אומן

חדשות תעופה • מה קורה עם "פתיחת השמים" בישראל ומה הם המתווים המתפרסמים בימים האחרונים?

מאז התפרצות מגיפה הקורונה, עבר שוק התעופה העולמי את המשבר הקשה בתולדותיו. שוק הטיסות עצר כמעט לחלוטין, ובמידה מסוימת, פשוט נעלם מן העולם.

מזה כמה חודשים, ששדות התעופה שוממים מאין יושב, עובדי שדות התעופה הוצאו לחופשה, וחברות התעופה במשבר קיומי של ממש, בשל סגירת הגבולות בין המדינות.

המצב אינו שונה גם בארצינו, וגם כאן, ירדה תנועת הנוסעים בשדה התעופה בכ-98 אחוזים, ורק לאחרונה, טיפין טיפין, החלו חברות התעופה לחדש את טיסותיהן מ\לארץ ישראל – אולם, בשל ההתפרצות המחודשת, שוב ביטלו חלק גדול מחברות התעופה טיסות שכבר הוכרזו.

בכל הזמן הזה, ובניגוד למה שקרה במדינות רבות בעולם, נדם קולה של הממשלה. לא נשמעה מילה אחת לגבי תכניות לחידוש התעופה, איך ומתי וזה יקרה.

כצפוי, חברות התעופה וסוכני הנסיעות, שמקור פרנסתם נשבר באחת, החלו להפעיל לחצים, בנסיון לאלץ את הממשלה לגבש מתווה כלשהו לחידוש תחום התעופה, אולם כנהוג בארצינו, גם כאשר נשמעו דיבורים על מתווים, בפועל לא קרה שום דבר.

אנ"ש בדרך לאומן ראש השנה בשנים עברו

השינוי בשבוע האחרון: מתוה תעופה?

בימים האחרונים התחושה היא כי משהו בענין משתנה, ובשבוע שעבר, כפי שפרסמנו, דווח על אודות מתווה כלשהו המתגבש בין משרד התחבורה ומשרד הבריאות בענין חידוש הטיסות.

בישרנו על ההתקדמות הזו בסקפטיות הנדרשת, אולם הקולות נמשכו גם לאחר מכן:

בדיון שנערך בוועדה לענייני ביקורת המדינה בפרלמנט הישראל, על עתיד התעופה בעידן הקורונה, הכריז המשנה למנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ איתמר גרוטו, כי "משרד הבריאות יאשר בקרוב מתווה חדש לפתיחת השמים, במסגרתו המגיעים ממדינות ירוקות לא ידרשו לבדיקת קורונה ולבידוד."

הפוליטיקאים בירכו על כך. יו"ר הועדה אמר כי זו בשורה טובה, שכן "בהנחה שלא יהיה חיסון בחצי השנה הקרובה לא יכול להיות מצב שהתעופה בישראל לא תיפתח ונמצא עצמנו ביום שאחרי ללא תעופה ישראלית" בעוד שר התיירות הישראלי מוסיף "השמיים צריכים להיפתח כמה שיותר מהר, גם אם זה באופן חלקי ותחת הגבלות וחובת בידוד".

ואכן, בעוד שמנכ"ל משרד הבריאות דיבר על "מדינות ירוקות", הרי שהיות וישראל עצמה נחשבת "אדומה", רוב ככל המדינות הירוקות אינן מאפשרות כלל כניסה לבעלי אזרחות ישראלית, ובעוד בבשורות שהופצו על ידי משרד התחבורה על בדיקות שיחליפו את חובת הבידוד, סמנכ"ל משרד הבריאות לא דיבר על כך.

אלא שהיום, במוצ"ש, שוב טענה שרת התחבורה כי "ב-16 לאוגוסט (למניינם. כ"ו אב בלוח שלנו) נפתח את השמים. רשות שדות התעופה נערכת לבצע בדיקות קורונה בשדה התעופה, עם תוצאות שתתקבלנה בתוך מחצית השעה".

בכירים בענף משדרים חוסר אמון

על חוסר האמונה של הגורמים בענף, ניתן ללמוד מהתגובות שפרסמו להודעות הנ"ל:

שמואל זכאי, מנהל שדה התעופה בן גוריון: “הדרך היחידה לוודא שנוסע לא נושא עמו את הנגיף זה באמצעות בדיקות, אבל משרד הבריאות טוען שלבדיקות יש אחוז טעויות גדול וגם שבדיקות הן משאב לאומי ואין לבזבז אותן על טיסות. כל עוד זאת הגישה – לא יתחדשו הטיסות ואנחנו כבר מעבר לנקודת האל-חזור. אולי כדאי להכניס את לימודי השחייה ללימודי הליבה כי אזרחי ישראל לא יוכלו לצאת מפה אחרת”.

