אומן

ווילמסבורג • עצרת מחאה רבתית בראשות רבני ברסלב נגד חילול הקברים באומן

האזינו • מאות רבות מחסידי ברסלב בארה"ב במעמד: העצרת התקיימה באולמי 'אפריון' בעיר וויליאמסבורג ארה"ב בראשות חשובי הרבנים הגה"צ משפיעי אנ"ש חסידי ברסלב שליט"א ועוד מגדולי הדיינים פוסקי ארה"ב שליט"א • כל הפרטים

י"ז כסליו תשע"ט לפ"ק

חסידות ברסלב סוערת ובוערת באש קודש!

חסידות ברסלב סוערת ובוערת באש קודש! אנשי שלומנו חסידי ברסלב שבכל העולם כולו שומעים בחרדה גדולה על זוועת חילולי הקברים המתבצעת בעיר עוז לנו אומן יצ"ו, סמוך ונראה למקום משכן רוח אפנו רביה"ק הננמ"ח זיע"א.

בכל מקום אשר שמועה נוראה זו מגיעה, מתעוררת זעקה גדולה ומרה ע"י כל יהודי ובעיקר ע"י אנ"ש חסידי ברסלב הע"י הדואבים את הפגיעה הנוראה בהר ה', ומתחננים במר ליבם לעצור את הגרזן שמונפת על קברי הקדושים.

כזכור תכף כשהתגלו הקברים ועצמות הקדושים המחוללים, מעמד בקשת מחילה בביהמ"ד הגדול דחסידי ברסלב שבירושלים בראשות הרבנים מנהיגי ברסלב שליט"א ולאחר מכן כאשר נוכחו לראות שאותם מחזיקי השטחים אינם מוכנים להחזיר את הקדושים המחוללים למקום מנוחם כמקדם תכף קיימו עצרת זעקה גדולה בעיה"ק ירושלים בראשות גדולי ישראל וכ"ק מרן גאב"ד ירושלים וחברי הביד"ץ, והרבנים זקני מנהיגי חסידי ברסלב שליט"א, בהשתתפות אלופי אלפי ישראל עם רב תושבי ארה"ק.

… ומחר אומר לו עשה כך… רח"ל:

בשבועות האחרונים כאשר שנודע כי יזמים פרטיים, החלו שוב לדאבוננו בהריסת בית החיים העתיק בשאט נפש, במטרה להפיק רווחים אישיים מבניה במקום, ועל הדרך מחללים עוד ועוד קברות נפטרים קדושים עם מקום מנוחתם, שוברים, מרסקים, וטוחנים את עצמותיהם, ומשליכים אותם כדומן לאשפתות בבזיון מחפיר ומשפיל עד מאוד, אחזה חלחלה בקרב כל יהודי מאמין די בכל אתר ואתר.

לאור קריאת הרבנים מתכוננים בארה"ב לעצרת אדירה:

הרבנים הגאה"צ זקני מנהיגי חסידי ברסלב ועימם הרבנים המשפיעים שליט"א יצאו במחאה אדירה ונוקבת עד התהום. כשהציבור כולו מזדעזע בפחד ורעדה, כי מעשים אלו מביאים חלילה חרון אף נוראי על החיים, וביותר על אותן שאינן מוחים ומחשים, ובפרט כשהוא נעשה בידי אנשים הנראים כיראים ושלמים.

מכתב קול-קורא שטרם נראה מרבני ברסלב דארה"ב:

כמו כן יצאו גדולי הרבנים הגאה"צ משפיעי חסידי ברסלב שליט"א דאה"ב במכתב 'קול קורא' שטרם נראה כמותו על החובה ההשתתפות בעצרת חמאה וזעקה אדירה שתתקיים ע"פ קריאת הרבנים הגאה"צ זקני מנהגי ברסלב – הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א, והגה"צ רבי שמואל משה קרעמער שליט"א, והגה"צ רבי שמעון ישראל שפירא שליט"א,  לאנ"ש חסידי ברסלב דארה"ב, להקהל ולעמוד על נפשם יחדיו ולערוך עצרת זעקה ומחאה אדירה נוכח הגזירה הנוראה, היות וכלל חסידי ברסלב שבכל מקומות מושבותיהם הם המה הנחשבים הקרובים אל החלל, ואין לאחד להשתמט מלפעול בדבר.

קריאה מציון – ועדות

כמו"כ לקראת העצרת יצא הרה"ח רבי אפרים נחמן אנשין שליט"א מחשובי משפיעי אנ"ש וראש הכוללים 'אורות הנחל', שאף נתמנה בשעתו ע"י הרבנים מנהיגי ברסלב שליט"א, לבדוק ולהעיד נאמנה על הנעשה במקום החפירות – בקריאה מיוחדת מציון, בשיחתו אומר "רבותי בלי שום ספק נמצאים שם קברים, ראינו את הנפטרים המחוללים וראינו קברים שנחפרו למחצה, ולדאבוננו הגדול גם אחר שיצא איסור גמור מהבד"ץ לבנות במקום הם חופרים ומחללים עצמות קדושים" ואף קרא לאנ"ש חסידי ברסלב שברחבי ארה"ב בקריאה קדושה: כל הירא את ה' בל יפקד מקומו!.

התכוננות למעמד העצרת:

המוני אנ"ש חסידי ברסלב תושבי ארה"ב קיבלו את הקריאות בהתרגשות מחד, ומאידך בהתעוררות רבה, ובכל מקום ומקום אשר דבר העצרת מחאה מגיע ונשמע נערכים ומתכוננים באש קודש לשמוע ולהשמיע את קול זעקתם כלפי שמיא וארעא, כדי להעביר את רוע הגזירה.

העסקנים החשובים נכנסו תכף לפעול ולהפעיל בכל העניינים הלוגיסטיים לקיום העצרת הגדולה שתאחד את כלל חסידי ברסלב בארה"ב, ותכף פרסמו מודעות וחומרי הסברה שפורסמו בבתי הכנסיות ובשאר ריכוזי חסידי ברסלב שבערי ארה"ב.

הרבנים משפיעי ברסלב שבכל בית מדרש מכריזים על העצרת:

עוד טרם היכנס יום השבת נראה והורגש היטב בכל בתי הכנסיות וריכוזי אנ"ש רגשי אש הקודש של צער וכאב גדול מהפגיעה הנוראה באמונה הקדושה ועקירת האמונה בהשארת הנפש רח"ל, כאשר בכל עת עולות להבות השלהבת יותר ויותר ובפרט בעת רעווא דרעווין בהתאסף ראשי ומשפיעי בתי הכנסיות עם תלמידיהון ושאר המסתופפין תחת כנפי רביז"ל מוהר"ן זיע"א, כאשר בכל בתי הכנסיות דחסידי ברסלב שברחבי ניו יורק הושמעו מפי רבני ומשפיעי אנ"ש שליט"א זעקות שבר, וקריאות קודש על חובת ההשתתפות בעצרת ביום המחר.

כגון בבארא פארק נשמעו דיבורי אש קודש מפי הרה"ח רבי שמעון בריינעס שליט"א על החובה להשתתף בעצרת, כך גם במאנסי הרה"ח רבי חיים מאיר הוס שליט"א נשא דברים בעניין, וכך בווילימסבורג בבית המדרש שברחוב לי עוועניו זעק והרעיש הרה"ח רבי אברהם משה וואסילסקי שליט"א על עקירת הבית החיים בזדון ובאופן ברברי ואכזרי, וכל הירא את ה' בל יפקד מקומו בעצרת, כך אף בבית המדרש דחסידי ברסלב שברחוב ראטלידזש סטריט הכריז הרה"ח רבי אברהם פיש שליט"א על ההשתתפות בעצרת, בקריית יואל מאנארא נשא דברים הרה"ח רבי אברהם יצחק מערמלשטיין שליט"א והרעיש בעניין הנורא של חיטוטי השכבי ועל החובה להשתתף בעצרת וכך אף בשאר בתי המדרשים ובכל מקומות ההתקבצויות השונים.

