פלטפורמת היחיד | #03 • יש לך מה להגיד לציבור? חושב על רעיון ורוצה לשתף את אנ"ש? רשות היחיד של אנשי שלומינו הוקמה במיוחד עבורך ||| וּמְקַבְּלִין דֵּין מִן דֵּין וְאָמְרִין קַדִּישׁ עַל אַרְעָא:
תזריע כ"ח אדר תשפ"ב |||
אחי, מאיר לך איזושהי הארה? או אולי רעיון או ההברקה? זכית לאיזה תובנה או ההתנוצצות או משהו בסגנון? יש לך משהו שאתה מעוניין להגיד לציבור? חושב על משהו ורוצה לשתף בו את אנ"ש? או שדווקא אתה מעוניין להגיב על משהו מיוחד? בדיוק בשבילך נפתח מדור 'פלטפורמת היחיד' | כל מה שעליך לעשות הוא להקליד או להקליט בצורה מובנת ולשלוח למדור 'פלטפורמת היחיד' | מדור 'פלטפורמת היחיד' יעלה מידי שבוע באחד מימי השבוע ובעזר"ה החל מהימים הקרובים יעמוד על דף הבית במשך כל ימות השבוע.
כתבות קשורות:
חדש חדש | וּמְקַבְּלִין דֵּין מִן דֵּין • פלטפורמת היחיד
וּמְקַבְּלִין דֵּין מִן דֵּין • פלטפורמת היחיד | #01
וּמְקַבְּלִין דֵּין מִן דֵּין • פלטפורמת היחיד | #02 |
אז נו, למה אתה מחכה? כתוב ושלח…
וגם, כמו בכל כתבה, יוכל כל חפץ, להגיב לשולחי המכתבים וההודעות, בתגובות שבתחתית הכתבה, כמו"כ המערכת תענה באישי לשלוחי הודעה לפלטפורמה ותשלח להם את תשובות הציבור, שלא יתאפשר מסיבה כ"ש להעלותם לציבור הרחב.
לשליחת הודעה או הקלטה, שילחו לדוא"ל ברסלב נייעס, b226322@gmail.com.
• • •
לידיעתכם: לא כל חומר שנשלח יתפרסם, והדבר נתון לשיקול דעת המערכת , מדור 'פלטפורמת היחיד' שומרת לעצמה את הזכות לערוך את המכתבים וההקלטות.
הודעת המערכת; 'פלטפורמת היחיד' כשמה כן היא ואין המערכת לוקחת צד ודעה בנכתב במדור זה, אנו תפילה שלא תצא תקלה תחת ידינו.
1. האם הנסיעה לאומן בימים אלו מותרת:
בצל מלחמת רוסיה באוקראינה: הנסיעה לפקוד את ציון רבינו הקדוש באומן האם היא מותרת או אסורה – באמת לאמיתה
שלום וברכה!
פותחים בכבוד אכסניה, להנהלת האתר המיוחד נהנים מכל כתבה וכתבה כמעט שאין לי הערות במיוחד על הפלטפורמה המיוחדת יש"כ ותזכו למצוות.
אני רוצה לפנות בדברי אלו לבירור עניין חשוב, ואשמח לקבל חוות דעת מאנשי שלומינו בעניין.
אני מתלבט רבות בעניין הנסיעה לרבינו הקדוש אומנה בימים אלו, לא מדבר על ימי הקיבוץ ראש השנה שאז לכאורה יש דברים די ברורים (כידוע…).
שאלתי היא על הנסיעה בזמנים אחרים כנסיעה לראש חודש ניסן, ואפי' על אחד משלושת הזמנים, (שבת חנוכה, ושבועות) במצב הנוכחי.
אינני מחפש מצוה הבאה בעבירה, אני לא מדבר לאחד שהוא חובבן מחפש אקשן ולא לאחד שמוכן לסכן את נפשו בגלל הרגשות נעלות, ודמעות חמות (בלי חלילה לזלזל, אבל לא במקום איסור). וגם לא לאחד שמנסה למצוא היתר נסיעה בגלל שזה מאוד מאוד מאוד…! אני מנסה לברר מה הוא רצון הבורא ממני – אני הקטן והשפל – שיודע מעט דמעט מצרות נפשי האומללה, ורוצה לנקות מעט את נגעי לבבי וכו', ורוצה לבוא לפקוד את ציון רבינו הקדוש, אולי ואולי הזכה ל'התיר צרורה', והצליח הפעם לפרש את שיחתי ולזכות לישועות ברוחניות, לפתוח את שערי הקדושה הנעולים, השערים שיביאו אותי לתיקוני הנצחי, ויקרבוני לרביז"ל באמת.
זה ודאי שהדבר הראשון צריך לברר את מציאות המצב לאישורו, ולא לפי השארות כרסיות ומשאלות לב של אנשים רגשיים…
א. האם במלחמה זו ניתן לחלק בין חלק אחד של אוקראינה – החלק המופצץ רבות, לחלקיו האחרים – בהם המצב ממש שונה, מאידך בהלכה מובא על מלחמה שהיא במקום רחוק, שהיא מכה מהלכת ולכן עליה חייבים לזעוק ולהריע וכו', והאם בעניין הסכנה באותה מדינה בה נערכת המלחמה נאמר שהיא יותר מקום מסוכן ולכן אולי אסור לנסוע.
ע"פ מה ששמעתי מאנשים שנסעו המצב באזור הוא ממש לא מחמיא האנטישמיים חוגגים, והמשטרה לא מטפלת כמעט בכלום, האם צריך לחשוש שהדבר עלול לסכן חיים מצד האזרחים האנטישמים ושאר סוגי הנוכרים.
ואולי בכלל מותר להכניס את עצמו למקום סכנה במקום מצוה (ושוב כאשר הנוסע נוסע לדבר מצוה ומנסה שלא להיות מונע מכל דבר אחר ודו"ק).
אשמח לקבל מאנ"ש עוד יותר סברות אמתיות בעניין.
ד. אבישר – כרמיאל
2. פירוש דברי מוהרנ"ת "ווי נעמט מען דעם פסח אליין":
לכבוד כלל אנ"ש הקוראים שלום וברכה.
אני כבר חושב כמה ימים על דברי גאון עוזינו מוהרנ"ת – הידועים, שאמר "אויף פסח וועט זיין ווי נעמט מען דעם פסח אליין" (מקוה שכתבתי נכון).
בפשטות אני חושב; "אויף פסח וועט זיין ווי נעמט מען דעם פסח אליין". את ההוצאות הרבות לימי חג הפסח בעז"ה יהיה לנו, אבל איך זוכים ולוקחים את קדושת הפסח עצמו, את הסגולות הטמונים במצוות הפסח, את האמונה הטהורה בהשם ית' ובמצותיו, את האמונה בעצמי ובכל טוב שאני עושה.. את השמחה בש'לא עשני גוי', כלומר על אלו אני צריך להרבות בתפילה ולקרוע שערי שמים.
הייתי שמח לקבל יותר הבנה בדבריו הקדושים.
תודה על הפלטפורמה המיוחדת.
שלום גודי – ירושלים
3. שיעורי ברסלב מהפלאפון:
אני מודה לה' שהתוודעתי על האתר הנפלא והנקי שלכם\שלנו, אני לא קורא לאתר ברסלב נייעס, רק 'ברסלב נסססס', נקי עדין, מתוק, נפלא, מה לא, והעיקר בלי כל הזבל והטינופת וד"ל. תודה תודה לכם העוסקים במלאכה.
חברים אין דברים כאלו!!!.
בחודש האחרון התוודעתי לקו טלפון שמביא שיעורים של משפעי אנ"ש בספרי רבינו הקדוש, ובתורת ברסלב, ועוד המון דברים מעניינים, זה משהו אדיר!!!
זה עובד בטלפונים הכשרים.
הוא מביא לך שיעורים בספרי רבינו ליקוטי מוהר"ן ע"פ סדר הלימוד של ברסלב עמוד ליום.
שיעורים בהלכה.
שיעורים שמקיימים רבנים מאנ"ש בכל היסודות של רבינו.
תנסו ותמצו אור!
גם חדשות ממה שקורה בברסלב.
אני יושב ברכב ב"ה עם פלאפון כשר, ומאזין לשיעורים, יש פעמים שאני שומע שיעור של הרב גודלבסקי ובא לי לעצור את הרכב בצד ולרקוד…
תשמעו ותתחיו.
המספר של הקו הוא 09.772.1111
יצחק אבידר – תל אביב
4. נסיעה לאומן לר"ח ניסן:
שלום למערכת 'ברסלב נייעס'
אני רואה ושומע בין אנ"ש שמדברים על נסיעה לאומן לר"ח ניסן.
לדעתי זה סכנה אני מכיר אישית כמה אנשים שמאד הסתבכו והיו ממש בסכנת חיים זה לא פשוט בכלל ואת זה אף אחד לא יספר לכם..
צריך לזכור שזקני אנ"ש בפולין אסרו על נסיעה לקיבוץ ראש השנה באומן בזמן שהיה מלחמות (לא נכנס לכל הפולמוס בעניין, אבל בימים אחרים, שלא בזמן הקיבוץ ר"ה זה ודאי לא פשוט)
לא מדבר על הגבול ספציפית ניתן לעבור בקלות או שיותר קשה מזה…
המצב שם כרגע זה מלחמה ואי אפשר לדעת מה יהיה, הכל יכול להשתנות תוך כמה שעות, יש מלא מליציות חמושות ומתוכם מלא אנטישמיים, שומעים על מקרי שוד רבים, בסוף אנשים שם רעבים ללחם ולשדוד תייר זה הכי קל בשעת מלחמה, ה"י.
עוד משהו מדברים על הסכם שלום תמיד לפני שיש הסכם מגיעה הפצצה רצינית לדוגמא כמו צה"ל בעזה.
