Categories: חדשות

יריד ספרים ענק בהילולת מוהרנ"ת זיע"א ב"ב

לרגל הילולת גאון עוזינו מוהרנ"ת זיע"א המתקיימת בשבוע הבעל"ט יתקיים כבכל שנה מכירת ספרי רביז"ל ותלמידיו מכלל סוגי ההוצאות לאור במחירים זולים במיוחד וחסרי תקדים

פרטים יבאו

שעות משנות עולם!

שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה!
זמן שספרי ברסלב מופצים בכל רחבי תבל כפי שלא היה מעולם!
זמן שכל מי שמכבד את עצמו מחובר בצורה כזו או אחרת לנחל הנובע שלא פסק מעולם מלהנביע את מימיו המתוקים.
אור ד' וקרבתו
אור מקור החכמה.

מי שטעם 'יין הונגרי' – לא יטעו אותו העולם! (עיין בחיי מוהר"ן סימן: רס)

 לא תמיד זה היה כך. פעם ספרי רבינו הקדוש היו קשים להשגה. לא היו את כל אפשרויות ההדפסה של היום כך שבקושי הדפיסו את הספרים, גם לא היה את כל המפיצים הנפלאים של היום, והאמת – גם לא היו כל-כך הרבה רבבות של נשמות שאחוזות בצורה גלויה בצדיק-יסוד-עולם רבינו רבי נחמן מברסלב זי"ע.
כיום 175 שנים לאחר הסתלקות מורנו הרב רבי נתן מברסלב זי"ע – התלמיד שבעצם גם היה המפיץ הגדול ביותר של אור רבנו – ניתן לומר שכמעט 'אין בית אשר אין בו חי'… בכל קהילה, בכל מגזר, בכל עדה, בכל מדינה ובכל שכונה – אנשים מ-ח-פ-ש-י-ם את אור תורת רבנו הקדוש, תורת הנחמה והגאולה.

תורה שבעצם מיועדת ומתאימה לכל הנשמות, מהגבוהות ביותר עד הנמוכות ביותר. מבקשי חכמה ועומק – ימצאו בתורת רבנו נביעה אין-סופית של חכמה עמקות ובהירות ברזי התורה. לצד הנשמות ה'רגילות' שפשוט יבקשו להם דרך בעבודת ד'. דרך בהירה ומתוקה. דרך של קשר חי עם בורא-עולם תורתו ועמו!
ועיקר החידוש וההתפעלות שתורת רבנו מאירה גם את הנשמות הרחוקות ביותר. גם אלו שנפלו לשאול תחתיות – תורת רבנו הקדוש מאירה להם ברחמנות אין-סופית כאם המוליכה את בנה לבוא נקי אל המלך. כי הרופא הגדול ביותר – יודע לרפא את הנשמות הירודות ביותר!
ישנה בדיחה מפורסמת: מדוע רק ביום-כיפור אומרים ש'אנו מתירין להתפלל עם העברינין', ואילו בראש השנה לא אומרים זאת. והתשובה: כי בראש-השנה כל העבריינים נמצאים באומן… מי שקצת מתבונן מבין שזה השבח הגדול ביותר כי הרופא הגדול ביותר – יודע לרפא את הנשמות הירודות ביותר!
כן, וגם אנחנו בדור רצוף אין-ספור ניסיונות על כל צעד ושעל, דור שאמוראים פחדו לחיות בו, כן כולנו צריכים אין-ספור חיזוקים ועצות כיצד להתרומם מכל ירידה, כיצד להמשיך ולשאוף אל הכתר. כי אצל רבינו החיזוק בא לומר לך: לעולם אל תתייאש מלבוא אל השלימות. ומאידך: אפילו אם אתה בקושי אוחז ביהדותך תדע שאתה יקר מאוד בעיני ד'. זו הנוסחה לצלוח את תקופתנו הנפלאה. התקופה האחרונה שלפני הגאולה…

* * *

לפני ארבע שנים נפתח מהלך חדש בהפצת ספרי ברסלב! אם תמיד היו מכירות ספרים פה ושם בהילולות שנערכו בבתי מדרש, הרי שארבעת השנים האחרונות עשו מהפך! הלא הוא: 'יריד הספרים הענק והילולת מוהרנ"ת המרכזית' במוצאי עשרה בטבת.

הכל התחיל וממשיך כמובן מבית המדרש 'משיבת נפש' השוכן כבוד בעיר התורה והחסידות בני ברק, בית מדרש שמפיץ את אור רבנו בכל רחבי העיר ומהווה אבן שואבת למבקשי אור רבנו ותורתו!

אברך יקר עם לב חם לתורת רבנו, ממתפללי בית המדרש לקח על-עצמו במסירות גדולה להשיג כמות ספרים מכובדת, לעשות פרסום בסיסי ולצפות להצלחה. ההפצה היתה בהצלחה יתירה. רבים מתושבי העיר באו וקנו ספרים בקצב מעורר השתאות.

משראו כך, לשנה הבאה (תשע"ח) הצטרפו למהלך עוד מספר אברכים ועבדו להגדיל את היריד. לצורך כך נשכר אול רחב ידיים – אולמי ארמונות חן בקומת הקרקע – ליריד הגיעו מפיצי ספרי ברסלב מכל הסוגים וגם הושק בו הכרך הראשון של ליקוטי הלכות מהדורת 'עוז והדר' (שאמור להכיל עשרות כרכים!), הספרים הגיעו 'חמים' – ישר מהדפוס, והציבור התפעל מאור רבינו המתפשט בפאר ויופי שלא היו מעולם! אלפי אנשים זרמו לאולם ונהנו מהפקת אירוע ברמה –משפיעים חשובים חיזקו את הציבור בדברים משיבי נפש, לצד תזמורת מעולה בהשתתפות מוטי שטיינמץ.

שנה שעברה היתה עליית מדרגה – אם בשנה שעברה שכרו את קומת הקרקע בארמונות חן, הרי שבפעם הזו עלו לקומה ראשונה ושכרו את שתי האולמות הגדולים. האנשים הגיעו – כמו תמיד – מכל הגוונים חסידים ליטאים וספרדים, לבושי שיראין לצד כיפות צבעוניות, וקנו ספרים בכמות ענקית. יחד עם הפקת ערב מושקע בהשתתפות משפיעים חשובים ובראשם הרה"ח ר' שמעון שפירא שליט"א, לצד הפקה מוזיקלית מרשימה בניצוחו של הקלרניסט חיליק פרנק.

והשנה אנו מצפים לעלייה בהצלחת כל חלקי היריד וההילולא בס"ד. אלפי אנשים – יזרמו לאולמי היכלי מלכות ברח' שלמה המלך בבני ברק –  וימלאו את כליהם בר. טללי חיים, ספרי רבנו הקדוש ותלמידיו מכל הסוגים והגוונים. מיטב ההוצאות והמכונים.

לצד זאת יפארו את היריד מכונים נוספים עם ספריהם היקרים. ספרים המחוברים לפנימיות התורה – שבזכותה נצא מהגלות ברחמים (זוה"ק פרשת נשא קכו.).

* * *

ההוצאות מרובות, וזהו הזמן לתרום להצלחת היריד
וההילולא ולקיים את צוואת מוהרנ"ת בעל ההילולא:
"רק אני מקווה, שדף אחד מספרי רבינו יהיה תיקון על הכל"!
"ובכן אני מצווה אתכם, שתעסקו בהדפסת הספרים, שתהיו חזקים בעניין זה בממון ברצון ובטרחה"!

ניתן לתרום בכמה דרכים: 1. במזומן נא לפנות לפל': 0534-158-148. 2. באשראי בארבעה אפשרויות: א. דרך מכשירי 'קהילות' שבבתי הכנסת שבכל רחבי הארץ. מחפשים: 'משיבת נפש', נכנסים ותורמים בתיבת היריד (תיבה: 6). ב. דרך קו 'קהילות': 073-275-7000 בשלוחה: 4503, נכנסים ותורמים בתיבה מספר 6. ג. דרך קו היריד: 03-711-32-33 בשלוחה: 4. ד.  דרך אתר 'קהילות' (משיבת נפש \ יריד הספרים). ג. בהפקדה בנקאית: בנק: מזרחי. סניף: 469. מס' חשבון: 258562. על-שם: קרן חסידי ברסלב בני ברק. מייל היריד לתגובות ולרשימת התפוצה ולקבלת הקטלוג המושקע: yerid148@gmail.com ניתן להשאיר הודעה בקו ביריד: 03-711-32-33 (שלוחה: 6)

* * *

נסיים, בדברי רבינו "אם רוב העולם יקבלו את ספרו ליקוטי מוהר"ן יתכוננו לקראת המשיח"! ובדברי בעל ההילולא מוהרנ"ת: "דף אחד מספרי רבינו יהיה תיקון על הכל"!

בואו ונצלו הזדמנות זו ספרים במחירים של פעם בשנה!

יריד הספרים והילולת מוהרנ"ת מברסלב: שעות משנות עולם!

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה מולדובה • גבול "סטרי־קאזאצ'י – טודורה" שודרג

חדשות הגבולות • גבול "סטרי־קאזאצ'י - טודורה" בין מולדובה ואוקראינה שופץ ושודרג הדבר יקל על…

7 שעות ago

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

9 שעות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

11 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

11 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

12 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

14 שעות ago