חדשות

ועדת הקורונה: "פתיחת השמים בעוד שבוע היא לא יותר מספין תקשורתי?"

בשבוע שעבר רעשו כלי התקשורת עם "בשורה משמחת" כי ביום ראשון שופטים (ה 16\10 למניינם) "יפתחו השמים", ותחל לפוג עונת הסגר הכללי, או כפי שהיו שקראו לה: "הכלא הארצי", לדרים בארץ ישראל.

מתוך היכרות עם הנפשות הפועלות, ועם החובבנות שבה מתנהל כל דבר וענין בארצינו, דיווחנו על כך עם לא מעט ציניות ופסימיות, ולא היינו לבד: דיווחנו גם על חוסר האמון של גורמים בכירים בענף התעופה בהכרזות הנשמעות חדשות לבקרים – בלא שתהיינה מגובות בפעילות בשטח.

ואכן, היום (יום שני) בדיון ב"וועדת הקורונה" בנושא "מעקב אחרי מתווה לפתיחת השמיים", תקפו חברי הועדה את משרדי הבריאות והחוץ וסיכמו את המצב: "16 באוגוסט (למניינם) זה תאריך של כאילו, של נדמה לי. ישראבלוף".

ישראבלוף? למה?

אם לשפוט לפי דבריהם של המשתתפים בדיון, הרי שנראה כי תאריך היעד שנקבע לפתיחת השמיים ב-16 באוגוסט למניינם – כפי שהכריזו, כאמור, כל האנשים הרלוונטיים בכל כלי התקשורת – רחוק מלהתממש לפחות בעוד 6 ימים.

יו"ר הועדה אמרה לנציג משרד הבריאות, אשר שלמון: “אל תגידו שהשמיים נפתחים כי הם לא. זה דיון בעלמא. אני באכזבה גדולה”.

(ואם השם הזה נשמע לכם מוכר, זה משום שזהו אותו שלמון ששמו הופיע ב"מסמך משרד החוץ האוקראיני" כנציג הישראלי שאמר לאוקראינים שמבחינת הישראלים הקיבוץ הוא אירוע שאינו יכול להתקיים ושמסתובב בכלי התקשורת ומדבר על הקיבוץ באומן מתוך בורות מוחלטת, בלי שום מושג איך נראה הקיבוץ ואפילו לא פרטים טכניים, כמו מה גודל השטח בתוך העיר בו נמצאים המשתתפים בקיבוץ)

עוד הטיחה בנציג משרד הבריאות: “אני מוטרדת, כי כבר לפני שבוע אמרתם שיש מתווה ועכשיו לא מוצג לנו מתווה. כאילו בונים פה מחדש את הגרעין של ישראל. אנחנו מדברים על מתווה לפתיחת שמיים ולא על מתווה לפצצת אטום”.

"תנו לנו לטוס"

ובעקבות מה שמתברר כעוד "בלוף" ישראלי, ומתוך הזעם שהתעורר, מאות אנשי ענף התיירות והתעופה הגיעו הבוקר להפגנה בנתב”ג בשיירת מכוניות ענקית וזעקו לרשויות ״תנו לטוס!״.

לדברי המפגינים בעוד 6 ימים אמורים להיפתח השמיים אבל בינתיים אין מערך בדיקות, אין הסכמים מדיניים, אין יעדים שאפשר לטוס אליהם, אין נהלים לבידוק, אין הזמנות תיירים. אין עדיין אפילו מכירת כרטיסים. נוסע לא יכול לתכנן נסיעה ואנשי הענף אינם יכולים להתפרנס כל עוד המצב נשאר כפי שהוא. חייבים לצקת תוכן לאמירה ״פותחים את השמיים״.

נציג משרד החוץ שהופיע בפני הועדה אמר, בשאלה על התקדמות המגעים מול מדינות בחו"ל: “לא ברורה לנו מהי הרשימה הסופית. הרשימה לא סגורה מבחינת משרד הבריאות. יש רשימה ראשונית. אנחנו במשרד החוץ עשינו בדיקה איזה מדינות יאפשרו כניסה לישראלים. ישראל מוגדרת אדומה ועקב זה מרבית המדינות, כולל האיחוד האירופי, לא מאפשרות כניסה לישראלים למעט 4 מדינות עם בכפוף לבדיקות: קרואטיה, רואנדה, מונטנגרו ובולגריה. מעבר לזה, יש מדינות נוספות כמו איטליה שמאפשרת כבר היום כניסה למספר ימים בודדים רק לאנשי עסקים, סטודנטים, איחוד משפחה ובנושאים רפואיים לפרק זמן מוגבל. גם קנדה. אנחנו מנסים לבדוק לייצר הסכמים והדבר הזה לא פשוט. התחלואה בישראל היא גבוהה ומדינות לא ששות להכניס ישראלים."

האם אמת דובר האיש?

ושוב: זהו פשוט עוד שקר גס!. נציג משרד החוץ שכח לספר שאוקראינה, למשל, מכניסה אזרחי מדינות "אדומות" בכפוף לבדיקה שנערכת מיידית, בשדה התעופה.

ואם יותר לנו להעלות השערה, הרי שנציג משרד החוץ לא סתם "שכח" לציין את אוקראינה, אלא עשה זאת כחלק מהמלחמה שנראה שמדינת ישראל הכריזה על קיום הקיבוץ.

שהרי, אם מדינת ישראל שוקלת לאפשר כניסה בכפוף לבדיקה, ואם אוקראינה כבר מאשרת כניסה בכפוף לבידוד, הרי שחלק גדול מהטענות הישראליות כלפי הקיבוץ אין להן אחיזה במציאות.

ומה יהיה בפועל? למדינת חלם הפתרונים.

הרעישו שמים!

מה שודאי הוא לענין הקיבוץ הק' באומן: שעיקר כלי המלחמה שעמה נצליח ללחום הוא התפילה!!", וכפי שאמר רביז"ל: "עִקַּר הַכְּלֵי זַיִן שֶׁל אִישׁ הַיִּשְׂרְאֵלִי הוּא הַתְּפִילָּה" (קיצור ליקמו"ה ב'), הרעישו שמים, והרבו בתפילה לקל בורא הבירה שנזכה לעלות ולהשתתף בקיבוץ הקדוש של הרב'ה גם השנה, המתקיים בעוד 38 יום.

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

12 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

18 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

20 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

21 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago