חדשות

כולל 'אורות הנחל' בשבוע של התעלות באומן |◄

חדשות ברסלב • חברי כולל חצות "אורות הנחל" שבראשות הגה"ח רבי אפרים נחמן אנשין שליט"א יצאו לשבוע של התעלות בציון רבינו הקדוש | גלריה:


כמידי שנה בשנה, גם השנה יצאו עשרות האברכים חברי כולל חצות "אורות הנחל" השוכן כבוד בבנין בית מדרשנו הגדול שבירושלים השוהל שבשכונת מאה שערים בראשות הגה"ח רבי אפרים נחמן אנשין שליט"א – למסע קודש של שבוע ימים בעיר הגעגועים אומן שבאוקראינה.

נסיעה זאת שכבר מתקיימת 10 שנים, לרוב בערב ר"ח שבט, שכידוע מוהרנ"ת זיע"א בשנת תקע"א – לאחר הסתלקות רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א, עזר אומץ וקיבץ את כלל אנ"ש לראשונה יחדיו על הציון הקדוש, אז נערכה השבת ההתאחדות לכל אנשי שלומינו באומן, ובשנת תקפ"ב בדרכו לארץ ישראל מספר מוהרנ"ת כי אנ"ש התאמצו לעלות אומנה ולהגיע בזמן זה, כדרכינו בכל שנה ושנה להיות שם על ציונו הקדוש.

יש לציין שהכולל זה כולל החצות הראשון שנפתח לפני 20 שנה שבשעה הראשונה יוצאים להתבודדות ואח"כ לימוד מחצות הלילה עד אחרי התפילה בותיקין, ולומדים בשעתיים הראשונות שו"ע ונו"כ ובשעה האחרונה לומדים ליקוטי מוהר"ן בעיון בתורה הזמנית עם כל ההלכות והנו"כ.

חברי ורבני הכולל יצאו ביחד ביום ראשון בבוקר כשמקדשים שם שמים בשמירת עינים בדרכים בהסעה לשדה תעופה ובמטוס שתוך כדי מלבנים סוגיות בהלכה ובעניני עבודת ה' כשרואים בחוש שנוסעים לרבי חי שמחיה את כל המתקרבים אליו.

מקישנב יצאו באוטובוס ביום ראשון בלילה שבדרך מתפללים מעריב ועברו את הגבול בפלאנקה והגיעו לאומן אחרי 9 שעות שם התאכסנו במלון 'אימפריאל' כשהרה"ח ר' יואל פוקס מנהל ת"ת ברסלב בבי"ש העמיד את המקום במחיר מאד מוזל לחבריא קדישא.

במשך כל הלילות ישבו כל בני החבריא קדישא ולמדו בסדר החצות הנהוג בכולל, ובבוקר התפללו בהתעוררות נפלאה תפילת שחרית כותיקין, וכן תפילת מנחה ומעריב התפללו בהתרוממות הנפש וריקודים נפלאים אחרי התפילה וביום חמישי בלילה התקיימה סעודת ר"ח מתוך שירות ותשבחות וזכו לשמוע דיבורים מראש הכולל הגה"ח ר' אפרים נחמן אנשין שליט"א ומבנו המשפיע הנודע הרה"ח ר' יעקב נתן שליט"א, כן מידי יום בין מנחה ומעריב התקיים שיעור, ובמשך כל השבוע ניצלו כולם את הזמן בהתלהבות הלב בשעות של התבודדות וליקוטי תפילות ותהילים ובלימוד התורה בציון. 

במשך הימים וכן בשבת נשמעו שיעורים מפי הרה"ח ר' אפרים נחמן אנשין, הרה"ח ר' יעקב נתן אנשין, והרה"ח ר' שמעון צבי שפירא שליט"א. בסעודה שלישית הצטרפו הרבה מאנ"ש ששהו בשבת זו באומן.

סעודת ליל שבת עברה בהתרוממות גדולה כשהציבור מזדרז אחרי הסעודה ללכת לישון כדי לקום בחצות הלילה כמו שמוהרנ"ת אמר שבליל שב"ק של חורף אפשר לפעול כמו בלילה של כל נדרי, ובפרט במקום קדוש כזה שמרגישים קירבה מיוחדת לה' במשך כל השבוע ובפרט בשב"ק שאינו דומה מאור פניו של האדם בשבת כבחול.

התפילה בותיקין בשב"ק היה תפילה מיוחדת כאשר לאחר התפילה נשמעו דברים נפלאים מאת ר' אפרים נחמן שליט"א שכנהוג למד בספר הקדוש 'סיפורי מעשיות' והזכיר הרבה עובדות מאנ"ש מהדור הקודם שהוא עוד זכה להכירם בקטמון, ובסעודה שלישית דיבר ר' יעקב נתן באריכות על עניני שובבי"ם.

ובמוצ"ש בלילה האחרון ששהו באומן ניצלו החבריא קדישא את הזמן בצל ציון הקדוש, בשעה 4:30 לפנות בוקר נסעו עם אוטובוס לגבול פלאנקה, ובקישינב נכנסו לעיר לבית הכנסת להתפלל שם מנחה ומעריב, ור' יעקב נתן חיזק את הציבור בענין הנסיעה לארץ ישראל שזה מתנה גדולה שה' נתן לנו שאנחנו זוכים לגור בארץ ישראל ויכולים לנסוע בלי שום מניעות, כשבכל השעות מהיציאה מאומן עד שהגיעו לבית בארץ ישראל כל היה כמרקחה כשכולם מדברים מעניני עבודת ה' ובהלכה, וכן התחזקו כל הדרך בשמירת עינים וכן ר' אפרים נחמן ור' שמעון צבי דיברו לציבור מעניני רבינו.

אין לתאר ואין לשער את המצב המרומם והאוירה הקדושה שהיה בציון בימים אלו שכל הציבור מבקרי הציון לכל גווניהם גם כן נמשכים לזה, וכפי שתיאר אחד מתושבי אומן שהשבוע שהכולל חצות נמצאים באומן זה השבוע הכי מרומם שיש לו מכל השנה 

ברסלב נייעס

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

10 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

17 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

18 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

19 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago