כינוסים ומעמדים

השוהל • מעמד "מרחיבים" לרגל השלמת הקיר החיצוני | ◄

חדשות ברסלב • מעמד "מרחיבים את גבולות הקדושה" לרגל השלמת הקיר החיצוני בבניין בית הכנסת הגדול שבירושלים ה'שוהל' הגדול של ברסלב שבשכונת מאה שערים, בראשות הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א | גלריה נרחבת:

כתבות קשורות:
'השוהל' • התקדמות משמעותית בהרחבה | גלריה
ה'שוהל' • הסוד מתגלה: ילדי התלמוד תורה קרעו שערי שמים |◄
ה'שוהל' • 'די הארץ': זקני אנ"ש שליט"א, יוצאים מגדרם ותורמים מכיסם |◄
ה'שוהל' • 'די הארץ': זעקת הגה"צ רבי שמעון שפירא |◄
ה'שוהל' • הועידה ההיסטורית 'די הארץ' |◄


בהודאה עצומה על העבר וצעקה על העתיד, סיקור מעמד הפעילים "מרחיבים את גבולות הקדושה" שע"י וועד קרן הבניין בביהמ"ד הגדול דחסידי ברסלב מאה שערים, ירושלים ת"ו

מעמד מרומם של שבח והלל לבורא ית' התקיים לפעילי ועד קרן הבניין שע"י בית מדרשנו הגדול במאה שערים, בראשות גדולי זקני וחשובי אנ"ש שליט"א ובראשם הגה"צ רבי שמואל משה קרמר שליט"א, הגה"ח ר' אפרים נחמן אנשין שליט"א, הגה"ח רבי מאיר קרליבך שליט"א והגאון ר' יצחק רוזנבלט שליט"א מו"ץ העדה החרדית ומרבני בית מדרשנו, אשר לרגל גמר בניית הקיר המערבי, העלו על נס את חסדי ה' ונפלאותיו שהביאנו עד הלום.

אכן, מי מילל ומי פילל, שנזכה לברך על המוגמר בהרחבת גבולות הקדושה באופן נפלא בבית מדרשנו הגדול, שכידוע לכל, כוח המושך של הצדיק האמת הביא רבים לחסות בצל כנפיו, עד שהיה המקום צר מהכיל אף למתפללים הקבועים כ"י, ומכל שכן ל'מקורבים' ולמבקשי האמת הרבים, שנאלצו מזה זמן רב להיות עומדים צפופים, או מחוסר מקום להדיר רגליהם מהבית הגדול, הבית שזה שנות דור מגדלים בו תורה ותפילה בדרכו של רביה"ק הננמ"ח זי"ע.

כעת, לאחר יגיעה והשתדלות הן מצד וועד קרן הבניין שהתמסר כולו בלילות כבימים כדי לעשות רצון צדיק שתתפשט דעתו הק' בעולם ע"י הרחבת גבול הקדושה, והן מצד הציבור הק' שלא עמד מנגד והשתוקק בכל לב ונפש ליטול מקח טוב, ולקחת חבל ונחלה בהקמת חלק ההרחבה בבית המדרש על 3 קומותיו, עד שב"ה זכינו והתרבו ספסלי בית המדרש באופן שנוספו בהיכל לבדו למעלה מ 120 מקומות ישיבה חדשים לרווחת הציבור הק', ועוד מאות רבות של מקומות בקומות העליונות. לכל זה זכינו בזכות הציבור שנרתם למעלה מכוחותיו, ובברכת גדולי וחשובי אנ"ש שליט"א, קרם החלום עור וגידים וכל הכיסופים והתפילות מזה שנים ארוכות שנדמו במשך זמן רב כחלום יעוף וכפרויקט שאינו בר ביצוע לאור המורכבות העצומה שלו כמובן לכל, הפכו למציאות בחסדי ה'.

הגאון החסיד רבי שמואל משה קרמר שליט"א, השמיע מדברותיו בכינוס שנערך, והביע את התפעלותו ושמחתו מהאוויר הנח והזך השורר בבית מדרשנו, הן בצד הגשמי תחת ניצוחם של גבאי בית מדרשנו המסורים שיחי' והן ובעיקר ברוחניות, בקול ה' בכוח הנשמע למרחקים בכל 'תפילה', והן בקביעת עתים לתורה שרבים החלו לקבוע בבית מדרשנו, בפרט לאור ההרחבה הגדולה הנותנת מענה של ממש לצפיפות שהייתה עד כה. עוד אמר בין הדברים, כי למרות שבית מדרשנו היה מצוין וניכר עוד מזמן הקמתו ע"י גדולי וזקני אנ"ש זצ"ל, וכן במשך כל השנים הבאות כפינת יקרת לעובדי ה' ומבקשיו, בו עבדו את קונם וצורם חסידי קמאי, בתורה ותפילה – עם כל זאת, החידוש הגדול הוא שבעת הזאת, בשנת תשפ"ד, וכן לאחר הרחבת כותלי ביהמ"ד, למרות זאת ריבוי ה'כמות' אינו בא ח"ו על חשבון ה'איכות', והעיד בעצמו כי 'אווירה' מרוממת וקדושה כזו, של תורה ועבודת ה' במדרגות גבוהות כאלו, לא זכורה בביהמ"ד מזה 65 שנים! וזאת כאמור על אף שתמיד שכנו בו מבקשי ה', אך צירוף כזה של אווירה קדושה בשילוב כל המעלות ברוח ובגשם, לרבות ההתנהלות המתוקנת והמסודרת – הינה נפלאה כ"כ באופן שלא נראתה כמוה!

הגה"ח ר' אפרים נחמן אנשין שליט"א פתח אף הוא בכבוד אכסניא, ביהמ"ד הגדול שנוסד במסירות נפש ע"י זקני אנ"ש זצ"ל, ואף הוא עורר את לבב הנאספים להודות לה', שלמרות ההרחבה וריבוי הקהל, ישנה התעוררות נפלאה לטובה בעניין מורא מקדש מעט, ושתיקה יפה בעת התפילה, ומה טוב להודות לה' שאין ריבוי הכמות בליעיה"ר בא על חשבון ה'איכות' הנפלאה של התפילה והתורה וכו' וב"ה שזיכנו להרחיב את גבול הקדושה באופן שרבים יאותו לאורו מעתה בלא לחשוש שמא צר להם המקום, ועם כל זה ריבוי העם רק הוסיף וקידש יותר את שעות התפילה והתורה וכו' מכל דיבורי חול, כך שבית מדרשנו מתקדש והולך בלתי לה' לבדו!

הגאון ר' יצחק רוזנבלט שליט"א הרחיב על הזכויות העצומות לאין סוף של כל מי שפתח את ליבו עבור הרחבת ביהמ"ד וכן עבור הניהול השוטף של צרכי ביהמ"ד המרובים, בהוראה הנכבדת והקבועה מדי חודש בחודשו, שרק כך זכינו להגיע עד כה. וסיפר על עת תחילת בניין ביהמ"ד אשר יקירי אנ"ש מאותם ימים, הן באר"י והן בחו"ל, נדבה רוחם אותם להרים נדבה לבית ה', ומן הסתם חלק מהם שכחו מכל העניין, אך אין הם יודעים כלל מה מצפה להם לאחר מאה ועשרים – קרונות מלאים כל טוב- תורה, תפילה, התבודדות, תיקון חצות, וכל העבודות הק' שנעשו בזה הבניין הק' בזכותם לאורך עשרות שנים רבות! וכן בנדון דידן שהציבור הק' מתאמץ לעמוד בהו"ק המוגדלת שנקבעה כהכרח להוצאות השוטפות בכלל ולהרמת קרן הבניין בפרט, ולעתיד יאמר כל אחד בהתפעלות 'מי ילד לי את כל אלה?' קול התורה והתפילה שנשמע ברמה ועוד יישמע בעוז ותעצומות רבות בשנים באגף החדש שנבנה, שנכללו בזה זכויות עד אין קץ החל מהבל פיהם של תשב"ר, עובר לבחורי חמד ואברכים יקרים וכלה בזקנים וחשובים שיעבדו את ה' במקום ההוא!

