רבני ברסלב

וְעָשִׂיתָ כְּכָל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ • דעת הרבנים גדולי זקני ברסלב ועימם שאר המשפיעים שליט"א בעניין הבחירות

בְּחִירוֹת לַכְּנֶסֶת • הרבנים הגאונים משפעי ברסלב שליט"א ובראשם גדולי זקני אנ"ש, הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א והגה"צ רבי שמעון שפירא שליט"א במכתב נוקב בעניין הבחירות לכנסת:

מתפרסם בהוראת הרבנים שליט"א: פוליטיקאים ידועים מנסים לטשטש את הדרך המסורה בין אנשי שלומינו חסידי ברסלב לדורותיה בעניין בחירות לכנסת ולכן יצאו שמונה עשר רבנים מגדולי משפעי ברסלב בראשות גדולי זקני ברסלב שליט"א במכתב נוקב שהתפרסם בבחירות הקודמות ובהוראת הרבנים מתפרסם המכתב שוב לקראת הבחירות הנוכחיות:

במכתב הם כותבים דברים ברורים וכך הם כותבים: "דעתו ודרכו הקדושה של רביה"ק זי"ע ידועה וברורה, ופרוסה בספריו הק' ובספרי תלמידיו ובפרט תלמידו המובהק מוהרנ"ת זי"ע, בהתרחקות ממינות ואפיקורסות עד קצה האחרון ובגנות התחברות לרשעים"

וממשיכים בדברים נוקבים: "ובפרט בשנים האחרונות, אשר נודע לעין כל קלונם של חברי הכנסת הנקראים 'חרדים', אשר הם המה המשתפים פעולה עם הגזירות הנוראות על הדת".

עוד הם מוסיפים: "גם אלו אשר צדדו בעבר, כי יש להלחם 'מבפנים' ובכך למנוע גזירות על הדת, ברור ופשוט כביצה בכותחא דהאידנא היו מודים שלא די שאין מונעים באופן זה את עקירת הדת, כי אם אדרבה ואדרבה, הישיבה יחדיו בבית המינים דירדרה את חברי הכנסת ה'חרדים' להיות עמהם שותפים מלאים בכל הגזירות הנוראות, ולשמש ככת לגרזן המונפת על שארית ישראל האומרים שמע ישראל, ח"ו".

ומסיימים בדברים נחרצים וברורים בזה"ל: "עזות וחוצפה נוראה היא להשתמש עבור עניינים – אשר הם היפך התורה"ק והיפך דרך רביז"ל – בשם הקדוש "ברסלב", שהוקבע ע"י רבינו זיע"א בעצמו, ואין הוא מבטא כי אם עבודת ה' תמימה ואמיתית, וכל השתמשות בשם קדוש זה, אינו כי אם סילוף נורא וסטיה חמורה בדרכה של חסידות ברסלב האמיתית המקובלת לנו מזקני החסידות מדור דור".

לפניכם המכתב המלא:

הננו בזה בקריאת קודש אל אנשי שלומינו חסידי ברסלב היקרים די בכל אתר ואתר. היות ובימים הקרובים עומדים לערוך בארה"ק בחירות לכנסת המינים, והיות שישנם המשתמשים בשם המקודש "ברסלב" לתעמולת בחירות, הננו בזה להזהיר ולהבהיר דברים ברורים כדלהלן:

  1. דעתו ודרכו הקדושה של רביה"ק זי"ע ידועה וברורה, ופרוסה בספריו הק' ובספרי תלמידיו ובפרט תלמידו המובהק מוהרנ"ת זי"ע, בהתרחקות ממינות ואפיקורסות עד קצה האחרון ובגנות התחברות לרשעים, וידועים דבריו הק' שלפני ביאת המשיח יהיה מבול של כפירה בעולם שישפיע אף בלבות הכשרים והזהיר ע"כ מראש, שידעו להזהר מכך מאד מאד.
  2. כנודע, תנועת הציונות – המשכה הישיר של תנועת ההשכלה הארורה שרביז"ל לחם בעוז ותעצומות נגדה – קמה על יסודות של כפירה בשכר ועונש, וגלות וגאולה מן השמים, ומשכך יצאו כל גדולי ישראל זיע"א נגדה במלחמת חרמה והיא הורחקה כמטחוי קשת מעדת ישראל הכשרים.
  3. "מדינת ישראל", הינה המשך ישיר לרעיון הציוני וחלק בלתי נפרד ממנה, והיא הוקמה על היסודות הנ"ל.
  4. כנסת המינים הינו הזרוע המחוקק של "מדינת ישראל", וכל קיומה נוגד את דת תורה"ק. חוקיה נקבעים ברוב של הרמת יד ולא ע"פ השלחן ערוך וההלכה היהודית, ואף נגדה רח"ל.
  5. כל חבר כנסת נבחר מחוייב, להצהיר אמונים למדינת ישראל ולחוקיה. דהיינו שבאם ותיווצר סתירה כל שהיא בין חוקי המדינה לבין – להבדיל אא"ה – חוקי התורה הק', הוא מתחייב להיות נאמן לחוקי העכו"ם של המדינה, ולא לחוקי התורה רח"ל, אשר ע"כ נפסק בשו"ע שהוא ביהרג ואל יעבור (טוש"ע יו"ד סי' קנז).
  6. ובפרט בשנים האחרונות, אשר נודע לעין כל קלונם של חברי הכנסת הנקראים 'חרדים', אשר הם המה המשתפים פעולה עם הגזירות הנוראות על הדת ובראשם עם גזירת הגיוס הנוראה – שכנודע פגעה קשות גם באנ"ש הנקראים ע"ש הצדיק זיע"א – וכך גם בשאר ענייני היהדות דוגמת השלטת משרד החינוך והמחוז החרדי על קודש הקדשים בתי התשב"ר במניעת לימודי האמונה הטהורה, מעשה בראשית, עקידת יצחק, וסילוף נוראי בהגשמת המצוות וקדושת המועדים והסטת ענייניהם לדברי חולין והבאי מחד, ומאידך החדרת חכמות חיצוניות הארורות וארס המינות והכפירה בלימודים זרים רח"ל; שרביז"ל הרעיש עולמות ע"כ אשר אחריתם מרה כלענה ה"י, ובשליחת נציגים אלו לכנסת המינים נעשים שותפים עימהם, רח"ל.
  7. אשר על כן, גם אלו אשר צדדו בעבר, כי יש להלחם 'מבפנים' ובכך למנוע גזירות על הדת, ברור ופשוט כביצה בכותחא דהאידנא היו מודים שלא די שאין מונעים באופן זה את עקירת הדת, כי אם אדרבה ואדרבה, הישיבה יחדיו בבית המינים דירדרה את חברי הכנסת ה'חרדים' להיות עמהם שותפים מלאים בכל הגזירות הנוראות, ולשמש ככת לגרזן המונפת על שארית ישראל האומרים שמע ישראל, ח"ו.
  8. ועזות וחוצפה נוראה היא להשתמש עבור עניינים – אשר הם היפך התורה"ק והיפך דרך רביז"ל – בשם הקדוש "ברסלב", שהוקבע ע"י רבינו זיע"א בעצמו, ואין הוא מבטא כי אם עבודת ה' תמימה ואמיתית, וכל השתמשות בשם קדוש זה, אינו כי אם סילוף נורא וסטיה חמורה בדרכה של חסידות ברסלב האמיתית המקובלת לנו מזקני החסידות מדור דור.

לזאת אנו מוחים ומכריזים בזה, כי אין לשום מפלגה הזכות להשתמש בשם המקודש "ברסלב", לדברים אלו הנוגדים בתכלית הניגוד לדרך רביז"ל, ודורשים במפגיע לעצור מיידית בעד זיוף משווע זה. וקוראים אנו בזה לכל אנ"ש חסידי ברסלב היקרים הנאמנים לה' ולתורתו, ודרך רביז"ל נר לרגלם ואור לנתיבתם, להתרחק כמטחוי קשת מכל המפלגות, יהיו אשר יהיו ללא שום הבדל, ובשופו"א לא לקחת חבל כלל וכלל בבחירות האסורות לכנסת המינים אשר עתה חמור הוא שבעתיים שח"ו נעשים שותפים לכל הרס והחרבת הדת הנעשה על ידם כנ"ל, ולא להתפעל מתעמולות השקר והבטחות השוא שכל מטרתם היא להפיל תמימי דרך באיסור החמור של השתתפות בהעמדת הנהגה הנוגדת לתוה"ק.

ובזכות שמירת דרך התורה"ק, יצילנו הקב"ה מכל מכשול ויזכנו לעבדו באימה וביראה בדרכו הקדושה של רבינו ז"ל עד ביגוא"צ ב"ב אמן.

וח"ש למען כבוד שם הצדיק ותורתו – חודש אדר השני תשע"ט לפ"ק

יעקב מאיר שכטער, שמואל משה קרמר, שמעון שפירא

אברהם הכהן כץ, אברהם יצחק הלוי מערמלשטיין, אברהם שלום שישא, אליהו נטע גודלבסקי, אלימלך הכהן זילביגער, אלימלך ראזענבערגער, אפרים נחמן אנשין, בצלאל נהרי, יצחק פריעדמאן, מרדכי לוי לעבאוויטש, ניסן דוד קיוואק, נחום דוב שפירא, נתן דוד שפירא, נתן ב"ר נחמן ש"י שפירא, פנחס דוד י. בונקער, שמשון שוורטץ.

הרבנים גדולי זקני ברסלב ועימם שאר המשפיעים שליט"א בקריאת קודש ואזהרה חמורה על הבחירות בכנסת – להורדה קובץ הדפסה הקש כאן

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

10 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

16 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

18 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

19 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago