אומן

ושוב הסתה • בניגוד לנהוג, במשרד הבריאות מזהירים: חולי קורונה התגלו בטיסות מבלארוס ואוקראינה

ההסתה האנטישמית בישראל לא תמה: בנגוד לנהוג עד כה, משרד הבריאות מוציא הודעת הזהרה: חולי קורונה התגלו בטיסות מבלארוס ואוקראינה – כן כן קראתם נכון!

וכך מפרסם "משרד הבריאות הישראלי": "חולים מאומתים עלו לטיסות מבלארוס ואוקראינה לישראל. בכירים במערכת הבריאות מציינים כי חלק מהחולים עלו לטיסות למרות שידעו שהם סובלים מתסמינים. לטענתם, החסידים לא משתפים פעולה עם החקירות האפידמיולוגיות ולעיתים אפילו לא מוכנים להיבדק.

"זה מחדל אחרי מחדל, הם לא מוכנים להיבדק לא מוכנים לשתף פעולה ולא מצהירים על בידוד, זה פשוט יפגע בכולנו. החשש הגדול התאמת."

במערכת הבריאות בישראל היו מאד מודאגים מהנסיעה הרבתית של עשרות אלפי חסידים לשהות בצל רבם בעיר אומן שבאוקראינה בימי ראש השנה. עיקר החשש נסוב סביב בעיית הצפיפות הכה גדולה, הן באומן והן בדרך הלוך וחזור. כאשר לא ייתכן לשמור על כלל ההרחקות וההגבלות שאנו אמונים עליהם בתקופה זו שנגיף הקורונה משתולל בכל רחבי העולם כולו.

הערב על פי הפרסום בתקשורת החילונית, מתברר שהדבר שממנו חששו במערכת הבריאות התממש. כאשר על פי המידע שבידם, לפחות ב-17 טיסות שחזרו ארצה מבלארוס ומאוקראינה התגלו חולי קורונה מאומתים.

בכירים במערכת הבריאות מסרו כי חלק מהחולים עלו לטיסות למרות שידעו שהם סובלים מתסמינים. הבכירים סיפרו שהחסידים לא משתפים פעולה עם החקירות האפידמיולוגיות ולעיתים אפילו לא מוכנים להיבדק.

"זה מחדל אחרי מחדל, הם לא מוכנים להיבדק לא מוכנים לשתף פעולה ולא מצהירים על בידוד. זה פשוט יפגע בכולנו" מזהירים בכירי משרד הבריאות.

יצוין שעוד בעת שהייתם של אלפי החסידים בבלארוס על הכביש בין הגבולות של בלארוס ואוקראינה, נשמעו האזהרות שבאם הרשויות לא מתייחסות למצוקתם וכאבם הגדול שלא יצפו לשיתוף פעולה מצדם. כעת כך נראה, החסידים מממשים את האזהרות, והנתק והקרע בין הרשויות והחסידים גדולים מאי פעם. – כך מפרסמים בכירים במשרד הבריאות הישראלי"

כמה שאלות אל אותו משרד המכנה את עצמו "משרד הבריאות":

כלל אנשי שלומינו חסידי ברסלב דורש הסבר, הרי בשבועיים האחרונים בלבד התגלו למעלה מ-40 חולי קורונה בטיסות לארץ ישראל. מיוון, רוסיה, צרפת, ארה"ב, תורכיה, בולגריה ועוד. והנה, למרות שמזה חודשים ארוכים משרד הבריאות הישראלי אינו מפרסם הודעות על חולים בטיסות, נזכרו שם לפתע לפרסם הודעה כזו. למה "משרד הבריאות הישראלי" אינו דואג לפרסם הודעות דומות על כלל החולים שנמצאים מידי יום על הטיסות? יתכן שיש פה יד מכוונת להשחיר את אנשי שלומינו חסידי ברסלב? וסתם כך שאלה אם נכונים דבריכם כי אותם "חולים מאומתים" לא מוכנים להיבדק, אז איך יש לכם את המידע עליהם?

הרי לא מדובר בהודעה בכדי להזהיר, שהרי "אותרו כל המגעים האישיים". אז מה? סתם השחרת כלל אנשי שלומינו חסידי ברסלב.

וסתם כך נשאל: נניח שב-17 טיסות מאוקראינה ומבלרוס (מס' הטיסות על פי משרד הבריאות. איננו יודעים אם אכן היו 17 טיסות, שכן מאוקראינה יש כיום טיסה יומית אחת, ומבלרוס יש טיסה רק פעמיים או 3 בשבוע) התגלו 5 חולים בכל טיסה. רק נניח, שכן משרד הבריאות, שמגלה פתאום קנאות גדולה לשקיפות, לא חשף נתונים אלא רק כותרות, אבל נניח.

ובכן: אם נניח שכל הטיסות בוצעו במטוסים סטנדרטיים, ובהם 189 מושבים, הרי שב-17 טיסות ישנם כ-3,200 איש. אם נניח, כאמור, שבכל טיסה התגלו 5 חולים, הרי שהגענו ל-85 חולים, שהם פחות מ-3 אחוז.

כשאחוז הבדיקות החיוביות במדינת ישראל נושק ל-15 (זאת אומרת: כ-15 אחוז מכלל הנבדקים מתגלים כחיוביים לקורונה) – להבליט ולהפיץ הודעה כזו, זו בדיחה. למרבה הכאב, הבדיחה היא על חשבונינו.

נשוב ונזכיר: הסיבה העיקרית לפניות לממשלת אוקראינה (וממנה למדינת ישראל), היתה על מנת לבנות מתווה, שיאפשר את הנסיעה במגבלות ובאכיפת המגבלות. מדינת ישראל – שאינה צד לענין כל עיקר – לא רק שסירבה, אלא גם עשתה כל שביכולתה על מנת להכשיל את המתוה, ובסופו של דבר אף הצליחה. ממילא, הנוסעים לאומן נאלצו לנסוע מוקדם מאוד (למשך כחודש, במקום למשך כ-4-5 ימים על פי המתוה שעליו דובר עם ממשלת אוקראינה); רבים אחרים נאלצו לשהות יחד בצפיפות במשך זמן רב, בנסיונם להגיע לאוקראינה, בבלרוס, בבריטניה ובמדינות נוספות.

אבל כמובן, כמו תמיד, בסופו של דבר היהודים אשמים…

ברסלב נייעס

View Comments

  • הרי אנו שומרים על ההנחיות, וכולנו בבידוד
    ומה איכפת להם אם היו חולים על הטיסה
    בבידוד לא מדביקים!

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

15 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

21 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

23 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

24 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago