וידיאו

ירושלים • נסים גלויים בפיגוע בערב החג בגני גאולה, הפרטים |◄

חדשות ברסלב • נסים גלויים בפיגוע המחריד בערב החג בשכונת גני גאולה: לאחר הדריסה יוצאים המחבלים עם נשק שלוף ונתקלים במעצור בנשק – כל הפרטים דקה אחר דקה || "וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם" | צפו:


לאחר התמסרות למפעל החסד ניצלים מהדריסה ומניסיון הירי: הנסים הגדולים בפיגוע בשכונת רוממה בירושלים, מחבלים מגיעים עם רכב ונכנסים בכל העוצמה בארבעה בחורים מיקירי אנ"ש הי"ו כאשר שלושה מהם מועפים לגובה. אחד המחבלים יוצא לעברם עם נשק שלוף ומכוון לאחד הפצועים. ניסים גלויים: המחבל נתקל במעצור בנשק, ולפתע נופלים לפחד ונמלטים מבלי לבצע את זממו, לאחר מצוד שנמשך שעה ארוכה נלכדו המחבלים, ברכבם אותרו גרזן וסכנים, בהם זממו לבצע טבח מחריד | הסיפור המלא דקה אחר דקה וצירוף תיעודים דרמטיים ממצלמות האבטחה:

ככל שחולף הזמן, מתגלים צרורות הנסים המופלאים: הסיפור התרחש לפני שבוע בדיוק, בשעות הבוקר של יום שני, ערב חג הפסח, כאשר ארבע בחורים שעסקו במשך השבועות האחרונים במצות חסד ועזרה לזולת, יוצאים אחר תפילת שחרית כוותיקין, לקיים את מצוות שריפת החמץ, בסמוך לבית הכנסת 'נחלת עקיבא' ברחוב תכלת מרדכי בירושלים.

עומדים עלינו לכלותינו: בעודם משוחחים יחדיו מגיח לפתע מולם רכב לבן מסוג 'קיה' שמאיץ את המהירות ודורס אותם בעוצמה כאשר הוא מעיף שלושה מהבחורים לגובה רב והודף את הרביעי לקיר.

מדובר באחים בני הרה"ח ר' נחמן פיש שליט"א מיקירי אנ"ש בירושלים; הבחור החשוב מנחם מנדל פיש ואחיו הצעיר הבחור החשוב יהודה אריה פיש ועוד שנים מחבריהם לבית משפחת הרשנבוים הי"ו לרפוא"ש.

ברגע הראשון חושב הבחור יהודה אריה לתומו, כי זו תאונה שמתרחשת בעקבות תקלה בבלמים או משהו בדומה, ורץ לעבר הרכב הדוהר בכדי לנסות ולהעניק עזרה לנוסעים המסכנים, אלא שתוך שניות, כאשר הרכב מתנגש ונבלם ברכבים אחרים, קופצים מתוכו שני מחבלים ואחד מהם מכוון את נשקו לעבר הבחור יהודה אריה בניסיון להרוג אותו בירי מדויק מתווך אפס, רח"ל.

רק עכשיו הבין הבחור יהודה אריה שיח' כי מדובר בניסיון של פיגוע רצחני רב נפגעים, ונמלט לעבר בית הכנסת הסמוך כאשר הוא זועק לעזרה.

והקב"ה מצילנו: הרובה כוון במקצועיות אלא שבחסדי שמים מרובים נתקל המחבל במעצור נשק והוא לא מצליח לירות, המחבלים שניסו לירות לא הבינו למה הרובה לא פולט כדורים והחלו להכות בו בניסיון לסדר את התקלה כאשר הם גם חובטים עם הרובה על הכביש, אבל הרובה לא עובד.

בתיעוד ממצלמות האבטחה נראים השניים מנסים לתקן את התקלה ברובה, תוך שהם דופקים אותו על הכביש בניסיון להשמיש אותו.