ועוד פוטין הרי לא יכנע סתם אז יכול מאד להיות שהוא יפגיז מלא ערים בלי הבחנה יש כמה אנשים שמשום מה טוענים שהכל חלק, יש לי הקלטות של אותם אנשים איך שהם מפוחדים אחרי שעצרו אותם בכל מיני מחסומים והן היו בסכנת נפשות ממש, אני לא ינקוב בשמות אנחנו לא רוצים שחס וחלילה יקרה איזשהו אסון ואז לא נוכל להגיד "ידינו לא שפכו את הדם הזה" זה לא כזה מופרך שיכולים להיהרג שם
אחד מאנ"ש
5. תפילות על הראש השנה:
חברים התפללו על הראש השנה של רבינו הקדוש
מטעם הרבנים גדולי זקני אנ"ש הגה"ח רבי יעקב מאיר שכטער, רבי משה קרמר שליט"א רבי נתן ליברמנש רבי שמעון שפירא שליט"א הוכרז על יום תפילה עולמי לאנ"ש.
ובעזרהי"ת יתכנסו המוני אנשי שלומינו אברכים ובחורים ביום חמישי הבעל"ט בכל בתי הכנסיות וריכוזי אנ"ש לעצרות תפילות המוניות למען קיום קיבוץ רבינו הקדוש על ציונו בעיר אומאן.
מעמדים מרכזיים בציון הרשבי במירון – בראשות חשובי משפעי אנ"ש, ובירושלים בבית מדשנו הגדול שבמא"ש בראשות זקני אנ"ש שליט"א.
למען קיבוץ רבינו הק' לא נחשה!!!
ברסלבער
♦ ♦ ♦
שלח כבר עכשיו לפרסום בשבוע הבא
אחי, כן, כן אתה!
שלחת כבר?
לכבוד הרב גודי
אכן, הפירוש המקובל אצל אנ"ש הוא כמו שפירשת
אמנם שמעתי מאחד מאנ"ש פשט מחודש על המילים
הוא פיסק את המשפט כך,
ווי אזוי נעמט מען דעם פסח? אליין!
כאומר: מהי אכן הדרך לזכות לקדושת והארת ימי הפסח? לבד!
ההתבודדות והליקוטי הלכות שהאדם לומד הם הם הדרך לזכות לקדושת הפסח
ה' יזכנו
בפשטות, צדדי השאלה היא:
א. מצד אחד יש סברה לומר שמאחר שרוסיה פתחה במלחמה על אוקראינה ורוצה לשבור את רוחה ולהביא אותה למצב של כניעה (אם מתוך מטרת כיבוש חלקי או מלא ואם מתוך אינטרס להגיע חזקים יותר לשולחן משא ומתן) וביותר אחר שאוקראינה לוחמת בתוקף ועוז ומסבה לרוסיה אבידות כבדות וכו' – הרי שכל המדינה כולה מוגדרת כאזור סכנה ו"קביעא הזיקא" ובמצב כזה קיים איסור להסתכן גם לצורך מצווה ואף מצווה רבה (להוציא מקרים נדירים של מפורסמים בחסידותם ומי שמכוונים אך ורק לשם שמיים ללא שום פניות ונגיעות כלל וכלל וכו' וכאלו שאף היו מוכנים לשלם סכום עתק על נסיעה כזו באמצע השנה וכו' שאולי יש מקום להיתר ולב יודע נפשו).
ב. מצד אחר יש סברה לומר שיש לחלק את אוקראינה לאזורים, היינו שיש אזורים ששם מתנהלת מלחמה ממש ולשם משגרים פצצות ויורים בכבישים וברחובות וכו' (ואזורים אלו הם "יעדים אסטרטגיים" שיש לרוסיה עניין מיוחד לכובשם כמו קייב עיר הבירה או ערים שייצרו מצב של רצועה בין חצי האי קרים לאזורים אחרים שכבר כבשו או עיר שיש לה נמל לים וכו' או ערים גדולים מאד שנחשבים למעין ערי בירה) ומאידך יש אזורים רבים מאד ששם מתנהגים החיים כרגיל (קמים בבוקר ויוצאים עבודה ולבית ספר וכו' כאילו אין מלחמה כלל, מלבד עוצר בשעות הלילה), ואין לרוסיה מספיק כוח אדם להילחם גם עמם או שחוששים מתגובת העולם ומהגברת הסנקציות וכו' וגם באופן של יריות מצד חיילי אוקראינה שיחששו שמדובר בחיילי רוסיה מחופשים וכו' לא מצאנו באזורים אלו מקרים כאלו, וממילא נשארת השאלה האם אומן והדרך אליה נכללת באזורי הסכנה או לא (אחר שמלבד כמה התקפות בימים הראשונים של המלחמה לכאורה לא היוותה יותר יעד להתקפות).
כמו כן יש לבדוק עד כמה סביר שהתמונה תשתנה בפתאומיות ובמהירות (תוך שעות מועטות ובלי יכולת להקדים ולברוח) וכל המדינה או עכ"פ אזור אומן ייכנס בשעה קלה לטווח סכנה.
בפשטות, מעבר לצדדים מוגדרים ו"יבשים" אלו אין מקום לשום "רגשות" לא לכאן ולא לכאן.