חבר ההנהלה מוהר"ר שמואל מאיר חשין שליט"א שהנחה את הכינוס, הזכיר בדבריו את מסכת הניסים והנפלאות במשך כל עת הבניה, עד שזכינו להגיע עד הלום בהשלמת שלב נכבד של הבניה מצד מערב, כאשר בהתרגשות גדולה גם נהרס הקיר המפריד 'וחיברת את האוהל והיה אחד' (שמות כ"ו). כן הזכיר את המעשה הידוע ממוהרנ"ת שנסע לחתונת בתו והמתנגדים סקלו את עגלתו באבנים וברח אל היער בחלישות הדעת עצומה, ור' נחמן מטולטשין שמע כיצד הוא מדבר שם להשי"ת ואומר על עצמו, "הרי אפילו כאשר השואב מים מחתן את בתו אין הוא מקבל אבנים, אלא כל "חטאו" שהוא מדבר מרבינו, והתחיל לשורר בניגון של 'אשת חיל' "אונזער גרויסקייט און אונזער שיינקייט וועט מען זעהן ווען משיח וועט קומען"… ואפשר להמליץ על השלמת ההרחבה, כי הן אמת שבוודאי יתקיים הדבר בשלימות לעתיד לבוא, אך כבר כעת רואים איזה התנוצצות ומשל לקיום הייעוד, כשזוכים לראות הן 'גרויסקייט' כאשר ביהמ"ד הגדול הורחב והתפשט עוד! ובד בבד רואים גם 'שיינקייט' שביהמ"ד הורחב לשם ולתפארת ביופי וחן שאין כדוגמתו.

לקראת סיום נשמעו דבריו המרגשים של חבר ההנהלה וחבר קרן הבנין הר"ר יוסף מאיר רוזנטל הי"ו, שפירט לפני הקהל את התוכניות שנעשו ואת התוכניות שמתעתדים לבצע בעתיד הקרוב, וכן פירט את המצב הכלכלי מהצד הכספי, כאשר ההתאמצות היא להשלים את הבנין כולו בלי שום חובות והלוואות כלל כרצון רביה"ק. את דבריו סיים בברכה שהשי"ת יזכנו להמשיך במלאכת הקודש, הן כלל העוסקים בצרכי ציבור באמונה למען טובת ביהמ"ד התמידית, והן ובעיקר הציבור הק' שאינו שוקט על שמריו וממשיך להתחזק במצוות 'ובכל מאודך' לכבד את שם הצדיק האמת, ולהרחיב גבול הקדושה גם הלאה, באמצעות ההו"ק החודשית שפירותיה רבים מלהיספר והזכות העצומה מי ישורנה, עד שנזכה כולנו לחזות כאחד בקרוב בהתגשמות חזונו של מוהרנ"ת כשנראה בשלימות כיצד גדולתנו ותפארתנו תתגלה בהודה ובהדרה ע"י משיח צדקנו שיבוא ויגאלנו בקרוב, בב"א.

השלמת הקיר החיצוני

גלריה נרחבת

מעמד מרחיבים לרגל השלמת הקיר החיצוני

גלריה נרחבת
ברסלב נייעס

Recent Posts

בצל המלחמה: מתקפות הדדיות של רוסיה ואוקראינה |◄

חדשות אוקראינה • רוסיה במתקפה אווירית נרחבת על אוקראינה. כטב"מים וטילים בליסטיים פגעו במתקני אנרגיה,…

6 שעות ago

ביתר • הכונו למעמד חנוכת המקוה המפואר של 'כולל חצות' |◄

חדשות ברסלב • בבית הכנסת ברסלב 'כולל חצות' ביתר עילית מתכוננים בהתרגשות למעמד חנוכת המקוה…

7 שעות ago

הגר"א חשין בסעודת הודיה על נס הצלתו |♪

חדשות ברסלב • במוצאי שבת האחרון ערך הגה"ח רבי אליעזר חשין שליט"א סעודת הודאה על…

10 שעות ago

הפצה • הופיע הספר 'אבנים שלמות תבנה' על תורה ע"ט תנינא

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר 'אבנים שלמות תבנה' על תורה ע"ט מהספר הקדוש…

10 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "כָּל מַה שֶּׁאֲנִי גָּרוּעַ יוֹתֵר חַ"וְ, יֵשׁ לִי לִשְׂמֹחַ עַל שֶׁאֲנִי בִכְלַל הַקִּבּוּץ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

12 שעות ago

כ' מנחם אב • רבי יעקב זאב ברזסקי זצ"ל |גלריה היסטורית

זכרונם לברכה • בשבת כ' מנחם אב מלאו 39 שנה לפטירתו של הגה"ח רבי יעקב…

יום 1 ago