נציין כי אף הגה"צ רבי שמשון שווארטץ שליט"א (השוהה בביה"ח ישלח לו ה' רפו"ש במהרה בבריות גופא ונהורא מעליא אמן) התבטא בשבועות האחרונים כמה וכמה פעמים למקורביו, כי החפירות אינם נותנים לו מנוחה, והחילול ה' הנוראי ממש נוגע לליבו, 'אנה אנו באים מהחילול השם?!, וחילול שם הצדיק?!' זעק מעמקי ליבו.

סדר העצרת

ואכן ביום א' וישב הוא היום שנקבע לעצרת הזעקה ומחאה הגדולה, יצאו המוני אנ"ש מרחבי ארה"ב לעבר העיר ויליאמסבורג, מקום העצרת. כבר בשעה 8:30 בערב נתמלא אולם 'אפריון קראסנא' מפה לפה במאות חסידי ברסלב השוכנים ברחבי ארה"ב ובראשם הרבנים הגאה"צ משפיעי חסידי ברסלב דארה"ב, ושאר רבנים דיינים גדולי ישראל רבנן ותלמידיהון.

סדר ותוכן הדרשות והעדויותה:

ליו"ר ומנחה המעמד נתמנה הרה"ח ר' ברוך פולאק שליט"א שהחל לגולל בדברי פתיחה מעוררים על מצב וצו השעה. 

דברי התעוררות – ועדות נאמנה

כאשר הוא מכבד לשאת דברים, באמצעות שידור חי מארה"ק, את הגה"ח רבי אברהם יצחק כרמל שליט"א – מגדולי משפיעי אנ"ש ומי שנמנה אף הוא עם שלוחי זקני משפיעי אנ"ש לבדוק את מציאות הדברים באומן. 

בתוך דבריו אף גולל והעלה לציבור את השתלשלות העניינים ועדות נאמנה – אשר ראו עיניו ולא זר, כאשר בתוך דבריו הוא מגולל "שמעתי מפי הרב החסיד רבי לוי יצחק בנדר זצ"ל, שסיפר כי באומן היו קוברים את הנפטרים בעומק של קומת אדם, מה שלא נהוג במקומות אחרים .. וזאת כי רצונם היה שהקברים יהיו עמוקים ויגיעו לאבן סיד ובתוכו קברו את הנפטר… זה ברור בלי שום ספק כי מדובר בקברי ישראל ובבית החיים יהודי" והמשיך וסיפר "בשעתו אמרו הללו בהצטדקות שלא ידעו מהקברים ושזה היה ב'שוגג גמור', ולכן אולי זה מותר בהנאה מאחר והבית החיים כבר נחפר לגמרי, ואי אפשר לקנוס את השוגגין. אבל למעשה, כהיום מתברר כי למפרע בזמן חפירת הבית החיים התבצעה הדבר בידיעה תחילה ולא בשוגג ולא באונס. 

ומי מדבר על מה שמתרחש בימים אלו, הוא הרי ממשיך לחפור שם במזיד, וזה הרי כבר אחרי פסק הבד"ץ, והרי רואים בבירור איך שהוא עוקר קברי ישראל בידיים? איך יכול יהודי שנקרא שומר תורה ומצוות, שהולך עם זקן ופיאות, שעוד קורא לעצמו חסיד, איך מסוגל לחלל בית החיים ??" זועק רבי אברהם יצחק, ודרש מן הציבור "הלא אנו חסידי ברסלב, אנו הקרובים אל החלל, מי אם לא אנחנו נעשה רעש, עצרות, ומחאות על החילול האכזרי והנוראי שמתרחש אצלנו בבית מול עינינו, בתוך החמישים אמה של ציון רבינו הקדוש?! – בגמ' (בבא בתרא כג.) איתא לגבי דיני הרחקות את השיעור חמישים אמה, וכאן אין אפילו חמישים אמה מן הציוה"ק! – אסור לנו לשתוק!" עלינו להרעיש עולם ומלאו למען הצלת הביה"ח הק'!.

דברים חוצבים להבות אש

אחרי הדברים והאמת האלה נשמעה זעקה מנהמת הלב של הגה"צ רבי יצחק פריעדמאן שליט"א, מזקני מנהיגי ברסלב דארה"ב, אשר זעק בדברים חוצבים להבות אש על הפשע המחפיר שמתחולל במחננו. 

דברי התעוררות בבכי ונהי "אל תהיו שאננים למעשים כאלו", בעל הנודע ביהודה זיע"א דרש לקבור עימו בקברו אפי' שן שפלה לו מספר רבי יצחק, ועוד סיפורים מחרידים מכתבי רז"ל ודברי זיכרונות מחרידים מאנשים שנכשלו בשגגה בפגיעה בכבוד הנפטרים והצרות הנוראות שפקדום רח"ל 'חובה על כל אחד לעורר את חביריו וידידיו על העניין' זועק בקול ניחר בסיימו "בכל שבת אנו אומרים שלוש פעמים 'ואתה מרום לעולם ה' אומר רש"י לעולם ידך על העליונה… אנו מאמינים ויודעים כי בודאי הקב"ה יסדר את העניינים אבל מי שיזכה שיהיה לו חלק בזה אשרי לו וטוב לו על כל אחד ואחד למסור את נפשו על העניין בודאי שיטב לו"

דברי הגה"ח רבי יצחק פריעדמאן שליט"א
יו"ר המעמד:

מתרחשת כאן שואה לנפטרים – עדות

אף אורח הכבוד מארה"ק הרה"ח ר' שמואל מאיר חשין שליט"א, שחקר לעומק את מהות השטח וההיסטוריה שלו, והיה עד ראיה ושותף למשלחת משפיעי אנ"ש בעת בדיקת השטחים. רבי שמואל מאיר שטח לפני הציבור את הדברים כהווייתם על המחזות הנוראים והמרטיטים, והוסיף לפרט דברים נוראים מהשתלשלות העניינים עד לעתה, ועורר להרעיש עולם ומלואו למען ישיני עפר הקדושים אשר בארץ.

"אני יודע, ועד, בכל הפרשיה הזאת, היות שהייתי מעורב בה מתחילתה, כיהודי פשוט אשר אינני שייך לשום ארגון כזה או אחר, ראיתי שעוסקים כאן במסירות נפש בלי שום אינטרס אחר אלא רק להצלת קברי ישראל… מישהו שאל אותי אם מצאו שם מציבות, השבתי שלא מצאו שם מציבות מצאו את הקברים עצמם!… לדאבוננו הרב את אשר יגורנו בא! נכנסנו לשטח וראינו קבר ועוד קבר ועוד אחד, מכל צדדי החפירה ראינו קברים בכתלים. ואפשר לשער לבד כי הרי אם מצאנו קברים בכל הכיוונים, ואם הגשמים סחפו כ"כ הרבה עצמות, כמה קברים היו באמצע השטח ולצערינו הרב נחפרו בכריית הבורלנסות, לבוא ולומר שבכל הצדדים נמצאו קברים אבל באמצע לא היה שום קבר, זה כמו לומר שהלילה הוא יום והשמש זורחת!… 

