כינוסים ומעמדים

יָבוֹאוּ טְהוֹרִים • חומש סעודה בתלמוד תורה ברסלב הר יונה

חדשות ברסלב • מעמד חומש סעודה מרגש בתלמוד תורה ברסלב הר יונה | "יָבוֹאוּ טְהוֹרִים וְיִתְעַסְּקוּ בְּטָהֳרוֹת" | גלריה נרחבת:


ביום ראשון האחרון (בלק) ו' בתמוז, התקיים המעמד המרגש של "חומש סעודה" בתלמוד תורה דקהילת חסידי ברסלב בהר יונה, ברוב פאר והדר.

המעמד נערך בהיכל בית המדרש דחסידי ברסלב בראשות רב הקהילה הגאון רבי צבי ליברמנש שליט"א ומשפעי אנ"ש זקני התלמידים ובהשתתפות בני הקהילה.

רחש של התרגשות חלף כאשר הופיעו ילדי הת"ת לקול הנגינה המסורתית של המעמד הנרגש, ולאחריו החל להנחות את המעמד ברוב כשרון האברך הר"ר דוד קרמר הי"ו – משגיח הת"ת מיום היווסדו והעומד על ראשי ילדי ישראל לחנכם בדרך המסורה מדור דור.

בדבריו עמד הסייעתא דשמיא העצומה המלווה את הת"ת מאז נוסדה בעצתו ובליוויו של הגה"ח הבלתי נשכח רבי אברהם יצחק כרמל זצ"ל, ועומד כיום תחת הכוונתו של להבחל"ח רב הקהילה הגאון רבי צבי ליברמנש שליט"א, וכמו"כ הודה למנהל המוסדות העסקן הנמרץ הר"ר נחמן קוסטנטינר הי"ו המוסר נפשו למען קיום הת"ת על טהרת הקודש ופועל ללא ליאות להצלחת הצוות והתלמידים בכל עת וזמן.

ראשון הנואמים הוא רבה של הקהילה הגאון רבי צבי ליברמנש שליט"א המכוון דרכה בדרך הסלולה. בדבריו הודה הרב שליט"א לעוסקים בכל צרכי הציבור בקהילה הקדושה, ובפרט למלמדים העוסקים במלאכת הקודש יום ולילה לא ישבותו להעמיד החינוך על תילו, וסיים בברכה שעוד יתרחב המקום ויהיה צר מהכיל.

מיד לאחר מכן פצחו הילדים הטהורים בשירה, בהובלתו של המלמד היקר הר"ר חיים שרבינטר הי"ו, שעמל רבות כדי להכין את הילדים למעמד הגדול.

לאחמ"כ הזמין המשגיח את זקנו הגה"ח רבי אפרים נחמן אנשין שליט"א ראש כוללי 'אורות הנחל' שהגיע במיוחד מירושלים, להשתתף במעמד ולחזות בעיניו בתלמוד תורה נוסף הנקרא ע"ש הצדיק – רביה"ק, המתנהל על טהרת הקודש, בדרך המסורה הטהורה.

רבי אפרים נחמן שליט"א הרחיב בדבריו לבאר את הדרך ואת ההשקפה הצלולה בה הננו צריכים למקד את החינוך הטהור בדור מבולבל שכזה, כאשר מחוץ תשכל חרב הטכנולוגיה ומבפנים רוחות זרות מנשבות להנחיל "חדשות" לבנינו היקרים, כשבסוף דבריו הדגיש שמלכתחילה לא חשב שיסע לאירוע, אבל עכשיו שרואה את הפירות הנפלאים הצומחים בערוגה זו, הינו שמח ממש על כך שזכה להגיע ב"ה.

אחריו נשא דברים אחד ומיוחד מן הסבים ששניים מניניו נמנים בין התלמידים החוגגים את השמחה – ה"ה הרה"ח רבי אהרן דוד ברזסקי שליט"א שעלה בהתרגשות מיוחדת לשאת את דבריו. כאשר כולו רועד מהתרגשות, החל "לתאר" לאנשים דרך ראייתו שלו את מה שמתחולל כאן, איך שקמה וגם ניצבה לה מוסדות טהורים עטה"ק בדרך רבינו הקדוש, ואף רואים את הפנים הטהורות והקדושות של ילדי החמד והאברכים היקרים ההורים הנמנים על בני הקהילה הקדושה,

והוסיף להסביר את דברי חז"ל "יבואו טהורים ויתעסקו בטהורים" – זהו תפקידן של האמהות להמשיך את ההתעסקות הקדושה הזאת בביתן עם ילדיהם הטהורים, וסיפר גם על רבי יענקל מלמד זצ"ל שבתחילת דרכו במלאכת המלמדות היה פעם שכמה מהורי הילדים הזמינו אותו לדין תורה על כך שהוא קם חצות הלילה, והוא אמר בבי"ד שבשעת חצות הלילה הוא הרי עת רצון נשגב זמן המסוגל מאוד אז הוא מתפלל על תלמידיו הילדים שיצליחו בתורה בקדושה ובירא"ש, נענו הדיינים: על כזה מלמד אתם מוכנים לוותר?!… בתום דבריו בירך שכן ימשיך הלאה והלאה להיות צמיחה גדולה ועצומה למפעל הנורא הזה.

את החומשים העניק לתינוקות, רב הקהילה הגאון רבי צבי ליברמנש שליט"א שאף הרעיף מברכותיו לתינוקות של בית רבן הטהורים ולכלל הקהילה הפורחת. בסיום דבריו הנרגשים נשמעו שירי שמחה וחתני השמחה הורמו אל על בידי הוריהם, כנהוג, כשההורים והסבים מפזזים ומכרכרים לכבודה של תורה.

בין המשתתפים כסבים לנכדים ולנינים היו גם הגה"ח המפואר רבי שמחה קרמר שליט"א, והגה"ח רבי יהודה צבי שפירא שליט"א רב מוסדות 'אהבת משה', ועוד.

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

10 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

16 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

18 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

19 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago