תמונות

יָבוֹאוּ טְהוֹרִים וְיִתְעַסְּקוּ בְּטָהֳרוֹת • מעמד 'חומש סעודה' בת"ת ברסלב בית שמש בראשות הגר"מ קרמר

יָבוֹאוּ טְהוֹרִים וְיִתְעַסְּקוּ בְּטָהֳרוֹת • מעמד חומש סעודה בת"ת ברסלב בית שמש בראשות הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א נשיא המוסדות:


מעמד "חומש סעודה" מיוחד ומרגש התקיים בבית הכנסת דחסידי ברסלב "נחלת חן" שבעיר בית שמש, ביום שלישי פר' וישב תשפ"א, לתינוקות של בית רבן לומדי תלמוד תורה ברסלב בית שמש שבנשיאות הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א.

במעמד הוכנסו כ-60 תשב"ר ילדי חמד מכיתה א' לחינוך בלימוד התורה הקדושה מתוך שמחה וחדווה של מצוה וסעודה מפוארת לכובדה של תורה.

המעמד התקיים בראשות הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א – נשיא הת"ת, זקני וחשובי אנ"ש שליט"א ומע"כ רבני העיר בית שמש הגאונים מרביצי תורה וחסידות שליט"א, ובהשתתפות הורים ועטרת זקנים הנמנים על סלתה ושמנה של זקני וותיקי חסידי ברסלב בארה"ק.

בלטו בהשתתפותם:  חשובי זקני אנשי שלומינו חסידי ברסלב הע"י אשר זכו שנכדיהם היקרים נמנים על "חתני החומש", הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א – נשיא הת"ת, הגה"ח רבי אלימלך הכהן זילביגר שליט"א, הגה"ח ר' שמעון צבי שפירא שליט"א,  הגה"ח ר' יצחק אנשין שליט"א הגה"ח ר' שמעון אלי' ברוין שליט"א, הדיין הרה"ג ר' נחמן זאב פראנק שליט"א הרה"ג ר' מאיר יארבלום שליט"א.  מו"ץ דעדה"ח וחסידי ברסלב בצפת, והרה"ח ר' נחמן שפירא שליט"א מראשי "אהבת משה". כמו"כ פיארו את המעמד הרה"ח ר' נתן מיימון שליט"א. הרה"ג ר' שמעון אנשין שליט"א והרה"ג ר' צבי ליברמנטש שליט"א  ועוד.

קרדיט: תמונות: ב. ו. | סידור קבצי אודיו: קו מערכת ברסלב 02-560-7387 • והזכויות שמורות להם

סדר המעמד:

מעמד 'החומש סעודה' התחיל עם תפילה לקל חיי – אמירת פרקי תהילים שנאמרו עם התינוקות הטהורים:

את המעמד הנחה בטוב טעם ודעת מנהל המוסדות הרה"ח ר' יהודה פיליפ שליט"א, אשר פתח בדברי שיר ושבח לריבון העולמים על הסייעתא דשמיא המיוחדת המלווה את הת"ת למן היווסדו עד הלום ועל הזכיה הגדולה שזכינו לכזה שמחה בו זוכים כ-60 ילדי חמד הטהורים תשב"ר להכנס בשערי לימוד התורה הק' הנלמדת מתוך חיות וקדושה בדרך המסורה בדרך רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א, בדבריו הודה נרגשות למע"כ הגה"ח ר' משה קרמר שליט"א – נשיא הת"ת אשר עיניו פקוחות אל הבית הזה יום וליל להורות את הדרך אשר ילכון במסירות איתנה, ולצוות המחנכים היקרים העושים מלאכתם נאמנה לראות פירות הילולים קודש לה'.

דברי פתיחה מאת מנהל המוסדות הרב יהודה פיליפ – מנחה המעמד

דברי שבח – נשמעו מפי הגה"ח רבי אלימלך זילביגר שליט"א אשר שיבח את המוסדות הק' אשר זכה זה 3 שנים לבוא ולהסתופף בצילם, ואת העומדים בראשה הגה"צ רבי משה שליט"א נשיא הת"ת, והמנהלים החשובים שליט"א אשר ב"ה זכה דורינו לראות שריד זה לדור דעה של ברסלב'ר חסידים אמיתיים, וכבוד אכסניא קהילה קדושה וחסודה "נחלת חן" אשר בה זוכה להשפיע ולהרוות צמאי חסידך במימי הנחל הנובע.

