חדשות

וּמְקַבְּלִין דֵּין מִן דֵּין • פלטפורמת היחיד | #02

פלטפורמת היחיד | #02 • יש לך מה להגיד לציבור? חושב על רעיון ורוצה לשתף את אנ"ש? רשות היחיד של אנשי שלומינו הוקמה במיוחד עבורך ||| וּמְקַבְּלִין דֵּין מִן דֵּין וְאָמְרִין קַדִּישׁ עַל אַרְעָא:

חדש באתר ||| אחי, מאיר לך איזושהי הארה? או אולי רעיון או ההברקה? זכית לאיזה תובנה או ההתנוצצות או משהו בסגנון? יש לך משהו שאתה מעוניין להגיד לציבור? חושב על משהו ורוצה לשתף בו את אנ"ש? או שדווקא אתה מעוניין להגיב על משהו מיוחד? בדיוק בשבילך נפתח מדור 'פלטפורמת היחיד' | כל מה שעליך לעשות הוא להקליד או להקליט בצורה מובנת ולשלוח למדור 'פלטפורמת היחיד' | מדור 'פלטפורמת היחיד' יעלה מידי שבוע באחד מימי השבוע ובעזר"ה החל מהימים הקרובים יעמוד על דף הבית במשך כל ימות השבוע.

כתבות קשורות:
חדש חדש | וּמְקַבְּלִין דֵּין מִן דֵּין • פלטפורמת היחיד
וּמְקַבְּלִין דֵּין מִן דֵּין • פלטפורמת היחיד | #01

אז נו, למה אתה מחכה? כתוב ושלח…

וגם, כמו בכל כתבה, יוכל כל חפץ, להגיב לשולחי המכתבים וההודעות, בתגובות שבתחתית הכתבה, כמו"כ המערכת תענה באישי לשלוחי הודעה לפלטפורמה ותשלח להם את תשובות הציבור, שלא יתאפשר מסיבה כ"ש להעלותם לציבור הרחב.

לשליחת הודעה או הקלטה, שילחו לדוא"ל ברסלב נייעס, b226322@gmail.com.

• • •

לידיעתכם: לא כל חומר שנשלח יתפרסם, והדבר נתון לשיקול דעת המערכת , מדור 'פלטפורמת היחיד' שומרת לעצמה את הזכות לערוך את המכתבים וההקלטות.

1. פירוש על ספר 'סיפורי מעשיות':

על הספר הקדוש 'סיפורי מעשיות'.

שלום וברכה!

אחד מהספרים של רבינו עצמו הוא כידוע הספר הקדוש 'סיפורי מעשיות' סיפורים קדושים משנים קדמוניות, כידוע רביה"ק הפליג מאוד בקדושת הספר, שבכוחו לשנות את הטבע' ובכוחו של הלימוד בו לעורר מהשינה העמוקה שלנו – השיכחא מהעלמא דאתא', ולהתעורר לחיים טובים אמתיים, וכו'.

ברוך ה' אני לומד את הספר ובאמת רואה בו מעט דברים מיוחדים המעוררים אותי ואת ביתי לעבודת ה' בחיי היום יום.

אני מחפש ספר שיוכל לעזור לי להבין את הסיפור יותר בעמקות, כמה שחיפשתי בחנויות עדיין לא מצאתי, אשמח אם יש למשהו ידיעה על ספר כשר שיוכל לעזור לי

ישר כח על האתר המיוחד וגם על המדור הנפלא.

יצחק טובל – נתיבות

2. בקשה לתפילות:

לכבוד 'ברסלב נייעס' שלום וברכה.

דחוף מאוד!!!!!!!!!

נא להעתיר בתפילה עבור האשה מרת פנינה בת כרמית אשה צעירה אמה לתינוקות ביניהם תינק בן חצי שנה שוכבת בבית חולים מונשמת במצב קשה חולת קוליטיס אחרי ניתוח הסרת קיבה שהסתבך.

נא העבירו בקבוצות לכמה שיותר אנשים ״כל המתפלל על חבירו נענה תחילה״

בשורות טובות!

א שִׁיר, לַמַּעֲלוֹת: אֶשָּׂא עֵינַי, אֶל-הֶהָרִים– מֵאַיִן, יָבֹא עֶזְרִי. ב עֶזְרִי, מֵעִם יְהוָה– עֹשֵׂה, שָׁמַיִם וָאָרֶץ. ג אַל-יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ; אַל-יָנוּם, שֹׁמְרֶךָ. ד הִנֵּה לֹא-יָנוּם, וְלֹא יִישָׁן– שׁוֹמֵר, יִשְׂרָאֵל. ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ; יְהוָה צִלְּךָ, עַל-יַד יְמִינֶךָ. ו יוֹמָם, הַשֶּׁמֶשׁ לֹא-יַכֶּכָּה; וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה. ז יְהוָה, יִשְׁמָרְךָ מִכָּל-רָע: יִשְׁמֹר, אֶת-נַפְשֶׁךָ. ח יְהוָה, יִשְׁמָר-צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ– מֵעַתָּה, וְעַד-עוֹלָם

כל מי שרואה את ההודעה שיעשה חסד וישלח את ההודעה לעוד חמישה אנשים ויבקש מהם שימשיכו גם הם לשלוח!

ושוב תודה

יוסי דייטש – צפת

3. הראש השנה של רבינו:

פניה נרגשת לכלל אנ"ש.

כולנו זוכרים מה היה לפני שנתיים בדיוק הקורונה הגיעה לארץ! אחרי שבפורים מסכה היתה עדיין בדיחה.. פתאום התחילו דיבורים על סגירת כלל בתי הספר ומוסדות החינוך ובשעה ששורות אלו נכתבות [שנה אחורה, כמובן..] כבר היו בתי הספר סגורים [הישיבות והחיידרים כפופים להוראתו של הגר"ח קנייבסקי נשארו עדיין פתוחים] שכן סיפר לי שבישיבה שלו הודיע המשגיח על סיום הזמן כמה ימים לפני ר"ח ניסן אבל בהסתייגות שאם הנגיף ייגמר לפני ר"ח אייר אז הזמן יתחיל מוקדם יותרהוא הוסיף שבאמת היו דיבורים לקראת סוף חודש ניסן שהכל כבר נגמר והוא התפלל שזה ימשיך רק עוד ימים ספורים עד ר"ח אייר – לא היה שום הו"א לחשוב על איזשהו קשר לר"ה התש"פ… הרי אפי' על ל"ג בעומר לא היה עדיין צד שזה ימשיך ככה.

את הסוף כולנו יודעים זוכרים וכואבים… פרצופים חתומים של חיילי משמר הגבולות האוקראיני וקיבוצים מדולדלים בכל פינה ועדיין…. עדיין אנחנו עמוק באמצע הדבר הזה שנקרא קורונה ובינתיים הוא בכלל לא מראה כוונה לעזוב.

לא באתי פה לספר היסטוריה…אין לי זמן מיותר לכתוב לכם סיפורים די משעממים… באתי לזעוק את המציאות!!!

יש מלחמה באוקראינה!!! אין אפשרות להגיע לציון של הרב'ה!!! לפני שזה התחיל לא היינו מודאגים בכלל… הרי המרחק האווירי שבין הגבולות שבהם התרכזו הכוחות הרוסיים לבין העיר אומן הוא מרחק של מאות קילומטרים כפול כמה פעמים מהמרחק שבין עזה לירושלים שבה לא מרגישים בכלל את הטילים הנורים בעזה.

כשזה כן התחיל התנחמנו בכך שתוך יומיים מקסימום שלשה נצטרך להצטייד ברובלים במקום בגריבנות "אז מה" אמרנו בביטול והמשכנו הלאה…

אנחנו כבר חודש בתוך זה ואין שום התקדמות לטובה להיפך, כל יום שעובר רק מחמיר את המצבב כל יום שעובר מופצצים עוד כמה כבישים! בכל יום שעובר מופצצים עוד כמה שדות תעופה! בכל יום שעובר מצטיידים עוד כמה אלפי גויים ואנטישמים למיניהם עם רובים ואקדחים! בכל יום שעובר לומדים עוד כמה ילדים את ה"מקצוע" של הכנת בקבוקי תבערה ומטעני חבלה! בכל יום שעובר הופכת המדינה יותר ויותר לאנרכיה בכל יום שעובר צומחת הסכנה להגיע לשם בממדים מבהילים!

בכל יום ויום שעובר לא מתקיים רצונו של הרבי שיבואו על קברו תמיד!!!

בכל יום ויום שעובר מתרחקים הסיכויים שלנו מראש השנה באומן!!!

איפה אנחנו בתמונה??? יש לנו את הדרך להמתיק את כל זה!!! למה לא רואים עצרות תפילה בכל פינה??? למה אנחנו לא אומרים אפילו את המינימום הנדרש של ג' קאפיטלאך תהילים??? למה אנחנו לא עושים ריקודים והמחאת כף מידי יום???

הקץ לשאננות!!!

הסוף לתרדמה!!!

מעכשיו כל יחיד ויחיד לבד מתפילותיו האישיות דואג כמה שיותר להתעוררות הציבורית בסביבתו ובבית מדרשו בערב ראש חודש בבין הזמנים ובכל הזדמנות עוד תהילים עוד ליקוטי תפילות עוד ריקודים עוד המתקת הדינים.

שנשמע ונתבשר רק בשורות טובות.

נחמן גלינסקי – ירושלים

4. כאב לב – השקט לא אוכל:

שלום למערכת 'ברסלב נייעס'

אנצל את הבמה החשובה שהינכם מעניקים לאנ"ש בתקוה להגיע לכמה שיותר אנשים והלוואי שמישהו יקום ויעשה מעשה בפירסום רחב היקף כראוי לתופעה נוראה כזו.

מחאה נמרצת!!!
כידוע שמי שאינו מוחה נתפס בעוון שלא מיחה, לכן השקט לא אוכל מלמחות על ביזוי כבוד שמיים וכבוד התורה שארע השבוע בהלווית הגאון בעל "דרך אמונה" בהשתתפות רבבות רבבות מאחינו בני ישראל, והנה על זה היה דוה לבנו ועל אלה חשכו עינינו:

על חילול השבת בפרהסיה ובקול רעש בהכנות ע"י המשטרה והסובבים אותם.
על המניעה מרבבות מישראל שרצו לחלוק לגדול זה את כבודו האחרון מהשתתפות בהלוויה.
על השליטה הרשמית שניתנה להם על כל מסע ההלוויה והמסתעף אשר מי יודע מה יהיו השלכותיה ובפרט בנוגע להר הקודש מירון וההילולא בל"ג בעומר ה"י.
על מסכי הוידאו שניצבו בכל קרן זווית ועירטלו מכל תוכן את המושג המקודש של הלווית המת, ובפרט מה שנראו על המסכים הענקיים שדרנים למיניהם ונאומו של רש"ע ירושלים, אלו שהכי רחוקים מדמותו התורנית הם אלו שקיבלו את הבמה הרשמית והציבורית להשמיע את הגיגיהם המטופשים הפך כבוד המת.
ואחרון הכביד, מה שנתנו לעוכר ישראל הידוע ראש הכופרים הקודם מחלל שבת ואוכל נבלות וטרפות טמא ומטמא להיכנס לחדר בו היה מונח גופת הנפטר! ואיתו עימו עשרות חרדקי"ם עיתונאים ושדרני ביבין למיניהם כשליהודים כשרים לא ניתנה הרשות להיכנס [וכידוע כל זאת כהמשך למה שהתעללו בו בשנים האחרונות כשהכניסו לחדרו כל צרוע וכל זב למורת רוחו הגלויה]
וביותר שרחמנא ליצלן ולישיזבן עשרות פרוצים ופרוצות בתערובת נוראה הסתובבו סביב המטה ובד' אמותיה, אללי אללי געוואלד געוואלד!!!

