אומן ראש השנה

הרב נתן בן נון על סערת הוויזות: "נעשית השתדלות דיפלומטית גדולה"

חדשות קיבוץ תשפ"ה • לאור החששות בכל הנוגע לקיבוץ הרב נתן בן נון שליט"א עושה קצת סדר, על הוויזות לאוקראינה ולמולדובה, ועל ההכנות לקראת הקיבוץ: "נעשית השתדלות דיפלומטית גדולה"​:

כתבות קשורות:
האם אוקראינה מתכננת ביטול הפטור מויזה לישראלים?
סערת הוויזות: שגריר ישראל באוקראינה "סערה בכוס תה"​


לקראת קיבוץ תשפ"ה: לאור החששות בכל הנוגע לקיבוץ, הרב נתן בן נון שליט"א מסביר ועושה קצת סדר, על הוויזות לאוקראינה, על הוויזות למולדובה, ועל ההכנות לקראת הקיבוץ:

כזכור, בשבוע שעבר פורסמו בכלי תקשורת שונים דברי שגריר אוקראינה בישראל מר ייבגן קורניצ’וק כי לאור מערכת האישורים האלקטרוניים (ETA) שעתידה מדינת ישראל להכניס לשימוש בקרוב, יתכן שממשלת אוקראינה תחייב ישראלים המבקרים במדינה להנפיק אישורי כניסה מראש במערכת ETA ייעודית שתוקם.

בימים שלאחר מכן פורסם כי אף מדינת מולדובה נערכת לאפשרות דומה המחייבת הרשמה מראש במערכת ETA עבור כל הישראלים הטסים לקישינב.

שגריר מולדובה בישראל אף אמר כי הדבר מבטל למעשה את הסכם הפטור מויזה בין שתי המדינות הקיים מאז 2014 למניינם.

"המערכת תשפיע על הנוסעים ממולדובה לישראל, שרבים מהם מועסקים בחברות ישראליות, ולמעשה תבטל באופן חד צדדי את ההסכם בין המדינות שלא צריך ויזה", כתב השגריר המולדובי בישראל אלכס רויטמן בהודעתו.

רויטמן ציין שהמהלך ישפיע גם על אלפי ישראלים שטסים לאומן שבאוקראינה, דרך מולדובה. "מולדובה נותרה מחויבת לקידום קשרים דו-צדדיים עם ישראל ברוח של כבוד הדדי ומוכנה לדיונים ומשא ומתן בעניין הספציפי הזה לטובת אזרחי שתי המדינות", הוא אמר.

השגריר הוסיף: "אנו נהנים מההסכם במשך 10 שנים, ראוי להזכיר שמולדובה היא זו שביטלה באופן חד צדדי את צורך הוויזה עם ישראל ב-2011, וב-2014 גם ישראל ביטלה.

ובכן, נקדים ונציין כי למרות שאנו מתפללים ומייחלים שהדבר לא יצא לפועל, חשוב להבהיר כי הנוהל המוצע על ידי ישראל, ובתגובה לכך אף על ידי ממשלות אוקראינה ומולדובה, כבר קיים ופועל מזה שנים במדינות רבות בעולם שביניהן הסכם פטור מויזה, כך למשל אזרח ישראלי שרוצה להכנס לארה"ב מחוייב להרשם מראש על אף הפטור מויזה.

בשיחה ל'ברסלב נייעס' אומר הרב נתן בן נון, יו"ר איחוד ברסלב באומן, כי נעשית השתדלות דיפלומטית גדולה מאד להרגיע את ממשלות אוקראינה ומולדובה ולפחות לעכב את כניסתה של מערכת ETA לתוקף עד לאחר ימי ראש השנה תשפ"ה, בשל החשש שהרשויות באוקראינה ובמולדובה לא ערוכות כנדרש כדי להתחיל ולהשתמש במערכת אישורי הכניסה בפועל, דבר העלול לגרום לתקלות רבות (כמו למשל אי אישור בשל תקלות טכניות בלבד).

הרב בן נון מוסיף כי בכל מקרה לא נראה שנושא זה מעמיד את קיום הקיבוץ הגדול של ראש השנה תשפ"ה הבעל"ט בסכנה של ממש. "מאז תחילת המלחמה אנו עומדים מדי שנה בפני דרישות חדשות ובעיות חדשות הדורשות מאמצים רבים ופתרונות יצירתיים על מנת לאפשר את קיום הקיבוץ, אולם אנו מקוים בס"ד כי נושא זה, לא יהווה בעיה מהותית לקיום הקיבוץ הקדוש", אמר.

