה מהשלטונות, האם ומתי יוכלו טיסות בינלאומיות להמריא מאוקראינה ואליה.

תכנית חמשת השלבים איפה נמצאות הטיסות?

בתחילת החודש, הכריזה ממשלת אוקראינה על "תכנית חמשת השלבים" להסרת ההסגרים, שתתבצע בכפוף להערכות מצב לגבי המשך התפשטות המגיפה באוקראינה. השלב הראשון, כאמור, היה פתיחת חלק מהחנויות והשירותים.

ב-11 במאי – למניינם, בראיון לעיתון גרמני, אמר סגן ראש ממשלת אוקראינה, וודים פריסטייקו, שהחזרת הטיסות הבינלאומיות תהיה חלק מהשלב החמישי והאחרון ב"תכנית השלבים" האמורה, שעתידה להסיר לחלוטין את ההסגר וההגבלות שהוטלו יחד איתו, אולם, כאמור, אוקראינה עדיין עומדת בשלב הראשון של התכנית.

משרד התשתיות האוקראיני, שאחראי על אסדרת התחבורה באוקראינה, אמר לכלי תקשורת במדינה, כי ההחלטה על חידוש כל סוג של תחבורה בינלואמית תלוי בקבינט השרים האוקראיני, שעדיין לא קיבל החלטה שכזו.

"כל פעולה של מכירת כרטיסי טיסה, לפי שהממשל קיבל החלטה על החזרת הטיסות ופרסם אותה, היא פעולה שמקדימה את זמנה", אמרו לכלי התקשורת דוברי המשרד.

חברות התעופה מודעות לעובדה זו, ויתכן שמכירת הכרטיסים נועדה ליצר לחברות תזרים מזומנים כלשהו בזמן שהם ממתינים לסיום התפרצות המגיפה. יתכן גם שפתיחת המכירה נועדה ליצר לחץ על ממשלות – שעד כה לא פרסמו תכניות איך ומתי הן מתכננות להחזיר את הטיסות הבינ"ל – לפרסם תכניות כאלה.

אז מתי יחודשו הטיסות?

נכון להיום, ולאחר כמה דחיות, מאפשרת ממשלת אוקראינה לאוקראינים העובדים במדינות שונות באירופה לעזוב את המדינה, בטיסות צ'רטר יעודיות, לאחר תיאום עם מדינות היעד.

אולם, מתי ישובו הטיסות הבינלאומיות לפעול כסדרן, או תחת מגבלות ודרישות כלשהן – עדיין אין שום תאריך מוגדר.

אישור לכך ניתן בראיון שנערך בשבוע שעבר עם שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה. בראיון, שנערך באחד מכלי התקשורת האוקראינים, אמר קולבה כי נכון להיום אין עדיין תאריך יעד לחידוש הטיסות".

"בזהירות הנחוצה, ניתן לומר שבמהלך הקיץ ננסה להתחיל לחדש את הטיסות הבינלאומיות", אמר קולבה", אבל גם אז לא תחזור הפעילות לסדרי הגודל הרגילים".

עדכון: תכנית משרד התשתיות לחידוש התחבורה באוקראינה

משרד התשתיות האוקראיני, האחראי, כאמור, על תחום התחבורה, פרסם אמש (יום שלישי) את תכניותיו לחידוש התחבורה באוקראינה. ואם כי יש בה מפת דרכים כלשהי עדיין, גם בה, אין תאריכי יעד לענייננו, והיא צריכה עדיין לקבל את אישורו של משרד הבריאות האוקראיני.

בשלב הראשון שיחל ב-22 למאי, אומרת התכנית, תחודש התנועה בכבישים הבינעירוניים והתחבורה המחוזית. שבוע לאחר מכן תחודש התחבורה בין המחוזות, כולל חלק מהרכבות. ב-9 ביוני תחודש התחבורה הציבורית וטיסות הפנים באוקראינה – ובשלב השלישי, שיחל לאחר סיום ההסגר, תחודש תחבורת הרכבות הבינלאומית של אוקראינה והטיסות הבינלאומיות.

אולם, כאמור, למרות שהתכנית הזו – אם תאושר על ידי ממשלת אוקראינה – נותנת אופק אופטימי משהו לחידוש הטיסות, הרי שגם כאן, לא ניתן עדיין תאריך יעד להסרת ההסגר ולחידוש הטיסות, ולא פורטו הדרישות וההגבלות שיוטלו – אם יוטלו – על נוסעים.

כפי שכבר כתבנו בידיעות קודמות, חידוש הטיסות אינו תלוי רק באוקראינה, כמובן. אילו חידשה אוקראינה היום את הפעילות האווירית, מדינות מעטות בלבד ברחבי העולם היו מאפשרות טיסות כאלה. בלרוס, באירופה, למשל, היא המדינה היחידה שלא סגרה את שעריה ומקבלת תיירים, וארה"ב – שרשמית לא אסרה כניסה מאוקראינה ויציאה אליה. מלבד אלה, שערי רוב המדינות בעולם נעולים וסגורים, וגם מדינות המאפשרות כניסה, דורשות מהנכנסים בשעריהם בידוד של שבועיים (מלבד דרישות נוספות).

ובארץ ישראל, הודיעו הרשויות אמש כי איסור הכניסה לזרים הוארך עד ח' סיוון, ויתכן שיוארך גם לאחר מכן, מה שיקשה עוד יותר על חידוש הטיסות בין ישראל לאוקראינה (שכרגע טרם עומד כלל על הפרק).

ושוב ושוב ושוב נזכיר: קיום הקיבוץ באומן בראש השנה נתון בסכנה חמורה. אל תחשו! התפללו, בקשו והתחננו למען קיום הקיבוץ!

ברסלב נייעס

View Comments

  • תודה שאתם מפרסמים את העובדות האמיתיות ואת המציאות הלא נעימה ובשונה מגורמים אינטרסנטים שמנסים כל הזמן להרגיע את הציבור ומנפחים כל בדל של שמועה לא מבוססת על אמירה של ראש כפר נידח באוקראינה לממדים ענקיים,
    הרבה יותר נחמד לקרא ידיעות אופטימיות אבל עוד יותר נחמד לדעת את האמת ואם זאת האמת אז אני מעדיף לדעת אותה ולהתפל לביטול הגזירה ואני מודה לכם מאד על כך שאתם מטיחים את האמת בפניי ולא נותנים לי לישון, אילו הייתם נוהגים אחרת ומרגיעים אותי ובסופו של דבר היה מתברר שזה לא נכון לא הייתי סולח לכם על כך לעולם.

  • אנ"ש התעוררו !!!!
    צריך לקרוע שערי שמים שלא יהיו שום מניעות להגיע לרבינו כל השנה ובפרט בפרט בראש השנה.
    כל אחד צריך לקבל על עצמו שלא יעבור עליו יום בלי להתפלל על זה !!!
    הרבי יכול לפעול ה-כ-ל, אבל צריך גם את ההתערותא דלתתא שלנו, את התפילות שלנו, ואת הכלים לקבלת הראש השנה של הרבי' שזה ע"י התפילות.
    חזקו ואמצו !

Recent Posts

נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל התבודדות |◄

חדשות ברסלב • נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל ההתבודדות של אנ"ש בערי צפת, בנס…

19 שעות ago

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

21 שעות ago

טבריה עילית • קהילת ברסלב לקראת שיווק דירות בפרויקט 'נוף כנרת פוריה'

כתבה שיווקית חדשות ברסלב • קהילת ברסלב בטבריה עילית בהיערכות אחרונה לקראת השיווק המסיבי של…

21 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "אַבִּי זָאלְסְט בַּיי מִיר זַיין רֹאשׁ־הַשָּׁנָה"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

22 שעות ago

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

2 ימים ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

2 ימים ago