אפי' אצל יהודי פשוט נזהרים שלא יגע אחד שאינו ירא שמים במיטה ומי שלא טבל במקווה באותו היום מונעים אותו מלהתקרב לנפטר וכאן נתנו למינים ואפיקורסים המלוכלכים בכל מיני זוהמא להתנהג ככל העולה על רוחם??, אהא!!!

נ.ב. איני עסקן ולא בעל שום השפעה רק שהרגשתי בנפשי שלא שייך לשקוט בעת כזאת ואם ניסחתי וכדו' בצורה לא ראויה אזי אדרבה כל מי שיכול שיעשה מה שבכוחו למחות על דברים מסמרי שערות ראש אלו אשר על כל אחד מהם היה ראוי לקרוע קריעה רח"ל

והמקום ינחמנו ולא נוסיף לדאבה עוד וינקום במהרה נקמת דם עבדיו מידי כל עושי רשע.

יהושע וסרמן

5. עזרה לתקועים באוקראינה המופגזת:

אבקש לפרסם שוב למען אחינו הקלועים באדמת אדמים תודה רבה.

מצוה לפרסם

מטה ההצלה יהדות אוקראינה: אם אתם מכירים מישהו שנמצא כעת באוקראינה ורוצה לעבור למקום מאובטח, אנא שלח את הפרטים הבאים – שם, אזרחות, מיקום, ומספר טלפון והיכן הוא נמצא באוקראינה ואנו ניצור עמו קשר בהקדם.
שלחו את הפרטים לוואטסאפ +380931356134.
https://wa.me/+380931356134

תודה רבה

אבי – פינסק, בלארוס

♦ ♦ ♦

שלח כבר עכשיו לפרסום בשבוע הבא

אחי, כן, כן אתה!

שלחת כבר?

ברסלב נייעס

View Comments

  • לכבוד הרב וסרמן

    מסתבר שעד שפורסם המכתב שלך יש כבר התעוררות ציבורית רחבה בנושא
    ובעז"ה ביום חמישי הזה אנחנו כן צפויים לראות עצרות תפילה בכל פינה

    כה לחי

Recent Posts

'האויר הנח והזך': מסע הקודש "מסלול מהדרין" | הפרטים

קיבוץ ראש השנה תשפ"ה • 'האויר הנח והזך' עם בשורה מהפכנית לכלל חסידי ברסלב: לרב'ה, בלי…

3 ימים ago

גזירת גיוס בני הישיבות: חשובי אנ"ש נושאים דברים בעצרת הרבבות |♪

חדשות העולם היהודי • בעצרות הרבבות נגד גזירת גיוס בני הישיבות, הגה"צ רבי יעקב מאיר…

3 ימים ago

השבוע בברסלב: כותרות, עלונים ומודעות לפרשת 'קרח' תשפ"ד

כל חדשות השבוע בחצרות ברסלב: כותרות השבוע ב'ברסלב נייעס' • עלוני ברסלב המובילים • לוח…

3 ימים ago

קיבוץ תשפ"ה • 'דרך צדיקים' ו'נתיבים טורס' עם טבלאות המחירים |↓

חדשות קיבוץ תשפ"ה • חברות הנסיעות 'דרך צדיקים' ו'נתיבים טורס' - הסוכנויות הוותיקות והאמינות של…

3 ימים ago

נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל התבודדות |◄

חדשות ברסלב • נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל ההתבודדות של אנ"ש בערי צפת, בנס…

4 ימים ago

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

4 ימים ago