התרגשות בחסידות ברסלב: לאחר ציפייה הופיע הספר ההיסטורי 'אֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד' על קורות קיבוצי ראש השנה של אנשי שלומינו חסידי ברסלב בפולין!
הספר "אֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד" מגולל את התקבצויותיהם של אנ"ש חסידי ברסלב בדורות עברו ב'קיבוץ ראש השנה' מסודר לפי ה'קיבוצים', לובלין, וורשה, לודז', אוסטרובצה, אוטבוצק, פשעדבורז' ועוד עיירות רבות, ומלבד פרקים נרחבים על גדולי החסידים הנודעים, מופיעים בספר פרקים מרגשים על חסידים שפעילותם פחות ידועה, על ישיבות ברסלב שפעלו בפולין, סיפורי גבורת נפש שהתגלתה בגטאות, ועוד
הספר מעוטר בהסכמותיהם הנלהבות של הרבנים הגה"צ גדולי זקני וחשובי חסידי ברסלב ובראשם הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א, והגה"צ רבי משה קרמר שליט"א.
הספר מלווה במאות תמונות, צילומי כתבי יד ומסמכים, שרבים מהם בחשיפה ראשונה ומעולם לא פורסמו.
הספר 'אש תמיד תוקד', שחלקים ממנו התפרסמו במשך השנים בגיליוני 'אבקשה', חושף לראשונה מאות עובדות, סיפורים, מסמכים, תמונות וכתבי יד שלא פורסמו מעולם, המעניקים תמונה חדשה ומפתיעה של חסידי ברסלב בפולין, ובעיקר: לוקחים את הקורא למסע כיסופין מלהיב לעבודת ה' באשו של רבינו הקדוש.
הידעת ?
כיצד הגיב רבי אברהם ב"ר נחמן כאשר יהודי לובלינאי הביא לו חולצה ללא צווארון?
על איזו הפטרה דרש רבי שמשון בארסקי בשבת בשטיבל ב'גנשה'?
מה הקשר בין משפחת קדישזון יצרני הדְיוֹ הנודעים באירופה, לניצוץ הראשון שהצית את השלהבת הברסלבאית בוורשה?
איך התייחסו גדולי חסידי ברסלב לבנש"ק הצוזמיראי שינק מתורת ברסלב והפך ל'מפורסם'?
כיצד היה נראה ליל הסדר בחצרו של רבי יצחק'ל אוטבוצקר?
מה חיפשו האחים קוטיינר בבית הקברות בוורשה תחת הפגזות הגרמנים?
עם מי רקד רבי שלמה גבריאל בסוכתו?
מה אמר רבי שמשון בארסקי לאברך פולני שהטיל מום בגופו כדי להינצל מהגיוס?
מי היו ה'העילוי מסוליאץ' 'העילוי מבאלוט' ו'העילוי מסוסנוביץ' שהפכו לחסידי ברסלב?
ומהו סיפורו של 'הבונקר של חסידי ברסלב' בזמן השואה?
על כל אלו ועוד, תקראו בספר הייחודי 'אש תמיד תוקד – קורות קיבוצי ברסלב בפולין', עליו שקד במשך שנים ארוכות הסופר והחוקר התורני הברסלבאי הרב דוד דגן שליט"א, אשר מוניטין יצאו לספריו המשובחים המשלבים כתיבה חסידית לוהטת יחד עם דיוק היסטורי ושמירה אדוקה על אותנטיות הדברים.
עכשיו בחנויות הספרים! הפצה ראשית: 05331.08.661
"מַיין פַייעֶרְל וֶועט שׁוֹין טְלוּאִין בִּיז מָשִׁיחַ וֶועט קוּמֶען" "הָאֵשׁ שֶׁלִּי תּוּקַד עַד שֶׁיָּבוֹא הַמָּשִׁיחַ"
"אֵשׁ תָּמִיד תּוּקַד לֹא תִכְבֶּה": הָיוּ כַּמָּה וְכַמָּה זְמַנִּים שֶׁחָשְׁבוּ אַנְשֵׁי-שְׁלוֹמֵנוּ שֶׁעִנְיַן רַבֵּנוּ עוֹמֵד לְהִפָּסֵק חָלִילָה, כְּמוֹ בְּעֵת הַמַּחֲלֹקֶת הַגְּדוֹלָה שֶׁבִּזְמַן מוֹהַרְנַ"ת זַ"ל, וְכֵן בִּזְמַנּוֹ שֶׁל רַבִּי נַחְמָן מִטּוֹלְטְשִׁין, וְכֵן כְּשֶׁעָלוּ הַקּוֹמוֹנִיסְטִים לַשִּׁלְטוֹן וְאָמְרוּ שֶׁכָּל מִי שֶׁיִּתָּפֵס כְּחָסִיד בְּרֶסְלֶב יֵהָרֵג, וְכֵן אַחַר מִלְחֶמֶת הָעוֹלָם הַשְּׁנִיָּה שֶׁנִּכְחֲדוּ רֹב רֻבָּם שֶׁל אַנְשֵׁי שְׁלוֹמֵנוּ, הֵן בְּרוּסְיָא וְהֵן בְּפּוֹלַנְיָא, וְאַף-עַל-פִּי-כֵן דִּבּוּרוֹ שֶׁל רַבֵּנוּ שֶׁהִבְטִיחַ וְאָמַר הָאֵשׁ שֶׁלִּי תּוּקַד עַד בִּיאַת הַמָּשִׁיחַ קַיָּם וְעוֹמֵד וּמִתְחַדֵּשׁ בְּכָל פַּעַם יוֹתֵר וְיוֹתֵר, מִבְּלִי הָבֵן.
(שיח שרפי קודש, ח"ה אות תנב)
כתבות קשורות: