כינוסים ומעמדים

כבוד התורה • מעמד הוקרה בתלמוד תורה ברסלב בית שמש | צפו

חדשות ברסלב • מעמד 'כבוד התורה' בתלמוד תורה ברסלב ביחת שמש שבנשיאות הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א על על 3539 דפי גמ', ו-7513 פרקי משניות | גלריה נרחבת:


בשבוע האחרון (בא) התקיים מעמד 'כבוד התורה' השנתי לתלמידי תלמוד תורה ברסלב בית שמש שבנשיאות הגה"צ רבי משה קרמר שליט"א, על 3539 דפי גמ', ו7513 פרקי משניות בהשתתפות הורי וזקני התלמידים | מי שלא ראה שמחת התורה זו!


מעמד האדיר "חלוקות תעודות ופרסים" נחגגה ברוב פאר והדר בתלמוד תורה 'ברסלב – בית שמש' שע"י ממלכת מוסדות התורה והחינוך ברסלב עטה"ק בארה"ק, לכ-400 תלמידים בליעה"ר שזכו להיבחן על אלפי דפי גמרא ופרקי משניות בעל פה

לאחר שנה שלימה של יגיעה והתמדה בקרב תלמידי התלמוד תורה ברסלב – בי"ש, בתוככי אימפריית מוסדות התורה והחינוך ברסלב עטה"ק בארה"ק בנשיאות הגה"צ רבי משה קרעמער שליט"א

העיר בית שמש כבר מזמן לא חוותה מאורע מרומם ונאדר כזה, שזעק קול הקורא מאת הבורא יתברך: "יבאו טהורים ויתעסקו בטהורים", כאשר המספר המפליא של קרוב לארבע מאות תלמידי תלמוד תורה ברסלב סניף בית שמש, בתוככי מוסדות התורה והחינוך ברסלב עטה"ק בארה"ק בנשיאות הגה"צ רבי משה קרעמער שליט"א – נתאספו למעמד האדיר "חלוקות תעודות ופרסים", לתגמל אותם על היגיעה העצומה שהשקיעו התלמידים היקרים תינוקות של בית רבן במשך השנה החולפת, לקנות קנין נצח בדפי גמרא ובפרקי משניות, בצורה בהירה וברורה באופן מעורר השתאות.

אשרי מי שבא לכאן

המעמד המפואר שהביע את כבוד התורה במלא הדרו, נחגג באופן עשיר ומכובד ביותר, כראוי למאורע נדיר ומיוחד כזה, כאשר מאות נערי החמד בליעה"ר, שעמלו ויגעו בכחות עצמם לנצל את השעות והזמנים הפנויים במשך השנה החולפת, להגיע להספקים שהעמידו להם הנהלת התלמוד תורה בתוכנית מיוחדת, כאשר כל תלמיד בייחוד השקיע הרבה כחות ויגיעה בהתמדה עצומה להשלים עצמו בידיעת דפי הגמרא ופרקי המשניות ולשנותם בבירור, כדי שיוכל לעמוד בכור המבחן בעל פה לקיים מה שאמרו חז"ל: "שאם ישאלך אדם אל תגמגם בה".

המעמד נחגג בביהמ"ד הגדול "נחלת חן" ברסלב בית שמש, במעמד מאות ההורים המאושרים שמילאו את היכל ביהמ"ד ועזרת הנשים, ובראשם הופיעו בהדרת כבוד הרבנים הגאונים הצדיקים שליט"א מרבני העיר בית שמש יחד עם זקני וחשובי אנ"ש חסידי ברסלב, שהטריחו עצמם  בטירחא דגברא רבא להביע בהופעתם: "תנו כבוד לתורה", ביודעם כי המעמד הלזה הוא אבן הפינה והעמדת היסודות לתלמידי החכמים של הדורות הבאים, שיפארו את עולם התורה במרחבי בקיאותם וידיעתם בכל מכמני התורה, ממה שזכו לרכוש בשנים הללו בגירסא דינקותא והכל בדרך המסורה לנו על דרך ההשקפה הטהורה.

בקול רינה והמון חוגג

מהמקומות המיוחדים שהוקצבו לנערי החמד על יד שולחנות ערוכים לאורך היכל ביהמ"ד הגדול, פצחו בשירות ותשבחות בהלל והודאה להשי"ת על חסדיו המרובים עד הלום, ובתפילה להבא כי באור פניך נתת לנו ה' אלוקינו תורת חיים. את קולם הנעים של ילדי התשב"ר ליוו המנצחים בכלי שיר שמילאו את היכל ביהמ"ד היכל בקול רינה ותודה.

דברי פי חכם חן

במהלך המעמד השמיע המגיד המפורסם הגאון רבי שלמה מיללער שליט"א את המשא המרכזי, כשהוא מביע במתק לשונו את שגב גדולת המעמד המפואר, ומרתק את ציבור השומעים תלמידים, הורי התלמידים, וחשובי הקהל, בדיבוריו הנפלאים בלשון לימודים לכבוד הוגי התורה ועמליה בטהרה.

הזורעים בדמעה ברינה יקצורו

בהתרגשות מרובה קיבלו כל קהל הקודש את פני נשיא מוסדות התורה והחינוך ברסלב עטה"ק בארה"ק ממנהיגי היהדות החרדית בירושלים הגה"צ רבי משה קרעמער שליט"א שהטריח את עצמו לפאר בראש המסובים במעמד האדיר.

נשיא התלמוד תורה שליט"א הרעיף מברכות קדשו לילדי תשב"ר, ובדמעות של התרגשות הביע את  הרגשי לבבו נוכח המעמד המרומם.

אלף נכנסים לבית המדרש

היה מורגש בעליל אווירה של התרגשות, כאשר הגה"צ שליט"א יושב בראש ושואב מלא חופניים נחת דקדושה לראות בפירות הנפלאים הצומחים ועולים, כאשר נתקיים "ברינה יקצורו" לאחר הרבה שנות עמל ויגיעה בהצבת נדבך אחר נדבך להעמיד את האמפרייה המפוארת של מוסדות התורה והחינוך ברסלב עטה"ק בארה"ק במלוא הדרו, וכעת יושבים המה קרוב לארבע מאות תלמידים יקרים חניכי התלמוד תורה סניף בית שמש ותלמודם בידם, לאחר שזכו לרכוש בקנין נצח אלפי דפי גמרא ופרקי משניות.

התלמידים היקרים והחשובים המונים קרוב לארבע מאות נערי חמד, חניכי ת"ת ברסלב – בית שמש, המה ענף מאימפריית מוסדות התורה והחינוך "ברסלב" על טהרת הקודש בארה"ק בנשיאות הגה"צ רבי משה קרעמער שליט"א הכולל בתוכו: ת"ת בירושלים עיה"ק, ת"ת בבית שמש, ת"ת ברמה ד' בית שמש, אשר מספרם הכולל עולה למספר עצום של למעלה מאלף תלמידים בליעה"ר. ורוח הקודש אומרת כן ירבה וכן יפרוץ.

כל אחד בשמו הטוב יבורך

דברי הודאה מיוחדים נשמעו לשבחם של הנהלת מוסדות התורה והחינוך ברסלב עטה"ק בארה"ק שלא חסכו כל און למען הצלחת המעמד המפואר והשקיע מיטב כוחותיהם שהמעמד האדיר והמרומם ייערך במלא הָדְרו וְהַדָרו.

כי היא לנו עוז ואורה!

קרדיט צילום: ברסלב live 


ברסלב נייעס

Recent Posts

'השוהל' • התקדמות משמעותית בהרחבה | גלריה

חדשות ברסלב • התפתחות דרמטית והתקדמות משמעותית בהרחבת בית הכנסת הגדול שבירושלים ה'שוהל' הגדול של…

15 שעות ago

'פאר הנצח' • הכנסת ספר תורה מרגשת במיוחד |◄

חדשות ברסלב • מעמד הכנסת ספר תורה לעילוי נשמת הילד הטהור שמואל בראל ז"ל, בבית…

22 שעות ago

'אהל יעקב' • כינוס "הַרְחִיבִי מְקוֹם אָהֳלֵךְ" ביום שני

חדשות ברסלב • כינוס מיוחד ביום שני הקרוב ליל י"ז בתמוז בסימן "הַרְחִיבִי מְקוֹם אָהֳלֵךְ"…

22 שעות ago

קיבוץ תשפ"ה: 'קריית הלינה' בבניין של קבע | כל הפרטים

קיבוץ ראש השנה תשפ"ה: 'קריית הלינה' בבניין של קבע עם קורת גג רוחנית לציבור היראים…

22 שעות ago

ט"ו תמוז • בעל האור החיים הקדוש זיע"א

זכרונם לברכה • היום ט"ו בתמוז יום הילולת הרה"ק רבינו רבי חיים בן עטר זיע"א בעל…

24 שעות ago