חדשות

כָּבוֹד הַתּוֹרָה • מעמד מיוחד בישיבת ברסלב שבנשיאות הגר"מ קרמר שליט"א | צפו

חדשות ברסלב • חידוש בעולם הישיבות! וקידוש שם רבינו: בחורי הישיבה כולם נבחנו בע"פ על כל מסכת נדרים! | מעמד סיום מסכת נדרים בישיבת ברסלב בית שמש בראשות נשיא המוסדות הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א ועוד מגדולי משפיעי אנ"ש | צפו:

מעמד כבוד התורה: הדים רבים עוררו השבוע בחורי הישיבה לצעירים החדשה "ברסלב" בעיר בית שמש שבנשיאות הגה"ח רבי משה קרמר שליט"א, כאשר לאחר הרבה עמל ויגע של שנה שלימה נבחנו כל הבחורים כולם בע"פ על כל מסכת נדרים!

צוות הישיבה הביאו בימים האחרונים את פרי ביכוריהם אל שולחנם של כמה מגדולי ישראל אשר לא האמינו למראה עיניהם והפליאו את ידיעותיהם של צעירים נחמדים מזהב ומפז אלו בכל שורה ושורה של המסכתא עם פירוש הר"ן והתוס' באופן מפליא ביותר.

מעמד אדיר לכבודה של תורה ערכו מנהלי הישיבה יחד עם "סיום" המסכתא ביום ראשון פ' עקב, כאשר בחורי החמד התקבצו יחדיו לאולמי נצח ישראל בעיר לתפילת מנחה בהתעוררות כדרכם, ויחד עמם בחורי החמד של השיעור החדש אשר מהם ילמדו וכן יעשו בעז"ה, ומיד לאחמ"כ נטלו ידים לסעודה ערוכה ומפוארת ביחד עם צוות הישיבה הרמי"ם והמשגיחים.

פתח את המעמד הרה"ג רבי מרדכי בלוי ר"מ בישיבה לאחמ"כ הוא הזמין לנאום את הפה מפיק מרגליות רבי אברהם יודלביץ שליט"א שדיבר בשבח יגיעת התורה של בחורי ישראל בפרט בדורות אלו שאין לתאר ולשער, לאחמ"כ דיבר המג"ש ר"מ בעיון הרה"ג רבי יוסף צבי פראנק שליט"א שדיבר באריכות מתורת רביה"ק בענין לימוד עיון ובקיאות והפליא מרגשותיו שהגענו עד הלום במשך השנה וקישר את סיום מסכת נדרים עם התחלת מסכת בבא מציעא שהולכים ללמוד בזמן הבעל"ט. לאחמ"כ חילקו לכל המסיימים מסכת נדרים בפורמט כיס כדי לעודד את הענין של החזרה גם אחרי הסיום.

 לאחר סיום המס' ואמירת הקדיש דרבנן ע"י כלל הבחורים בהתרגשות עצומה פצחה התזמורת בקול תרועת מלך ניגוני שמחה מלווה בריקודים נלהבים לכבודו של תורה.

בשעה היעודה הצטרפו אל השמחה הגדולה הוריהם וזקניהם של חתני התורה, יחד רבני העיר הרה"ג רבי מנחם מנדל סאבאוויטש שליט"א והרה"ג רבי קלמן ווייס שליט"א שאף נשא דברים בהתרגשות לאחר שגם אצלו נבחנו הבחורים ויצא מהם בהתפעלות, והרה"ג רבי מאיר הלר שליט"א והרה"ג רבי חיים אהרן מונדרר שליט"א הרה"ג רבי צבי ליברמנטש שליט"א מרבני אנ"ש בעירנו, וכן כמה מחשובי אנ"ש ובראשם נשיא המוסדות הגה"ח רבי משה קרמר שליט"א אשר דיבר והלהיב את הציבור בדברי חן ונועם אמיתי על הפירות הנפלאים שצומחים בישיבה זו בחורים עובדי ה' מופלגים וגודלים בעבודת ה' בדרך רביה"ק.

כמו"כ נשא מדברותיו המשגיח הרה"ח רבי אברהם דוד ווייס שליט"א שדיבר בשבח בחורי הישיבה הלומדים ביגיעה עצומה ואחרי היגיעה במשך שנה שלימה יש שכר לפעולותיהם, יו"ר המעמד הרה"ח ר' יהודה פיליפ שליט"א מהנהלת הישיבה שיבח את חברי הנהלת איחוד מוסדות ברסלב בארה"ק הרה"ח רבי נחמן אטינגר שליט"א והרה"ח רבי מרדכי דושינסקי שליט"א והרה"ח רבי יואל פוקס שליט"א.

בסוף האירוע הזמין הרה"ח ר' יואל פוקס את הבחורים איש איש לקבל תעודת הוקרה מיוחדת מנשיא המוסדות שליט"א אשר עליה חתומים הרבנים הגאונים שליט"א אשר עיניהם ראו ולא זר את גודל בקיאותם הנדירה של הבחורים החשובים, כשכל בחור המקבל את התעודה מתקבל מיד בקול תשואות המון חוגג מכל חביריו ואביו וזקניו ועורכים ריקוד מיוחד לכבודו כראוי לכבד את התורה הק' ולומדיה, ישמח האב ביו"ח ותגל האם בפרי בטנה מעזרת הנשים אשר גם היה מלא באמהות צדקניות אשר באו לקחת חבל בשמחה הגדולה.

לאחר ברכהמ"ז ע"י רבי ישראל ברוין ר"מ בישיבה פרץ בדברי התרגשות רוויים בדמעות גיל הרה"ח ר' אהרן דוד ברזעסקי שליט"א מזקני אנ"ש בבית שמש, וחשף בפני הדור הצעיר סיפורי חן ומעשי הוד אשר זכה לראות אצל גדולי אנ"ש בדור הקודם כהרה"ח ראש חבורתינו רלוי"צ בנדר זצ"ל והרה"ח ר' שמואל שפירא זצ"ל ועוד, והתמדתם בתורה ושאיפתם להקים דור כזה, וברוך ה' שאנו זוכים היום לראות את הפירות הנפלאים.

בלטו בהשתתפותם גם הרה"ח נחמן רוזנטל שליט"א והרה"ח ר' אלימלך הכהן זילביגער שליט"א והרה"ח ר' שמעון צבי שפירא שליט"א והרה"ח ר' נחמן זאב פראנק שליט"א והרה"ח ר' אלכסנדר פרנק שליט"א.

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

10 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

16 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

18 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

19 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago