חדשות

הספר "עץ חיים היא" יסודות ע"פ תורת רבינו הקדוש מברסלב זיע"א • לצפייה ולהורדה

הספר "עץ חיים היא" הינו למעשה מהדורה חדשה של הספר "אור חדש – האמת הנעדרת" עם תוספות נפלאות ופרקים חדשים, הספר כולו ספר של עצות מעשיות לכל הילוך החיים במחשה דיבור ומעשה של היהודי הכוסף לעלות בסולם העולה בית קל, ובנוי על פי יסודותיו ועצותיו של הנחל הנובע רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב ותלמידיו זיע"א • עורכי הספר בטוב ליבם נתנו לברסלב נייעס את הרשות להגיש את הספר הנפלא "עץ חיים היא" לציבור היקר הדורש את השם וכאן הוא מוגש לפניכם לצפייה ולהורדה:

אגרת לקורא

[הספר בנוי כשיחות לבית יעקב אלו הנשים היות והוא משיחות שנמסרו בקו "קול החיזוק" שנועד לנשים, אך רובו הגדול של שיחות הספר מתאימים גם לקריאה של אנשים.]

"עץ חיים היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר" – התורה היא עץ חיים לאלו שמקיימים את מצוותיה, לומדים אותה ונדבקים בה. 

"דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום" – כמה בורא עולם אוהב אותנו. הוא נתן לנו תורת אמת וחיי עולם… תורה שמלמדת אותנו איך להיות אנשים טובים, עם מידות טובות, בעלי חסד ורחמנות, ואיך לחיות כמו יהודים אמיתיים, עם בתים של שמחה, אהבה, שלום, קדושה וטהרה. 

אנחנו נמצאים כעת בדור מלא בלבולים, ייסורים וחוסר אמונה ודעת. והעיקר הוא לחזק את עצמינו באמונה אמיתית, בשמחה ובדרך התורה הקדושה.

רבי נחמן מברסלב זיע"א, אמר על הדור הזה של עקבתא דמשיחא: "הולך להיות אפיקורסות גדול על העולם… אשרי מי שיחזיק עצמו באמונה באלו העיתים".

ואמר: "אף על פי שאינו מועיל כלל מה שהוא מספר זאת, שיהיה אפיקורסות בעולם ושצריכין להתחזק עצמו באמונה, כי אף על פי שהוא אומר זאת, אף על פי כן מתגברת האפיקורסות והבלבולים, כי הלא גם דניאל וכיוצא הודיעו מקודם, שקודם שיבוא משיח, יתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים, "והרשיעו רשעים, והמשכילים יבינו" וכו (דניאל י"ב י).

ואם כן מאחר שהודיע מקודם שזה יהיה הניסיון קודם ביאת משיח שיתבררו ויתלבנו ויצרפו רבים באמונה, ומי שיזכה לעמוד בניסיון וישאר קיים באמונתו – אשרי לו ויזכה לכל טוב המעותד לבוא לנו במהרה בימינו אשר נבאו עליהם כל נביאינו וחכמינו מקודם, ואם כן היה ראוי שכל אחד ישכיל ויחוס על עצמו לישאר קיים חזק באמונתו, ולא יהיה לו עוד שום ניסיון וצרוף כלל מאחר שכבר הודיעו זאת מקודם. 

ובאמת אף על פי כן, אף על פי שהודיעו זאת מקודם, אף על פי כן יהיה ניסיון גדול. ורבים ירשיעו, כמו שכתוב "והרשיעו רשעים". אך אף על פי כן אני מודיע זאת מקודם בשביל אותן מעט הכשרים שיחזקו עצמן באמונתן, ובודאי יהיה להם מלחמות גדולות בדעתן, למען יהיה להם למשיב נפש והתחזקות והתאמצות יותר כשיראו שכבר דברו מזה מקודם". (שיחות הר"ן לה).

ומהי האמונה הזאת שכל כך חיוני לנו להתחזק בזה?

"ועיקר האמונה היא בלי שום חכמות וחקירות כלל. רק בפשיטות גמור כמו שהנשים וההמון עם הכשרים מאמינים".

זאת אומרת, כל רעיון, כל מחשבה או פעילות שאנחנו רוצים לעשות או שאנחנו רואים שאחרים עושים, אם זה תואם את הדרך של התורה והמסורת שקיבלנו מאבותינו ואמותינו, אז זאת הדרך האמיתית. בפשיטות. חכמות חיצוניות, דברים מעל הטבע, דברים משונים ו"חדשים", רעיונות "מקוריים" וכו', כל זה הולך נגד האמונה הפשוטה והתמימה. הקב"ה נתן לנו תורה קדושה וטהורה ותמימה "תורת ה' תמימה, משיבת נפש." כל רעיון או מחשבה או פעילות שמקרבת אותנו לה', יתברך ומחיה אותנו ממש בשמחה ובאמונה וביטחון, היא מצוינת. ורבינו נחמן מזהיר אותנו להתרחק מכל דבר אחר. 

"אני מקנא מאוד איש כשר (אן ערליכער ייד)… כי איש כשר יקר מאוד, אשרי לו. והעיקר הוא הרצון והכיסופין…" 

"ואמר: עוד יהיה זמן שמי שיהיה איש כשר פשוט, יהיה חידוש גדול כמו הבעל שם טוב, זכרונו לברכה". (שיחות הר"ן ל"ו).

כולי תפילה שדברי החיזוק בספר זה שיצאו ממש מליבי ונשמתי, יחדרו לליבות הקוראים/ות ושנזכה לחזק אחד את השני בדרך של ה' יתברך האמיתית והיחידה ולהחזיר עטרה ליושנה, ובכך לזכות לקבל פני משיח צדקינו במהרה בימינו, אמן!

* * *

תוכן ענייני הספר:

אגרת לקורא \ אהבת ה' \ אל דאגה \ אמונה \ אמונה וביטחון \ אמת הצדיקים \ את לא לבד \ בזיונות \ בין אדם לחבירו – עונש \ ביקורת \ גאווה \ דילמה – למה יש מניעות? \ דרגות \ ה' איתך בכל מקום \ האדם נברא ב'צלמו' \ הדשא של השכן… \ החסרונות הם גם יתרונות \ הודאה – מודים אנחנו לך \ הזכות לשמח \ הלבנת פנים \ העיקר השורשים \ הרחק משכן רע \ השפעות הסביבה \ השתדלות בתשובה – רצון! \ חבר מביא חבר \ חינוך ילדים \ חכמת התורה \ חנוכה \ טבע וגאולה \ יהי כבוד חברך \ ילדים הם מראה לטוב ולרע \ יראת חטא -שווה לי או לא \ כל מילה – פנינה \ כעס \ לדון לכף זכות \ להתמודד עם הייסורים \ מהי אהבת ישראל \ מוסיקה וסרטים \ מיהו צדיק \ משיח צדקינו והצפייה לגאולה \ משיחי שקר \ נקמה \ עבדו את השם בשמחה \ עזות \ ענווה \ פשטות \ צדיקי האמת \ צניעות – הניסיון של הדור \ צניעות – בזכות נשים צדקניות \ ראשית חכמה יראת ה' \ רפואה ופרנסה \ שלי שלך – איך להעניק \ שמחה \ שנאת חינם \ שתיקה – פרס שווה ביותר \ תכלית השמחה \ תפילה \ תשובה \ אשה כשרה ואשת חיל \ תקציר הלכות לבוש צנוע לנשים \ נספח: לב בשר – מליבי אל ליבך \ נספח ב: התכלית של יציאת מצרים.

לצפייה ולהורדה:

ברסלב נייעס

View Comments

Recent Posts

נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל התבודדות |◄

חדשות ברסלב • נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל ההתבודדות של אנ"ש בערי צפת, בנס…

9 שעות ago

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

11 שעות ago

טבריה עילית • קהילת ברסלב לקראת שיווק דירות בפרויקט 'נוף כנרת פוריה'

כתבה שיווקית חדשות ברסלב • קהילת ברסלב בטבריה עילית בהיערכות אחרונה לקראת השיווק המסיבי של…

11 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "אַבִּי זָאלְסְט בַּיי מִיר זַיין רֹאשׁ־הַשָּׁנָה"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

12 שעות ago

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

יום 1 ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

יום 1 ago