חדשות

זעזוע • משטרת בית שמש עצרה את הגאון ר"צ ליברמנש שליט"א על לא עוול תוך כדי חילול השבת • הפרטים

וְשָׁמְרוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשַּׁבָּת • זעזוע בבית שמש: משטרת בית שמש עצרה בעיצומו של יום השבת את הגאון רבי צבי ליברמנש שליט"א דמו"צ העדה החרדית על לא עוול בכפו תוך כדי חילול השבת • כל הפרטים:

תקדים של פשע משטרת בית שמש • זעזוע וחלחלה בעיר בית שמש: משטרת בית שמש עצרה בעיצומם של ימי הפורים – שבת פרשת 'תצוה' את הגאון רבי צבי ליברמנש שליט"א מרבני ברסלב ודמו"צ העדה החרדית רמת בית שמש ג' 2 על לא עוול בכפו תוך כדי חילול קדושת השבת:

הסיפור התרחש בשכונת רמה ג'2 בבית-שמש – שהינה שכונה חדשה שהתאכלסה בשנתיים האחרונות – שם מתגורר שוטר חרד"ק עם כיפה שחורה לראשו, שמחלל את השבת בפרהסיא מידי שבת כאשר הוא יוצא לעבודתו במשטרה בעיצומה של שב"ק רח"ל.

שוטר שפל, שבחר להתעלל ביריא השם, ובתקופת הסגרים הסתובב בראש קבוצות קלגסים לסגור את מוסדות התורה בשכונה ולעצור מלמדים של תשב"ר ולחלק דוחו"ת למנהלים.

ציבור יראי השם מכל העדות והחוגים המתגוררים בשכונה החליטו שאסור להחריש למול מעשיו הנפשעים של חילול השבת קודש בתוככי השכונה, והתעללותו האכזרית בעוסקים בתורה ובתפילה, ולפני כחודש לאחר תפילת מעריב של ליל שב"ק פרשת 'בשלח' נערכה מחאה ספונטנית תחת ביתו של הסורר השפל כאשר המונים מתושבי השכונה בראשות כמה מרבני השכונה מחאו וקראו לו לעזוב את השכונה חיש מהרה, והכריזו שלא ינוחו וישקטו עד שיעזוב את השכונה.

בסופה של המחאה יצא הציבור בריקודים של שירי שב"ק, או אז הזמין אותו שוטר שפל את חבר מרעיו השפלים – בעיצומה של שב"ק – ותוך דק' ספורות הגיעו ניידות המשטרה למקום. כך המשיכו המחאות במשך השבת כולה.

בחודשים האחרונים פנו רבים מתושבי השכונה לוועד העירובין שע"י 'העדה החרדית' שהם מעוניינים בעירוב השכונתי המהודר שלהם גם בשכונת רמה ג' כמו שיש בשאר שכונות העיר בי"ש, ואכן נענו 'וועד העירובין' והחלו בהכנות לעירוב, אלא שאז התעוררה לה השאלה הקשה עם אותו שוטר מחלל שבת המתגורר בשכונה, דבר שע"פ ההלכה הוא פוסל את העירוב.

לאחר התייעצות עם גדולי הרבנים בעיר הוחלט לעלות ולנסות לשכנעו שיסכים להשכיר הלכתית את המקום – דבר שע"פ ההלכה מתיר את העירוב גם במצב ו'מחלל שבתות מתגורר בשכונה, אלא ששוב "נפלה פיתא לבירא" כי הרי איך ניתן לשכנע 'שוטר' מחלל שבתות שיסכים להשכיר את קניין ביתו לשבתות, וכאן צץ לו הראיון היות וימי הפורים קרבים ובאים – ימים בהם אנשים יותר אדיבים ורגועים ולכן ביום הפורים ינסו להשפיע עליו להשכיר את המקום.

ואכן בליל שב"ק פרשת 'תצוה' (מוצאי פורים) לאחר תפילת מעריב עלו לביתו של אותו 'שוטר' סורר, משלחת בראשות הגאון רבי צבי ליברמנש שליט"א רב דק"ק 'ברסלב' ומו"ץ 'העדה החרדית' יחדיו עם אחד העסקנים בשכונה הקישו על דלת ביתו, וביקשו שיש להם דבר לדבר עימו בניחותא.

"רגע רגע אני מיד פותח את הדלת" – ענה להם השוטר הסורר, המשלחת בראשות הגר"צ שליט"א ממתינה בסבלנות מעבר לדלת למרות שמשום מה לוקח לשוטר יותר מידי זמן להתארגן לפתיחת הדלת…

אולי הוא כבר היה לבוש בפיג'מה.. או שמא העירוהו משנתו??

אלא שכאן הופתעו לראות כי במקום שהדלת תיפתח, הגיחה לפתע בדהירה ניידת משטרה, ממנה קפצו מס' שוטרים שעצרו באכזריות את הגאון ר"צ שליט"א ועמו את האברך החשוב  בעיצומו של שב"ק ולקחו אותם לתחנת משטרה….

שם בתחנה נחקרו במשך כמה שעות, כאשר במהלך החקירה הראו להם סרטונים ממצלמות הבניין מהשעה האחרונה – גם הם נשלחו תוך כדי חילול השבת.

בתום החקירה שלא הסתיימה לפני השעות הקטנות של הלילה הוכרחו הרב שליט"א והעסקן להתחייב כי ישובו במוצאי השבת לחתום על "הרחקה" באזהרה מבית השוטר.

כאשר שוחררו הרב שליט"א והעסקן או אז יצאו לדרך הארוכה – שארכה למעלה משעתיים הליכה – כאשר הם שבים לביתם לפנות בוקר.

כבר בליל השבת התפשטה לה השמועה המזעזעת כל לב על מעצרם הנפשע של הגאון רבי צבי שליט"א, הדבר עורר את זעמם של התושבים מכל העדות ןהחוגים שהחלו במחאה אדירה תחת לביתו של אותו שוטר, וכך המשיכו המחאות במהלך כל השבת. וכך המשיכו המחאות במשך כל ימות השבוע.

בעש"ק האחרון (כי תשא) התפרסם מכתב מחאה נמרצת מאת רבני השכונה ובראשם גדולי רבני העיר שליט"א, המרא דאתרא הגה"צ רבי יהושע ראזנבערגער שליט"א חבר הביד"צ "העדה החרידת", ועימו הגאון רבי נתן קופשיץ שליט"א רב הקרייה החרדית, ועימם כלל רבני השכונה הגאון רבי מאיר הלר שליט"א מרא דאתרא קריית חסידים ומרבני קהילת תפארת ירושלים בשכונה, הגאון ר' ישראל מאיר וייל שליט"א – מרא דאתרא ורב קהילת 'בני הישיבות' בשכונה, הגאון ר' ישעיהו ליבוביץ שליט"א – דיין ומו"ץ דחסדי 'דיזקוב ויזניץ' בשכונה, הגאון ר' אברהם פדידה שליט"א – המרא דאתרא הספרדי של השכונה, הגאון ר' יחיאל יהושע רבינוביץ שליט"א – המרא דאתרא של קהילות החסידים ורב קהילת 'תפארת יעקב' בשכונה, הגאון ר' ישראל יצחק שטוקהמר שליט"א – דיין מו"ץ דק"ק קאמרנא בשכונה.

בהוראת הרבנים התפרסם כי מחאתם היא לא רק על המעשה הנפשע של מעצר האכזרי בעיצומו של שב"ק ומעצרו של אחד מרבני השכונה, אלא גם על חילול השב"ק להתריס בהסתובבותם של ניידות המשטרה בשבתות בקצוות השכונה, ועל שאר חילולי השב"ק.

וכך נכתב במכתב שהתפרסם ברחבי העיר תחת הכותרת "מחאה נמרצת"

מחאה נמרצת – נחרדנו נוכח השערוריה החמורה, שאירעה בשכונתינו רמת בית שמש ג' בליל שבת קודש האחרון (פר' תצוה – פורים המשולש)

כאשר הגאון רבי צבי ליברמנטש שליט"א – רב בק"ק ברסלב ומו"ץ העדה החרדית בשכונתנו

נעצר בעיצומה של שבת קדשינו על לא עוול בכפו, והובל בניידת לתחנת המשטרה, תוך כדי חילול שבת מחפיר ובזיון נורא אנו מוחים נמרצות על פשע מתועב זה ומבהירים בזאת שלא נוכל להחריש מול ביזוי כבוד התורה וחילולי השבת בפרהסיה בתוככי שכונתינו המעטירה.

וע"ז באנו עה"ח לכבודה של שב"ק וכבוד התורה עש"ק לסדר "ושמרתם את השבת" תשפ"א לפ"ק

העסקנים שליט"א מוסרים שהם מתכוננים למחאה אדירה שתערך בימים הקרובים. פרטים יבואו

ברסלב נייעס

Recent Posts

'האויר הנח והזך': מסע הקודש "מסלול מהדרין" | הפרטים

קיבוץ ראש השנה תשפ"ה • 'האויר הנח והזך' עם בשורה מהפכנית לכלל חסידי ברסלב: לרב'ה, בלי…

2 ימים ago

גזירת גיוס בני הישיבות: חשובי אנ"ש נושאים דברים בעצרת הרבבות |♪

חדשות העולם היהודי • בעצרות הרבבות נגד גזירת גיוס בני הישיבות, הגה"צ רבי יעקב מאיר…

2 ימים ago

השבוע בברסלב: כותרות, עלונים ומודעות לפרשת 'קרח' תשפ"ד

כל חדשות השבוע בחצרות ברסלב: כותרות השבוע ב'ברסלב נייעס' • עלוני ברסלב המובילים • לוח…

2 ימים ago

קיבוץ תשפ"ה • 'דרך צדיקים' ו'נתיבים טורס' עם טבלאות המחירים |↓

חדשות קיבוץ תשפ"ה • חברות הנסיעות 'דרך צדיקים' ו'נתיבים טורס' - הסוכנויות הוותיקות והאמינות של…

2 ימים ago

נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל התבודדות |◄

חדשות ברסלב • נס בצפת: טיל נפל סמוך לשביל ההתבודדות של אנ"ש בערי צפת, בנס…

3 ימים ago

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

3 ימים ago