בחצרות אנ"ש

הר יונה • הכנסת ספר תורה ב'נחלת הצדיק' |◄

חדשות ברסלב • קהילת ברסלב בעיר הר יונה חגגו מעמד הכנסת 'ספר תורה' לקחו חלק הרבנים גדולי זקני אנ"ש שליט"א | גלריה נרחבת:

כתבות קשורות:
הר יונה • הכנסת ספר תורה לבית הכנסת ברסלב 'נחלת הצדיק' | הכונו

בשבוע האחרון (וארא) נערך מעמד הכנסת ספר התורה מהודר ברוב פאר והדר בשערי בית הכנסת ברסלב 'נחלת הצדיק', הר יונה, רחוב הר' שטיינמן.

ספר התורה המהודר נכתב ונתרם ע"י משפחת קוסטנטינר היקרה, שהרימו את תרומתם ההגונה והוזילו זהב וכסף לכתוב ספר תורה מהודר לעילוי נשמת אביהם שהלך לעולמו בדמי ימין הלא הוא הרה"ח ר' משה קוסטנטינר זצ"ל בנו של להבחל"ח הרה"ח המפואר ר' אברהם חיים קוסטנטינר שליט"א ונכדו של החסיד הגדול ר' אלעזר מנדל קוסטנטינר זצ"ל –  ת.נ.צ.ב.ה. ולכבוד התורה ולומדיה.

ביום שני כז' טבת עלו בני משפחת קוסטנטינר עם ספר התורה המהודר, למעונם של הרבנים גדולי זקני אנ"ש שליט"א, שקבלו במאור פנים מיוחדת המשפחה נכבדה, ובירכו אותם על רצונם הטהור להעלות זכר אביהם ז"ל ולכתוב לשמו את ספר התורה.

בתחילה עלו לביתו של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר שליט"א, שכתב אות ולאחמ"כ הרעיף ברכות לרוב על בני המשפחה, כשתוך כדי הוא מזכיר את זקנם ה"ה החסיד ר' אלעזר מנדל קוסטנטינר זצ"ל אותו זכה להכיר כעובד השם מופלג מהדור הקודם של חסידי ברסלב, כמו"כ בירך את הקהילה הקדושה שיצליחו ויעלו מעלה מעלה.

משם הגיעו לביתו של הגה"צ רבי שמעון שפירא שליט"א שבירכם במאור פניו המפורסם, שיזכו להגדיל התורה ולהאדירה, ואף הוא הזכיר את זקנן ר' אלעזר מנדל מימיו בקטמון שלאחר מלחמת תש"ח.

לאחמ"כ עלו לביתו של הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א ששמח אף הוא לקראתם, ובירכם שיזכו להמשיך אור התורה בעולם, ולקיימה הם וצאצאיהם.

כמה שעות קודם עלו לביתו של הגה"צ רבי נתן ליברמנש שליט"א, יחד עם ראש משפחתם הרה"ח ר' אבהם חיים קוסטנטינר שליט"א מחשובי אנ"ש דבית שמש. רבי נתן התרפק גם הוא על זקנם ר' אלעזר מנדל זצ"ל, והאריך לדון עמם על המצווה הנצרכת ע"י כל יהודי לכתוב ספר תורה, וב"ה שהיום נדפסים לרוב ספרי רביה"ק, אבל צריך ללמוד את התורה, ובירכם שאכן יזכו הם ובניהם לעסוק בתורה הקדושה, ושיהיו ברסלב'ר חסידים אמיתיים.

כשבוע לפני כן עלו, לחשובי אנ"ש בבני ברק, ביניהם; הגה"ח ר' יעקב קעניג שליט"א – ראש כולל ברסלב בני ברק, והרה"ח ר' דוד קרליבך שליט"א, ועוד.

ביום רביעי כט' טבת ער"ח שבט התקיים מעמד שמחתה של התורה, בהר יונה. האירוע החל במעמד סיום כתיבת האותיות שהתקיים בביתו של הר"ר נחמן קוסטנטינר הי"ו מנכ"ל המוסדות עטה"ק בקהילה, לשם הגיעו רבנים, אישי ציבור, אברכי הקהילה, ואנשי המקום, ביניהם; רב הקהילה הגאון רבי צבי ליברמנש שליט"א, המשפיע הרה"ח ר' שלום מייקוף שליט"א, הרה"ח ר' דוד קרליבך שליט"א, הרה"ח ר' דוד בורשטיין שליט"א, וכן הרבנים הגאונים רב קהילת דושינסקי הגאון ר' טוביה ליברמן שליט"א, דומ"ץ קהילת בעלז הגאון ר' נפתלי אופמן שליט"א – שנטלו חלק במצוות כתיבת האותיות.

משם יצאה תהלוכה ברוב פאר והדר לכיוון בית המדרש דחסידי ברסלב 'נחלת הצדיק', בתופים ומחולות, כשילדי התלמוד תורה ברסלב מרקדים עם לפידים זוהרים לכבודה של תורה, ומאות מפזזים ומרקדים ושמחים בשמחת התורה, בין היתר השתתף בתהלוכה המרא דאתרא הגאון ר' מאיר יהודה פישר שליט"א, לצידם של כלל רבני העיר.

בהגיע התהלוכה לרחבה שלפני בית המדרש רקדו אברכי הקהילה שעה ארוכה בכל עוז ועיזוז, כשהם מוציאים את ספרי התורה שבהיכל לקראת ספר התורה החדש כנהוג, וההתרגשות והשמחה נסוכה על פניהם לרגל המעמד.

בהיכנסם לבית המדרש, המשיכו הנאספים לרקד עוד שעה ארוכה סביב ספרי התורה יחד עם תזמורת מורחבת כיאה וכיאות לחדוות התורה, ולקראת השעה 20:30 כובד הרה"ח ר' מרדכי בורשטיין שליט"א – ממחותני המנוח ז"ל – באמירת 'לדוד מזמור', כשלאחמ"כ כובד הר"ר נתן קוסטנטינר הי"ו בהכנסת ספר התורה לארון הקודש.

במהירות אורגנה בהיכל ביהמ"ד הסעודה המושקעת ברוב יופי וחן, ומאות הנאספים התיישבו לנטילת ידים לסעודת המצווה. הנחה את מעמד הסעודה הר"ר דוד קרמר הי"ו מנהל ת"ת ברסלב עטה"ק של הקהילה, ופתח בדברי התרגשות לרגל המעמד והזמין את הגבאי הר"ר נחמן מלמד הי"ו שנשא דברים קצרים והודה לבני המשפחה ולאברכי הקהילה.

לאחמ"כ נשא מספר מילים הר"ר נתן קוסטנטינר הי"ו להזכיר את שם אביו הרה"ח ר' משה קוסטנטינר זצ"ל שזכה לכזה משפחה ההולכים בדרך השם.

אחריו החלה דרשתו חוצבת הלהבות של המשפיע הגה"ח ר' שלום מייקוף שליט"א, שעמד על מידותיו וערכו של מחותנו ר' משה ז"ל והאריך לבאר את עניין כתיבת ספר התורה, הנלמד מהפסוק "ועתה כתבו לכם" הנאמר אחר הפסוק "ואנכי אסתר הסתיר פני" וממשיכה התורה ואומרת "כי לא תשכח מפי זרעו", ומוהרנ"ת אומר שכותבים את הס"ת אפי' על קלף בהמה טריפה להראות שכל אחד באשר הוא יכול להתקרב להשי"ת וע"כ שמחים כ"כ בהכנסת ספר תורה. כמו"כ הוסיף – דבר בעיתו – לרגל ר"ח שבט, שמשה רבינו כתב את התורה בר"ח שבט, כמו שכתוב "ויהי ביום עשתי עשר חודש הואיל משה באר את התורה הזאת".

בזמן הסעודה ניגנה התזמורת ניגוני שמחה וחדווה לרגל המאורע הגדול, ולאחמ"כ נשא דברים הר"ר דוד בורשטיין שליט"א משגיח ישיבת ברסלב ברכפלד וגיסו של ר' משה ז"ל בשם המשפחה: ובדבריו עמד על עניין כתיבת התורה ע"י כל אחד ואחד מישראל, ועניין שמועט של דעת האדם מחזיק את המרובה שזה התורה הקדושה, וכך זכה ר' משה ז"ל לחטוף בחייו ולהחזיק מועט את המרובה ולנצל את ימיו ושנותיו לקיים רצון השם.

משא המרכזי נשא הגאון רבי צבי ליברמנש שליט"א רב הקהילה, שדרש דברים נפלאים על זכות האדם להכניס ספר תורה, והוא כמו שהאדם זוכה להעביר את המסורה מדור לדור וזכויותיו נשארות לו לעולמי עד ולנצח נצחים.

בברכת המזון כובד הרה"ח ר' אברהם חיים קוסטנטינר שליט"א אבי המשפחה, ובסיום ברכת המזון פצחו בני הקהילה בריקודי שמחה על הזכות העצומה שנפל בחלקינו אשר נתן לנו תורת אמת וחיי עולם נטע בתוכינו. שִׂישׂוּ וְשִׂמְחוּ בְּשִׂמְחַת תּוֹרָה כִּי הִיא לָנוּ עֹז וְאוֹרָה

לפניכם תיעוד ממעד כתיבת האותיות

תהלוכת הכבוד ברחובה של עיר

סעודת המצוה

ברסלב נייעס

Recent Posts

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

19 דקות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

2 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

3 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

5 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "הִשְׂכִּיר עַצְמוֹ לְרוֹעֵה בְּהֵמוֹת, וְכָךְ אָסַף כֶּסֶף וְנָסַע לְאוּמַן"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

5 שעות ago

אוֹצָרוֹת • 'דרשוני וחיו' שיעור לבין המצרים | ♪

מן הארכיון: האזינו לשיעורו של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א משנים עברו לימי בין…

5 שעות ago