פחד היהודים עליהם: עכשיו נכנסים המחבלים לפניקה ולאחר שלא הצליחו לבצע ירי, החלו להימלט מהזירה בניסיון לחפש מקלט, תוך שהם משליכים את הנשק במסלול בריחתם.

במהלך הבריחה הם מזהים את חנות הרהיטים "אינסייד קרמיקה" כשהיא סגורה, חנות הממוקמת במרחק של כ-100 מטר מהזירה, ונכנסים אל החנות דרך החלון שם הם מסתתרים.

מתיעוד דרמטי שפרסם ארגון זק"א, ניתן לראות בבירור את הרגעים הדרמטיים של רכב המחבלים פוגע בארבעת הבחורים, שעמדו בסמוך לבית הכנסת ברחוב תכלת מרדכי בירושלים. כתוצאה מכך, עפים שלושה לגובה ונפצעים. לאחר מכן יצאו שני המחבלים מהרכב כשנשק מסוג "קארלו" בידם וניסו לבצע ירי, ללא הצלחה. לפי הערכות השניים נתקלו בתקלה בכלי הנשק, מה שמנע מהם לבצע את הטבח.

בתיעוד נוסף ויוצא דופן ניתן לראות את הנס האדיר: כתוצאה מהדריסה מוטח אחד מהנדרסים בעוצמה רבה אל הקרקע – בסמוך לכניסה לחניון כאשר באורח פלאי של ממש הוא נשאר בחיים(!). וגם בהמשך, המחבלים שיוצאים מהרכב למסע רצח, אינם מבחינים בקורבן המוטל על הקרקע בחיים ונמלטים במורד הרחוב.

כעת מגיעים לזירה כוחות חילוץ והצלה רבים המטפלים בנפגעים ומפנים לבית החולים שערי צדק שנים מתוך ארבעת הפצועים.

במד”א עדכנו כי חובשים ופראמדיקים של מד”א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים שערי צדק 2 פצועים, בהם: צעיר בן 18, במצב קל-בינוני עם חבלה בראש, ו-1 נוסף במצב קל.

חובש רפואת חירום במד”א יצחק הר כסף ודניאל לוי סיפרו: “היינו סמוך למקום ובתוך דק' הגענו למקום, ראינו צעיר כבן 18 מתהלך בזירה כשהוא עם חבלה בראשו. הוא היה מאוד נסער, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית החולים במצב קל-בינוני. אנשים במקום סיפרו לנו, שבזמן שעסק בביעור חמץ, רכב פגע בו בכניסה לחניון בין בניינים”.

פראמדיק מד”א נדב ארזי הוסיף וסיפר: “הזעיקו אותנו לרחוב ירמיהו, הסמוך למקום בו פגע הרכב בהולכי הרגל וראינו צעיר כבן 22 בהכרה מלאה, מתהלך במקום. סיפר לנו שבזמן שעסקו בביעור חמץ בכניסה לחניון בין בניינים ברחוב תכלת מרדכי, רכב הגיח במהירות לעבר קבוצת אנשים ופגע בו ובעוד פצוע נוסף, הוא מיד ברח לרחוב ירמיהו הסמוך. הוא סבל מחבלה בראש ובפנים, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבי”ח כשמצבו מוגדר קל”.

כוחות משטרה רבים ולוחמי מג"ב שהוזעקו למקום, פתחו בסריקות נרחבות במטרה לאתר את שני המחבלים שנמלטו, במהלך הסריקות אותר הנשק מסוג "קארלו".

ברכב המחבלים שהושאר בזירה, אותר בנוסף, גרזן וסכינים – שהיו מיועדים ככה"נ להוסיף ולעזור לטבח המחריד, ותמרים, דבר המעיד שהמחבלים נערכו לשהות במקום זמן ממושך.

במשטרה מעריכים כי במידה והמחבלים היו מצליחים לבצע את המתווה שתכננו לשעות לפני כניסת החג, הפיגוע היה מסתיים באסון כבד.

לאחר חיפושים נרחבים, בהם העלו מסוק משטרתי, נתפסו המחבלים אחרי שכוחות ימ"ר ירושלים הוכוונו אל המקום שבו הסתתרו – חנות הרהיטים "אינסייד קרמיקה". כאמור, החנות הייתה סגורה, והמחבלים נכנסו אליה דרך החלון.

המחבלים הוצאו מהחנות כשהם חיים, אל מול ההמונים שהודו להקב"ה על הניסים הגדולים.

על פי הדיווח באתר Ynet, המחבלים נתפסו לאחר שאישה דיווחה למשטרה כי הבחינה בשתי דמויות חשודות מחוץ לביתה. בעלה סיפר כי "היא ראתה מהחלון שני אנשים עם יד על הראש, שאחד מהם עם חולצה לבנה, מסתכלים אחורה ונכנסים לתוך הבניין. היא ירדה למטה ומיד אמרה למי שהיה בשטח שראתה אותם".

"הראיתי לשוטרים שלבניין יש שתי כניסות, הם קיבלו דיווח מיד לרוץ – ופה הסתיים הסיפור" סיפרה.

המחבלים, בני 17 מחברון, הגיעו לשכונת רוממה דרך כביש המנהרות, שם נקלטו במצלמות.

תורה מגנא ומצלא: גבאי בית הכנסת המרכזי 'נחלת עקיבא' בגני גאולה הסמוך לפיגוע אומרים שהם מרגישים שהנס הבוקר קרה בזכות ישיבת בית הזמנים שמתקיימת במקום. השנה הם לומדים סדר א' סדר ב' וגם בלילה. מאות לומדים גדשו את בתי הכנסת, וזה היה גם באשכנזי וגם בחסידי כולם היו מפוצצים בלומדים ותורה מגנא ומצלא.

הודו לו ברכו שמו: האירוע הדרמטי שטלטל את היהדות החרדית כולה עורר את הציבור להודות ולהלל כאשר בבתי ישראל ובעיקר בבתי הדרים באזור הודו לקב"ה גם על הניסים הגלויים עת נמנע בחסדי שמים פיגוע גדול שיכל להסתיים בטבח נוראי. 

כן, בערב החג שעה קלה לפני כניסת החג  הסתובב רמקול בשכונת רוממה והשכונות הסמוכות וסיפר על הניסים הגלויים והזכיר לציבור שיודו בליל הסדר וישבחו לה' על החסדים והניסים גלויים שעברו תושבי האזור.

בעיצומו של חול המועד נערכה סעודת הודאה בבית משפחת פיש להודות ולהלל על הניסים הגדולים. "שֶׁלֹּא אֶחָד בִּלְבָד עָמַד עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ, אֶלָּא שֶׁבְּכָל דּוֹר וָדוֹר עוֹמְדִים עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ, וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם".

קרדיטים: מצלמת אבטחה, בחדרי חרדים, זק"א, מד"א, דוברות המשטרה, קבוצת 'מדברים תקשורת' ועוד – לא לבעלי לב חלש!.

הבחורים משוחחים לאחר שריפת החמץ שניות בודדות לפני הדריסה.
המחבל קופץ עם הנשק ומנסה לירות בבחור יהודה אריה הי"ו.
רכב המחבלים.
מוצאים מרכב המחבלים את הגרזן המוכן לפורענות רח"ל.
הנשק 'קארלו' שלא ירה, אותו השליכו המחבלים בדרך.
לכידת המחבלים.
ברסלב נייעס

View Comments

Recent Posts

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

3 דקות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

2 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

3 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

5 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "הִשְׂכִּיר עַצְמוֹ לְרוֹעֵה בְּהֵמוֹת, וְכָךְ אָסַף כֶּסֶף וְנָסַע לְאוּמַן"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

5 שעות ago

אוֹצָרוֹת • 'דרשוני וחיו' שיעור לבין המצרים | ♪

מן הארכיון: האזינו לשיעורו של הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטער שליט"א משנים עברו לימי בין…

5 שעות ago