חדשות

הכתובת על הקיר: יו"ר ועדת החקירה הוזהרה מראש

אסון מירון • "בשנים עברו אותו אחד שגזר על הגבלת ההילולא לא הוציא את שנתו" גם אחר שהגר"מ קרליבך הזהיר את וועדת החקירה, המשיכה הוועדה בשינוי פולחן המקום הקדוש • יו"ר הוועדה מ. נאור מתה בפתאומיות | האזינו:

הכתובת נמצאת על הקיר – אמש (שני) התפרסם כי השופטת מ. נאור המשמשת יו"ר וועדת החקירה לאסון מירון מתה בפתע פתאום, והיא בת 74 שנים בלבד במותה:

כזכור לאחר 'אסון מירון' מונתה 'וועדת חקירה ממלכתית' לחקור הדק היטב את המחדלים הקשים שגרמו לאסון המחריד, כאשר מוזמנים ובאים בזה אחר זה אישים שונים ופורשים את גרסתם. החקירה כולה פתוחה לציבור וניתן להשתתף בה באולם הוועדה, כך גם היא משודרת בשידור חי באתר 'וועדת החקירה'.

מ. נאור היא זו שמונתה על ידי נשיאת בית המשפט העליון א. חיות, לעמוד בראשות ו'עדת נאור – ועדת חקירה ממלכתית לחקירת האסון בהילולת רבי שמעון בר יוחאי', וכיהנה בתפקיד עד למותה הפתאומי אמש, כאשר ביום ראשון האחרון עוד קיימה נאור דיון בועדה.

אלא שכזכור יו"ר וועדת החקירה לאסון מירון השופטת מ. נאור הוזהרה לפני כחודשיים ע"י הגה"ח רבי מאיר קרליבך שליט"א מנהל 'הכנסת אורחים': "כתוב בספר 'עדן ציון' שמי שגזר הגבלת קהל או הפריע להילולת הרשבי לא השלים את שנתו! אסור להפריע לפולחן המקום ולהכנסת אורחים, זה מנהג של שנים רבות".

האזהרה של הגר"מ קרליבך הושמעה בעדותו בפני וועדת העקירה ושודרה כאמור בשידור חי, היה זה לאחר שמתחילת מסירת עדותו, תקפה השופטת מ. נאור את פעילות 'הכנסת האורחים' שבראשותו, באופן שלא נעשה לאף אחד מהעדים האחרים, גם מ. קרליץ – חבר הועדה, ניסה להכשיל את הגר"מ קרליבך וטען שהכנסת האורחים עוברים על סעיפים שונים בחוק.

האלוף הצבאי ינאי – חבר נוסף בועדה, השתתף אף הוא במשימת ההתנכלות וכפי שניתן לשמוע בקובץ ההקלטה איננו מסתיר את מטרתו, להצר לפעילות הקודש של 'הכנסת אורחים מירון', כאשר הוא שואל על חלוקת ה'קוגל' בשנה האחרונה, דבר שלדעתו נוגד את תקנת משרד הבריאות, וממשיך לנסות ולהכשיל בשאלות שאינם קשורות כלל לאסון הנורא ולוועדת החקירה, איך יתכן ש'הכנסת אורחים מירון' מקיימת הגרלות ומוכרת כרטיסי הגרלה לתורמים בניגוד לחוקיהם שמתירים זאת רק ל'מפעל הפייס' – שאלו חברי הוועדה, ועוד כהנה וכהנה שאלות והאשמות קנטרניות.

וכך לאחר ערפול בנושא האסון הכואב, מצאה סוף סוף 'וועדת החקירה' את האשמים באסון הנוראי; לא לא המשטרה שהייתה ממנוה על האירוע, לא גם לא השאר הגורמים הרשמיים שבידם מרחיבים ובידם מקצצים, אלא גורמי האסון הם 'הכנסת האורחים'!

ואכן 'סוף מעשה במחשבה תחילה' המטרה שסומנה, בוצעה במהירות רבה, ובדוח הבינים שפרסמה 'וועדת החקירה' הוחלט ללא שום הגיון לסגור כליל את הכנסות האורחים בהילולת התנ"א רשב"י בל"ג בעומר במירון.