אורי סירקיס, מנכ”ל ישראייר: “לא יכול להיות שנתב”ג יהיה פתוח לטיסות נכנסות מארה”ב, כי יש פה אינטרסים ולא יאפשרו למשפחות לטוס ליוון לחופשת קיץ”.

יוסי פתאל, מנכ”ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל אמר: “בעולם כבר מתחילים להבין שמדיניות רוחב לפי מדינות ‘ירוקות’ ו-‘אדומות’ אינה מספיקה. לאור הדינמיות הרבה במעבר של מדינות ובכללן ישראל מסטטוס אחד לאחר. השינויים במעבר בין הסטטוסים האדומים וירוקים של המדינות כבר גורמת לשיבושים וערעור תוכנית פעילות המבוססת רק על סטטוסים ירוקים או אדומים”.

ממתינים בשדה התעופה לטיסה לאומן. אומן ראש השנה בשנים עברו

ומה עם אומן ראש השנה?

כרגע לא נראות בעיות יוצאות מגדר הרגיל לקיומו של הקיבוץ הקדוש באומן. מלבד מסעות ההפחדה של משרד הבריאות (שהפחדותיו גובלות לעתים בהזיה, כמו האיום שלא להכניס ארצה ישראלים חולים החוזרים מאוקראינה. למה הזיה? משום שהדרך היחידה שמשרד הבריאות ידע על חולים, הוא אם יבצע בדיקות בשדה התעופה – אולם משרד הבריאות מסרב לבצע בדיקות בשדה התעופה. אלא מה? לא יכניסו חולים שאושפזו באוקראינה ומתוקף הביטוח הרפואי יפונו ארצה? לא נראה שישנה אפשרות חוקית כזו…).

הרישום לטיסות לאומן בעיצומו, מאות – ואף יותר – קנו גם כרטיסים בטיסות סדירות ובטיסות קונקשן (למרות הסיכון שבביטול טיסות, מתוך הנחה שאם הטיסה תבוטל, עדיין יוותר להם זמן לקנות כרטיס חדש) והגופים המארגנים את הקיבוץ בשיאה של היערכות בשטח למען קיום הקיבוץ הקדוש.

ועדיין, אנו שבים ומזכירים, כי שום דבר אינו בטוח ללא תפילות, וכי מחובתו של כל חסיד ברסלב להתפלל מדי יום למען קיומו של הקיבוץ הקדוש.

חלק מכתבה זו, בין היתר התגובות של הגורמים בענף התעופה, מובא מאתר https://www.ias.co.il/

צוות ברסלב נייעס

View Comments

  • האם אפשר לטוס מישראל ללונדון עם דרכון אנגלי, ומלונדון לרבינו הק', מבלי צורך בידוד בלונדון, אפי' בלי קונקשן ?

      • יש צורך בבידוד בלונדון
        וגם להירשם און ליין לפני הטיסה
        זה רק יותר משוחרר מישראל גם בפיקוח על הבידוד וגם בתנאי הבידוד
        אני שולח לינק עם הפרטים מ האתר ברשמי של בריטניה

  • שאלת השאלות: מתי יפתחו השמים ? יגעתי בקראי ניחר גרוני, כלו עיני מייחל לאלוקי, מתי יפתחו השמים ונראה סוף סוף בישועתן של ישראל האר פניך ונושעה שהשי''ת יאיר אלינו פנים ונושעה, מתי תמלוך בציון ? בקרוב בימינו לעולם ועד תשכון

Recent Posts

'שבת שפכי' • סודה של השבת השנתית של ברסלב |↓

חדשות ברסלב • סודה של 'שבת שפכי' השבת השנתית וההיסטורית של חסידות ברסלב ברחבי העולם,…

34 דקות ago

טבריה עילית • קהילת ברסלב לקראת שיווק דירות בפרויקט 'נוף כנרת פוריה'

כתבה שיווקית חדשות ברסלב • קהילת ברסלב בטבריה עילית בהיערכות אחרונה לקראת השיווק המסיבי של…

51 דקות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "אַבִּי זָאלְסְט בַּיי מִיר זַיין רֹאשׁ־הַשָּׁנָה"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 שעות ago

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

17 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

23 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

יום 1 ago