חדשות

כבוד התורה • ב'ישיבת ברסלב אהבת משה'

חדשות ברסלב • מעמד כבוד התורה וחלוקת תעודת הצטיינות ב"ישיבת ברסלב אהבת משה" ביתר עילית – מחזור י"ח • מבחן פומבי על ספרי רביה"ק מוהר"ן מברסלב ותלמידיו זי"ע • כרטיסי טיסה למצטיינים הנבחרים ב"כתר השנונים" ל"שבת ישיבה" באומאן:

מעמד רב רושם ורגעי שיא של התעלות במעמד "כבוד התורה" – 'מחזור י"ח' לתלמידי "ישיבת ברסלב לצעירים  אהבת משה" שהתקיים יחד עם הוריהם המאושרים.

המעמד המסורתי ורב הרושם לבני העלייה תלמידי הישיבה התקיים באולמי "בית ברכה" המפוארים בביתר עילית.

מחזה מרנין היה לראות את תלמידי הישיבה נוהרים למעמד, בחן הנסוך על פניהם באורח קבע. ניכרה בהן התרגשות רבה לקראת המעמד הגדול. לצדם הגיעו גם ההורים הנרגשים, רבני הישיבה ומרנן ורבנן המשפיעים בקהילת ברסלב. כולם התקבצו ובאו כדי להוקיר את עמל התורה, את השקדנות והיגיעה ואת ההישגים יוצאי הדופן של התלמידים. 

מסגרת חזרה על החומר הנלמד "שנונים" ו"כתר השנונים" – הקיימת בישיבה – מצמיחה פירות הילולים בעולם התורה, כשבמהלך השנה משקיעים הבחורים את כל אונם ומרצם בסדרי הלימוד והחזרה, ונערכים מבחנים מיוחדים בלימודי העיון והבקיאות, כשבסיום השנה עומדים בכור המבחן אצל גדולי ישראל. פעם בשנה במעמד זה באים הצורבים בצעירים להתעטר בנזר התורה – שבא להוקיר ולהעריך את ההישגים.

המעמד נפתח על ידי ראש הישיבה הרה"ח ר' מרדכי קעניג שליט"א שהוקיר בדבריו את רבני הישיבה שבונים את אישיותם של הבחורים ומעמיקים בהם אהבת וחשקת התורה. בדבריו, שיבח את הדרך שעשו על מנת להגיע לאותם הישגים, את השעות הרבות ביום ובלילה קיץ וחורף לא ישבותו, וגם לנוכח אתגרי התקופה שהביאה בכנפיה מכת הקורונה – לא נסוגו אחור, ואדרבה – אזרו חיל והוסיפו לעלות ולהתעלות. והתוצאות אכן מדברות בעד עצמן.

דברים נרגשים ונהלבים נשא רב המוסדות הרה"ח רבי יהודה צבי שפירא שליט"א, שהתמקד בדבריו המעוררים על חשיבות ההשקעה בלימוד התורה בשמחה, כפי המובא מדברי האר"י הק', ובספרי רבינו מוהר"ן מברסלב ותלמידיו זי"ע על כך, תוך שהוא משלב בדבריו סיפורי צדיקים על לימוד התורה בשמחה.

בסיום דבריו הנרגשים נערכו עשרות "סיומים" על מסכתות שלמדו וסיימו מ"חוץ" לשעות הסדרים, כשהם מקדישים מזמנם הפנוי להוסיף חיל בלימוד התורה.

"מצגת ייחודית" של מעמדי כבוד התורה מהשנים הקודמות – הוקרן במהלך הערב, בה נראו גדולי ישראל וחשובי זקני חסידי ברסלב זצ"ל ושיבלחט"א – המלווים את הישיבה מיום הקמתה.

יו"ר המוסדות הרה"ח רבי נסים כלפא שליט"א הביע את רגשותיו לנוכח ההישגים יוצאי הדופן של בחורי החמד, והדגיש את מלאכת הקודש שעושה צוות הרבנים שמשכילים להאהיב על הבחורים את לימוד התורה, בציינו, עד כמה ניכר הרושם על הבחורים שכבר בתוך זמן מועט מאז כניסתם לישיבה מתחברים לתפילה ולעבודת השם כבני עליה ותיקים. כן העלה על נס  את הרה"ח רבי נחמן רוזנפלד שליט"א העומד מאחורי הצלחת סדר ההלכה הייחודי בישיבה בלימוד ה"משנה ברורה" עם מבחנים יומים.

הגה"ח רבי שמעון טייכנר שליט"א מגדולי משפיעי ברסלב – ממכווני הדרך בישיבה, ואף מוסר בהיכלה את שיחותיו, הפליג בדבריו היוצאים מן הלב בשבח רבני הישיבה ותלמידיה, וציין את החן הנסוך על פני הצורבים הצעירים – שהתורה שבה הם הוגים בהשקעה כה רבה ניכרת היטב על פניהם.

המשא המרכזי נשא הגה"ח רבי אפרים קעניג שליט"א רבם של חסידי ברסלב בצפת, בדבריו הרחיב אודות ההשפעת לימוד התורה של בחורים צעירים המתמסרים לתורה, ועד כמה גדול כוח ההשפעה של לימודם בעולם כולו. ציטט את דברי רבינו בליקו"מ (תורה ס"ד) "כִּי הַתַּלְמִידֵי חֲכָמִים בּוֹרְאִים אֶת הַכּל עַל יְדֵי דִּבְרֵיהֶם "וְלֵאמר לְצִיּוֹן עַמִּי אַתָּה" 'אַל תִּקְרֵי עַמִּי אֶלָּא עִמִּי, מָה אֲנָא עֲבַדִי שְׁמַיָּא וְאַרְעָא בְּמִלּוּלִי אַף אַתֶּם כֵּן'. "אתם" פנה הגר"א לבחורי הישיבה "אתם הינם תלמידי החכמים שבוראים את הכל על ידי דבריכם – גדולים פועליכם לאין שיעור". בהוסיפו: כי היה שווה להיטלטל בדרכים מעיה"ק צפת ולהקדיש זמן היקר, על מנת לחזות בפניהם הטהורים של הבחורים החשובים.

לבחורי הישיבה נכונה הפתעה מיוחדת, בדוגמת מבחן פתע בו נדרשו להשיב על מגוון שאלות בספרי רביה"ק מוהר"ן מברסלב ותלמידיו זיע"א – עם 'קלקרים' מיוחדים. המבחן נערך על ידי  המחנך הר"ר ר' נחמן ויצהנדלר שליט"א המשקיע בקרב תלמידי הישיבה כוחות רבים וכישרון רב. השאלות שהיו מגוונות ומורכבות מכל אוצר הספרים הברסלבאי היוו אתגר של ממש עבור הבחורים, אולם הם עמדו בו בכבוד. ידיעותיהם של הבחורים ושליטתם המופלאה הפתיעה את ההורים והאורחים בידיעותיהם העצומות והבקיאות המופלגת.

כן נשא דברים מרגשים אחד מ'בוגרי הישיבה' הרב משה נחמן שחר הי"ו – משפיע בעיר 'עמנואל' – שבא לכבד את המעמד עם בנו שמתקרב לעול מצוות, כשמבטא בדבריו: "שלי – שלכם הוא", קצירת הפירות של שנות בחרותו בישיבה הקדושה.

בשיאו של הערב התקיים חלוקת התעודות, כשרבני הישיבה מכריזים שמו של כל בחור בו מביעים את הערכה האישית על הישגיו. ההורים הנרגשים שהיו שותפים למעמד לא יכולים היו לכלוא את דמעותיהם, בראותם את בניהם עושים חיל בלימודיהם ואת תפילותיהם ותקוותיהם שאכן נושאים פרי.

קבוצה נבחרת מקרב בחורי הישיבה שהגיעו להישגים יוצאי דופן, זכו במעמד לפרס הוקרה מיוחדת במינה – כרטיסי טיסה לשבת מרוממת ב"ציון הקדוש" באומן, בליווי רבני הישיבה. שחולק ע"י יו"ר המוסדות יחד עם הוגה ויוזם תוכנית החזרה "שנונים" ו"כתר שנונים" המשגיח הדגול הרה"ג ר' זלמן אייזנשטיין שליט"א.

בסיום, פתח הקהל הקדוש בריקודים סוערים שסחפו את כל הנוכחים לבטא את השמחה העצומה שמילאה את הלבבות, שמחה לכבודה של תורה, שמחה לכבודם של לומדי התורה, אל המעגלים הצטרפו בוגרי הישיבה שהגיעו אף הם להתרפק בערגה על שנות לימודיהם בישיבה שבנו את עולמם הם.

בברכת המזון כובד מנהל הישיבה המסור הרה"ח ר' אהרן דרוק שליט"א. המעמד נחתם סמוך לשעת חצות ליל, כשהמשתתפים מבטאים את רגשות התודה הגדולים שהם רוחשים לרבני הישיבה ולצוות הנפלא המעניקים מאוצרו הטוב לטובת הבחורים שעולים ומתעלים בתורה, ביראת שמים ובעבודת ה' טהורה.

ברסלב נייעס

View Comments

Recent Posts

אוקראינה מולדובה • גבול "סטרי־קאזאצ'י – טודורה" שודרג

חדשות הגבולות • גבול "סטרי־קאזאצ'י - טודורה" בין מולדובה ואוקראינה שופץ ושודרג הדבר יקל על…

16 דקות ago

הפצה • הרב נתן אנשין עם ספר חדש 'משפחת אנשין' |◄

עולם הפצה • הופיע ויצא לאור ספר חדש על 'משפחת אנשין' לדורותיה, פרי עמלו של…

2 שעות ago

בין המצרים • הרב ארז משה דורון: בימים אלה כל מעט מן הקדושה נחשב מאוד || מאמר

מאמרים • מאמר מיוחד מאת הרב ארז משה דורון שליט"א על גדולת בין המצרים |…

4 שעות ago

חג בחג • הגר"צ ליברמנש עם הלכות שבעה עשר בתמוז |♪

הלכה ומנהג • האזינו לשיעור מתומצת בהלכות 'שבעה עשר בתמוז' מפי הגאון רבי צבי ליברמנש…

4 שעות ago

קונטרס ענייני בין המצרים והאריז"ל | ↓

תורת ברסלב • המפתח לליקוטי מוהר"ן לבין המצרים, ועניני רבינו האריז''ל מתוך הקונטרס 'המפתח' |…

5 שעות ago

'טעם זקנים' • יצא לאור קונטרס קמ"ב באידיש |↓

לקריאה האזנה והורדה • הופיע ויצא לאור עולם קונטרס ‘טעם זקנים’ משיעוריו של הגה"ח רבי לוי יצחק בנדר…

7 שעות ago