אומן ראש השנה

הלם ותדהמה • בעקבות הרשעות הישראלית, האוקראינים הודיעו: סוגרים את גבולות המדינה החל ממוצ"ש.

"מי יתן לי אבר כיונה…"

הלם ותדהמה אחזו את אנ"ש חסידי ברסלב היום, יום רביעי אחה"צ, כאשר נודע כי במפתיע ובשקט, קיבלה ממשלת אוקראינה, למרות כל הסיכומים הקודמים, החלטה לסגור את גבולות המדינה בפני זרים ממוצ"ש (ליל י"ב אלול) ועד לאחר ראש השנה.

גורמים בממשלת אוקראינה נקטו בהטעיה מכוונת: לאחר שכל הגורמים העוסקים בדבר, באוקראינה ובארה"ב, קיבלו הודעות חד משמעיות כי השמועות על ביטול הקיבוץ בשקר יסודן, וכי שום החלטה טרם התקבלה – הודיעה לפתע הממשלה כי ההחלטה עברה, וכי החל ממוצ"ש יסגרו הגבולות.

עוד קודם לכן, החלו שוטרי משטרת הגבולות להערים קשיים לא הגיוניים על אזרחים ישראלים: הם הופרדו מיתר הנוסעים, וכל אחד מהם תושאל בקפדנות על מניעיו להגעה לאוקראינה, האם ברשותו סכום כסף מספיק, במזומן, על פי התקנות; האם ברשותו אישור הזמנה ממלון, ביטוח רפואי וכן הלאה. כל כשלון בתשובות, יכול היה לגרור אחריו גירוש מאוקראינה.

האוקראינים טוענים בתוקף: לחצים כבדים מאוד שהפעילה ממשלת ישראל, הם העומדים מאחורי ההחלטה, שכן הישראלים לא נתנו מנוח לאוקראינים, ונקטו בכל "טריק" אפשרי ובכל לחץ אפשרי, והבטיחו כל הבטחה אפשרית על מנת לשכנע את האוקראינים לאסור את קיום הקיבוץ.

גורם המקורב לאחד משרי ממשלת אוקראינה אמר לברסלב נייעס "הישראלים הבטיחו לאוקראינים להוריד עבורם את הירח אם רק יסכימו לבטל את הקיבוץ; הם הבטיחו שלא יהיו יותר מסורבי כניסה לישראל, ועוד שלל הבטחות – העיקר שהקיבוץ יבוטל".

"על שלשה פשעי ישראל"

ובתוך כך, שקרני ממשלת ישראל המשיכו במצג שווא של מתווה, והציגו הצגה לא משכנעת של "קרבות" ו"מלחמות" בין שר פלוני לשר אלמוני, זה כביכול מתנגד, ופלוני, מקורבו של העומד בראש, כביכול תומך; ועם רבנים פלונים מדבר ראש הממשלה על מתווה, ואחרים מקבלים הבטחות שיאשרו כך או אחרת – כשבכל אותו הזמן מתברר מה שהתברר לכל יהודי חרדי כבר מתחילת התפרצות הקורונה: מדינת ישראל היא מדינה שונאת דת, שמנהלת מלחמה נגד דת ישראל בכל דרך אפשרית, שהעומדים בראשה הינם אנשים חסרי כל יושר, ששפתם שפת שקר ולשונם מרמה וצביעות.

ההתעללות במעברי הגבול באוקראינה

ההתעללות באזרחים הישראלים הנכנסים לאוקראינה החלה ביום שלישי. אז, עוכבו אחה"צ כמה מאנ"ש שנסעו בטיסות דרך מדינה שלישית, אולצו להמתין מספר שעות, נחקרו שוב ושוב – וכאשר לבסוף נמצא התירוץ ("אין לכם מספיק כסף מזומן על פי התקנות באוקראינה") הודיעו להם כי הם מגורשים חזרה לישראל.

באותו זמן, בטיסה ישירה שהגיעה מישראל חזרו המראות. הנוסעים בעלי האזרחות הישראלית שהגיעו מישראל הופרדו מיתר הנוסעים, דרכוניהם נלקחו, והם נקראו אחד אחד לחקירה מצולמת, שבה נשאלו סדרות של שאלות, ושוב נשלחו להמתין.

בסופה של המתנה, שוחררו רוב הנוסעים והותר להם להכנס לאוקראינה, ואילו חלק (המספר אינו ברור, והוא נע בין 7 ל-12) קיבלו הודעה שהם יגורשו חזרה לישראל (בסופו של דבר, יש אומרים כי היות ולא היתה טיסה שבה ניתן היה להחזירם לישראל, הם שוחררו ואושרה להם הכניסה לאוקראינה)

על פי השמועה, ביום רביעי נשנה המחזה בשדה תעופה אחר: ז'וליאני שבקייב, ושם עברו נוסעים שהגיעו דרך מדינה שלישית את אותה סדרת השפלות.

ביום שלישי, כאשר ניסו עסקנים לברר האם אכן ישנה הוראה לעכב ישראלים, נאמר להם על ידי כל גורם אפשרי כי אין כזו הוראה, וכי אולי מדובר במשהו נקודתי וספציפי.

אולם, לאחר בירור נוסף התברר כי אכן ישנה הוראה לא רשמית להתאנות לישראלים, ולמצוא כל עילה על מנת לנסות לגרשם חזרה לישראל, וכי הוראה זו היא קבועה.

אלא שאם בתחילה חשבו שכך יבקשו רק להפחיד את הנוסעים לאומן ולגרום לאנשים לפחד מלהגיע, הרי שבסופו של דבר התברר, נכון לעכשיו, כאמור, כי זוהי רק ההתחלה…

סיכום המצב נכון לעכשיו

נכון להיום, אור ליום חמישי לסדר "כי תצא", ההודעה הסופית היא כי גבולות אוקראינה יסגרו לזרים החל ממוצאי שבת הקרובה בשעה 12 בלילה.

אולם, גם מי שמגיע עוד קודם לכן לאוקראינה, נתקל ביחס מחפיר, נאלץ להמתין ארוכות בשדה התעופה, נחקר על מטרת בואו, מחויב להוכיח עמידה בתנאים ותקנות שאינם נדרשים משום אדם אחר, ואם אינו עומד ולו בתנאי הקטן ביותר – מגורש ארצה.

באותה מידה, ובין יתר ההסכמות שבוטלו, בוטלה גם ההסכמה שלא תדרש אפליקציה בכניסה לאוקראינה, ושוטרי משטרת הגבולות מתעקשים על חובת התקנת אפליקציית המעקב האוקראינית.

על כן, שימו לב: אם אתם נוסעים בע"ה לפני שבת, הקפידו לעמוד בכל התנאים. הקפידו שיהיה לכם כרטיס טיסה חזור, הקפידו שיהיה לכם ביטוח בריאות אוקראיני, כסף מזומן על פי התקנות (50 דולר לכל יום שהייה), הקפידו שיהיה בידכם אישור הזמנה תקף ממלון באוקראינה וכן הלאה.

ובעיקר: תתפללו שתצליחו להכנס.

שוב ושוב: קרעו שמים בתפילותיכם!

כחסידי ברסלב, האמונים על כוחה של תפילה, אנו שבים וקוראים לציבור אנ"ש היקרים: אנא, קרעו שמים בתפילותיכם! "אל תתני דמי לו", אל תניחו רגע. התפללו, בקשו, קראו עצרה, עדי ישמע א-ל ויענה.

ויהי רצון שנזכה כולנו להיות גם השנה בקיבוץ הק'.

צוות ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה מולדובה • גבול "סטרי־קאזאצ'י – טודורה" שודרג

חדשות הגבולות • גבול "סטרי־קאזאצ'י - טודורה" בין מולדובה ואוקראינה שופץ ושודרג הדבר יקל על…

4 שעות ago

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

6 שעות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

7 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

8 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

9 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

11 שעות ago