ברוך דיין האמת

טרגדיה מחרידה בצפת: הילד שמואל בראל ז"ל

אֵ-ל אֱמוּנָה וְאֵין עָוֶל צַדִּיק וְיָשָׁר הוּא: הילד הטהור שמואל בראל ז"ל בן 12 בנו של יבלח"ט הרב איתי בראל שליט"א מיקירי אנ"ש בעיר צפת, שנפטר באופן טראגי ביותר:


טרגדיה מזעזעת בחצרות אנ"ש בעיר צפת: הילד הטהור שמואל בראל ז"ל בן ה- 12 בנו של יבלח"ט הרב איתי בראל שליט"א מיקירי אנ"ש מתפללי בית הכנסת ברסלב 'פאר הנצח' הסתלק לעולמו באופן טראגי ביותר | הובא אמש למנוחות בבית החיים בצפת.

כלל אנ"ש בעיר צפת המומים ומזועזעים עם התפשטות הבשורה הנוראה על פטירתו הטראגית של נער החמודות הילד הטהור שמואל בראל ז"ל שלא טעם טעמו של חטא בנו של האברך הרב איתי בראל יבלח"ט, מפארי יקירי אנשי שלומינו בעיר הקודש צפת, מתפלל קבוע בבית מדרשינו 'פאר הנצח' – ברסלב.

ל'ברסלב נייעס' נודע כי אמש (שני) שיחק הילד בן ה- 12 עם אחותו ב'חבלים' בשביל לתלות בלונים, אלא שלפתע נכרכו החבלים סביב לצווארו וכאשר הוא ניסה להיחלץ הוא נחנק רח"ל, כוחות הצלה שהוזעקו למקום פינו אותו במצב אנוש לבית החולים זיו בעיר תוך כדי פעולות החייאה, כאשר רבים קורעים שמים ומתפללים לרפואת הילד שמואל בן מיכל, אך כעבור שעה קלה למגינת לב, קרה הגרוע מכל – אז נאלצו הרופאים להודיע כי הנער שמואל ז"ל איננו כי השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה. 

מסע הלווייתו התקיים אמש בחצות הלילה בבית העלמין בעיר צפת, בהשתתפות רבים מיקירי אנ"ש שליוו את הילד המנוח למנוחת עולמים, בלב שותת מדם, שם ניטמן, לקולות שבר שלא הצליח לעמוד מבכי תמרורים. 

הילד שמואל ז"ל, למד עד אתמול בתלמוד תורה החסידי 'טכובר' בעיר צפת, שם התמיד על תלמודו מתוך יראת שמים טהורה ועלה בסולם העולה בית קל. 

פטירתו הטראגית מזעזעת את הקהילה החרדית כולה בעיר צפת שהמומה מהאסון הכבד שפקדם עם פטירתו של שמואל ז"ל, שמונה חודשים בלבד, טרם נכנס לנועם עול המצות. מכריו מספרים על נשמה טהורה וילד עדין נפש שנועד לגדולות ונצורות, אהוב למעלה ונחמד למטה והעידו אותו לגדולות. "ה' נָתַן וה' לָקָח, יְהִי שֵׁם ה' מְבֹרָךְ".

הרב י. שליט"א – אחד ממכריו כותב ל'ברסלב נייעס':

אכן אבידה קשה ביותר, תושבי צפת המומים ודואבים על לכתו של נער אציל הנפש הזה שנפטר כמה חודשים בודדים טרם הכנסו לעול תורה ומצוות….

מדובר על ילד מופלא ומיוחד בהתנהגותו, אציל ובעל מידות טובות שנשקפו לעיני כל רואיו, בהספדו סיפרו על ילד שקדן שלא פסק ללמוד את ספרי רבינו ויחל לסיימם עד לבר המצווה שלו.

אביו ספד שהיה לומד עמו גמרא ומתפעל מידיעותיו המופלאות, עוד ספד, שהיה הולך עמו לבית הכנסת בשבת היו עוברים דרך שביל מסוים לא נח, כך שהיה קשה לאביו ללכת בו, יום אחד צעדו שם שוב והילד אמר לאביו שיראה מה עשה בשבילו, שסידר לו מאין מדרגות נוחות ע"מ שיהיה לאביו נח ללכת לבית הכנסת…

רבו מהחיידר שהספיד, סיפר, שכאשר רצה לחלק את התלמידים לחברותות ושאל את הילדים עם מי רוצה כל אחד ללמוד, כולם פה אחד בקשו ללמוד עם הילד שמואל בראל, מאחר והיה גאון ושקדן גדול…

סופד נוסף סיפר שהוא עושה לילדים מידי פעם חברה לאמירת 'תיקון הכללי' כאשר לאחמ"כ מחלקים לילדים גלידות, כל ילד היה אומר תיקון הכללי למשך כמה דק' ואח"כ קיבל גלידה, רוב ככל הילדים היו אומרים את הפרקים בחיפזון ולא מדקדקים מילה במילה, ובכל זאת הוא נותן להם את הגלידה, מאחר שהוא רצה שיהיו נאמנים וילמדו לקחת אחריות, וכך בכל פעם, תוך כמה דקות אומרים כולם שהם סיימו, מקבלים את הממתק וכולם מתפזרים.

ממשיך הסופד לגולל, כי בפעם הראשונה, כרבע שעה לאחר שכולם התפזרו הגיע אליו הילד שמואל בראל וביקש לקבל ממתק, כשנשאל מדוע הוא לא הגיע עם כולם, הוא ענה אינני יודע, אני פשוט אמרתי ורק עכשיו סיימתי, אותו אדם התרגש מאוד מהילד הטהור והציעה לו לבחור לעצמו מהארטיקים והגלידות המשובחות, בצד היה כמין ספר תורה צעצוע קטן, והילד שמואל ביקש את אותו ספר התורה.. אותו אדם נדהם וניסה לשדלו לקחת גם ממתק, אך הוא בשלו אמר כי זה מספיק לו ומזה הוא שמח, מאחר וראה אותו אחד כי מדובר בילד מופלא ומיוחד דחף לו בכח עוד גלידה. ומאז, אני שואל עליו בכל פעם את אביו, איך הוא ואיך מתקדם כי הבנתי שזה ילד שונה לחלוטין בהתנהגותו…

ת.נ.צ.ב.ה

ניחום אבלים:

מצוות ניחום אבלים, משפחתו יושבת שבעה בביתו – בית משפחת בראל – רחוב זגגי 112 נוף מירון, זמני ניחום אבלים: לפני הצהרים מהשעה 8:00 בבוקר ועד השעה 12:00 בצהרים, ומהשעה 16:00 אחה"צ, ועד השעה 21:00 בערב.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ברסלב נייעס

View Comments

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

10 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

16 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

18 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

19 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago