חדשות

"זֹמֵם רָשָׁע לַצַּדִּיק" • פעולות במחשכים או מסע הפחדה?

קיבוץ תשפ"ג • לפיד שוחח עם זלנסקי | מסע הפחדה מנוהל ע"י משרד החוץ והמל"ל | כל הפרטים:


שיחתו של לפיד עם זלנסקי | משרד החוץ הישראלי מנהל "מסע ההפחדה" ציבורי ומתוקשר בענין הנסיעה לאומן. האם הם מסתפקים בזה או שמתקיימים גם פעולות במחשכים בניסיון לחבל ולמנוע חלילה את הקיבוץ הקדוש באומן? | כל הפרטים:

מאת: כתבנו לענייני אוקראינה – Israel Oker.

כתבות קשורות:
האזינו • סגן דובר משרד החוץ על ראש השנה

לראשונה מאז נכנס לתפקידו שוחח אמש (חמישי) ראש הממשלה הישראלי לפיד עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי. בהודעת משרד ראש הממשלה הוסיפו וחזרו שוב על הודעת משרד החוץ מוקדם יותר היום, בדבר ה"סכנה" שכרוכה לדבריהם בנסיעה השנה לאומן.

בהודעה נכתב, כי "ראש הממשלה בירך את הנשיא זלנסקי לרגל יום העצמאות ה-31 לאוקראינה, שחל בשבוע שעבר (24 באוגוסט), וכן ציין את תמיכתו בעם האוקראיני".

"לפיד והנשיא זלנסקי, שוחחו על מצב הלחימה באוקראינה. רה"מ לפיד הביע תנחומים על ההרוגים והנפגעים במלחמה, וקרא להגיע לפתרון דיפלומטי בכדי לסיים את הלחימה. ראש הממשלה קורא לאזרחי ישראל שלא להגיע לעיר אומן בחגי תשרי לאור סכנת החיים הממשית בכניסה לאזור הלחימה", נמסר לסיום בהודעה.

מוקדם יותר, היום הוציא משרד החוץ הודעה לציבור בה נכתב: "משרד החוץ מחדד את אזהרת המסע לאוקראינה בדגש על העיר אומן וסביבותיה"

"בשל המלחמה והקרבות הפעילים בין כוחות רוסיה לכוחות אוקראינה, משרד החוץ מחדד את אזהרת המסע הקיימת לאוקראינה וקורא לאזרחי ישראל להימנע באופן גורף מלהגיע לשטחי אוקראינה, כולל העיר אומן וסביבותיה. לפני מספר ימים נורו טילים לאזור העיר אומן אשר הביאו למותו של אזרח אחד, פציעה של מספר אזרחים וגרמו להרס רב. בשל המלחמה והקרבות הפעילים בין כוחות רוסיה לכוחות אוקראינה, משרד החוץ מחדד את אזהרת המסע הקיימת לאוקראינה וקורא לאזרחי ישראל להימנע באופן גורף מלהגיע לשטחי אוקראינה, כולל העיר אומן וסביבותיה.

עוד מוסיפים: "לפני מספר ימים נורו טילים לאזור העיר אומן אשר הביאו למותו של אזרח אחד, פציעה של מספר אזרחים וגרמו להרס רב".

"אזרחים ישראלים הנמצאים באוקראינה נקראים לעזוב מיידית את גבולות המדינה. המצב הביטחוני הנפיץ כולל סכנת הפצצות מהאוויר או ירי רקטות גם על ישובים ושטחים אזרחיים, כולל במרכז ובמערב המדינה, מהווים סכנת חיים ממשית ומידית".

כפי שפורסם כבר בעבר, החליטו הרשויות בישראל לנהל קמפיין הפחדה מסיבי על מנת לשכנע את חסידי ברסלב שלא לנסוע לאומן לראש השנה בשל המלחמה, ואכן, נראה כי השבוע העלה קמפיין ההפחדה הילוך. על פי פרסומים פנו גורמים במל"ל לרבני ברסלב וניסו לשכנעם להעביר מסר שלא לנסוע לאומן ומשרד החוץ וראש הממשלה פרסמו שוב ושוב את האזהרות מפני נסיעה לאוקראינה.

מסע הפחדה:

מסע ההפחדה הזה מובן ואולי אף הגיוני. רק 2 הערות: הראשונה, בשבוע שעבר פרסם אתר YNET, כי משרד הבריאות הישראל השיב לסטודנטים לרפואה הלומדים באוקראינה ופנו בשאלה איך להמשיך את לימודיהם, כי "לפניהם כמה אפשרויות: להישאר באוקראינה במידת האפשר". השאלה עולה מאליה: האם עבור הסטונדטים, הלומדים באוניברסיטאות (במקומות שבדרך כלל סופגים התקפות על בסיס די קבוע), אוקראינה מסוכנת פחות?

השניה: כאמור קיומו של קמפיין ההפחדה מובן, בשל מצב המלחמה, אולם גם במצב כזה מוטב לשמור על אמינות ולהצמד לעובדות. הודעת משרד החוץ הישראלי מדברת על כך ש"לפני מספר ימים נורו טילים לאזור העיר אומן אשר הביאו למותו של אזרח אחד, פציעה של מספר אזרחים וגרמו להרס רב". הודעה מאוד לא מדויקת. שכן ראשית, התקיפה הזו היתה לפני כמעט חודש (ולא "לפני מס' ימים") ושנית, על פי הודעות האוקראינים בשעת מעשה, הטילים לא נורו לעבר אומן, אלא יורטו ע"י האוקראינים באזור אומן. שברי הטיל נפלו על בית לא רחוק מאומן, ופצעו שניים, שאחד מהם מת לצערינו מפצעיו בבית החולים.

הפחדה – או יותר מכך?

נשוב ונאמר: קיומו של קמפיין ההפחדה מובן. אולם השאלה הנשאלת היא: האם מסתפקת מדינת ישראל בהסברה או הפחדה – או שמא מחזות ערב ראש השנה תשפ"א שוב חוזרים על עצמם, ומאחורי הקלעים, במחשכים, מופעלים גם לחצים על האוקראינים לסגור את הגבול? על פי מה שאנו שומעים מאוקראינה, התשובה שלילית, אולם לאור הנסיון בשנת הקורונה, יורשה לנו להשאר חשדנים…

אנו חסידי ברסלב תקוה וכולנו תפילה שאותם רשעי ישראל יעזבונו לנפשינו ויתעסקו עם בעיותיהם שלהם ומאידך נמשיך ונישא כפינו ולבבינו אל השמים, שלא יוכלו מרשיעי ברית שונאי הקדושה, להוציא זממם חלילה ולחבל בתיקוניו הנוראים של רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב אותם הוא פועל לכל העולם בקיבוץ הקדוש באומן דיקא.

ברסלב נייעס

View Comments

  • משפיע חדש בחסידות ברסלב!
    אכן, סגן דובר משרד החוץ של מדינת ישראל ככל הנראה התקרב לאחרונה לרביה"ק והחל לעסוק בתורותיו ואף החל לאחרונה ללמוד הוראות למעשה מתוך התורות העמוקות בליקוטי מוהר"ן.
    בדברים שנשא אמש (חמישי) לחסידי ברסלב בארץ ישראל קרא סגן דובר משרד החוץ להמנע מנסיעה השנה לעיר אומן, על פי דברי רביה"ק בתורה א' קמא שם מדבר על עניין המלכות דסט"א שעליה נאמר ובושה הלבנה שהיא עניין הנ' דקליפה ה"ה האי גלא דמטבע לחן והחשיבות של ישראל, בהתייחסו לכך ש"צריך להסתכל בהשכל של כל דבר" שהיא החכמה המקושרת עם המלכות, ולמד מכך שאין לנסוע השנה לאומן.
    על פי דבריו ה"שכל" שבעניין הנסיעה לאומן, הלא הוא ההכתרה כידוע, בטל כשיש מלחמה.
    אך חסידי ברסלב רבים לא הצליחו להבין את דבריו, ומה הקשר בין השכל שבכל דבר ללהמנע מנסיעה כשיש מלחמה.
    עוד הוסיף ואמר שרביה"ק הרי צווה אותנו להיות בשמחה תמיד, על כן צריך להמנע מדברים היכולים לגרום חלילה לדברים הגורמים היפך השמחה.
    כמו כן קרא בדבריו לשאר הרבנים והמשפיעים בברסלב להצטרף לקריאתו להימנע מקיום הקיבוץ השנה.

    מארגון "לטייל בתורתו" נמסר שדרשתו מנוגדת לחלוטין לח"י כללים שקבע ראב"ן בלימוד ליקו"מ.
    בארגון "תמימי דרך" ציינו שהוא ככל הנראה לא הסתכל בליקו"ה על התורה, כמו כן הוא מערבב בין 2 תורות.
    אחרים מוסרים שהנ"ל לא שימש ת"ח ומשכך חסרה לו ההבנה בלימוד.
    מביהמ"ד הגדול במא"ש מוסרים שדרכו אינה הדרך המסורה בברסלב.
    עוד חוששים בברסלב שהנו מושפע מאלה שאוחזים שאין צורך לנסוע מארץ ישראל לאומן.

  • גם היירוט שממנו נפגעו היה מרחק של 10 ק"מ מאומן חוץ מהמרחק הגדול בין איזור הציון עד לגבולות אומן

Recent Posts

נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל התבודדות |◄

חדשות ברסלב • נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל ההתבודדות של אנ"ש בערי צפת, בנס…

שעה 1 ago

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

3 שעות ago

טבריה עילית • קהילת ברסלב לקראת שיווק דירות בפרויקט 'נוף כנרת פוריה'

כתבה שיווקית חדשות ברסלב • קהילת ברסלב בטבריה עילית בהיערכות אחרונה לקראת השיווק המסיבי של…

3 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "אַבִּי זָאלְסְט בַּיי מִיר זַיין רֹאשׁ־הַשָּׁנָה"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

4 שעות ago

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

19 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

יום 1 ago