ברור כי מדובר בהמשך בית החיים הקדוש ולא קברים יחידים... שישה ראיות שהביה"ח יהודי… אני יכול להעיד, שהשתתפתי שם בדיון בבד"ץ והסיבה שב"ד הוסיפו שורה זו היתה מחמת טענתו של אחד מבעלי השטחים הנמצא למטה בתחתית ההר, וטענתו הייתה שאולי השטח שלו כבר נמצא מחוץ לבית החיים, לכך הוסיפו הבד"ץ שאכן צריכים לבדוק את הגבולות… אותו יזם שדאג ל"היתר" זה … בימים אלו הוא מרחיב את הבור עוד יותר לאורך ולרוחב… אני בעצמי ראיתי שלושה קברים נוספים שמחוללים והם נפגעו עכשיו ולא נתחללו קודם לכן!!! גיוואלד! גיוואלד!... 

שמעתי מרבי אברהם משה ואסילסקי שליט"א כי הרי רצונו של רביה"ק לבוא ולשכון בבית החיים הזה היה בגלל הנפטרים הרבים אשר שם ואותו מחלל מגיע ועוקר את בית החיים כדי להביא אליו אנשים? מה קורה כאן רבם דקרו! זהו ממש רבם דקרו!!!

דבר ה' זו הלכה והשקפה

אחריו זכו הציבור לשמוע את דבר ה' זו הלכה והשקפה, מפי הגאון הגדול רבי מנשה פילאפף שליט"א מגדולי הפוסקים דארה"ב, אשר קונן בקול בכי ומספד את החורבן הגדול המתחולל במקום מנוחת הקדושים. 

"חזל קבעו לומר בכל יום שלוש פעמים מן העולם ועד העולם ומסבירים חז"ל שזה משום שקלקלו המינים ואמרו כי חלילה אין עולם אלא אחד, ולכן קבעוהו, כדי שנחזור שוב ושוב שיש עוד עולם, אוי! כמה שצריך לחזור ולשנן לעצמינו כי יש עוד עולם ושמה נעבור במשפט לפני בי"ד של מעלה על כל פעולה ופעולה ממעשינו".

ובפרט נופלת החובת על חסידי ברסלב הקרובים אל החלל וביותר צריכים אנו להצטער בצערו של צדיק הלא הוא רבינו ז"ל אנא הברח מצערו של אבא! הם הרי פוגעים ברבינו עצמו כפשוטו… וכן פרש אתפסק ההלכה הברור והפשוט "שכל המקום אסור בהנאה עולמית! ושלא לדרוס בו רגל חלילה לצורך הנאה כפי שכבר פסקו הפוסקים". 

הגאון המפורסם רבי מנשה פיליפ שליט"א – דיין ווילמסבורג
יו"ר המעמד

אסור לשתוק!

כמו כן נתכבד לשאת דברים הרה"ח ר' מענדל מאיר פריעדמאן שליט"א שדרש בדברים חמים כלפידים למען קדושת הבית החיים: "זה פשוט בושה וחרפה שאנו צריכים לעשות כזו עצרת ואסיפה, אבל לצערנו הרב בעת הזאת זו חובתנו היות והקרירות והליצנות נכנסים בציבור רח"ל… 

בזמן השואה האיומה שאל אחד את אחד הנאצים הארורים מה תענו לאחר המלחמה על כאלו דברים נוראים שאתם עושים? אתו רוצח לא התרגש וענה לו את אשר בליבו: 'אנו עושים דברים כו"כ נוראים שלא יאמינו לכם שמישהו עשה כאלו דברים!' נורא נראות ממש זה מה שקורה כאן הם עושים דברים שא"א להאמין שהם נעשים… 

ומובא שאיוב ששתק נידון ביסורים אסור לשתוק ידוע את שענה מרן בעל הח"ח זיע"א לאותו מרא דאתרא כאשר נשאל על חילול השבת שבעיירתו ענה ואמר מה עלי לעשות אני לא יכול לעשות דבר ענהו מרן זי"ע להתעלף אתה יכול ? נו! כאשר כוונתו: למה לא כואב לך העניין עד כדי להתעלף כך נראה 'רב'? וכן בעניינינו.  לנו אסור לשתוק! אסור לשתוק! צריכים להרעיש עולם ומלואו!!.

אנו עובדים לעצור את מלאכתם ע"י הממלכות ובצורה יסודית!

הציבור הגדול הופתע לראות בהופעתו כבוד של העסקן הדגול הרה"ח ר' משה דוד נידערמאן שליט"א, מגדולי העסקנים דארה"ב ואשר ידיו רב לו בקשרים הדוקים עם שרים וממלכות מסביב העולם, אשר פרש לציבור לראשונה מהפעולות חובקות העולם הנעשות למען הצלת הבית החיים מידי מחלליו.

אסור לשתוק חייבים לצעוק!… אנו לוחמים למען המתים כי אנו מאמינים בהשארת הנפש!… לצערינו הרב  ליידער ליידער שרויים אנו כהיום בהסתרת פנים קשה מאוד, אבל יודעים אנו סיפורים נוראים כגון מהחברות קדישא, שבזמניהם אם חלילה רק הזיזו קבר או אפי' רק את הארון של הנפטר מיד ל"ע התחוללו מגיפות נוראות חלילה, נכון שהיום יש הסתרת פנים ולא רואים את זה מייד, אבל המציאות היא שהרי יש דין ויש דיין! הוא רק מסתיר את הנהגתו, אבל הוא ממשיך להנהיג, וא"כ הדין הוא נוראי, יעזור ה' שהחרון אף לא יבוא עלינו חלילה… מי הוא זה המסוגל לדעת שחופרים את קברי הוריו, או הורי הוריו ולשתוק? וכאן זה הרי סבותינו מלפני כמה דורות קדושי עליון!! אנו הרי חיים רק בזכות המתים הרי זכותם הוא הוא המגן עלינו ומה שאנו מתאספים כאן הוא לומר לרבוש"ע כי אנו מוחים נמרצות נגד אותם שפלים המחללים את הקברים ואף לבקש מהמתים את מחילתם שהרי "בעון חיים מתים מתחללים" ולזעוק כלפי המחללים והעולם כולו כי נבלה נעשית בישראל שומו שמים!… 

חברא חברא אית ליה, וחברא דחברא חברא אית ליה ועלינו לדאוג שאנשים יקבלו ע"ע בקבלה חזקה שלא יהנו מהמקומות שע"י מתחללים הקברים וכן יש אנשים שיש להם קשרים ושייכות עם אנשים אחרים בביזנע'ס צריך לבקש מהם שהם יעזרו בעניין לעצור את יד המשחית ובעזהי"ת אנו עובדים לעצור את מלאכתם הברברית ע"י הממשלות כדי שיעצרו את האסון הנורא של חילול קברי ישראל.

תפילת הציבור –' הנותנים יד עליהם אותו יד תקצץ':

הציבור כולו התאחד בתפילה ושאגה מעומק הלב לפני אבינו שבשמים, לביטול הגזירה הזאת, כאשר לפני התבה עבר מוסר הנפש הנודע הרה"ח רבי צבי צוקר שליט"א מעיה"ק ירושלים השוהה בימים אלו בחו"ל, קול מאות המתפללים הדהד באמירת תפילתו של הגר"ח פאלאגי' זיע"א – וכל הנותנים יד עליהם בדרך קלקול או על מקום קבורתם אותה יד תקצץ. אחריו קיבל הציבור בהתעוררות גדולה קבלת עול מלכות שמים.

הרה"ח רבי צבי צוקר שליט"א בתפילת רבי חיים פלאג'י
הרה"ח רבי צבי צוקר שליט"א בקבלת עול מלכות שמיים

המוני אנ"ש חותמים ומקבלים ע"ע לצאת למלחמת חורמה

בזמן העצרת, המוני אנ"ש שנתעוררו ברשפי אש קודש לפעול לעצירת החילול, חתמו על קבלת איסור השתמשות ודריסת רגל להנאה בכל המקומות שנבנו או חלילה יבנו על מקום נחלת הנפטרים הקדושים, כאשר על מלאכת ההחתמה ממונה הרה"ח ר' שמעון הלל פרנס שליט"א – ראש חבורה לאברכים.

מן הצורך לציין כי אף בלא חתימת התחייבות זו הדבר אסור בתכלית ע"פ ההלכה ולא באו החותמים אלא לזרז את המזורזים בעת , וכפי שקבעו גדולי מנהיגי ישראל ובראשם כ"ק מרן גאב"ד ועימו הדיינים חברי הבד"ץ העדה החרדית שליט"א, וזאת לאחר דיונים נרחבים במושב בי"ד מלא, כששמעו את כל דברי המשקיעים ובאי כוחם, וחקרו ודרשו וגבו עדות חסידים ואנשי מעשה אנשים יראים מרבים שלוחיהם של זקני מנהיגי אנ"ש שליט"א, וסופו של דבר קבעו נחרצות: 

א. כי המקום הינו ודאי בית החיים ובו קבורים וטמונים נפטרים מישראל קדושי עליון מלפני מאות בשנים, 

ב. ואסור ליהנות מהמקום כלל. 

ג. באותו פסק אסרו הבדי"ץ אף כל עבודה ופעולה במקום באיסור חמור, 

ד. וחייבו את היזמים שחפרו בשטחים, להחזיר את העצמות והעפר למקום מנוחתם כמקדם. 

וכן אף יצאו לאור כמה וכמה כתבים וקריאות קודש מאת הרבנים הגאה"צ גדולי ומנהיגי ישראל דיינים ורבנים מארה"ק ומארה"ב, ובראשם מזקני מנהיגי ברסלב ועימם רבני משפיעי אנ"ש שליט"א מכל העולם: 

א. כי כל מי שיסודי האמונה לא נתקלקלו אצלו, עליו להרעיש עולם ומלואו על פשע נורא ואיום זה המסכן את כלל ישראל ח"ו, 

ב. ולמחות נמרצות בפני היזמים, לבל יקשו עורפם עוד וישובו בתשובה שלימה במהרה. 

ג. ועל כל אחד ואחד לעשות כל אשר ביכולתו למנוע את המשך הביזיון והחילול המחפיר שטרם נשמע כמוהו, 

ד. ובודאי שאסור ליהנות או להשתמש במקומות אלו כלל וכלל, וכל מי שעמדו

רגלי אבותיו על הר סיני, לא תדרוך כף רגלו במקומות אלו המסוכנים לגוף, לנפש ולממון ה' ירחם. 

ה. ואליכם משקיעים, יזמים, וכל הקונים, ושוכרים, ונהנים ממקום הבית החיים נזהיר: חושו והיזהרו בנפשכם שלא תנקו חלילה בעוון זה ויד ה' תהי' בכם ומרה תהיה אחריתכם בגוף בנפש ובממון ותדעו כי יש דין ויש דיין.

העצרת הסתיימה כאשר ליבות הציבור הקדוש מלאים רגשי מלחמה למען הנפטרים ומקום מנוחתם ולמען שם רביז"ל זיע"א המחולל באופן מחפיר. ובקבלה לקיים מחאות נמרצות בעולם ובפרט באומאן בכל עת מצאו עדי יפסק החילול ותוסר חרפה וסכנה נוראה זו במהרה.

להלן מודעות ההסברה שפורסמו לקראת העצרת בבתי הכנסיות:

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה מולדובה • גבול "סטרי־קאזאצ'י – טודורה" שודרג

חדשות הגבולות • גבול "סטרי־קאזאצ'י - טודורה" בין מולדובה ואוקראינה שופץ ושודרג הדבר יקל על…

52 דקות ago

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

3 שעות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

4 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

5 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

6 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

8 שעות ago