דברים נרגשים מפי הגה"ח רבי אלימלך זילביגער שליט"א

דברי ברכה – כמו"כ נשא דברים נלהבים המרא דאתרא הגאון הגדול רבי יהושע ראזנבערגער שליט"א – חבר הביד"ץ העדה החרדית, אשר שיבח את נשיא המוסדות שליט"א שיחד עם המנהלים מוסרים נפשם להחזקת הת"ת על טהרת הקודש ללא הזדקקות לשלטון הרשע, וכמה משמח הלב לראות מאות מאות ילדים הצועדים בגאון ועוז בדרך המסורה לנו מדור דור מול כל נחשולי הזמן.

משא המרכזי – נשמע מפי הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א – נשיא הת"ת שבדבריו עמד על הענין המובא בגמ' "כמה גדולים מעשי חייא" שר' חייא עביד דלא תשתכח תורה מישראל, ע"י שזרע כותנה וכו' עבור ספרים לתשב"ר, ומפ' המהרש"א כי בשביל ללמוד, אפשר לקנות ספר וללמוד אבל בשביל שלא תשתכח צריך שאפילו מחשבות של רווח ממון של המדפיס וכד' לא יהיו כאן, אלא כולו קודש מתחילת ברייתו והתהוותו!. ובוודאי שכספי גילוליהם של אלו המבקשים לעקור את הכל, כמה נזק והרס גורמים הם לקדושת תורת התשב"ר. באש קודש ובריתחא דאורייתא זעק מרה על התנכלות שלטון הרשע  לכל קדשי ישראל ולאחרונה בפרט בנסיונותיהם לבטל תורת ילדי ישראל ה"י. וב"ה שבת"ת דנן לא נכנעו לרשעותם ולא השביתו תורה מישראל אף ליומא חדא! בסיום דבריו האציל ברכות לרוב להנהלה והמחנכים החשובים. וכן להורים היקרים שיזכו למלוא חפניים נחת דקדושה מכל יוצ"ח, ונשא מברכותיו אלי חתני השמחה תינוקות של בית רבן שיגדלו ויצמחו לתפארת בכרם ישראל.

מלב אל לב – דברים קצרים השמיע הרה"ח רבי שמואל דעבלינגער שליט"א – המנהל ומשגיח הרוחני החשוב, שנשא דברים נרגשים מלב אל לב, על מסירות הנפש של לימוד התורה גם בחודשים האחרונים בהם נסגרו מוסדות רבים על מסגר הבריח מפחד המציק, והוסיף בשבח והודאה להקב"ה על כל החסד.

דברים נרגשים – הרה"ח ר' יואל פוקס שליט"א – מנהל המוסדות במסירות נפש, גם הוא נשא דברים נרגשים במעמד לכבות התורה ולומדיה.

כמו"כ המשפיע החשוב הגה"ח רבי שמעון צבי שפירא שליט"א נשא דברים נרגשים כזקנם של כמה מילדי החמד, ושיבח את המוסדות והעומדים בראשה בשילוב דברים נפלאים מענינא דיומא.

בסיום המעמד העניק נשיא המוסדות הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א לילדים את החומש "בראשית", והאבות ובנים ועטרת זקנים עם בני בנים, יצאו בריקודים ומחולות בשמחה של מצוה ובשבח והודיה להשי"ת עד הנה עזרונו רחמיך. ובצאתם מן המעמד הכביר, מלא פיהם בשיר ושבחה להנהלת הת"ת על אשר זכו וחוו לקורת רוח ולהנאה צרופה זכה וטהורה.

כל הנואמים ציינו בהתפעלות את מסירותם של מנהלי המוסדות ה"ה הרה"ח ר' יהודה פיליפ שליט"א והרה"ח ר' יואל פוקס שליט"א ועימם הרה"ח ר' נחמן אטינגר שליט"א והר"ר מרדכי דושינסקי שליט"א אשר יום ולילה לא ישבותו כדי לבסס ולהרחיב ולפאר את המוסדות, וזכו ב"ה להגיע עד הנה שהם נמצאים בראש רשימת מוסדות חסידי ברסלב בעולם כולו כאשר הת"ת מכיל תחת כנפיו כחמש מאות וחמישים ילדי חמד בלי עין הרע, כתה א' בלבד מונה כשישים ילדי חן אשר שם רביה"ק נקרא עליהם.

כמו"כ שיבחו כל הנואמים את הישיבה הקדושה אשר ב"ה זכו לראות בבנינה בשנה האחרונה, וכבר פקעה שמיה כאשר רואים את עשרות בחורים החמד החוסים בצל כנפיה ברוב שמחת וחשקת התורה, בשילוב עבודת ה' ועצותיו הק' של רבינו הק' כאשר אחד מוסיף על השני ולא גורע ח"ו, וב"ה שהסייעתא דשמיא המלווה את הת"ת ממשיך ללוות את הישיבה הק' כן יוסיף וכה יתן הש"י הלאה.

שאר חלקי הזמרה מהמעמד המרגש:

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

12 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

18 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

20 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

21 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago