כינוס מיוחד לאברכי ונשות חסידי ברסלב הע"י – הרבנים הגאונים רבני ומשפעי חסידי ברסלב ובראשם זקני מנהיגי החסידות שליט"א קראים לכלל חסידי ברסלב מירושלים וגלילותיה – האברכים ונשותיהם – להתכנס לכינוס הסברה בשם "שומרים על פך השמן" כינוס בעניינים העומדים על הפרק שהוא לא פחות מסכנה נוראה שמרחפת על העם היהודי – במסווה של " פרנסה" ולהשמר מהסכנות האורבות בעבודה ובלימודי מקצוע.

הכינוס נקבע ליום ראשון פרשת מקץ נר א' דחנוכה הבעל"ט

ויתקיים בעזהי"ת בבית מדרשינו הגדול ה'שול' במאה שערים ירושלים עיה"ק

מקומות מיוחדים לנשים בעזרות הנשים (כניסה מרחוב גרשון הורביץ)

בראשות
הרבנים הגאונים רבני ומשפיעי ברסלב שליט"א
ועל צבאם הגאה"צ זקני מנהיגי ברסלב שליט"א.

וכך כותבים הרבנים הגאה"צ במכתבם שתחת השם "קריאה קדוש":
הננו בזה בקריאת חירום אל אנשי שלומינו הע"י על דבר הרעה הגדולה אשר פקדה את מחנה ישראל בשנים האחרונות אשר אנשים חטאים בנפשותם מערימים על עם ה' בהחדירם לימודי השכלה במסוה של סיוע בפרנסה ועניני חינוך וכו' ובזה מנצלים את תום לב המון מישראל אשר לא ידעו ולא יבינו את גודל המכשלה הנוראה אשר זאת היא ההשכלה אשר עליה נאמר "כל באיה לא ישובון וגו'" והיא היא אשר הכחידה את שארית ישראל בארצות פזורנו ואשר סופה נגדע בחרי אף ה' בישראל בשנות הזעם ה"י.
ולדאבון הלב כבר החל הנגף בעם רח"ל ורבים חללים נפלו על מזבח הבעל הלזה בהרס ביתם ואבדן תולדתם בניהם ובנותיהם היקרים הע"י והלא למשמע אוזן דאבה נפשינו, בפרט אנו האמונים עלי זעקת האמת אשר נשמעה מפי רביה"ק הננמ"ח זיע"א נגד כל ריח של השכלה ואשר החרה החזיק אחריו תלמידו הגדול מוהרנ"ת אשר ניחר גרונו בזעקו בעוד ליל בחשכת הגלות המר נגד נגע ההשכלה הנוראה, ואשר לדאבון לבם של ישראל נתגלה לאחר שנים כי לא לריק זעקו כי אכן עשתה ההשכלה שמות בכרם ה' ולולי רחמי ה' יתברך כמעט לא נשאר שריד ופליט לבית ישראל. והאיך נוכל לישב עתה בחיבוק ידיים לראות כבלע את הקודש.
ולכו חזו מה שכתב מוהרנ"ת זי"ע בדם לבו על החדרת חכמות-חיצוניות בבני ישראל (ליקו"ה, הלכות גבית חוב מהיתומים הלכה ג): "וְאִם הָיָה לָנוּ לֵב כָּשֵׁר לַה' יִתְבָּרַךְ כְּמוֹ אֲנָשִׁים כְּשֵׁרִים שֶׁל דּוֹרוֹת הַקּוֹדְמִים, הָיָה רָאוּי לָנוּ לִפֹּל עַל פָּנֵינוּ אַרְצָה וּלְהַכּוֹת רָאשֵׁינוּ בַּכֹּתֶל יוֹמָם וָלַיְלָה עַל כָּל הַצָּרוֹת הָאֵלֶּה וכו' כַּאֲשֶׁר רוֹאִין בַּחוּשׁ שֶׁכָּל מִי שֶׁנִּכְנָס בְּדַרְכֵיהֶם וְלוֹמֵד לְשׁוֹנוֹתֵיהֶם וְחָכְמוֹתֵיהֶם הוּא פּוֹרֵק עֹל לְגַמְרֵי וּמִתְלוֹצֵץ מִכָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ וְהֵם אֶפִּיקוֹרְסִים גְּמוּרִים".

ועל של עתה נבוא לאנשי שלומינו הע"י אנשים ונשים, להקהל ולעמוד על נפשנו ועל נפש צאצאינו הע"י ולבוא ולהשתתף באסיפת החירום שנקבעה ליום א' ליל ראשון דחנוכה ה'תש"פ. בבית מדרשינו הגדול במא"ש.

ומה ראויים הם ימי החנוכה הללו להתחדש במלחמה זו אשר עליה אנו חוגגים את נצחון הטהורים על הטמאים ה"ה היונים והמתיונים מחדירי תרבות יון הארורה אשר היא היא ההשכלה הארורה אשר מטרתה "כתבו לכם וגו'" ה"י.

ובוודאי כי כל המשתתפים יזכו להציל נפשם ונפשות בני ביתם הע"י לאור עליהם באור פני מלך חיים בבני בריכי חיי אריכי ומזוני רויחי בהיתר ולא באיסור בנחת וברווח ויזכו לדורות ישרים מבורכים עדי יתקיים בנו מ"ש "לא ירעו ולא ישחיתו וגו' ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים" בהתגלות אורו יתברך בבנין בית הבחירה וביאת משיח צדקנו בב"א. עכ"ל

מכתב הרבנים זקני מנהיגי ברסלב שליט"א

"אשר על כן אנו קוראים בזה בקריאת חירום לאנשי שלומינו הע"י אנשים ונשים, להקהל ולעמוד על נפשנו ועל נפש צאצאינו הע"י ולבוא ולהשתתף באסיפת החירום שנקבעה ליום א' ליל ראשון דחנוכה ה'תש"פ. בבית מדרשינו הגדול במא"ש"

הכונו! הכונו!

איש בל יעדר

ברסלב נייעס

View Comments

Recent Posts

אוקראינה • צפויה הקלה במגבלות החשמל בחודש הקרוב

חדשות אוקראינה • מומחי האנרגיה חושפים כי צפויה הקלה בחודש הקרוב, במגבלות הספקת החשמל ברחבי…

14 שעות ago

תמימי דרך • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות

חדשות ארגון 'תמימי דרך' • כלל חבורות אנ"ש יערכו כינוסי התחדשות בימים הקרובים - שערי…

20 שעות ago

פרשת קורח • שיעור מפי רבי אליהו עטייה |◄

שיעורים לפרשת השבוע • צפו בשיעור מקיף מפי הגאון רבי אליהו עטייה שליט"א | שיעור…

22 שעות ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • "רֹאשׁ הַשָּׁנָה שֶׁלָּנוּ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד בְּעֵינֵי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ"

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

23 שעות ago

טרגדיה נוראה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל

"עָלָה מָוֶת בְּחַלּוֹנֵינוּ" • לאחר מחלה קשה: האברך הר"ר דוד גולדמן זצ"ל (25) מיקירי אנ"ש…

2 ימים ago

הַכְּרוּז הֲיוֹמִי • 'גַּם מֵאֵלּוּ הַפְּסִיעוֹת שֶׁל הַיְּגִיעוֹת נִבְרָא מַלְאָךְ מִכָּל פְּסִיעָה'

לקראת קיבוץ ראש השנה • הכרוז היומי להתעורר ולהתחזק בעניין הראש השנה של רבינו הקדוש…

2 ימים ago