בימים אלו ממש פועלים עסקני איחוד ברסלב, יחד עם נציגי סוכנויות הנסיעות הוותיקות, מול הרשויות באוקראינה ובמולדובה כדי להקל במה שאפשר על עשרות אלפי חסידי ברסלב שעתידים לעשות את דרכם לקיבוץ ראש השנה תשפ"ה. בין השאר מושקעים מאמצים רבים בנסיון להקל על ההמתנה הארוכה בגבולות מולדובה – אוקראינה, דבר שגרם לסבל רב מאד לחסידי ברסלב בשנים האחרונות.

פעילי איחוד ברסלב מבקשים להביא לידיעת הציבור כי על כל בעיה או שאלה המתעוררת סביב הנסיעה לאומן או לקיבוץ הקדוש בימי ראש השנה, ניתן לפנות למזכירות איחוד ברסלב ובס"ד כל פניה ופניה תקבל התייחסות ומענה הולם.

נדגיש, כי המענה ניתן על ידי פעילים המכירים את הנושאים ואת הבעיות השונות העלולות להתעורר סביב הנסיעה לאומן. השירות ניתן חינם ומיועד עבור כלל חסידי ברסלב הטסים לאומן בראש השנה ובמהלך כל ימות השנה.

ניתן לפנות למזכירות איחוד ברסלב בטלפון 04.666.47.66 או בדוא"ל: info@breslevu.org


לבקשת עסקני 'איחוד ברסלב' אנו מוסיפים בשולי הכתבה את הדברים הבאים:

א. ההודעה יצאה בעיקרה כדי להרגיע את הציבור, ומשום שקיבלנו הרבה מאוד פניות ושאלות מהציבור האם הולכים לחדש את הויזות לאוקראינה ולמולדובה… ולכן ההודעה של האיחוד מבהירה מפורשות שבכל מקרה לא מדובר בכלל בויזות אלא ברישום אלקטרוני טכני ושאנו מקוים שבכל מקרה זה לא יהיה רלוונטי בר"ה תשפ"ה.

ב. איננו יכולים לספר על מה שקורה מאחורי הקלעים (רק לומר שאכן קורה. אבל כפי שכתבנו בהודעה, בכל מקרה זה לא מהוה סיכון, בע"ה, לקיום הקיבוץ)

ושוב, לסיכום: מטרת ההודעה היא להרגיע, לאור הפניות שקיבלנו, ולחדד, כפי שנאמר במפורש בהודעת האיחוד, כי בכל מקרה לא מדובר על חידוש הויזות, אלא (אם בכלל יהיה משהו) על מערכת רישום אלקטרונית.

ואנו תפילה שכלל אנ"ש יעלו לקיבוץ של רבינו בשמחה וברננה, ללא שום מניעות וקשיים.

ברסלב נייעס

Recent Posts

'השוהל' • התקדמות משמעותית בהרחבה | גלריה

חדשות ברסלב • התפתחות דרמטית והתקדמות משמעותית בהרחבת בית הכנסת הגדול שבירושלים ה'שוהל' הגדול של…

11 שעות ago

'פאר הנצח' • הכנסת ספר תורה מרגשת במיוחד |◄

חדשות ברסלב • מעמד הכנסת ספר תורה לעילוי נשמת הילד הטהור שמואל בראל ז"ל, בבית…

18 שעות ago

'אהל יעקב' • כינוס "הַרְחִיבִי מְקוֹם אָהֳלֵךְ" ביום שני

חדשות ברסלב • כינוס מיוחד ביום שני הקרוב ליל י"ז בתמוז בסימן "הַרְחִיבִי מְקוֹם אָהֳלֵךְ"…

19 שעות ago

קיבוץ תשפ"ה: 'קריית הלינה' בבניין של קבע | כל הפרטים

קיבוץ ראש השנה תשפ"ה: 'קריית הלינה' בבניין של קבע עם קורת גג רוחנית לציבור היראים…

19 שעות ago

ט"ו תמוז • בעל האור החיים הקדוש זיע"א

זכרונם לברכה • היום ט"ו בתמוז יום הילולת הרה"ק רבינו רבי חיים בן עטר זיע"א בעל…

20 שעות ago