ומהצעה למעשה, אכן בשבועות האחרונים הושלמה המשימה כשהוצא צו סגירה להכנסת אורחים מירון של הגר"מ קרליבך, בכל מיני עילות חוקיות שנמצצו מהאצבע היתרה…

כאמור בשיאו של מסירת העדות של הגר"מ קרליבך שליט"א, ולאחר שנוכחו כולם לאן נושבת הרוח, ומה כוונותיהם הנסתרות, התעקש הגר"מ קרליבך להזכיר את מה שכותב המקובל רבי ישעי' הורביץ זצ"ל (אביו של רבי שמואל הורביץ זצ"ל) בספרו 'עדן ציון' (צילום מתוך הספר מופיע בסוף הכתבה) שלפני שנים רבות כשקרו אסונות במירון תלו את זה בהפרעה להילולת הרשב"י ומי שפגע בהילולא לא השלים את שנתו….

לפניכם הדברים המלאים:

לשאלתה של נאור; למה צריך הכנסת אורחים במקום? ענה הגר"מ קרליבך "הכנסת האורחים שקיים במירון, הוא מהמקורות, והמקום נבנה כדוגמת בית המקדש, וכתבנית המשכן – לשם היו מביאים קורבנות שוחטים אותם, מבשלים אותם, ואוכלים אותם, כך גם את המבנה במירון בנו המקובלים בצורת המשכן, וקיימו שם מקום לבישול ולהכנסת האורחים, וכך המסורת ומנהג המקום עד היום, לצערנו מה שהיה השנה, הגיעו מפקדי המשטרה וקיצצו את מקום החזקות של הספרדים שמגיעים למקום ביום ההילולא כבר 50\70 שנה, שם יש 45 חלקות בדיוק, ולהם השנה קיצצו את מקומם, ונתנו להם חלקות קטנות בהרבה ממה שהיה להם עד השנה, אנו לא יודעים חשבונות שמים אבל זה מה שהיה"

עוד הוא הוסיף; "כך גם אצלנו בהכנסת האורחים השנה מנעו מאתנו לקיים הכנסת אורחים לנשים, זה היה לאחר שהקמנו את האוהל – שאנו בונים מידי שנה לקראת ל"ג בעומר – אלא שהשנה בערב יום ההילולא הגיע לפתע המשטרה והורתה לפרק את האהל תוך חצי שעה!, למרות כל התחנונים וההפצרות לא הורשנו לקיים במקום את ההכנסת אורחים לנשים, המקום הוא בגודל של כ- 45 מטר מרובע… לבסוף המקום שימש להחייאות ההמונים, ומשם פונו 45 הנספים רח"ל…"

וכאן הוסיף הגר"מ קרליבך שליט"א והציג את הזהרה הנוראה המקובלת מדורות עברו; "אני רוצה להציג לפניכם ספר עתיק בשם 'עדן ציון' שמספר על המפולת שהייתה במירון בל"ג בעומר דשנת תרע"א, לפני 110 שנים, והוא כותב שהסיבה לטרגדיה דאז קרתה משום שהם גזרו או רצו לגזור לאסור ולהגביל בהילולא של הרשב"י, הוא מוסיף שהיה עוד פעם שגזרו להגביל שהנשים לא יבואו להילולא ואותו אחד שגזר על ההגבלה לא הוציא את שנתו… אני מאוד נזהר.. אבל זהו פולחן המקום, לתת אוכל לבאים, כפי שהיה במשכן ובבית המקדש"

לפניכם ההקלטה מדבריו, ומשאלותיהם המתנכלות של חברי הועדה להכנסת אורחים מירון: 

לשלל הכתבות אודות 'אסון מירון' הקש כאן

ברסלב נייעס

View Comments

  • כן יאבדו כל אויביך ה'...
    ולנו נותר לקרוע שערי שמים ולהרעיש עולם ומלואו שלא ישלטו ידי זדים באת"ק מירון
    כבר היום שוברים ושוברים ושוברים כל מה שאפשר לשבור, בציון כמעט ואין ספרים, והעולים למירון צריכים לכתת רגליהם בחיפושם אחר כרך גמרא או משניות, או כאשר רוצים לרדת לכיוון טטגי כאשר המדרגות שהובילו פעם וקצרו את הדרך נשברו, ועוד הרבה הפרעות שיש שם,
    עורו והתעוררו!!!

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

15 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

21 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

23 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

24 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago